Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

+16
girli
Zonneschijn
_Lana_
Carmen_
Snoopy
Sterre
Sun88
Mees
Nyx
Auxo
Steep
Susan
SDL
Engelse Drop
peach
Lousanne
20 plaatsers

Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Lousanne wo 3 jul 2013 - 7:36

Mijn collega/baas vroeg mij vandaag of hij me iets mocht vragen in vertrouwen. Ik zeg: ja natuurlijk. Vraagt hij: ben je zwanger? Ik helemaal perplex, ik zeg nee dat ben ik niet. Toen werd het natuurlijk een beetje ongemakkelijk, hij zei: oh sorry, ik bedoelde het positief.. En toen liep hij weg..

Jeetje dat is me echt nog nooit gevraagd! Snap ook niet zo goed waarom! Oke, ik ben sinds ik mijn arm heb gebroken wel 3 kg aangekomen, maar niet alleen bij m'n buik en ik heb nog steeds maat 40, niet superdik dus.. En waarom zou hij het anders denken? Ik heb wel wat acne, een andere collega had toen ze zwanger was veel acne, misschien dat hij het daarom denkt? Anders kan ik het niet bedenken.

Zijn er meer die weleens die vraag hebben gehad?
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  peach wo 3 jul 2013 - 7:41

Aan mij is het wel eens gevraagd,ik had nog een buikje was net 3mnd daar voor bevallen.
Zelf zou ik het dus echt nooit aan iemand vragen.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Engelse Drop wo 3 jul 2013 - 7:42

Zo zeg, die durft. Waar bemoeit die vent zich mee, ik vind het ronduit brutaal om zoiets te vragen.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  SDL wo 3 jul 2013 - 7:52

Mij is het ook wel eens gevraagd, ik had een strak jurkje aan en een beetje een buikje. Geen buik-buik maar acceptabel. Iedereen vond het jurkje mooi staan en toen vroeg zo'n eikel of ik zwanger was. Jurkje heb ik nooit meer aangehad, hahaha.

Doordat ik niet heb kunnen sporten, ben ik ook iets aangekomen. De laatste 2x kwam ik alleen aan tijdens de zwangerschappen dus toen viste een mannelijke collega er ook naar, die vroeg of we in de toekomst eventueel nog een derde willen, zo uit het niets. Toen ging er bij mij meteen een lampje branden.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Susan wo 3 jul 2013 - 7:56

Ik vind dat ook belachelijk. Er zijn twee mogelijkheden, of je beledigt iemand die helemaal niet zwanger is, of je probeert informatie los te peuteren die iemand nog niet wil geven, want als je zwanger bent en je wil het aan de grote klok hangen dan doe je dan wel, hou je je mond erover, dan wil je er blijkbaar nog niks over kwijt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Steep wo 3 jul 2013 - 8:16

Susan schreef:Ik vind dat ook belachelijk. Er zijn twee mogelijkheden, of je beledigt iemand die helemaal niet zwanger is, of je probeert informatie los te peuteren die iemand nog niet wil geven, want als je zwanger bent en je wil het aan de grote klok hangen dan doe je dan wel, hou je je mond erover, dan wil je er blijkbaar nog niks over kwijt.

Ja dit inderdaad!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Auxo wo 3 jul 2013 - 8:26

Ik zou zoiets echt nooit durven vragen. Was laatst in de stad met een iemand, heeft last van haar darmen en daardoor een dikkere buik. Kreeg ze in een winkel van een wildvreemde ook de vraag hoe ver ze was.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Nyx wo 3 jul 2013 - 8:27

Maar zou het altijd met het figuur te maken hebben? Want vrouwen die zwanger zijn hebben toch een bepaalde glow op het gezicht? Mijn vader kan aan vrouwen zien of ze zwanger zijn, maar dat heeft helemaal niets met het figuur te maken.

Zelf heb ik een buik en nog nooit heeft iemand mij gevraagd of ik zwanger ben. Daar kijk ik ook te chagrijnig voor, heb ik zelf bedacht.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Mees wo 3 jul 2013 - 8:29

Ik snap nooit dat mensen zoiets vragen. Zeker tegen je baas vertel je dat toch op een gegeven moment zelf wel..daar ga je toch niet naar vragen?
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Sun88 wo 3 jul 2013 - 8:34

Ik heb het weleens gehad op vakantie, uiteten geweest, jurkje aan vroeg die man ook of ik zwanger was en kwam met allemaal handdoeken voor kinderen aan, dit is voor de baby zei hij. Haha, niets meer gekocht in die winkel. Maar van je collega vind ik het echt raar, net wat susan zegt, wat denk hij wel?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Sterre wo 3 jul 2013 - 11:12

Ik dronk laatst op een borrel na een congres die ik zelf had georganiseerd fris/alcoholvrij bier omdat ik medicijnen had genomen. Toen kwam mijn baas er even bijstaan, zegt zo'n kerel die dacht grappig te zijn tegen hem 'ze is dronken hoor' nou ha-ha. Toen zei mijn baas: ze heeft wel een drankje verdient, want ze heeft iets te vieren (omdat mijn congres goed was verlopen). Zegt dat ei: 'zo zo, iets te vieren en geen alcohol, ben je misschien eh...'? Echt, back off!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Snoopy wo 3 jul 2013 - 12:08

Gezien de manier waarop hij het vroeg (netjes, niet en publiek) en zijn opmerking 'het was positief bedoelt', kan het niet zijn dat hij je vind stralen oid. Net zoals Nyx zegt dat zwangere een bepaalde gloed kunnen hebben?
Misschien straal je erg en ben je erg gelukkig en dacht hij dat het misschien door een zwangerschap kan komen?

Hoewel ik het nooit zou doen, vind ik deze manier van vragen nog wel kunnen. De lompe opmerking die je meestal hoort kunnen echt niet!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Carmen_ wo 3 jul 2013 - 19:09

Ze vragen mij meestal niet eens of ik zwanger ben maar hoever ik ben:laughcry: . Ik heb maar 36 en een darmprobleem  dus meestal wel een behoorlijke buik in vergelijking met de rest van mijn lichaam (ik hou er qua kleding ook geen rekening omdat het soms ook tijden goed gaat).
Ik stond ooit eens op het werk in de lift met mijn hakken in een tasje (net gebouwd gebouw, veel losse stenen) en mijn platte schoenen aan. Vraagt er een man of ik het zwaar had dat ik schoenen omwisselde. Ik beaamde dat (ik dacht dat het over die hakken ging) waarop hij mij toch nog even hartelijk wilde feliciteren met mijn zwangerschap en in één ruk doorvroeg hoelang ik al zwanger was. Toch zeker wel een maandje of 7?

Ik weet dat ik toen een heel pissig antwoord heb gegeven maar geen idee meer wat ik gezegd heb. Ik kom hem nog wel eens tegen en dan draait hij altijd zijn hoofd weg.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  _Lana_ wo 3 jul 2013 - 22:13

Sterre schreef:Ik dronk laatst op een borrel na een congres die ik zelf had georganiseerd fris/alcoholvrij bier omdat ik medicijnen had genomen. Toen kwam mijn baas er even bijstaan, zegt zo'n kerel die dacht grappig te zijn tegen hem 'ze is dronken hoor' nou ha-ha. Toen zei mijn baas: ze heeft wel een drankje verdient, want ze heeft iets te vieren (omdat mijn congres goed was verlopen). Zegt dat ei: 'zo zo, iets te vieren en geen alcohol, ben je misschien eh...'? Echt, back off!

Dit is toch niet zo heel gek en beledigend?

Verder helemaal met Susan eens.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Zonneschijn do 4 jul 2013 - 0:13

Al zou ik het vermoeden hebben bij iemand dan nog zou ik het niet vragen. Je kan mensen er behoorlijk mee kwetsen mocht het niet lukken o.i.d.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Sterre do 4 jul 2013 - 0:39

_Lana_ schreef:
Sterre schreef:Ik dronk laatst op een borrel na een congres die ik zelf had georganiseerd fris/alcoholvrij bier omdat ik medicijnen had genomen. Toen kwam mijn baas er even bijstaan, zegt zo'n kerel die dacht grappig te zijn tegen hem 'ze is dronken hoor' nou ha-ha. Toen zei mijn baas: ze heeft wel een drankje verdient, want ze heeft iets te vieren (omdat mijn congres goed was verlopen). Zegt dat ei: 'zo zo, iets te vieren en geen alcohol, ben je misschien eh...'? Echt, back off!

Dit is toch niet zo heel gek en beledigend?

Nou ik vind gewoon niet dat mensen hier dingen over moeten insinueren. Ik kende die man niet, en wie weet was het voor mij wel een heel beladen onderwerp.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  girli do 4 jul 2013 - 0:48

Alleen door een klein kindje en dat vind ik niet erg, want die zag het verschil niet tussen een zwangere buik en gewoon vet.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Davinia do 4 jul 2013 - 0:51

Wat belachelijk zeg! Ik snap niet dat mensen zoiets durven te vragen!
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Happydobby do 4 jul 2013 - 1:00

Dit is aan mij ook vaker gevraagd, ik heb regelmatig een opgeblazen buik vanwege mijn darmen. Ik snap ook niet dat mensen het vragen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Blond do 4 jul 2013 - 1:12

Ik was er een keer bij toen een (inmiddels oud) collega aan iemand vroeg: "Ben je soms zwanger". Nou dat was die vrouw niet, ik had echt last van plaatsvervangende schaamte. Ik zou het dus echt niet aan iemand durven vragen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Destino do 4 jul 2013 - 1:14

Oeh, da's wel een erg pijnlijke vraag :O Zou hem zelf nooit stellen, ook al zou het misschien aan de hand van uiterlijk vertoon zo kunnen zijn..
Gelukkig zelf nog nooit meegemaakt dat het gevraagd is.
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  _Lana_ do 4 jul 2013 - 3:00

Sterre schreef:
_Lana_ schreef:
Sterre schreef:Ik dronk laatst op een borrel na een congres die ik zelf had georganiseerd fris/alcoholvrij bier omdat ik medicijnen had genomen. Toen kwam mijn baas er even bijstaan, zegt zo'n kerel die dacht grappig te zijn tegen hem 'ze is dronken hoor' nou ha-ha. Toen zei mijn baas: ze heeft wel een drankje verdient, want ze heeft iets te vieren (omdat mijn congres goed was verlopen). Zegt dat ei: 'zo zo, iets te vieren en geen alcohol, ben je misschien eh...'? Echt, back off!

Dit is toch niet zo heel gek en beledigend?

Nou ik vind gewoon niet dat mensen hier dingen over moeten insinueren. Ik kende die man niet, en wie weet was het voor mij wel een heel beladen onderwerp.

Ik snap wel wat je bedoelt. En ik zou het ook nooit zo vragen/zeggen.
Maar in jouw geval was de opmerking van je baas natuurlijk de aanleiding. Maar goed, het is wel net hoe het gezegd wordt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Snoopy do 4 jul 2013 - 5:33

girli schreef:Alleen door een klein kindje en dat vind ik niet erg, want die zag het verschil niet tussen een zwangere buik en gewoon vet.

 Haha die had ik laatst ja .Kindje van 4:..'.jij hebt een dikke buik, zit er soms een baby in?'
Geen hele rare vraag, aangezien ik er niet charmant bij stond en ik te dik bent. En veel collega's zijn wel in verwachting dus ja.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  girli do 4 jul 2013 - 8:49

Snoopy schreef:
girli schreef:Alleen door een klein kindje en dat vind ik niet erg, want die zag het verschil niet tussen een zwangere buik en gewoon vet.
Haha die had ik laatst ja .Kindje van 4:..'.jij hebt een dikke buik, zit er soms een baby in?'
Geen hele rare vraag, aangezien ik er niet charmant bij stond en ik te dik bent. En veel collega's zijn wel in verwachting dus ja.
Zo ging het bij mij inderdaad ook. En ze heeft al meerdere zwangere buiken in haar leven gezien, waaronder toen haar moeder nog een kindje kreeg, dus leek me voor haar 1 + 1 = 2.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent.. Empty Re: Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum