Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke uitspraak irriteert jou het meest?

+33
*Lookie*
Clapperdie
Floor
vlinder19
Welles
RYW
Pien
Thunder
Printje
Famke
Teddyaapje
Pussycat
xxDila
Linda
Darius
mauwmauw
meisjesmama
Filoria
blondje1313
Meeko
Mamsie
maiadebij
Annemie
PapillonRose
xxjojootjexx
Susan
smooch
Ezzer
JD
loesje
Smaragdje
Chelle
Bloem86
37 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 4:12

En dan van "Wij zijn zwanger" tot "Het is zeker een ongelukje?" Ook de jonge mama's (ik denk even aan mamsie) die dingen te horen gekregen hebben wat betreft leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Bloem86 za 19 maa 2011 - 4:22

Van de week zei een vriend van me tegen mij: "Oh, maar misschien zijn we dan al wel aan het bevallen!" Moest toen wel lachen! "Je vriendin is dan misschien wel aan het bevallen, maar niet jullie en zeker niet JIJ!"

Ik zei ook zelf altijd, wij zijn niet zwanger maar ik. Wij verwachten wel samen een kindje!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 4:27

Als mensen niet weten dat ik kinderen heb wordt ik altijd heel jong geschat... Als te sprake komt dat ik kinderen heb hoor ik standaard HUH? Hoe oud ben jij dan.... als ik vraag om te schatten krijg ik er juist weer een aantal jaren gratis bij Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Chelle za 19 maa 2011 - 4:39

Goh, wat leuk, ik zie dat je zwanger bent....... ga je ook borstvoeding geven :shock:

Ik snap nog steeds niet waarom dit zo enorm vaak gevraagd wordt (zelfs door vreemde mensen).
of:

" Wanneer komt de tweede?" (terwijl ik nog moet bevallen).
Als ik dan zeg dat die er niet komt reageert iedereen: "dat kun je nog niet weten", en "natuurlijk wel!"

Ook dat begrijp ik niet. Moet ik dan echt gaan uitleggen "waarom" er geen tweede bij komt?
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Smaragdje za 19 maa 2011 - 4:44

Op het moment: "Ben je nog niet bevallen?"...dat zie je toch zelf ook wel..

Vragen die te maken hebben met mijn leeftijd heb ik eigenlijk weinig gehad, terwijl ik dat juist wel verwacht had.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  loesje za 19 maa 2011 - 4:48

Ik word ook standaard jonger geschat en dan krijg je vragen als: kun je het wel aan..... grrrrr
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  JD za 19 maa 2011 - 4:56

heb geen kids, maar heeft toch met kinderen te maken, dus misschien mag ik meedoen...

ik werk als leidster op een kdv, en erger mer eraan als ouder weggaan en zeggen"(tegen mij dus) "veel speelplezier vandaag" of "geniet maar lekker van het zonnetje!" .... ja inderdaad, ik doe niets anders op t werk...grrr

en gewoon het feit dat het vanzelfsprekend lijkt dat je, zodra je samen een huis hebt, ook meteen zwanger moet zijn. familie,vrienden en zelf hele vage kennissen die constant vragen "en wanneer begin jij eens?" of "Zijn jullie nou nog niet zwanger"?

Voor hetzelfde geldt ben ik al tijden bezig met zwanger raken en lukt het niet...dus vind dat ook nogal ondoordacht
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:04

*Marietje* schreef:heb geen kids, maar heeft toch met kinderen te maken, dus misschien mag ik meedoen...

ik werk als leidster op een kdv, en erger mer eraan als ouder weggaan en zeggen"(tegen mij dus) "veel speelplezier vandaag" of "geniet maar lekker van het zonnetje!" .... ja inderdaad, ik doe niets anders op t werk...grrr

en gewoon het feit dat het vanzelfsprekend lijkt dat je, zodra je samen een huis hebt, ook meteen zwanger moet zijn. familie,vrienden en zelf hele vage kennissen die constant vragen "en wanneer begin jij eens?" of "Zijn jullie nou nog niet zwanger"?

Voor hetzelfde geldt ben ik al tijden bezig met zwanger raken en lukt het niet...dus vind dat ook nogal ondoordacht

Ik heb ook (nog) geen kinderen, maar mijn vriend en ik storen ons hier ook vreselijk aan. Ik vraag toch ook niet waarom mensen wél kinderen hebben, vraag dan ook niet waarom wij ze niet hebben Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  JD za 19 maa 2011 - 5:05

Eline schreef:
*Marietje* schreef:heb geen kids, maar heeft toch met kinderen te maken, dus misschien mag ik meedoen...

ik werk als leidster op een kdv, en erger mer eraan als ouder weggaan en zeggen"(tegen mij dus) "veel speelplezier vandaag" of "geniet maar lekker van het zonnetje!" .... ja inderdaad, ik doe niets anders op t werk...grrr

en gewoon het feit dat het vanzelfsprekend lijkt dat je, zodra je samen een huis hebt, ook meteen zwanger moet zijn. familie,vrienden en zelf hele vage kennissen die constant vragen "en wanneer begin jij eens?" of "Zijn jullie nou nog niet zwanger"?

Voor hetzelfde geldt ben ik al tijden bezig met zwanger raken en lukt het niet...dus vind dat ook nogal ondoordacht

Ik heb ook (nog) geen kinderen, maar mijn vriend en ik storen ons hier ook vreselijk aan. Ik vraag toch ook niet waarom mensen wél kinderen hebben, vraag dan ook niet waarom wij ze niet hebben Mad

ja en dat zeg ik....wat nou als het niet lukt om zwanger te raken? dan kan zo'n opmerking ook nog eens ontzettend kwetsend zijn
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:06

'als het mij zou overkomen, zou ik het ook wel houden'... Maar het is ons niet overkomen, onze dochter is gepland (voor zover je het kunt plannen natuurlijk).

Vind ik een beetje raar dat er meteen vanuit wordt gegaan dat ze ongepland was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Ezzer za 19 maa 2011 - 5:12

Over mijn leeftijd heb ik eigenlijk weinig reacties gehad. Wat ik wel had verwacht. Wel mensen die gingen vragen of het wel gepland was. Aangezien ik nog een studie naast mijn werk doe. Zo is er ook een ouder van m'n werk geweest die mijn collega ging uithoren over hoe ik het allemaal gepland heb om te gaan doen en of ik er wel goed over na had gedacht om zwanger te worden!! Dat vond ik wel belachelijk.

Verder kreeg ik deze week nog 2 reacties op m'n buik van ouders (werk op een KDV)
'Zo ik zie dat jij ook niet meer lang moet!' uuhh... nog ruim 3 maanden maar oke...
en
'Zo Ezzer, jij bent ook aardig ontploft!' Doelend op m'n groeiende buik. En bedankt!
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  smooch za 19 maa 2011 - 5:18

Eline schreef:
*Marietje* schreef:heb geen kids, maar heeft toch met kinderen te maken, dus misschien mag ik meedoen...

ik werk als leidster op een kdv, en erger mer eraan als ouder weggaan en zeggen"(tegen mij dus) "veel speelplezier vandaag" of "geniet maar lekker van het zonnetje!" .... ja inderdaad, ik doe niets anders op t werk...grrr

en gewoon het feit dat het vanzelfsprekend lijkt dat je, zodra je samen een huis hebt, ook meteen zwanger moet zijn. familie,vrienden en zelf hele vage kennissen die constant vragen "en wanneer begin jij eens?" of "Zijn jullie nou nog niet zwanger"?

Voor hetzelfde geldt ben ik al tijden bezig met zwanger raken en lukt het niet...dus vind dat ook nogal ondoordacht

Ik heb ook (nog) geen kinderen, maar mijn vriend en ik storen ons hier ook vreselijk aan. Ik vraag toch ook niet waarom mensen wél kinderen hebben, vraag dan ook niet waarom wij ze niet hebben Mad

+1 wij vinden dit ook erg vervelend. Ik merk ook als mensen het vragen we bijna vaak geïrriteerd reageren. Maar dat komt gewoon omdat het zo vaak wordt gevraagd en ook vaak door de zelfde mensen.

Mijn beste vriendin heb ik verteld dat we binnenkort voor een kindje willen gaan. En elke keer dat ik haar spreek begint ze erover. Zo irritant, heb dit ook wel gezegd maar ze heeft het niet echt door geloof ik.....
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:34

Ezzer schreef:Verder kreeg ik deze week nog 2 reacties op m'n buik van ouders (werk op een KDV)
'Zo ik zie dat jij ook niet meer lang moet!' uuhh... nog ruim 3 maanden maar oke...
Hoe kan zij nou weten dat je nog 3 maanden moet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 5:49

Toen ik rond de 26 weken zwanger was, had ik ook een heel dikke buik, dus toen dachten ook veel mensen dat ik ieder moment kon bevallen. Ik ergerde me daar niet zo aan, het was altijd wel vriendelijk bedoeld. Ook 'ben je nog niet bevallen' vond ik niet zo erg, dat is gewoon een retorische vraag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  xxjojootjexx za 19 maa 2011 - 5:56

Waar ik mij aan ergerde: Weet je al wat het wordt?? Een baby hoop ik zei ik dan altijd.. En dan nog het wordt niet wat, het is al een baby en het IS al een jongetje of meisje..

En nu hebben we van allebei de soorten 2 en nou van iedereen de reactie: Mooi, dan ben je nu klaar!
Oh wat zullen jullie blij zijn, een koningskoppel!
Ik snap echt neit wat er zo bijzonder is aan een jongetje en een meisje. Ik was net zo blij geweest met een meisje.. En het feit dat we dan nu wel klaar zullen zijn ligt zeker niet aan dat we nu allebei hebben...

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 6:06

Ik snap niet zo goed waarom mensen zich aan zulke uitspraken ergeren...'weet je al wat het wordt' is toch een hele normale vraag of ben ik nou zo vreemd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  PapillonRose za 19 maa 2011 - 6:41

Ik erger me er vooral aan dat ik in het begin veel te horen kreeg dat mijn kindje ongewenst zou zijn.. Veel mensen halen ongewenst en ongepland toch echt doorelkaar! Ja, ze is ongepland, maar ze is wel heel welkom en gewenst!

Wat ik ook erg vervelend vond, zijn sommige reacties toen ik met name in het begin van de zwangerschap erg ziek was (door HG). Omdat het toch al een ongewenst kind was, kon ik het maar beter laten weghalen en dan zou ik me snel beter voelen scratch

Heb maar zoveel mogelijk geprobeerd dat soort opmerkingen te negeren en langs me heen te laten gaan, maar het steekt wel als je zulke dingen meerdere malen te horen krijgt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Annemie za 19 maa 2011 - 7:13

Storm schreef:Ik snap niet zo goed waarom mensen zich aan zulke uitspraken ergeren...'weet je al wat het wordt' is toch een hele normale vraag of ben ik nou zo vreemd?

Dan zullen veel mensen zich aan mij ergeren, want dat vraag ik ook altijd als iemand verder dan 20 weken zwanger is.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Annemie za 19 maa 2011 - 7:16

Ik irriteer me aan mensen die zeggen dat als iemand al een zoontje heeft en hun 2e kindje word geboren en het is ook een jongetje, dat ze dan zeggen "die had natuurlijk liever een meisje gewild, nou ja als het maar gezond is".
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 7:18

Het is meer de vraagstelling. Het IS is al een jongen of meisje. Dus je kan beter vragen, weet je al wat het is.

Het meest irritante vind ik trouwens, wij zijn zwanger. Ik zeg ook, ik ben zwanger en wij krijgen een kindje. Mijn vriend zei tegen zijn baas een keer, dat vertelde die mij "Ja dan kan ik niet, dan moet ik naar de verloskundige!" Ik lag helemaal in een scheur, kijkt ie me zo raar aan, hoezo lach je nou? Ik zeg ja, wij moeten toch naar de verloskundige niet jij alleen. Hihi moet weer lachen nu ik eraan denk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  maiadebij za 19 maa 2011 - 7:26

Huh geef jij nog bv? Wanneer denk je te stoppen?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Mamsie za 19 maa 2011 - 7:28

phoe zoveel maar de meeste leg ik gewoon naast mij neer en denk ach ze kletsen maar wat.

Wel vond ik het in het begin erg k*t dat er een aantal kindjes niet bij ons mochten spelen. Ik denk dan damn zeur niet zo want als ik de au pair was geweest had het wel gemogen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 7:30

Dan ben je meteen klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Meeko za 19 maa 2011 - 7:39

Ik wordt nu uitspraken heel erg zat van, het moet nu toch wel een keer komen? En wanneer komt ze nou? Wij worden nu wel heel nieuwsgierig. Ja wat dacht je van ons!
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  blondje1313 za 19 maa 2011 - 7:42

Mijn mans oma zei vandaag dat ze hoopte dat het een meisje was omdat ze al een achterkleinzoon heeft.
En toen wij reageerden met dat wij misschien liever een jongetje hadden voelde ze zich aangevallen, ze was al zo oud zei ze en misschien leeft ze niet lang genoeg om te wachten op een volgend kindje dat dan wel een meisje is.
Soms weet ik niet goed of ze wel snapt dat we totaal geen invloed (meer) hebben op het geslacht, maar ik denk wel dat ze serieus teleurgesteld is als het een jongetje is.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke uitspraak irriteert jou het meest? Empty Re: Welke uitspraak irriteert jou het meest?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum