Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke uitspraak irriteert jou het meest?

+33
*Lookie*
Clapperdie
Floor
vlinder19
Welles
RYW
Pien
Thunder
Printje
Famke
Teddyaapje
Pussycat
xxDila
Linda
Darius
mauwmauw
meisjesmama
Filoria
blondje1313
Meeko
Mamsie
maiadebij
Annemie
PapillonRose
xxjojootjexx
Susan
smooch
Ezzer
JD
loesje
Smaragdje
Chelle
Bloem86
37 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 7:12

ooh, en mensen die het hebben van een hond vergelijken met het hebben van een kind... Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 7:33

Dromertje schreef:ooh, en mensen die het hebben van een hond vergelijken met het hebben van een kind... Laughing

Ja of die zeggen als je niet zwanger wordt 'nou dan neem je toch een hond' .... ook zo`n leuke opmerking.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 7:43

sharky schreef:
Dromertje schreef:ooh, en mensen die het hebben van een hond vergelijken met het hebben van een kind... Laughing

Ja of die zeggen als je niet zwanger wordt 'nou dan neem je toch een hond' .... ook zo`n leuke opmerking.

oei, nee, dat is inderdaad geen leuke opmerking, heel zacht uitgedrukt. Ik vond het al gek dat sommige mensen zeggen dat je maar een hond moet nemen om uit te vinden of het hebben van een kind iets voor je is Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 7:45

Dromertje schreef:
sharky schreef:
Dromertje schreef:ooh, en mensen die het hebben van een hond vergelijken met het hebben van een kind... Laughing

Ja of die zeggen als je niet zwanger wordt 'nou dan neem je toch een hond' .... ook zo`n leuke opmerking.

oei, nee, dat is inderdaad geen leuke opmerking, heel zacht uitgedrukt. Ik vond het al gek dat sommige mensen zeggen dat je maar een hond moet nemen om uit te vinden of het hebben van een kind iets voor je is Rolling Eyes

Haha ja alsof je een hond met een kind kunt vergelijken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Susan wo 23 maa 2011 - 7:48

Dat vind ik ook appels met peren vergelijken. Ik heb niets met honden, dus ik zou daar de verantwoordelijkheid en de energie helemaal niet voor over hebben. Met mijn kinderen is dat uiteraard heel anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:01

Wat mij nou het meest irriteert is dat mensen gelijk een stempel leggen als jij zegt dat het CB niet bevalt. Klopt, hier waar wij zitten zit een oudbollige tante die echt denkt dat ze het beter weet.
Zo is Y. vandaag 4maanden en kreeg ik pas tehoren van een meisje dat ik TOCH maar overal schijt aan had, omdat ik zelf mijn eigen gevoel volg?
Uhm ik ben toch de moeder van mijn kind? Ik weet wat het beste is voor haar? Ik vond dat zo jammer he..bedoel Y. zat al een paar weken op 4 flessen en ze heeft nu gewoon niet genoeg daaraan, en vanaf 4 maanden mag je al iets gaan bij voeden?
En bovendien vind Y. het heerlijk, ze heeft net als mama er plezier in! Ik geef haar nou niet huppa 1 potje, maar gewoon een paar hapje, bovendien sloeg het tevens goed aan!


Dus, ik denk altijd maar zo, een moeder weet altijd wel het beste van zijn/haar kind?!

En over wat ik hier boven allemaal lees, mensen hebben altijd ook wel een hup stempel klaar, zij ook in mijn/onze families viel het gewoon verkeerd dat we AL zwanger waren? Uhm ja, de is 32 en pas klaar voor kinderen en de ander begin 20, zo wat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:03

Anniej, hebben ze dat echt zo gezegd, dat jij overal schijt aan hebt? Dat kan ik me echt heel moeilijk voorstellen namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:11

Storm schreef:Anniej, hebben ze dat echt zo gezegd, dat jij overal schijt aan hebt? Dat kan ik me echt heel moeilijk voorstellen namelijk.

Jup. Ik heb niet overal schijt aan, maar wat moet ik doen als mn kind blijft huilen van de honger? Zo ben ik elke ZONDER goedkeuren van CB meer gaan geven, maar toch..nu van 120 na 240, maar wel stapsgewijs natuurlijk..Bovendien bedoel ik niet dat CB dat tegen ons zei, maar iemand van buiten af, een "vriendin"...die zei dat ik overal schijt aan had en mn eigen kop maar volgde..:S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:15

Oh Tea, die ''jouw tijd komt nog wel'' vind ik zo'n irritante opmerking haha. Echt, waarom zeg je zoiets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Mamsie wo 23 maa 2011 - 8:37

Anniej, daar ben ik het niet mee eens dat een moeder altijd wel het beste weet voor der kind. Als je sommige moeders ziet, zeg niet dat jij dat doet hoor.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:39

Mamsie schreef:Anniej, daar ben ik het niet mee eens dat een moeder altijd wel het beste weet voor der kind. Als je sommige moeders ziet, zeg niet dat jij dat doet hoor.

In dit geval ging het niet om eigendunk te spelen, wel idd ff om mezelf..ik bedoel niet dat ik nou in alles altijd beter weet laughcry , maar ik volg zeker niet alle regels op van CB en "vriendin in kwestie dacht daar dus kennelijk heel anders over en zei gelijk jij hebt overal schijt aan Mad "

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:41

Annie, even een vraag uit interesse; heb jij een buitenlandse achtergrond?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:42

Minneke schreef:Annie, even een vraag uit interesse; heb jij een buitenlandse achtergrond?

100% nederlands Very Happy, word me wel vaker gevraagd..snap niet echt waarom? Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:44

Ik vind het in het algemeen vervelend wanneer mensen informeren of we al voor een tweede gaan. Dit is natuurlijk een goed bedoelde vraag, maar na een jaar proberen en twee miskramen is dit gewoon geen leuke vraag meer.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Mamsie wo 23 maa 2011 - 8:44

Anniej_S schreef:
Mamsie schreef:Anniej, daar ben ik het niet mee eens dat een moeder altijd wel het beste weet voor der kind. Als je sommige moeders ziet, zeg niet dat jij dat doet hoor.

In dit geval ging het niet om eigendunk te spelen, wel idd ff om mezelf..ik bedoel niet dat ik nou in alles altijd beter weet laughcry , maar ik volg zeker niet alle regels op van CB en "vriendin in kwestie dacht daar dus kennelijk heel anders over en zei gelijk jij hebt overal schijt aan Mad "

Aha ik begrijp het. Ja weetje sommige moeders geven hun kind een koekje met 4 maanden en zeggen dan ja ze vind het lekker en ik weet zelf wel waar ze aan toe is. Dan denk ik echt hoe dom kun je zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:46

Krijgt S. nu nog een koekje dan ? Flauwe moeder ben jij zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:52

Anniej_S schreef:
Minneke schreef:Annie, even een vraag uit interesse; heb jij een buitenlandse achtergrond?

100% nederlands Very Happy, word me wel vaker gevraagd..snap niet echt waarom? Laughing

Ik weet niet waarom anderen het vragen natuurlijk, maar bij mij kwam die gedachte op door je manier van schrijven. En Annie kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Scandinavisch zijn. Vandaar dat ik het dacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:55

Mamsie schreef:
Anniej_S schreef:
Mamsie schreef:Anniej, daar ben ik het niet mee eens dat een moeder altijd wel het beste weet voor der kind. Als je sommige moeders ziet, zeg niet dat jij dat doet hoor.

In dit geval ging het niet om eigendunk te spelen, wel idd ff om mezelf..ik bedoel niet dat ik nou in alles altijd beter weet laughcry , maar ik volg zeker niet alle regels op van CB en "vriendin in kwestie dacht daar dus kennelijk heel anders over en zei gelijk jij hebt overal schijt aan Mad "

Aha ik begrijp het. Ja weetje sommige moeders geven hun kind een koekje met 4 maanden en zeggen dan ja ze vind het lekker en ik weet zelf wel waar ze aan toe is. Dan denk ik echt hoe dom kun je zijn.

Collega van mijn man, daar de vriendin van woont dan nog thuis, maar hun zoontje zat dus al met 10weken in de buggyzit, kreeg idd koekjes en al, want dat vond hij zooow lekker, nou dat is niet mijn bedoeling. Y. Zat hier al heel vlot op 5flessen en nu das al enige tyd op 4, dus idd word het nu langzaam aan voor mee idd Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:56

Minneke schreef:
Anniej_S schreef:
Minneke schreef:Annie, even een vraag uit interesse; heb jij een buitenlandse achtergrond?

100% nederlands Very Happy, word me wel vaker gevraagd..snap niet echt waarom? Laughing

Ik weet niet waarom anderen het vragen natuurlijk, maar bij mij kwam die gedachte op door je manier van schrijven. En Annie kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Scandinavisch zijn. Vandaar dat ik het dacht.

Anniej ist koosnaampje van mijn man en de s en mijn voor letter. Ja mijn man draagt altijd (hand)ta vandaar anniej Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 10:52

RYW schreef:
Susan schreef:Wij krijgen natuurlijk wel vaak opmerkingen als 'de zoon van kennissen van ons praatte ook pas met twee/drie/vier (afhankelijk van wanneer het gesprek plaatsvond) en die sprak toen meteen in volzinnen'. Of mensen die, als je vertelt dat je je zorgen maakt over de taalontwikkeling van je kind, trots gaan opnoemen wat hun kind allemaal al zegt en hoe vroeg dat kind was met praten. Natuurlijk is het logisch dat je trots bent, maar op zo'n moment is dat wel pijnlijk.
Of mensen die gewoon niet willen begrijpen dat het lastiger is om met Ezra te communiceren. 'Je moet gewoon heel duidelijk zijn. Nee is gewoon nee.' (Oh? Wij verzinnen voor de variatie iedere dag een ander woord voor nee, is dat niet goed dan?)


Ik heb het wel eens tegenovergesteld (en dan niet om pijnlijk te doen hoor Susan!) met Ben. Hij is net drie geworden, maar hij lult als mijn moeder en hij is ook nog eens behoorlijk groot voor zijn leeftijd (we noemen hem wel eens Big Ben Very Happy). Hartstikke leuk, maar heel vaak verwachten mensen dan dingen van hem die hij nog lang niet 'hoort' te kunnen op zijn leeftijd. Dan zeggen ze 'goh, zit hij nog niet op de basisschool' of 'kan hij nog niet zonder zijwieltjes fietsen' of een tijdje terug 'is hij nog niet eens zindelijk?' en dan moet ik elke keer uitleggen dat hij écht geen vier is, dat hij écht drie jaar is. Ik heb één keer daarop gehoord 'weet je het zeker?'. Nee, ik weet niet zeker hoe oud mijn eigen kind is, nou goed? Wink


silent

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Bolleke wo 23 maa 2011 - 10:57

Giacomo schreef:
RYW schreef:
Susan schreef:Wij krijgen natuurlijk wel vaak opmerkingen als 'de zoon van kennissen van ons praatte ook pas met twee/drie/vier (afhankelijk van wanneer het gesprek plaatsvond) en die sprak toen meteen in volzinnen'. Of mensen die, als je vertelt dat je je zorgen maakt over de taalontwikkeling van je kind, trots gaan opnoemen wat hun kind allemaal al zegt en hoe vroeg dat kind was met praten. Natuurlijk is het logisch dat je trots bent, maar op zo'n moment is dat wel pijnlijk.
Of mensen die gewoon niet willen begrijpen dat het lastiger is om met Ezra te communiceren. 'Je moet gewoon heel duidelijk zijn. Nee is gewoon nee.' (Oh? Wij verzinnen voor de variatie iedere dag een ander woord voor nee, is dat niet goed dan?)


Ik heb het wel eens tegenovergesteld (en dan niet om pijnlijk te doen hoor Susan!) met Ben. Hij is net drie geworden, maar hij lult als mijn moeder en hij is ook nog eens behoorlijk groot voor zijn leeftijd (we noemen hem wel eens Big Ben Very Happy). Hartstikke leuk, maar heel vaak verwachten mensen dan dingen van hem die hij nog lang niet 'hoort' te kunnen op zijn leeftijd. Dan zeggen ze 'goh, zit hij nog niet op de basisschool' of 'kan hij nog niet zonder zijwieltjes fietsen' of een tijdje terug 'is hij nog niet eens zindelijk?' en dan moet ik elke keer uitleggen dat hij écht geen vier is, dat hij écht drie jaar is. Ik heb één keer daarop gehoord 'weet je het zeker?'. Nee, ik weet niet zeker hoe oud mijn eigen kind is, nou goed? Wink


silent

Ik denk dat ik dan zou terug zeggen "Ja wacht eens ff, even denken" Of iets in die trant. Maar of je daar op komt op zo'n moment lijkt me niet.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 11:07

vlinder19 schreef:Ik heb tijdens mijn zwangerschap niet echt rare vragen gehad...gewoon de 'normale' vragen.

Wel had ik laatst iets:

Wij willen graag een tweede en vorig jaar heb ik een miskraam gehad, een vriendin van mij heeft toen ook een miskraam gehad en we hebben het er dus vaak samen over hoe het gaat met zwanger worden etc. Nu is mijn cyclus sinds de mk waardeloos en ben ik al 3 mnd ongesteld, hier maakte ik mij erge zorgen over en durfde in eerste instantie er niet mee heen. Wat zegt zij tegen me... ach als je geen kinderen meer kunt krijgen is dat niet zo heel erg, want je hebt er tenslotte al 1! Eh....ja... jouw kinderwens is groter als die van mij omdat het bij jou om de eerste gaat en bij mij om de tweede.... tsss. Alsof je een tweede kindje niet zo graag wilt al een eerste kindje...

Die heb ik ook wel eens gehoord. Oh je doet IVF, oh maar je hebt al een kind toch? Dus als het niet lukt is het ook niet zo erg. Eh.. Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Mamsie wo 23 maa 2011 - 11:21

Giacomo schreef:
vlinder19 schreef:Ik heb tijdens mijn zwangerschap niet echt rare vragen gehad...gewoon de 'normale' vragen.

Wel had ik laatst iets:

Wij willen graag een tweede en vorig jaar heb ik een miskraam gehad, een vriendin van mij heeft toen ook een miskraam gehad en we hebben het er dus vaak samen over hoe het gaat met zwanger worden etc. Nu is mijn cyclus sinds de mk waardeloos en ben ik al 3 mnd ongesteld, hier maakte ik mij erge zorgen over en durfde in eerste instantie er niet mee heen. Wat zegt zij tegen me... ach als je geen kinderen meer kunt krijgen is dat niet zo heel erg, want je hebt er tenslotte al 1! Eh....ja... jouw kinderwens is groter als die van mij omdat het bij jou om de eerste gaat en bij mij om de tweede.... tsss. Alsof je een tweede kindje niet zo graag wilt al een eerste kindje...

Die heb ik ook wel eens gehoord. Oh je doet IVF, oh maar je hebt al een kind toch? Dus als het niet lukt is het ook niet zo erg. Eh.. Rolling Eyes


Het is wel erg maar ik denk dat ongewenst kinderloos erger is dan wanneer je een kindje hebt en een 2e niet wilt lukken. Qua verdriet op het moment niet denk ik maar later wel.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 11:42

Mamsie schreef:
Giacomo schreef:
vlinder19 schreef:Ik heb tijdens mijn zwangerschap niet echt rare vragen gehad...gewoon de 'normale' vragen.

Wel had ik laatst iets:

Wij willen graag een tweede en vorig jaar heb ik een miskraam gehad, een vriendin van mij heeft toen ook een miskraam gehad en we hebben het er dus vaak samen over hoe het gaat met zwanger worden etc. Nu is mijn cyclus sinds de mk waardeloos en ben ik al 3 mnd ongesteld, hier maakte ik mij erge zorgen over en durfde in eerste instantie er niet mee heen. Wat zegt zij tegen me... ach als je geen kinderen meer kunt krijgen is dat niet zo heel erg, want je hebt er tenslotte al 1! Eh....ja... jouw kinderwens is groter als die van mij omdat het bij jou om de eerste gaat en bij mij om de tweede.... tsss. Alsof je een tweede kindje niet zo graag wilt al een eerste kindje...

Die heb ik ook wel eens gehoord. Oh je doet IVF, oh maar je hebt al een kind toch? Dus als het niet lukt is het ook niet zo erg. Eh.. Rolling Eyes


Het is wel erg maar ik denk dat ongewenst kinderloos erger is dan wanneer je een kindje hebt en een 2e niet wilt lukken. Qua verdriet op het moment niet denk ik maar later wel.

Dat denk ik ook. Maar dat betekent niet dat je er geen verdriet van hebben als een 2e kinderwens niet in vervulling gaat. Mijn gezin is voor mijn gevoel nog niet compleet en als dat nooit zou lukken zou ik dat ook gewoon pijnlijk vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 2:08

Ik neem aan dat er bij een hoop dames hier ook wat hormonen meespelen als ik lees waar zij zich aan irriteren haha.

Wat RYW met haar zoon heeft heb ik ook met Jens. Het menneke is amper 2,5 jaar maar ziet eruit als een kindje van 4. Ik merkte aan mezelf dat ik tegen iedereen die aandacht van hem vroeg wat zijn leeftijd was. Dat scheelde voor mij wat irritatie en ongemak merkte ik. En voor mijn gevoel deed ik Jens tekort als ik dat niet vertelde, ze verwachtte dingen van hem die niet reeël waren (zijn) voor zijn leeftijd. ik krijg wel vaak de opmerking tjee hij is wel groot voor zijn leeftijd he. Tja, daar kun je je aan irriteren maar het is ook gewoon zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? - Pagina 5 Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum