Cupcakes!
+91
Ibbeltje
*Troela*
FruttiTutti
Flower_L
Suus
Raindrop
Stitch
JustMeDaan
Springflower
Marin
Champagne
CarpeDiem
smurfin22
dolfijntje24
SoGood
vlindertje
Salander
Sazzle
joyce0606
Nora
Feyd
TGR
Zonnebloem
Cupcake
kwak
Minx
mauwmauw
Ziva
Antibes
aardbeitje
peach
Gigi_
Elsje
Juul
NoName88
Joyce
Penny Blossom
Tazz
Rovine
Linnie1985
Vancity_girl
Spring
Dikkie Dik
Rush
Phileine
_Muppit
Verona
Ella
Sjaantje
Merai
Mamsie
Stoplicht
flower
sonly
Angela_1986
Jezzie
Highway
CCC
love
duckie
PiP
_Femme
Jerry
TukTuk
Sarah1985
Mida4you
Rebecca
Mari
Zora
claudiaveronique
Nietjuuh
Summerlovin
Arwyn
bolus26
xxjojootjexx
kuikje83
JD
lyke
Guus
SarahKey
Zwerver
Prosecco
Rosa
Bruintje Beer
nisavi
Lejow
nijntje4
VeryCherry
Marcellah89
Inge
Sugarfall
95 plaatsers
Pagina 21 van 40
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Re: Cupcakes!
AngelNyn schreef:Ik heb gister met een vriendin van mij een hoop cupcakes gemaakt, maar ze kwamen er allemaal uit als muffins, wat vorm betreft! Ze waren dus helemaal bol en beetje open gebarsten boven. Hoe krijgen jullie ze zo plat? Want als ze uit de oven komen is de bovenkant al redelijk "hard" dus iets zwaars op zetten zal niet werken denk ik..
Ik zou het gewoon proberen met wat zwaars er op te zetten.
Waarschijnlijk heb je teveel deeg in een vormpje gedaan, dat ze zo zijn gaan opstijgen
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
love schreef:AngelNyn schreef:Ik heb gister met een vriendin van mij een hoop cupcakes gemaakt, maar ze kwamen er allemaal uit als muffins, wat vorm betreft! Ze waren dus helemaal bol en beetje open gebarsten boven. Hoe krijgen jullie ze zo plat? Want als ze uit de oven komen is de bovenkant al redelijk "hard" dus iets zwaars op zetten zal niet werken denk ik..
Ik zou het gewoon proberen met wat zwaars er op te zetten.
Waarschijnlijk heb je teveel deeg in een vormpje gedaan, dat ze zo zijn gaan opstijgen
We hadden ze tot de helft gevuld ongeveer.. Is dat al te veel dan?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Op het taartenforum zijn er dames die 40 gram tot45 gram in een cupje doen... Ik heb het soms ook hoor dat ze hoger zijn... Ik leg er wat zwaars op en goed afsmeren..
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
chococupcake schreef:Op het taartenforum zijn er dames die 40 gram tot45 gram in een cupje doen... Ik heb het soms ook hoor dat ze hoger zijn... Ik leg er wat zwaars op en goed afsmeren..
Maar wanneer leg je er iets zwaars op dan? Want als ze uit de oven komen zijn ze al zo "hard" aan de bovenkant dat er iets zwaars op leggen weinig nut lijkt te hebben.. En we hadden ze goed afgesmeerd, en ze waren ook vlak tot halverwege in de oven en toen barsten ze iedere keer open..
TukTuk- Ratel
Gewoon wanneer je ze eruit haalt... Miss. moet je je oven iets lager zetten anders, en dan iets langer erin zodat de bovenkant niet zo snel hard word... Welke mix gebruik je?
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Gewoon wanneer je ze eruit haalt... Miss. moet je je oven iets lager zetten anders, en dan iets langer erin zodat de bovenkant niet zo snel hard word... Welke mix gebruik je?
Hmm dat de volgende keer dan maar eens proberen idd! We hadden nu mix van funcakes en deden ze geloof ik 17 min in de oven
TukTuk- Ratel
Die mix gebruik ik ook, ik zet hem altijd wat lager (geloof op 160 graden ipv 180) en dan laat ik ze 30 min. in de oven staan ongeveer...
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Die mix gebruik ik ook, ik zet hem altijd wat lager (geloof op 160 graden ipv 180) en dan laat ik ze 30 min. in de oven staan ongeveer...
Bedankt voor de tip, ga dat de volgende keer proberen
TukTuk- Ratel
Ik gebruik de funcakes mix, meestal op 170 graden en dan een minuut of 20! Het is heel erg oven afhankelijk, want niet iedere oven heeft dezelfde temperatuur.
En als ze dan uit de oven komen, in de muffinbakvorm laten zitten,. bakpapiertje er op en dan een zware snijplank/bakplaat er op, ongeveer een minuutje!
En als ze dan uit de oven komen, in de muffinbakvorm laten zitten,. bakpapiertje er op en dan een zware snijplank/bakplaat er op, ongeveer een minuutje!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Ik gebruik de funcakes mix, meestal op 170 graden en dan een minuut of 20! Het is heel erg oven afhankelijk, want niet iedere oven heeft dezelfde temperatuur.
We hadden ze nu in een combimagnetron gedaan, en ze stonden rechtstreeks op het draaiplateau, en niet op een roostertje, weet niet of dat nog verschil maakt?
Ach we gaan het gewoon allemaal uitproberen, goed excuus om cupcakes te bakken (A)
Tnx voor de tip trouwens!
TukTuk- Ratel
Minicupcakes!
*Foto weg*
Met een toef van zelfgemaakte verse aardbeienmousse
Recept van deleukstetaarten, heerlijk!
*Foto weg*
Laatst aangepast door _Femme op zo 25 sep 2011 - 19:42; in totaal 1 keer bewerkt
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
_Femme schreef:Minicupcakes!
Die zien er heerlijk uit!
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Lejow schreef:Ik gebruik de funcakes mix, meestal op 170 graden en dan een minuut of 20! Het is heel erg oven afhankelijk, want niet iedere oven heeft dezelfde temperatuur.
We hadden ze nu in een combimagnetron gedaan, en ze stonden rechtstreeks op het draaiplateau, en niet op een roostertje, weet niet of dat nog verschil maakt?
Ach we gaan het gewoon allemaal uitproberen, goed excuus om cupcakes te bakken (A)
Tnx voor de tip trouwens!
Bij mij maakt dat, in ieder geval als ik een taart bak erg uit, dus ik bak alles op een rooster. Heb taart de eerste keren rechtstreeks op het draaiplateau gehad, maar dan werd deze niet overal goed gaar. Geen idee hoe het met cupcakes werkt.
Chipp: wat een ontzettende leuke vrolijke cupcakes!
Femme: die zien er heerlijk uit!
Ik ga vandaag appelcupcakes maken, heb verse appels uit de tuin geplukt gisteren! Wil ook iets proberen met toef, maar ga even bedenken wat!
Femme: die zien er heerlijk uit!
Ik ga vandaag appelcupcakes maken, heb verse appels uit de tuin geplukt gisteren! Wil ook iets proberen met toef, maar ga even bedenken wat!
CCC- Ratel
Chipp schreef:
Leuk!!!!
Juul- Fluisteraar
- Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
AngelNyn schreef:_Femme schreef:Minicupcakes!
Die zien er heerlijk uit!
Ze waren ook héel snel op haha!
_Femme- Prater
Sorry zie nu pas dat je het recept van de leukstetaarten hebt, dan zoek ik hem zelf even op!
En waren de cupcakes zelf gewoon vanille smaak zeg maar? Of had je er nog iets doorheen gedaan?
TukTuk- Ratel
kan iemand me dat recept misschien wel PMen of hier plaatsen of een link plaatsen van dat recept voor die aarbeienmouse? Ik wil het dan ook wel eens gaan proberen
Gast- Gast
Ik heb gewoon de cupcakemix gebruikt van funcakes! Natural smaak zeg maar.
Recept aardbeienmousse:
Ingrediënten:
• 250 gram verse aardbeien
• 3 blaadjes gelatine (3 gram)
• 2 dl. slagroom
• sap van een halve limoen (of een eetlepel limoensap, heb ik zelf gedaan)
• 100 gram fijne kristalsuiker
De aardbeien pureren met het limoensap en de suiker. De gelatineblaadjes weken in water voor 5 minuten. De gelatine mengen met de aardbeien tot het goed opgelost is. De slagroom heel stijf kloppen en door de mousse doen. Tijdje in de koelkast op laten stijven.
Recept aardbeienmousse:
Ingrediënten:
• 250 gram verse aardbeien
• 3 blaadjes gelatine (3 gram)
• 2 dl. slagroom
• sap van een halve limoen (of een eetlepel limoensap, heb ik zelf gedaan)
• 100 gram fijne kristalsuiker
De aardbeien pureren met het limoensap en de suiker. De gelatineblaadjes weken in water voor 5 minuten. De gelatine mengen met de aardbeien tot het goed opgelost is. De slagroom heel stijf kloppen en door de mousse doen. Tijdje in de koelkast op laten stijven.
_Femme- Prater
Waar kan je die papiertjes voor mini cupcakes krijgen?
En een bakblik voor mini´s?
Dan bedoel ik een winkel of bestellen jullie het via internet?
Gast- Gast
Daisy schreef:Waar kan je die papiertjes voor mini cupcakes krijgen?
Soms hebben ze bij de Xenos het een en ander, maar dat zit niet vast in het assortiment.
Tegenwoordig verkopen ze bij de Jamin bakspullen, ik heb daar in alle haast laatst de kleine papieren vormpjes gehaald. Maar over het algemeen shop ik via www.deleukstetaartenshop.nl omdat je daar de meeste keus hebt.
Je hebt daar ook verschillende bakblikken voor mini's, zoals deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakvormen-bakvorm-muffin-cupcake-wilton-recipe-right-12-cup-mini-muffin-pan-p-3211.html
Ik heb alleen zelf geen bakblik gebruikt maar gewoon in de papieren vormpjes in de oven gedaan, dat gaat prima.
Zoals deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/cupcakes-muffins-baking-cups-wilton-wilton-mini-baking-cups-pink-party-pk100-p-5274.html
_Femme- Prater
Daisy schreef:Waar kan je die papiertjes voor mini cupcakes krijgen?
Ik heb ze vandaag hier in België bij de blokker gezien, waar je kleine cupcakes in kan doen,a ls ik me niet vergis. Misschien hebben ze die in NL ook wel.
TukTuk- Ratel
voor de mini`s heb ik het hier 2 weken geleden nog bij de xenos gehaald. Alleen die papiertjes voor mini-cupcakes vind ik hier nergens
Gast- Gast
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Cupcakes
» Cupcakes maken van cakemix?
» Cupcakes bewaren
» pistool cupcakes.. help!!
» Cupcakes voor studentenvereniging
» Cupcakes maken van cakemix?
» Cupcakes bewaren
» pistool cupcakes.. help!!
» Cupcakes voor studentenvereniging