Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn nachtemerrie is uitgekomen

+23
missmarm
PiP
shadow
sheila123
Guus
Susan
Inge
Pien
Thary
Nana
Annemie
RYW
VeryCherry
Bruintje Beer
Julia
Meeko
MamaCa
maiadebij
Coccinelle
Monte
Famke
mauwmauw
Monnie
27 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Mijn nachtemerrie is uitgekomen - Pagina 3 Empty Re: Mijn nachtemerrie is uitgekomen

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 1:35

Inge schreef:
Bazyle schreef:
Inge schreef:
Bazyle schreef:@ Annemie Ze geeft helemaal niemand de schuld, baasjes niet, en de hond niet. Heb je niet goed gelezen.
Maar dat zegt ze ook niet. Ze zegt toch "ik zeg niet dat dat hier het geval is"

Sterkte ermee

Ze bedoeld dat het zoontje in kwestie aan oren of staart getrokken heeft.

Ik lees het toch anders, ik lees dat er kinderen zijn die dat doen en dat ze niet zegt dat dat hier ook het geval is
(of begrijp ik je nu verkeerd)

Het maakt niet uit hoe het bedoeld word het kan door iedereen anders opgevat worden omdat je het leest. Ik snap wel heel goed wat ze bedoeld.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn nachtemerrie is uitgekomen - Pagina 3 Empty Re: Mijn nachtemerrie is uitgekomen

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 4:02

Goochempie schreef:Wat naar zeg! ik hoop dat alles mooi heelt en dat jullie het goed op kunnen vangen zodat hij geen trauma krijgt en voortaan bang is voor honden!

Dat van dat bloed proven is een broodje aap verhaal, wel hebben honden altijd een 'reden' om te bijten. Die hoeft niet direct zichtbaar te zijn maar kan ook de onzekerheid van de hond zijn of de houding die je zoontje onbewust had. Maar omdat de hond niet doorbeet zal het misschien ook een dominante 'waarschuwing' van de hond geweest kunnen zijn.

Maar het feit blijft natuurlijk dat het een beest is en dat we nou eenmaal niet weten wat er in ze om gaat en zit het in een klein hoekje! Echt heel vervelend en ik hoop dat je kleine zich snel weer wat beter voelt!

Eens.

Gast
Gast

Bericht  Annemie ma 7 maa 2011 - 7:22

Nonnevot schreef:
Inge schreef:
Bazyle schreef:
Inge schreef:
Bazyle schreef:@ Annemie Ze geeft helemaal niemand de schuld, baasjes niet, en de hond niet. Heb je niet goed gelezen.
Maar dat zegt ze ook niet. Ze zegt toch "ik zeg niet dat dat hier het geval is"

Sterkte ermee

Ze bedoeld dat het zoontje in kwestie aan oren of staart getrokken heeft.

Ik lees het toch anders, ik lees dat er kinderen zijn die dat doen en dat ze niet zegt dat dat hier ook het geval is
(of begrijp ik je nu verkeerd)

Het maakt niet uit hoe het bedoeld word het kan door iedereen anders opgevat worden omdat je het leest. Ik snap wel heel goed wat ze bedoeld.

Ik bedoelde idd niet het zoontje van nonnevot, maar gewoon in het algemeen, ik zeg echt niet dat hij dat gedaan heeft en dat blijkt ook wel. Tja wat onze hond betreft, mijn man zou haar meteen weg doen, maar ik blijf het heel moeilijk vinden, natuurlijk gaat mijn zoontje voor en komt hij op nr 1, maar ik hou ook ontzettend veel van mijn hond, maar vroeg of laat weet ik ook wel dat de hond weg moet, maar ik moet er nu nog echt niet aan denken, want ze kan ook echt wel hartstikke lief zijn.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan ma 7 maa 2011 - 7:50

Sorry, maar ik vind het ook onbegrijpelijk dat je gewoon af gaat zitten wachten wat er gebeurt als je kind gaat kruipen. Eerlijk gezegd geef ik je man groot gelijk. Ik geloof ook niet dat ik in zijn plaats met je mee zou gaan zitten wachten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 9:00

Ik heb nu idd wel geleerd hoe snel dit gebeurt. En het was echt afgrijselijk ik was zo enorm bang. Nu nog 24 uur later zit ik erom te huilen !

Als ik al bij voorbaat weet dat er een grote kans is dat de hond zou kunnen bijten, zou ik het risico ook niet nemen.
Je wilt dit niet meemaken. Ik heb geluk gehad met mijn zoon het had veel en veel erger kunnen aflopen.

Gast
Gast

Bericht  Julia ma 7 maa 2011 - 9:01

Dit gaat misschien ver, maar als ik jou in het echt zou kennen en als je de hond echt niet weg zou doen, dan zou ik misschien instanties inschakelen. Ik vind het te zot voor woorden.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 9:05

Annemie, je moet er niet aan denken je hond weg te doen, maar blijkbaar vind je het minder erg dat je kind straks overgroot risico loopt om gebeten te worden?

Triest vind ik dat.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 9:14

Annemie schreef:Ik bedoelde idd niet het zoontje van nonnevot, maar gewoon in het algemeen, ik zeg echt niet dat hij dat gedaan heeft en dat blijkt ook wel. Tja wat onze hond betreft, mijn man zou haar meteen weg doen, maar ik blijf het heel moeilijk vinden, natuurlijk gaat mijn zoontje voor en komt hij op nr 1, maar ik hou ook ontzettend veel van mijn hond, maar vroeg of laat weet ik ook wel dat de hond weg moet, maar ik moet er nu nog echt niet aan denken, want ze kan ook echt wel hartstikke lief zijn.
Héél apart dat je zegt dat je zoontje op nummer 1 staat, maar wel het grote risico neemt dat je hond je zoon aanvalt straks? Bizar.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 21:01

Om even te laten zien wat de schade is. Niet quoten ik wil hem weer weg halen

**weggehaald**
En nu op dit moment heeft hij een zwellig over die kant. 1 oog is net een chineesje en kan hem amper open houden.

Nogmaals we hebben echt geluk gehad. Annemie ik hoop dat je er nog eens goed over nadenkt met je eigen hond. Dit wil je je kind toch niet aandoen ?

Laatst aangepast door Nonnevot op di 8 maa 2011 - 19:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  sheila123 ma 7 maa 2011 - 21:26

Jeetje Nonnevot wat een heftige foto Sad Arm kereltje! En verder eens met bovenstaande reacties wat betreft de reactie van Annemie. Ik snap dat je ook van je hond houd maar dat risico kun je toch niet nemen! Zoals N. Al zegt,dat wil je je kind toch niet aan doen? Vreselijk!!!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 21:31

Oooh Nonnevot wat zielig voor de kleine man Sad

Gast
Gast

Bericht  shadow ma 7 maa 2011 - 21:42

Nonnevot, gelukkig vallen de verwondingen mee. Vooral als je bedenkt wat er gebeurt had kunnen zijn. Ik hoop dat je kleine man hier geen angst voor dieren aan over houdt. Ik snap ook dat je nu geen hond meer vertrouwd.

Annemie: ik ben een enorme dierenliefhebber en ook van mening dat je alles moet geprobeert hebben voor je een dier herplaatst. Maar als ik dit zo lees denk ik, waar wacht je op. Nu heb je nog de tijd om je diertje op het gemak te proberen te herplaatsen. Straks gaat het (bijna) mis en dan moet hij zo snel mogelijk geplaatst worden, waardoor hij of in het asiel terecht komt (waar de kans groot is op euthenasie) of bij iemand die er niet goed over nagedacht heeft waardoor hij steeds opnieuw herplaatst wordt.

Als er niets meer aan te doen is in jullie gezin om hem beter gedrag te laten vertonen moet je niet egoïstisch zijn. Denk aan het dier! De hond zal erop worden aangekeken als het mis gaat.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268

Bericht  PiP ma 7 maa 2011 - 21:53

Jeetje, ik had het eigenlijk minder vewacht....
Ik ben hier ook zooo bang voor.

Mijn schoonouders hebben een Jack Russel en dat beest gromde(incl tanden laten zien) tegen mij sinds ik zichtbaar zwanger was.
Toen onze dochter geboren was gromde hij alleen als we samen met haar daar waren, waren we alleen was er niks aan de hand. Later gromde hij helemaal niet meer, maar heeft tussendoor wel een keer mijn zwager in het gezicht gebeten, hij pakte hem alleen maar vast.
Wij hebben haar altijd bij die hond weggehouden en ik wou ook niet dat ze daar op de grond speelde.
Mijn schoonouders riepen ook steeds, hij doet toch niks! Ik wou het risico gewoon niet nemen, kinderen en honden zijn beide onvoorspelbaar.
Maar goed ze werd ouder en je kan haar dan natuurlijk niet meer van de grond afhouden.
Ze is nu heel bang voor dieren, vraag me wel eens af of het door ons komt, omdat we haar weg hebben gehouden van die hond.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 22:24

Jeetje Nonnevot, heftig zeg die foto! Hopelijk knapt je mannetje snel op!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 22:58

Ik vind het ook heftig en zo zie ik hem elke dag nu. Elke keer schieten die beelden weer door je hoofd, omstanders vragen wat er is gebeurd.
Ik hoop dat het snel allemaal weg trekt.
Last heeft hij denk ik niet meer want ik mag er nu wel aan komen.
Straks gaat hij weer bij papa slapen en dan ben ik wel even heel erg benieuwd hoe het met de hond gaat. Ik hoop echt dat hij geen angst heeft ontwikkeld nu.

Nogmaals ben ik zo blij dat het dit "maar" is. Als je je bedenkt wat er had kunnen gebeuren. Maar goed ik kan er niet vaak genoeg over blijven spreken want ik merk dat het toch wel een kleine trauma is geworden. Elke keer schiet ik weer in het huilen uit als ik erover vertel.
vreselijk

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 4:15

Wat vreselijk zeg hug hug

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 4:31

Wat een nare foto!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er steeds weer aan moet denken.
Mijn moeder vind het nog steeds vreselijk dat ik een litteken in mijn wenkbrauw heb en dat is al 25 jaar geleden gebeurd.
Dat soort dingen hebben vreselijk veel impact op je.
Ondanks dat het niet jouw schuld is blijft dat wel in je gedachten rond dobberen.

Ik begrijp je uitleg heel goed.
De hond heeft misschien wel gedacht dat S nog iets voor hem in zijn handen had...

Sterkte en beterschap voor je mannetje.

Gast
Gast

Bericht  missmarm di 8 maa 2011 - 5:32

wat een nare foto. Gelukkig is hij jong en zijn het kleine wondjes. Mijn ouders hebben een kleine hond maar s.ouders een grote herder. Stel dat zo'n beest het zou doen.... BRRRRR gelukkig zijn ze hier allemaal erg voorzichtig.

In het vervolg gewoon extra goed opletten met die hond.

Annemie--> ik zou het risico ook niet willen hoor. Hoe reageert jullie hond nu op jullie kindje? Mijn ouders hadden een hond die vreemden greep maar ik en mijn zusje mochten alles.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 5:44

Lieve Nonnevot.

Bah wat vreselijk!!! Zeker als het je eigen kindje is. Sad

Ik ben geen hondenfan ( sorry voor sommigen ), en vertrouw ze nooit helemaal. Ben zelf als 2 jarige gebeten ( commentaar naar mijn ouders "dat doet die anders nooit hoor"), als 10 jarige achterna gezeten door een boxer en in dec 2009 in mijn gezicht/lip gebeten en hard bij mijn arm gegrepen. En nee, alle keren deed ik niks om dit te veroorzaken, maar ik heb begrepen dat honden je angst kunnen voelen/ruiken en daar juist op anticiperen en eerder aanvallen, ook al doe je zelf niks. Ik denk ( ik weet niet of het zo is hé, ik denk het alleen maar ), dat honden daarom sneller aanvallen.

Hoop zo dat je kindje er geen 'trauma' aan overhoudt... Honden zijn over het algemeen heel lief en trouw als ze training en goede opvoeding hebben gehad, maar je weet nooit wat ze kunnen doen. Ik leef zo met je mee, ik krijg er de kriebels van.

Don't get me wrong, sommige honden kan ik wel opvreten zo lief vind ik ze, de hond van mijn schoonouders is enorm groot maar die kan ik wel platknuffelen, zo'n leuk ding is het Very Happy
Maar ik ben er gewoon bang voor en snap je angst dus heel goed, zelfs als je zelf die angst voor honden niet hebt. Het is wel je kindje he, je vlees en bloed.

Ik denk ook dat ik liever zelf aangevallen wordt dan mijn kind.

No offence to hondenbezitters, ik wil alleen Nonnevot een hug geven met deze reactie. Die sorry sorry, langer is geworden dan bedoelt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 5:48

Storm schreef:
Thary schreef:
Annemie schreef:
Zelf hebben wij een jack russel die absoluut niet te vertrouwen is, ze valt ons ook vaak aan, dus ben beniewd hoe dat zodadelijk zal gaan als mijn zoontje gaat kruipen enz.

En wat als je kindje kruipt? Wachten op het moment tot je hond hem als een kruipend knakworstje of bewegend flostouw ziet? Ik snap werkelijk niet dat-zelfs omdat de hond jullie soms al aanvalt- waarom jullie dit risico nemen confused
Nee dit snap ik ook echt niet. Waarom neem je in godsnaam het risico als je weet dat je hond niet te vertrouwen is en jullie aanvalt? Onverantwoordelijk noem ik dit....

+1

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 5:58

Dank je tea-leaf.

Wat naar dat je zo bang bent voor honden. Ik snap het wel dat je dat hebt na wat je met honden hebt meegemaakt.
En idd hoe lief het dier ook normaal is, je weet niet wat erin zo'n beestje om gaat zie je nu wel weer.
Ik zelf ben totaal niet bang voor honden maar ben nu wel bang om mijn zoon gewoon te laten lopen war een hond in de buurt is. Ik kan hem niet meer uit het oog verliezen.
Zelf hoop ik ook dat hij er geen trauma aan over houd. Hij is nu bij zijn papa en die heeft dus een hond. Het was altijd dikke mik met die 2 dus ben erg benieuwd hoe het gaat.

En idd had ze mij maar gebeten. Maar het is gebeurd en ik merk dat ik dit echt een plekje moet geven want ik begin mezelf de schuld te geven dat ik hem niet op dat moment kon beschermen ! En dit gevoel is echt vreselijk !

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 6:02

Nonnevot schreef:Dank je tea-leaf.

Wat naar dat je zo bang bent voor honden. Ik snap het wel dat je dat hebt na wat je met honden hebt meegemaakt.
En idd hoe lief het dier ook normaal is, je weet niet wat erin zo'n beestje om gaat zie je nu wel weer.
Ik zelf ben totaal niet bang voor honden maar ben nu wel bang om mijn zoon gewoon te laten lopen war een hond in de buurt is. Ik kan hem niet meer uit het oog verliezen.
Zelf hoop ik ook dat hij er geen trauma aan over houd. Hij is nu bij zijn papa en die heeft dus een hond. Het was altijd dikke mik met die 2 dus ben erg benieuwd hoe het gaat.

En idd had ze mij maar gebeten. Maar het is gebeurd en ik merk dat ik dit echt een plekje moet geven want ik begin mezelf de schuld te geven dat ik hem niet op dat moment kon beschermen ! En dit gevoel is echt vreselijk !

Is ook heel naar, ik zou willen dat ik die angst niet had. Maar hij is groter dan de meeste mensen van me denken.

Kom ik ergens voor t eerst en hebben ze een hond, dan gaat mn hart al tekeer. Zeker als ie blaft en springt. Dat er dan gezegd wordt "maar hij doet niks/is heel lief" snap ik best en is goed bedoeld, maar ik vetrouw het gewoon niet. Echt niet.

Ik hoop dat je ventje snel opknapt en dat jij van je vreselijke gevoel afkomt.

X

Gast
Gast

Bericht  Annemie di 8 maa 2011 - 7:49

missmarm schreef:wat een nare foto. Gelukkig is hij jong en zijn het kleine wondjes. Mijn ouders hebben een kleine hond maar s.ouders een grote herder. Stel dat zo'n beest het zou doen.... BRRRRR gelukkig zijn ze hier allemaal erg voorzichtig.

Annemie--> ik zou het risico ook niet willen hoor. Hoe reageert jullie hond nu op jullie kindje? Mijn ouders hadden een hond die vreemden greep maar ik en mijn zusje mochten alles.

Tegen onze zoon is de hond hartstikke lief, ze likt hem af en word altijd blij als ze mijn zoontje ziet, andersom ook, mijn zoontje word helemaal blij als ze onze hond ziet. Het is echt niet zo dat onze hond ons elke dag aanvalt ofzo. Wij hebben de hond al op verschillende sites staan, maar er heeft nog niemand gereageerd. Dat sommigen vinden dat ik een slechte moeder ben of instanties in willen schakelen, vind ik erg kwetsend, ik ben hartstikke gek op mijn mannetje en ik zou echt nooit een risico nemen en ons zoontje echt niet alleen laten met onze hond.
Ik vind het heel erg voor jou Nonnevot en natuurlijk voor je zoontje, maar jij kunt er niks aan doen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  missmarm di 8 maa 2011 - 8:05

Annemie schreef:
missmarm schreef:wat een nare foto. Gelukkig is hij jong en zijn het kleine wondjes. Mijn ouders hebben een kleine hond maar s.ouders een grote herder. Stel dat zo'n beest het zou doen.... BRRRRR gelukkig zijn ze hier allemaal erg voorzichtig.

Tegen onze zoon is de hond hartstikke lief, ze likt hem af en word altijd blij als ze mijn zoontje ziet, andersom ook, mijn zoontje word helemaal blij als ze onze hond ziet. Het is echt niet zo dat onze hond ons elke dag aanvalt ofzo. Wij hebben de hond al op verschillende sites staan, maar er heeft nog niemand gereageerd. Dat sommigen vinden dat ik een slechte moeder ben of instanties in willen schakelen, vind ik erg kwetsend, ik ben hartstikke gek op mijn mannetje en ik zou echt nooit een risico nemen en ons zoontje echt niet alleen laten met onze hond.
Ik vind het heel erg voor jou Nonnevot en natuurlijk voor je zoontje, maar jij kunt er niks aan doen.

Via internet is vaak makkelijk oordelen he als je de situatie niet in real life hebt gezien. Zolang jullie je van het risico bewust zijn en proberen een goed tehuis te vinden is het goed toch....

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238

Bericht  Susan di 8 maa 2011 - 8:09

Het komt door je eigen zinnetje, ik vind dit:

Annemie schreef:
Zelf hebben wij een jack russel die absoluut niet te vertrouwen is, ze valt ons ook vaak aan, dus ben beniewd hoe dat zodadelijk zal gaan als mijn zoontje gaat kruipen enz.

overkomen alsof je gewoon gaat zitten kijken wat er gebeurt als je kind kruipt. Als ik van plan zou zijn er alles aan te doen om te voorkomen dat er iets kán gebeuren dan zou ik dat wel een beetje anders formuleren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: