Welke uitspraak irriteert jou het meest?
+33
*Lookie*
Clapperdie
Floor
vlinder19
Welles
RYW
Pien
Thunder
Printje
Famke
Teddyaapje
Pussycat
xxDila
Linda
Darius
mauwmauw
meisjesmama
Filoria
blondje1313
Meeko
Mamsie
maiadebij
Annemie
PapillonRose
xxjojootjexx
Susan
smooch
Ezzer
JD
loesje
Smaragdje
Chelle
Bloem86
37 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?
Susan lijkt me wel een moeilijke situatie als ik dat zo lees! Kan ook best begrijpen dat meningen van anderen soms juist vreselijk vervelend zijn, wat ze ook zeggen.
Toen wij vertelden dat ik zwanger was, kregen we gelijk een stomme opmerking: 'Als Dolcis_ zwanger is, dan moet er maar een knoop in *man* zijn lul gelegd worden.. Eerst cariere maken om een toekomst op te kunnen bouwen en dan pas kinderen. Zal niet best zijn als Dolcis_ echt zwanger zou zijn.'
Of van een lerares: 'Niet best als je nu al zwanger bent'.
Leuk.
mensen hebben ook altijd wat te klagen. Kleine buik is niet goed. Grote buik is niet goed, dik worden tijdens de zwangerschap niet, slank blijven tijden de zwangerschap niet, grote baby of kleine baby. Hoor echt overal wel commentaar over.
Ons zoontje is niet zo'n hele grote, en zei die verpleegkundige op het cb: 'och meid, wat is je zoontje nog klein. Hmm, hij groeit ook wel héél erg weinig. (ging ze wat zitten te smoesen met zo'n andere vrouw daar en wijzen naar zijn groeigrafiek) Jah, je moet écht met hem naar de kinderarts. Want dit is gewoon niet goed'
Dus ik in paniek naar de kinderarts, die kijkt me lachend aan: 'Je zoontje je hartstikke fit en blij en ziet er gezond uit. Niks aan de hand. Hij is niet groot nee, maar dat ben jij ook niet, en je vriend ook niet.'
Toen wij vertelden dat ik zwanger was, kregen we gelijk een stomme opmerking: 'Als Dolcis_ zwanger is, dan moet er maar een knoop in *man* zijn lul gelegd worden.. Eerst cariere maken om een toekomst op te kunnen bouwen en dan pas kinderen. Zal niet best zijn als Dolcis_ echt zwanger zou zijn.'
Of van een lerares: 'Niet best als je nu al zwanger bent'.
Leuk.
mensen hebben ook altijd wat te klagen. Kleine buik is niet goed. Grote buik is niet goed, dik worden tijdens de zwangerschap niet, slank blijven tijden de zwangerschap niet, grote baby of kleine baby. Hoor echt overal wel commentaar over.
Ons zoontje is niet zo'n hele grote, en zei die verpleegkundige op het cb: 'och meid, wat is je zoontje nog klein. Hmm, hij groeit ook wel héél erg weinig. (ging ze wat zitten te smoesen met zo'n andere vrouw daar en wijzen naar zijn groeigrafiek) Jah, je moet écht met hem naar de kinderarts. Want dit is gewoon niet goed'
Dus ik in paniek naar de kinderarts, die kijkt me lachend aan: 'Je zoontje je hartstikke fit en blij en ziet er gezond uit. Niks aan de hand. Hij is niet groot nee, maar dat ben jij ook niet, en je vriend ook niet.'
Gast- Gast
Ja fijne reacties hebben sommige mensen.Clapperdie schreef:Nou Floor ik ken die reacties wel op een miskraam.
De meest vervelende: Oh maar je weet nu in ieder geval dat je wel zwanger kunt worden...
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Aangezien wij al even bezig zijn om zwanger te worden, vind ik opmerkingen als 'Wij nemen een kindje...' wel eens irritant. Ze zullen niet kwetsend bedoeld zijn maar het is wel eens vervelend om te horen aangezien je blij moet zijn dat je een kindje krijgt.
Maar verder stoor ik me niet zo gauw, gelukkig.
Maar verder stoor ik me niet zo gauw, gelukkig.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Floor schreef:Ja fijne reacties hebben sommige mensen.Clapperdie schreef:Nou Floor ik ken die reacties wel op een miskraam.
De meest vervelende: Oh maar je weet nu in ieder geval dat je wel zwanger kunt worden...
Ja, die opmerking kreeg een vriendin van me ook naar haar hoofd geslingerd na een miskraam, nota bene van de verloskundige. Mensen die dat zeggen denken waarschijnlijk dat ze een aardige opmerking maken maar het is toch behoorlijk ondoordacht.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Het is wel zo dat de ene persoon veel meer ondersteboven is van een miskraam dan de ander, de een is er kapot van, de ander is heel nuchter en relativerend. Het is dus denk ik best moeilijk om het goede te zeggen. Ik denk wel dat nuchter en relativerend doen voorbehouden is aan degene die de miskraam zelf heeft meegemaakt, dat is gewoon iets waar je altijd mee uit moet kijken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
ik zie de reactie nu pas,maarBazyle schreef:Hahah mauwmauw, nee je hebt een ouderwets kind, hij is echt door de ooievaar afgeleverd Had je zo'n bescheiden buik dan? Of had je die mensen gewoon lang niet gezien?
ik ben vrij stevig van mezelf,dus mensen dachten vaak dat ik wat was aangekomen en niet meteen aan zwanger zijn,en ook ben ik vrij klein,dus als ik achter de toon bank stond(werkte in een winkel)dan zagen ze het ook niet altijd.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
ik ben eigenlijk de hele zwangerschap door misselijk geweest,soms meer soms minder,maar om te zeggen ik was er vanaf met 12 weken nee niet echt.en dan als je broerd aan het werk bent enzo,en dan de opmerking van andere "ik heb nergens last van gehad"is nou niet echt waar je op zit te wachten op dat moment,inclusief eigen moeder die dit meerdere malen zei,soms voelde het weleens of ze me een aansteller vond of zo,
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Floor schreef:Ja fijne reacties hebben sommige mensen.Clapperdie schreef:Nou Floor ik ken die reacties wel op een miskraam.
na mijn miskraam was ik zelf degene die dit zei.. Ik zie niet in waarom dit een lullige opmerking is, dan zou mij een opmerking als in: kinderen zijn ook niet alles meer raken.
Gast- Gast
*Lookie* schreef:Floor schreef:Ja fijne reacties hebben sommige mensen.Clapperdie schreef:Nou Floor ik ken die reacties wel op een miskraam.
Ja, die opmerking kreeg een vriendin van me ook naar haar hoofd geslingerd na een miskraam, nota bene van de verloskundige. Mensen die dat zeggen denken waarschijnlijk dat ze een aardige opmerking maken maar het is toch behoorlijk ondoordacht.
Eerlijk gezegd... Ik heb zelf een miskraam gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. En ik vond het dus wél fijn om te weten dat ik 'gewoon' zwanger kon worden. Ik snap die opmerking ergens dus ook wel. Maar goed, misschien is dat voor iedereen weer anders.
Gast- Gast
Minneke schreef:*Lookie* schreef:Floor schreef:Ja fijne reacties hebben sommige mensen.Clapperdie schreef:Nou Floor ik ken die reacties wel op een miskraam.
Eerlijk gezegd... Ik heb zelf een miskraam gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. En ik vond het dus wél fijn om te weten dat ik 'gewoon' zwanger kon worden. Ik snap die opmerking ergens dus ook wel. Maar goed, misschien is dat voor iedereen weer anders.
Ja het is ook fijn om te weten dat je zwanger kunt worden maar niet meteen als opmerking.
"Nou helaas gaat het niet door want ik heb een miskraam" "oh nou in ieder geval weet je dat je wel zwanger kunt worden" .
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik vind het echt een verschil of je zoiets zegt over je eigen situatie of dat je zoiets (ongevraagd) tegen een ander zegt.
Susan- Lady Post-a-lot
dan nog vind ik het een beetje overdreven. Het gaat denk ik ook vooral op de manier waarop het gezegd wordt, maar de opmerking an sich vind ik niet storend.
Gast- Gast
Ja maar ja, als je het zo bekijkt zijn de meeste opmerkingen in dit topic niet zo erg. Het is ook niet vreselijk als iemand aan je vraagt of het een jongen of een meisje wordt en of je nou nog steeds niet bent bevallen.
Susan- Lady Post-a-lot
ja dat klopt, ik heb wel met meerdere uitspraken waarvan ik het overdreven vind om ze storend te vinden, maar het zal vaak wel de manier waarop zijn geweest of dat de timing niet perfect was ofzo. Zo vind ik de vraag of het gepland was storend, maar dat zal komen omdat ik die vraag minstens 2 keer per dag krijg zo ongeveer.
Gast- Gast
Die vraag heb ik ook wel gekregen, ik vond het niet heel erg storen, maar ik vond het wel een beetje ongepast, ik zou zoiets zelf nooit vragen. Als ik die persoon goed genoeg ken dan kan ik het zelf wel redelijk inschatten als het ongepland was, want van de mensen met wie ik echt close ben weet ik wel of ze nu wel of niet zwanger zouden willen zijn, als ik die persoon niet zó goed ken dan vind ik eigenlijk ook niet dat ik dat hoor te vragen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb wel, een aantal keer zelfs, de vraag gehad: Had je er niet liever gewoon 1 gehad om mee te beginnen?
Gast- Gast
Susan schreef:Die vraag heb ik ook wel gekregen, ik vond het niet heel erg storen, maar ik vond het wel een beetje ongepast, ik zou zoiets zelf nooit vragen. Als ik die persoon goed genoeg ken dan kan ik het zelf wel redelijk inschatten als het ongepland was, want van de mensen met wie ik echt close ben weet ik wel of ze nu wel of niet zwanger zouden willen zijn, als ik die persoon niet zó goed ken dan vind ik eigenlijk ook niet dat ik dat hoor te vragen.
bij oprechte interesse vind ik het ook geen vervelende vraag, maar als je de vraag op een gegeven moment bijna dagelijks krijgt dan ben je er wel een beetje klaar mee. En inderdaad, van vreemden vind ik het ook een ongepaste vraag, de vraag is natuurlijk wel heel persoonlijk.
Maargoed, dat vind ik ook van de opmerking van ProudMama hierboven. Op zich geen rare vraag, zoiets zou ik me ook af kunnen vragen, maar ik neem aan dat je deze vraag al meerdere keren te horen hebt gekregen en het gevoel hebt je een soort van te moeten verdedigen, waardoor de vraag je gaat irriteren.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Ik heb wel, een aantal keer zelfs, de vraag gehad: Had je er niet liever gewoon 1 gehad om mee te beginnen?
Ik zou terugvragen of zij ook niet liever een tweeling hadden gehad, hartstikke leuk en gezellig, twee broertjes of zusjes van precies dezelfde leeftijd die straks heel veel aan elkaar hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik reageer er nooit zo op, het is iets wat je krijgt, 2 kindjes tegelijk, niet iets waar je voor kiest/ wat je neemt.Susan schreef:ProudMama schreef:Ik heb wel, een aantal keer zelfs, de vraag gehad: Had je er niet liever gewoon 1 gehad om mee te beginnen?
Ik zou terugvragen of zij ook niet liever een tweeling hadden gehad, hartstikke leuk en gezellig, twee broertjes of zusjes van precies dezelfde leeftijd die straks heel veel aan elkaar hebben.
En ben er hartstikke blij mee!!
Gast- Gast
Waar ik me aan irriteer, is dat mijn ene collega zwanger is van de 4e. een aantal andere collega's doen net alsof het zo vreselijk is om een 4e te krijgen, alsof ze doodziek is, en alsof het onbevlekt is geweest. ofzo.... dit 4e kindje is harstikke geplanned.
De zelfde collega's weten van mijn miskraam, en vragen mij regelmatig of ik niets "leuks" te vertellen heb, of ik nou inmiddels niet zwanger ben.....ik kan je zeggen dit doet zeer.... ik maak ze duidelijk dat ik dit soort reacties niet gewenst vindt en dat ik ze het wel vertel wanneer het zo ver is!, blijkbaar hebben ze en geheugen van een strontvlieg!
De zelfde collega's weten van mijn miskraam, en vragen mij regelmatig of ik niets "leuks" te vertellen heb, of ik nou inmiddels niet zwanger ben.....ik kan je zeggen dit doet zeer.... ik maak ze duidelijk dat ik dit soort reacties niet gewenst vindt en dat ik ze het wel vertel wanneer het zo ver is!, blijkbaar hebben ze en geheugen van een strontvlieg!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Bij mij zijn dat opmerkingen als "niet teveel mee bezig zijn, dan ben je zo zwanger" , "ach, jullie zijn nog jong" en "dan doe je toch gewoon IVF?"
De vriendin van mn broertje zei zelfs "kunnen ze niet gewoon zaadje bij eitje doen, dan ben je toch zo klaar? Had je daar nog niet aan gedacht?" Serieus, dan heeft ze nog HBO ook.
Edit: "jullie tijd komt nog wel"
De vriendin van mn broertje zei zelfs "kunnen ze niet gewoon zaadje bij eitje doen, dan ben je toch zo klaar? Had je daar nog niet aan gedacht?" Serieus, dan heeft ze nog HBO ook.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Bij mij zijn dat opmerkingen als "niet teveel mee bezig zijn, dan ben je zo zwanger" , "ach, jullie zijn nog jong" en "dan doe je toch gewoon IVF?"
Jeetje op die opmerkingen zit je echt niet te wachten.. En die vriendin van je broertje.. wat een lichtpunt zeg! *zucht*..
Gast- Gast
_Nera_ schreef:Tea-Leaf schreef:Bij mij zijn dat opmerkingen als "niet teveel mee bezig zijn, dan ben je zo zwanger" , "ach, jullie zijn nog jong" en "dan doe je toch gewoon IVF?"
Jeetje op die opmerkingen zit je echt niet te wachten.. En die vriendin van je broertje.. wat een lichtpunt zeg! *zucht*..
Haha ja, ze is ook niet bepaald populair in de familie.
Gast- Gast
dat soort opmerkingen kan ik ook niet hebben hoor!
ik ben dan misschien nog wel een stuk jonger, maar dat geeft totaal geen garantie dat het wel zou lukken....
ik ben dan misschien nog wel een stuk jonger, maar dat geeft totaal geen garantie dat het wel zou lukken....
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ik vind de opmerking: Goh dat je midden in de zomer bevalt, lekker gepland! Ga me er ook steeds meer aan irriteren als iemand het zegt, probeer nog op m'n vriendelijkst te zeggen: Weet niet hoe het bij jou zit, maar een baby plan je niet!!!
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» nav welke opmerking irriteert jou het meest....
» Welke test = meest betrouwbaar?
» Uitspraak
» Welke kleuren draag jij het meest?
» Op welke online shops ben jij het meest te vinden?
» Welke test = meest betrouwbaar?
» Uitspraak
» Welke kleuren draag jij het meest?
» Op welke online shops ben jij het meest te vinden?
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: