Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke test = meest betrouwbaar?

+15
Happydobby
Muppetje
SarahKey
CCC
Filoria
mauwmauw
Alyssa
Susan
**_pearl_**
Bruintje Beer
Flower_L
PapillonRose
Floor
loesje
JD
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  JD ma 24 okt 2011 - 8:50

Zomaar even een vraagje....

Met elke zwangerschapstesten hebben jullie de beste ervaringen?
Ik heb 1x eerder getest, en dat was met die hele goedkope test van de Kruidvat.... is dat net zo betrouwbaar als bijvoorbeeld zo'n "dure" ClearBlue test?

En hebben jullie, toen jullie zwanger wilden raken, een ovulatietest gedaan?? welke is daarvan goed?

Alvast bedankt!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 8:51

Denk niet dat ze veel schelen in betrouwbaarheid. Ik vond zelf de KV 2 voor 5 euro heel prettig, en ik heb de laatste zwangerschap Matcare Dipsticks gebruikt maar die bleven héél licht positief dus die vond ik niet zo fijn. Digitale ClearBlue vind ik fijn omdat het mij die extra bevestiging geeft als er Zwanger staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  loesje ma 24 okt 2011 - 8:52

De ClearBlue test is in mijn ogen de beste maar ook de duurste test

loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Floor ma 24 okt 2011 - 8:52

Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt.
Zwangerschapstesten wel van verschillende merken, oa clearblue, etos eigen merk en kruitvat eigen merk.
Clearblue vond ik te prijzig.
Etos gaf vals positief dus die heb ik daarna nooit meer gekocht.
Verder heb ik veel testen gebruikt van Kruitvat (2 voor 5 euro). Ik vond het fijne/duidelijke testen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  PapillonRose ma 24 okt 2011 - 8:52

Ik heb hier al heel vaak gelezen dat de testen van kruidvat van 2 voor 5 euro erg betrouwbaar zijn, dat ze iets gevoeliger zijn dan andere testen en je daardoor hiermee vaak net iets eerder kunt testen. Ik neem trouwens aan dat alle testen wel betrouwbaar moeten zijn, alleen zal de ene gevoeliger zijn dan de andere en daardoor eerder positief uit kunnen slaan als je zwanger bent.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Flower_L ma 24 okt 2011 - 8:53

KV 2 voor 5 vind ik een prima test!

trouwens, de CB digitale test heb ik ook wel een 'positieve' ervaring mee. De eerste keer dat ik zwanger was, gaf de test 1-2 weken aan, terwijl het 3-4 oid moest zijn (regelmatige cyclus dus kon uitrekenen). Paar dagen later kreeg ik een miskraam, en dat verklaarde waarschijnlijk ook het testresultaat op de CB test. Dus op zich ook een test die wel goed reageert.


Laatst aangepast door Flower_L op ma 24 okt 2011 - 8:59; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 8:54

Alle in Nederland verkrijgbare testen zijn 99%+ betrouwbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Bruintje Beer ma 24 okt 2011 - 8:55

Ik heb altijd getest met de kruitvat 2 voor 5 euro en vindt die zelf heel erg prettig en betrouwbaar.
Cleurbleu heb ik negatief mee getest terwijl ik wel zwanger was. En de andere testen waren positief toen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  **_pearl_** ma 24 okt 2011 - 8:57

ik lees even mee ben ook wel erg benieuwt .
ook over die ovulatie test ...
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  PapillonRose ma 24 okt 2011 - 8:57

Ik was trouwens ooit in de veronderstelling dat de testen bij de HA vast het meest betrouwbaar zouden zijn. En dat bleek niet waar, volgens de HA is een thuistest net zo goed.

Helemaal grappig dat ik positief getest had, dacht dat het praktisch onmogelijk was en vervolgens langs de HA ben gegaan en die testte vervolgens negatief. Moest een paar dagen wachten en dan thuis nog eens testen van de HA. Weer positief, wel voor de zekerheid met een ander merk getest. De thuistesten gaven dus eerder zwanger aan dan de test bij de HA smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Susan ma 24 okt 2011 - 8:59

Ik denk niet dat er eentje bovenuit steekt qua betrouwbaarheid, bedoel jij niet welke het meest gevoelig is?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Alyssa ma 24 okt 2011 - 9:00

Ik gebruik de kruidvat 2 voor 5 euro testen altijd.

Ovulatietesten heb ik nu overgekocht van iemand van hier die inmiddels zwanger is. Heb ze nog niet gebruikt (heeft ook nog geen nut nu).

Maar ik zou daar nu echt nog niet mee beginnen hoor. Jullie moeten nog beginnen aan kinderen, dan zou ik gewoon echt even afwachten wat je lichaam/cyclus gaat doen. Als het dan na x aantal maanden nog niet lukt of je hebt geen duidelijkheid in je cyclus, kan je nog altijd met ovulatietesten beginnen, maar ik zou daar nu niet gelijk mee starten.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 9:04

Flower_L schreef:KV 2 voor 5 vind ik een prima test!

trouwens, de CB digitale test heb ik ook wel een 'positieve' ervaring mee. De eerste keer dat ik zwanger was, gaf de test 1-2 weken aan, terwijl het 3-4 oid moest zijn (regelmatige cyclus dus kon uitrekenen). Paar dagen later kreeg ik een miskraam, en dat verklaarde waarschijnlijk ook het testresultaat op de CB test. Dus op zich ook een test die wel goed reageert.

Was je toen net overtijd? Want dan klopt die 1-2 wel, hij gaat vanaf de bevruchting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  mauwmauw ma 24 okt 2011 - 9:06

ik heb getest met die van de kruidvat 2 voor 5 euro,maar omdat ik het niet kon geloven dat ik echt zwanger was ook nog een clear blue digital tegen aan gegooid.maar kruidvat is simpel te gebruiken.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Flower_L ma 24 okt 2011 - 9:07

Arden schreef:
Flower_L schreef:KV 2 voor 5 vind ik een prima test!

trouwens, de CB digitale test heb ik ook wel een 'positieve' ervaring mee. De eerste keer dat ik zwanger was, gaf de test 1-2 weken aan, terwijl het 3-4 oid moest zijn (regelmatige cyclus dus kon uitrekenen). Paar dagen later kreeg ik een miskraam, en dat verklaarde waarschijnlijk ook het testresultaat op de CB test. Dus op zich ook een test die wel goed reageert.

Was je toen net overtijd? Want dan klopt die 1-2 wel, hij gaat vanaf de bevruchting.

nee, was een week overtijd toen (wist eigenlijk al wel dat ik zwanger was door KV test, meer ter bevestiging).
Heb de logica van die test even gegoogled. Hij gaf 1-2 weken aan, maar had 2-3 moeten zijn volgens de berekening (en niet 3-4)

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Susan ma 24 okt 2011 - 9:08

Die conceptie-indicator op die ClearBlue klopte bij mij niet, hij gaf 3+ aan terwijl dat zeker weten niet kon. De uitslag 'zwanger' klopte wel, dat gedeelte is denk ik gewoon net zo betrouwbaar als bij de gewone digitale test en iedere andere zwangerschapstest.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Filoria ma 24 okt 2011 - 9:16

Wat Susan zegt, de gevoeligheid kan eventueel verschillen, maar betrouwbaar zijn de testen die je in Nederland bij de drogist kunt kopen allemaal.

Het enige voordeel van een digitale test is dat je de uitslag dan duidelijk positief óf negatief is. Bij een gewone test kun je nog wel eens twijfelen of een heel licht streepje nou wel of niet betekent dat je zwanger bent. Maar dan kun je ook gewoon een paar dagen later nog een test doen.

Wat dat betreft maakt het geen flikker uit welke test je doet: je moet gewoon een paar dagen geduld hebben en niet al de ochtend van je NOD testen. (Niet dat ik nou zoveel geduld heb hoor angel)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Alyssa ma 24 okt 2011 - 9:19

Filoria schreef:

Wat dat betreft maakt het geen flikker uit welke test je doet: je moet gewoon een paar dagen geduld hebben en niet al de ochtend van je NOD testen. (Niet dat ik nou zoveel geduld heb hoor angel)
Nouhou, ik vind dat je je vorige cyclus anders behoorlijk veel geduld hebt gehad hoor!
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Susan ma 24 okt 2011 - 9:23

Filoria schreef:

Wat dat betreft maakt het geen flikker uit welke test je doet: je moet gewoon een paar dagen geduld hebben en niet al de ochtend van je NOD testen. (Niet dat ik nou zoveel geduld heb hoor angel)

Het is tegenwoordig al heel wat als vrouwen überhaupt wachten tot hun NOD.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 9:30

Ik heb de 2 voor 5 euro van kruidvat gebruikt. Ik geloof dat die heel goed getest zijn ook. Verder heb ik ook de ovulatie testen van kruidvat gebruikt, 5 voor 10,- die hebben het bij mij perfect aangegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  CCC ma 24 okt 2011 - 9:32

Ik heb getest met Sensitest en daarna CB...

Ovulatietesten heb ik niet gebruikt... Zoals ik net zag in het andere topic denk ik dat het verstandig is even af te wachten wat je lichaam doet... Kijken of je cyclus regelmatig is ed.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Alyssa ma 24 okt 2011 - 9:36

Susan schreef:
Filoria schreef:

Wat dat betreft maakt het geen flikker uit welke test je doet: je moet gewoon een paar dagen geduld hebben en niet al de ochtend van je NOD testen. (Niet dat ik nou zoveel geduld heb hoor angel)

Het is tegenwoordig al heel wat als vrouwen überhaupt wachten tot hun NOD.
Dat idee heb ik ook. Ik zou juist zo lang mogelijk willen wachten (nouja, ook geen 2 weken na mijn NOD natuurlijk) maar wel lang genoeg om zeker te zijn dat ALS ik toch zwanger zou zijn, ik wel gelijk positief zou testen.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  JD ma 24 okt 2011 - 9:38

Nee k ben ook niet van plan om aan de ovulatietesten te gaan beginnen hoor, nu niet, en ik denk sowieso niet....tenzij het na een jaar nog niet raak is ofzo...

Ik ga gewoon stoppen, duik af en toe het bed in met vriendlief, en zie wel wanneer het raak is haha!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Filoria ma 24 okt 2011 - 9:43

Alyssa schreef:
Susan schreef:
Filoria schreef:

Wat dat betreft maakt het geen flikker uit welke test je doet: je moet gewoon een paar dagen geduld hebben en niet al de ochtend van je NOD testen. (Niet dat ik nou zoveel geduld heb hoor angel)

Het is tegenwoordig al heel wat als vrouwen überhaupt wachten tot hun NOD.
Dat idee heb ik ook. Ik zou juist zo lang mogelijk willen wachten (nouja, ook geen 2 weken na mijn NOD natuurlijk) maar wel lang genoeg om zeker te zijn dat ALS ik toch zwanger zou zijn, ik wel gelijk positief zou testen.
Ja precies, in een ideale wereld zou ik dat ook doen. Maar omdat ik wel eens cyclussen van 45/50 dagen heb, zou ik dan eigenlijk tot dag 55 moeten wachten en dat is me echt nog nooit gelukt. Maar toch bedankt voor het compliment smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 9:45

Alyssa schreef:
Susan schreef:
Filoria schreef:

Wat dat betreft maakt het geen flikker uit welke test je doet: je moet gewoon een paar dagen geduld hebben en niet al de ochtend van je NOD testen. (Niet dat ik nou zoveel geduld heb hoor angel)

Het is tegenwoordig al heel wat als vrouwen überhaupt wachten tot hun NOD.
Dat idee heb ik ook. Ik zou juist zo lang mogelijk willen wachten (nouja, ook geen 2 weken na mijn NOD natuurlijk) maar wel lang genoeg om zeker te zijn dat ALS ik toch zwanger zou zijn, ik wel gelijk positief zou testen.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke test = meest betrouwbaar? Empty Re: Welke test = meest betrouwbaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum