Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: als je je werk niet af krijgt...

+7
Jeanette
Linda
Snoes
Susan
Marin
silly-one
MissBlunt
11 plaatsers

Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 4:08

EDIT: Als je door het opnemen van een vrije dag je werk niet afkrijgt moet je dit in je eigen tijd af komen maken.

Eens of oneens?


Laatst aangepast door Birgit op ma 24 sep 2012 - 5:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  MissBlunt ma 24 sep 2012 - 4:17

Oneens natuurlijk. Als je je werk niet afkrijgt dan moet je kijken wat maakt dat jij je werk niet afkrijgt. En daar kunnen 101 factoren een rol in spelen. Dus eerst voor jezelf alles op en rijtje zetten en dan in gesprek met jezelf/collega's/je baas, afhankelijk van
hoe of wat.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  silly-one ma 24 sep 2012 - 4:17

ligt er aan wat voor iets het is en wat de deadline is.
Ik sta voor de klas en laat een hoop liggen tot de volgende dag omdat ik er geen zin in heb of iets dergelijks. Lukt het mij niet dan doe ik het thuis, maar dat is dan een eigen keuze.

Heb je een hele korte deadline gekregen en teveel werk daarvoor dan weet ik niet of ik het mee zou nemen naar huis. Het werk wat je krijgt moet wel realistisch zijn voor de tijd die er voor staat. Ik zal dan best bereid zijn om wat mee te nemen naar huis, maar ik ga mij dan niet kapot werken om het af te krijgen. Klinkt misschien heel slecht, maar ik kan niet meer doen dan mijn best en dat zal ik dan ook echt wel doen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Marin ma 24 sep 2012 - 4:17

Hangt er een beetje vanaf wat voor baan, wat voor werk je moet doen en wat voor tijdslimiet je hebt.

In principe als jij voor een bepaald project een bepaalde tijd krijgt, zou dat een realistische tijdslimiet moeten zijn. Als je het niet afkrijgt, omdat je tussendoor hebt zitten internetten/extra pauze hebt genomen/weet ik veel wat, dan is het wel een beetje je eigen verantwoording om te zorgen dat je dat binnen je werktijd af hebt. Zo niet, dan moet je het inderdaad maar gewoon thuis/later doen.
Als je een onrealistische tijdslimiet hebt gekregen, tja, dan kan je er zelf niet zo veel aan doen, en zou ik dat wel aangeven bij je baas.

Ik zou het niet zozeer zien als je eigen tijd, want je hebt gewoon die verantwoordelijkheid om je werk af te maken (weliswaar afhankelijk van het soort baan, maar ik neem aan dat het dan gaat om een specifiek project o.i.d. wat je moet af maken, niet een dienst van aantal uur ofzo).

Ik werk zelf ook vrij veel 's avonds en soms in het weekend, gewoon omdat ik 's ochtends rustig aan doe (sta pas om 9 uur op) en ik tussendoor wel vrij veel internet. Ik heb geen baas die op m'n vingers kijkt, zolang ik de deadlines maar haal, en voor m'n andere werk ben ik eigen baas. Het is dus gewoon een beetje m'n eigen verantwoordelijkheid. Soms vind ik het niet leuk en word ik wel gek van dat ik veel moet doen, maar ik besef me ook dat ik blij ben met die vrijheid. En omdat het gewoon momenteel nogal druk is en ik eigenlijk twee banen heb, moet ik gewoon even aanpoten. Nou dat moet dan maar 's avonds in m'n vrije tijd. Anders zit ik toch niet rustig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 4:46

Ik had hem eigenlijk iets anders moeten formuleren, nl:
Als je door het opnemen van een vrije dag je werk niet afkrijgt moet je dit in je eigen tijd af komen maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 4:47

Dat ligt eraan of het een reële afspraak was qua tijd, en of je het niet gehaald hebt door eigen schuld, of door andere oorzaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 4:49

Birgit schreef:Ik had hem eigenlijk iets anders moeten formuleren, nl:
Als je door het opnemen van een vrije dag je werk niet afkrijgt moet je dit in je eigen tijd af komen maken.

Ik ben bereid om voor of na een vrije dag harder te werken en wat langer te blijven, maar het moet niet zo zijn dat die vrije dag eigenlijk weer ingehaald moet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Susan wo 26 sep 2012 - 22:04

Niet eens, als je een vrije dag opneemt dan kost je dat gewoon een verlofdag. Als je dan vervolgens óf het werk van vijf dagen in vier dagen moet doen, of in je vrije tijd terug moet komen om je werk van die vrije dag te doen, dan is dat in mijn ogen dubbelop.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Snoes do 27 sep 2012 - 4:09

Oneens. Je hebt recht op vrije dagen, dus ik zou het een beetje dubbel vinden dat je - omdat je een vrije dag hebt genomen - die dag weer moet inhalen omdat je werk niet klaar geraakt.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 4:14

Oneens. Al zal het in de praktijk ook wel eens anders zijn.
Ik doe in m'n eentje mijn werk, er is niemand die het over kan nemen. Dus als ik ziek of vrij ben, dan blijft het liggen tot ik er weer ben. Ik moet dan een tandje harder werken als ik weer aanwezig ben. Maar als ik overuren maak dan krijg ik dat uiteraard gewoon uitbetaald.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Jeanette do 27 sep 2012 - 23:23

Oneens, dat maak ik het verder af tijdens mijn volgende dienst.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  SleepingBeauty vr 28 sep 2012 - 0:11

Oneens.

Werk dat af moet zou je met collega's kunnen overleggen, of zelf je prioriteiten zo stellen.
Nu werk ik in een 24uurs bedrijf en is het eignelijk heel normaal om je taken over te dragen aan collega's als je er een dag niet bent.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 6:49

Oneens. Iemand heeft recht op een vrije dag (mits bijtijds aangevraagd tenzij het een uitzonderlijke situatie is natuurlijk) en als dat bekend is dienen taken gewoon overgedragen te worden/overgenomen te worden door de rest van het personeel.
Als het even kan wachten kan het werk afgemaakt worden bij terugkomst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 19:55

Eens. Ik moet dingen binnen 4 weken af hebben en ik word niet blij als een collega gaat overdragen als zijn zooi er al 3 weken ligt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 20:09

Ik denk dat het vooral van je functie afhangt. Ik kan het makkelijk overdragen of op een ander moment afmaken, maar dat kan niet iedereen. Ik kan dus geen duidelijke eens of oneens geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  mzcharlotte za 29 sep 2012 - 20:19

Het ligt er aan wat je beroep/functie is, maar over het algemeen vind ik dat je eventueel overuren moet maken indien nodig om de overdracht tot in de puntjes te verzorgen. Ik deed dat wel in elk geval. Ik kreeg alleen nooit een overdracht als ik terug kwam, ik mocht zelf alles maar uitzoeken.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 5:51

*


Laatst aangepast door Birgit op wo 17 okt 2012 - 23:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Caroow za 13 okt 2012 - 6:06

Dat vind ik ook wel heel onredelijk hoor Birgit. Ik heb er geen verstand van verder, maar dit moet toch niet mogen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Rebecca za 13 okt 2012 - 9:58

Maar als die taak 2,5 dag kost, en jij op donderdag sowieso vrij bent, dan kan het toch sowieso niet op tijd af zijn? Of 'telt' de maandag ook nog mee? Is de deadline altijd op maandag? Ik vind het raar dat ze er niet flexibel in zijn, ik neem aan dat als de 1e op vrijdag valt dat de deadline dan ook pas aan het eind van de volgende week is, dus waarom zou dat nu niet kunnen?
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 10:15

*


Laatst aangepast door Birgit op wo 17 okt 2012 - 23:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Snoes zo 14 okt 2012 - 22:18

Ik snap ook niet dat de deadline niet een dag later gezet kan worden. Zeker omdat 1 januari sowieso al een feestdag is.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 22:33

Oneens, gewoon zorgen dat als je een vrije dag op wilt nemen, dat het af is. Al denken ze er bij mijn man op het werk jammer genoeg niet zo over.

Als hij besluit om mee te gaan naar bezoekjes aan het ZH voor mij en de baby moest hij idd in zijn eigen vrije tijd komen werken. Zo heeft hij afgelopen week heel wat dagen van 12uur of langer moeten maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gast ma 15 okt 2012 - 5:59

Anniej_S schreef:Oneens, gewoon zorgen dat als je een vrije dag op wilt nemen, dat het af is. Al denken ze er bij mijn man op het werk jammer genoeg niet zo over.

Als hij besluit om mee te gaan naar bezoekjes aan het ZH voor mij en de baby moest hij idd in zijn eigen vrije tijd komen werken. Zo heeft hij afgelopen week heel wat dagen van 12uur of langer moeten maken.

Oneens maar je zou het wel af moeten afmaken? Hoe zie je dat voor je als ik er 1,5 dag voor heb terwijl ik anders 2,5 dag nodig heb? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: als je je werk niet af krijgt... Empty Re: Stelling: als je je werk niet af krijgt...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum