Brood smeren voor je lief
+56
SleepingBeauty
Ugly Betty
Sugarfall
blondje1313
Boss
CareBear
Joli86
Zwerver
Silva
Dikkie Dik
Schaapke
Aziraphale
Kabouter
Cherique
xxDila
Sjors
poppetje
Winegum
SarahKey
M-G
Zwoesj
moeke
Pancake
Moezie
duckie
Lies
Flinder
miss piggy
Rapunzel
Rovine
Silver
Effie_O
minoessepoes
VeryCherry
Sneeuwvlok
mzcharlotte
Caro
Phileine
Oasis
RYW
Snoes
*Lookie*
TukTuk
Arwyn
_DoI
Hutselfuts
Tania
Tazz
Puk
Caroow
TNMN
Makamba
Coccinelle
Sterre
smooch
Susan
60 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Brood smeren voor je lief
Haha ik ben het ook wel met jou eens hoor Tea, ik roep ook weleens tegen mijn vriend dat ik zijn moeder niet ben (bijvoorbeeld als ik zijn sokken weer eens in de wasmand loop te gooien en zo ). Ik snap wel dat sommige mensen hier misschien denken dat het is bedoelt alsof je zegt "jeetje doe jij dat voor je vriend? je bent zijn moeder toch niet?" en ik snap ook dat andere misschien denken dat er wordt gezegd "nou zeg, heb jij dat niet over voor je vriend?" Bij allebei wordt dan wel van het negatiefste gevoel uitgegaan.
Ik krijg er ook een beetje een stoffig idee bij, brood maken voor je vriend. Alsof je inderdaad, zoals je moeder vroeger bij jou deed, je boterhammen met pindakaas in je Disneybroodtrommeltje stopte Terwijl ik wel, net als Tealeaf, graag op een vrije dag broodjes voor mijn vriend maak, of hij voor mij. Maar dat komt dus meer door het feit dat ik meteen die scene met mijn moeder en de broodtrommel voor me zie, dan het werkelijke feit van het brood smeren
Ik krijg er ook een beetje een stoffig idee bij, brood maken voor je vriend. Alsof je inderdaad, zoals je moeder vroeger bij jou deed, je boterhammen met pindakaas in je Disneybroodtrommeltje stopte Terwijl ik wel, net als Tealeaf, graag op een vrije dag broodjes voor mijn vriend maak, of hij voor mij. Maar dat komt dus meer door het feit dat ik meteen die scene met mijn moeder en de broodtrommel voor me zie, dan het werkelijke feit van het brood smeren
Gast- Gast
Mijn vriend doet het eigenlijk altijd voor me, ik ben altijd als eerste weg en hij heeft dan genoeg tijd. Ik kom vaak tijd te kort, als hij mijn broodje doet smeren heb ik net even wat meer tijd haha. Hij vind het toch niet erg want staat toch altijd met mij op. Als ik weg ben gaat hij nog even bezig met school!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Darcy schreef:Haha ik ben het ook wel met jou eens hoor Tea, ik roep ook weleens tegen mijn vriend dat ik zijn moeder niet ben (bijvoorbeeld als ik zijn sokken weer eens in de wasmand loop te gooien en zo ). Ik snap wel dat sommige mensen hier misschien denken dat het is bedoelt alsof je zegt "jeetje doe jij dat voor je vriend? je bent zijn moeder toch niet?" en ik snap ook dat andere misschien denken dat er wordt gezegd "nou zeg, heb jij dat niet over voor je vriend?" Bij allebei wordt dan wel van het negatiefste gevoel uitgegaan.
Juistem! Wij zitten vaak op 1 lijn valt me op, grappig!
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:
Haha ja he! Ik denk dat het door de aardstralen van hier in de buurt komt
Gast- Gast
Darcy schreef:Tea-Leaf schreef:
Haha ja he! Ik denk dat het door de aardstralen van hier in de buurt komt
Dat zal het zijn, goede vibes hier!
Gast- Gast
Stiekem vind ik het trouwens helemaal niet fijn als mijn vriend mijn brood zou smeren.. We hebben zo'n andere hoeveelheid beleg op ons brood! Hij zou er dan of veels te veel op doen (dat je alleen maar chocopasta proeft en helemaal geen brood meer), of hij zou er zo weinig op doen dat je niet eens merkt dat er beleg op zit, haha.
Qua eten lijken wij nou eenmaal totaal niet op elkaar.. Doe je niks aan denk ik!
Ik doe nog wel eens een koekje oid in zijn tas, vooral als ik weet dat hij een lange dag heeft. Ik ben eigenlijk altijd later weg, dus hij krijgt die kans niet Vanochtend moest ik wel werken, maar aangezien hij er elke dag vroeg uit moet, vind ik het juist fijn als hij lekker blijft liggen en lekker uit gaat slapen! Heeft-ie dan ook wel eens verdiend
Qua eten lijken wij nou eenmaal totaal niet op elkaar.. Doe je niks aan denk ik!
Ik doe nog wel eens een koekje oid in zijn tas, vooral als ik weet dat hij een lange dag heeft. Ik ben eigenlijk altijd later weg, dus hij krijgt die kans niet Vanochtend moest ik wel werken, maar aangezien hij er elke dag vroeg uit moet, vind ik het juist fijn als hij lekker blijft liggen en lekker uit gaat slapen! Heeft-ie dan ook wel eens verdiend
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Dat mag vriendlief helemaal zelf doen! Hij heeft zelf ook 2 handjes gekregen...
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Dit gaat voor ons niet op. We hebben allebei geen 9-5 baan en werken op verschillende momenten, ook vaak de momenten die we zelf verkiezen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik elke ochtend brood zou staan smeren voor mijn vriend... Mijn moeder deed dat wel, maar ik vind het nogal... uhm (zal ik het zeggen) tja, ouderwets dus... De mensen die ik ken wonen in de stad en lunchen ergens, of eten op hun werk een broodje, waar goed voor wordt gezorgd (biologisch enzo). Ik ken werkelijk niemand die nog met een broodtrommel aan het zeulen is... En kan me al helemaal niks voorstellen dat ik (de vrouw) dit dan elke ochtend als mijn taak heb....
Ik kan me niet voorstellen dat ik elke ochtend brood zou staan smeren voor mijn vriend... Mijn moeder deed dat wel, maar ik vind het nogal... uhm (zal ik het zeggen) tja, ouderwets dus... De mensen die ik ken wonen in de stad en lunchen ergens, of eten op hun werk een broodje, waar goed voor wordt gezorgd (biologisch enzo). Ik ken werkelijk niemand die nog met een broodtrommel aan het zeulen is... En kan me al helemaal niks voorstellen dat ik (de vrouw) dit dan elke ochtend als mijn taak heb....
Gast- Gast
Ik denk ook niet dat je het zo "zwaar" moet zien, alsof het echt JOUW taak is. Ik neem aan dat, de mensen die daadwerkelijk brood smeren voor hun lief (waaronder ik), dat ze dat doen puur omdat ze dat graag willen doen. Niet dat ze dat zien als een taak of een verplichting. De Ă©Ă©n smeert graag boterhammen voor haar partner, terwijl de ander iets anders wel weer leuk vindt om te doen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Arwyn schreef:Stiekem vind ik het trouwens helemaal niet fijn als mijn vriend mijn brood zou smeren.. We hebben zo'n andere hoeveelheid beleg op ons brood! Hij zou er dan of veels te veel op doen (dat je alleen maar chocopasta proeft en helemaal geen brood meer), of hij zou er zo weinig op doen dat je niet eens merkt dat er beleg op zit, haha.
Haha herkenbaar, maar dan andersom. Mijn vriend doet altijd zo netjes maar een klein laagje erop, of 1 plakje kaas. Bij mij moet dat dan lekker dik
Gast- Gast
Nee dat doet hij zelf de avond ervoor, voordat hij naar bed gaat.
Ik deed het 'in het begin' wel vaak/bijna altijd. En dan deed ik altijd iets extra's erin. Lief briefje, stukje chocolade, stukje kaas etc.
Maar tegenwoordig doet hij dat gewoon zelf :d
CareBear- Fluisteraar
- Aantal berichten : 52
Punten : 60
Registratiedatum : 19-11-10
Gatver wat klef. Hij smeert het maar lekker voor zichzelf! Dat doe ik ook
Boss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 22-11-10
Haha, daar hadden mn vriend en ik t van't weekend over. Hij ging zaterdag met 2 collega's werken en hun boterhammen waren beide door hun vrouw gesmeert + een lief briefje erin. Dus mijn vriend had zitten gieren van t lachen... dus vertelde dit 's avonds.. gezegd dat ik zover niet ga, maar mocht ik dit ooit doen.. dan doe ik er een super lief briefje in + iets heel goors op brood.... (dit natuurlijk als grap) dit kon hij wel waarderen, hij is daar zelf ook niet zo van.
Wat hij wel doet is 's ochtends (hij moet er vroeger uit) 2 bevroren boterhammen er voor mij uithalen, in de koelkast leggen dat wanneer ik opsta ik vers brood heb... is toch wel lief:)
Wat hij wel doet is 's ochtends (hij moet er vroeger uit) 2 bevroren boterhammen er voor mij uithalen, in de koelkast leggen dat wanneer ik opsta ik vers brood heb... is toch wel lief:)
Gast- Gast
Ik smeer bijna altijd het brood van mijn man (en dan maak ik meestal ook zijn ontbijt).
Dit doe ik terwijl hij zich scheert, onder de douche gaat of de hond uitlaat, want dit kost ook allemaal tijd en zo kan hij wat langer in bed blijven liggen. Ik moet later dan hem vertrekken, dus kan daarna nog lekker onder de douche.
Dit doe ik terwijl hij zich scheert, onder de douche gaat of de hond uitlaat, want dit kost ook allemaal tijd en zo kan hij wat langer in bed blijven liggen. Ik moet later dan hem vertrekken, dus kan daarna nog lekker onder de douche.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb al eerder in dit topic geantwoord dat mijn vriend en ik ieder ons eigen brood smeren, maar soms smeer ik wel alvast boter op zijn brood. Hoeft hij er alleen nog maar beleg op te doen. Maar dat doe ik alleen als ik tijd over heb en hij juist wat aan de late kant is. Dat doet hij omgekeerd ook wel eens voor mij.
Gast- Gast
Arwyn schreef:Stiekem vind ik het trouwens helemaal niet fijn als mijn vriend mijn brood zou smeren.. We hebben zo'n andere hoeveelheid beleg op ons brood! Hij zou er dan of veels te veel op doen (dat je alleen maar chocopasta proeft en helemaal geen brood meer), of hij zou er zo weinig op doen dat je niet eens merkt dat er beleg op zit, haha.
Haha als ik weer een relatie krijg dan zou ik ook niet willen dat mijn vriend mijn brood smeert, (en wilde ik met mijn ex ook niet) om deze reden. Ik ben heel precies met de hoeveelheid beleg ik wil op mijn brood, ik word ook echt misselijk als het er te dik opzit of iets. Dus ik zou het veel liever zelf doen.
Oh en ik zou zijn brood wel smeren hoor, zie niet in waarom dat erg zou zijn. Deed ik voor mijn ex ook regelmatig en ik vond het wel leuk om te doen ook.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Ik smeer het brood van mijn man, maar wel een avond van te voren. Hij is zo'n type dat anders gewoon de hele dag niet eet en met een chronische darmziekte is dat niet zo handig... Ik vind het ook niet erg om te doe.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Ik doe het ook wel vaak! De avond van te voren dan wel te verstaan.
Ga er meestal ook wel even met hem uit, gaan we samen ff ontbijten. Als ik vrij ben kruip ik er weer in en slaap ik weer heerlijk verder!
Meestal moet ik een half uurtje later weg als hij. Dus dan gaat hij eerst wassen/aankleden en dan smeer ik brood. Dan eten we gaat hij weg en dan kan ik nog ff rustig wassen/aankleden.
Vind het prima zo! Als hij vrij is e nik moet wel werken, komt hij er ook wel eens even uit.
Ga er meestal ook wel even met hem uit, gaan we samen ff ontbijten. Als ik vrij ben kruip ik er weer in en slaap ik weer heerlijk verder!
Meestal moet ik een half uurtje later weg als hij. Dus dan gaat hij eerst wassen/aankleden en dan smeer ik brood. Dan eten we gaat hij weg en dan kan ik nog ff rustig wassen/aankleden.
Vind het prima zo! Als hij vrij is e nik moet wel werken, komt hij er ook wel eens even uit.
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Boss (wo dec 15 2010, 02:44) schreef:Gatver wat klef.
Waarom is het klef als je wel eens het brood van je vriend smeert?
Gast- Gast
Minella, dat snap je toch wel? Iets liefs doen voor je vriend, veel te klef.Minella (do dec 16 2010, 12:22) schreef:
Gast- Gast
Hij is meestal degene die s ochtends een boterham voor mij smeert, treuzel nogal s ochtends.
MaudJ- Zwijger
- Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registratiedatum : 16-12-10
Purple schreef:Minella, dat snap je toch wel? Iets liefs doen voor je vriend, veel te klef.Minella (do dec 16 2010, 12:22) schreef:
Wat heeft lief en klef met elkaar te maken? Broodsmeren voor vriendlief zal ik nooit doen, daarvoor heeft hij zelf handen gekregen. Daarnaast kan het brood wel erg klef worden, als ik het wel smeer. Ook al is dat dan ontzettend lief bedoeld van mij.
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Ik heb al eerder in dit topic geantwoord dat mijn vriend en ik ieder ons eigen brood smeren, maar soms smeer ik wel alvast boter op zijn brood. Hoeft hij er alleen nog maar beleg op te doen. Maar dat doe ik alleen als ik tijd over heb en hij juist wat aan de late kant is. Dat doet hij omgekeerd ook wel eens voor mij.
Maar boter er op smeren is toch zo gedaan?
Gast- Gast
Normaal gesproken doen we dat niet. Maar als er een uitzonderlijke situatie is, dan doen we dat natuurlijk even voor elkaar
Gast- Gast
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Lief voor je lijf
» Alternatieven voor brood
» Wat voor soort brood vind jij het lekkerste?
» Wat is gezonder: zuurdesem brood of spelt brood?
» Brood van de bakker/ brood van de supermarkt
» Alternatieven voor brood
» Wat voor soort brood vind jij het lekkerste?
» Wat is gezonder: zuurdesem brood of spelt brood?
» Brood van de bakker/ brood van de supermarkt
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: