Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav welke opmerking irriteert jou het meest....

+3
Pussycat
Filoria
maiadebij
7 plaatsers

Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  maiadebij do 24 maa 2011 - 8:40

Ik ben wel benieuwd wat jullie prettige opmerkingen vinden als je bijvoorbeeld:

zwanger bent,
overtijd loopt,
een jongen en een meisje hebt,
moeilijk zwanger raakt,
een miskraam hebt gehad,
etc etc etc....

Ik moet namelijk eerlijk toegeven dat ik het ook wel eens moeilijk vind om de juiste woorden te vinden in bepaalde situaties. Dus ik ben benieuwd welke opmerkingen jullie bij zijn gebleven in positieve zin.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Filoria do 24 maa 2011 - 8:42

Toen ik zwanger was vond ik het leuk als mensen vroegen: 'hoe voel je je?' en later in de zwangerschap: 'voel je de baby wel eens bewegen?' of 'mag ik even aan je buik voelen?'. Die aandacht vond ik echt tof Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Pussycat do 24 maa 2011 - 22:45

ooh de vraag hoe voel je, je? Was ik juist spuugzat op een gegeven moment hahaha, maar ja dat komt misschien ook omdat ik alleen maar super misselijk en overgegeven ben geweest. Laughing

Uhm wat vond ik leuk... Ik vond het wel leuk toen ik met 41 weken uit eten ging en toen gevraagd werd ''wanneer ben je uitgerekend? Zo te zien duurt het nog wel ff''
En toen zei ik nou ik hoop het niet, want ze had vorige week al geboren moeten worden Laughing
Die vrouw helemaal verbaasd en vroeg zo nu en dan of het allemaal nog wel goed ging haha ze was bang dat de baby daar misschien wel kwam.

Niet heel vreemd, want krap 12 uur later was ze er inderdaad :P

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Try do 24 maa 2011 - 23:22

Filoria schreef:'mag ik even aan je buik voelen?'
Zijn dat dan vrienden die dat vragen, (naaste) familie of ook onbekenden?
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 23:26

Try schreef:
Filoria schreef:'mag ik even aan je buik voelen?'
Zijn dat dan vrienden die dat vragen, (naaste) familie of ook onbekenden?

Bij mij hebben eigenlijk alleen mijn ouders dat gedaan. Ik wilde ook absoluut geen polonaise aan mijn buik. Als een buitenstaander dat zou vragen zou ik toch echt nee zeggen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Teddyaapje vr 25 maa 2011 - 1:22

Minneke schreef:
Try schreef:
Filoria schreef:'mag ik even aan je buik voelen?'
Zijn dat dan vrienden die dat vragen, (naaste) familie of ook onbekenden?

Bij mij hebben eigenlijk alleen mijn ouders dat gedaan. Ik wilde ook absoluut geen polonaise aan mijn buik. Als een buitenstaander dat zou vragen zou ik toch echt nee zeggen!

Bij mij waren het ook klanten van me maar ook vaker met stappen totaal onbekenden, en in dat geval waren het vaak mannen. Ik zat er niet zo mee, vond de aandacht ook wel leuk.

Wat ik leuk vond om te horen...dat ze het knap van me vonden dat ik nog volop aant werk was, dat ik gewoon mee op stap ging, dat ik helemaal straalde, dat je van achtere niet kon zien dat ik zwanger was, terwijl ik wel een enorm dikke toeter had, of we al een naam hadden enz.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 1:27

Ik vond alle belangstelling voor mijn zwangerschap wel fijn. Helemaal fijn vond ik het toen op een gegeven moment mensen me zelfs voorrang gaven met oversteken en mijn boodschappen naar de auto gingen dragen toen k hoogzwanger was angel .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Darius vr 25 maa 2011 - 1:45

Twellie schreef:Ik vond alle belangstelling voor mijn zwangerschap wel fijn. Helemaal fijn vond ik het toen op een gegeven moment mensen me zelfs voorrang gaven met oversteken en mijn boodschappen naar de auto gingen dragen toen k hoogzwanger was angel .

Ja, dat vond ik ook het leukst! En iedereen ging voor me opstaan en ik hoefde niet ver te lopen en ik had altijd het beste plekje, zonder erom te vragen!!!

God, viel dat even tegen toen ik na de bevalling zonder kind even snel een boodschapje wilde doen....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Smaragdje vr 25 maa 2011 - 1:50

Twellie schreef:Ik vond alle belangstelling voor mijn zwangerschap wel fijn. Helemaal fijn vond ik het toen op een gegeven moment mensen me zelfs voorrang gaven met oversteken en mijn boodschappen naar de auto gingen dragen toen k hoogzwanger was angel .

Dat heb ik nou bijna nooit, maar de meeste die mij niet kennen denken ook niet dat ik al zover in mijn zwangerschap ben Wink

Maar het leukste vind ik het als iemand oprecht zegt dat diegene je mooi zwanger vindt en als mensen echt belangstelling tonen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Darius vr 25 maa 2011 - 1:54

smaragdje, dat komt misschien ook wel omdat je nog vaak je winterjas aan hebt, dan valt je dikke buik minder op. Toen ik zwanger was van Laurens hadden we een hele mooie aprilmaand, dus ik kon lekker in hemdje buiten lopen. Bolero erover, dus mijn buik viel dan nog veel meer op.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 6:41

maiadebij schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullie prettige opmerkingen vinden als je bijvoorbeeld:

zwanger bent,
overtijd loopt,
een jongen en een meisje hebt,
moeilijk zwanger raakt, Ik kan alleen deze beantwoorden. Ik vind het heel fijn als mensen zeggen: dat lijkt me erg klote voor je, en ik snap best dat je er wel eens doorheen zit. Zwanger worden lijkt wel vanzelfsprekend voor velen maar dat is het helaas niet. Zoiets vind ik wel oké om te horen.
een miskraam hebt gehad,
etc etc etc....

Ik moet namelijk eerlijk toegeven dat ik het ook wel eens moeilijk vind om de juiste woorden te vinden in bepaalde situaties. Dus ik ben benieuwd welke opmerkingen jullie bij zijn gebleven in positieve zin.


Dan zeg je toch gewoon letterlijk "ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen"?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 6:43

Filoria schreef:Toen ik zwanger was vond ik het leuk als mensen vroegen: 'hoe voel je je?' en later in de zwangerschap: 'voel je de baby wel eens bewegen?' of 'mag ik even aan je buik voelen?'. Die aandacht vond ik echt tof Very Happy

Ik doe dat zelf heel veel, of nou ja, ik deed het veel. Omdat wij zelf ook al heel lang een kindje willen heb ik extra interesse.

Maar toen ik hier op t forum las dat veel meiden dat juist heel erg vinden, dat constante gevraag, ben ik het veel minder gaan doen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Filoria vr 25 maa 2011 - 8:13

Try schreef:
Filoria schreef:'mag ik even aan je buik voelen?'
Zijn dat dan vrienden die dat vragen, (naaste) familie of ook onbekenden?
Familie, vrienden en kennissen. Compleet onbekenden hebben dat nooit aan me gevraagd, maar zelfs dat zou ik goed vinden geloof ik. Ik ben best knuffelig van karakter, ook met onbekenden, maakt me niet uit hug


Tea-Leaf: zijn er echt meiden hier die het vervelend vinden om algemene vragen over hun zwangerschap te krijgen? 'Is het gepland' vind ik inderdaad niet een heel beleefde vraag, maar 'hoe voel je je' lijkt me vrij neutraal, toch?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  maiadebij vr 25 maa 2011 - 8:42

Ik vind vragen eigenlijk niet zo snel vervelend. Bij de zwangerschap van J heeft 1 iemand gevraagd of het gepland was omdat ze vrij kirt na N kwam (en degene die het vroeg was ongepland binnen een jaar weer zwanger) dat vond ik ook niet vervelend. Maar ik kan me voorstellen dat dat in andere situaties anders is.

Ik vond verder eigenlijk alle interesse in m'n zwangerschap sowieso altijd wel leuk. Mad


Laatst aangepast door maiadebij op vr 25 maa 2011 - 8:54; in totaal 1 keer bewerkt

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 8:47

maiadebij schreef:Ik vind vragen eigenlijk biervat snel vervelend.

Damn you autocorrect? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  maiadebij vr 25 maa 2011 - 8:55

Giacomo schreef:
maiadebij schreef:Ik vind vragen eigenlijk biervat snel vervelend.

Damn you autocorrect? smile

Whaha ja ff snel met de iPhone Rolling Eyes heb het aangepast!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav welke opmerking irriteert jou het meest.... Empty Re: nav welke opmerking irriteert jou het meest....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum