Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn nachtemerrie is uitgekomen

+23
missmarm
PiP
shadow
sheila123
Guus
Susan
Inge
Pien
Thary
Nana
Annemie
RYW
VeryCherry
Bruintje Beer
Julia
Meeko
MamaCa
maiadebij
Coccinelle
Monte
Famke
mauwmauw
Monnie
27 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Mijn nachtemerrie is uitgekomen - Pagina 4 Empty Re: Mijn nachtemerrie is uitgekomen

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 9:48

Eens met Susan, dat zinnetje kwam op mij erg onverantwoordelijk over.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn nachtemerrie is uitgekomen - Pagina 4 Empty Re: Mijn nachtemerrie is uitgekomen

Bericht  Teddyaapje di 8 maa 2011 - 10:20

Wow zeg, wat zul jij geschrokken zijn, vooral omdat de hond m ook nog bij zn gezicht te pakken had! Gelukkig valt het nog mee en het zal waarschijnlijk wel goed genezen (voor zover ik het op de foto kan zien). Ik ga mijn vriend je verhaal ook even laten lezen, als we bij vrienden zijn laat hij gerust de hond aan T. snuffelen "want hij doet toch niks"...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 12:16

Susan schreef:Het komt door je eigen zinnetje, ik vind dit:

Annemie schreef:
Zelf hebben wij een jack russel die absoluut niet te vertrouwen is, ze valt ons ook vaak aan, dus ben beniewd hoe dat zodadelijk zal gaan als mijn zoontje gaat kruipen enz.

overkomen alsof je gewoon gaat zitten kijken wat er gebeurt als je kind kruipt. Als ik van plan zou zijn er alles aan te doen om te voorkomen dat er iets kán gebeuren dan zou ik dat wel een beetje anders formuleren.

Nou, helemaal eens. Je moet er toch niet aan denken dat.. Voorkomen is beter dan genezen.

Sowieso staan Jack Russels bekend als pittige hondjes, om het zo maar even te zeggen. En als je dan zelf al aangeeft dat die niet te vertrouwen is en jullie zelfs aanvalt.... :shock: :shock:

Heeft hij wel een puppy cursus en andere hondentraining gehad? ( Ik zou willen dat t verplicht was, echt..... )

Ik zou mijn zoon of dochter ( als ik een kindje had ) niet eens bij jou in huis willen. Sorry.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 12:23

Annemie schreef:elke dag aanvalt ofzo. Wat dan, om de dag? Wekelijks? Wij hebben de hond al op verschillende sites staan, maar er heeft nog niemand gereageerd. is. Je wil dus van je hond af omdat hij te aanvallend is. Niet aan gedacht om hem te trainen?

Dat sommigen vinden dat ik een slechte moeder ben of instanties in willen schakelen, vind ik erg kwetsend, ik ben hartstikke gek op mijn mannetje en ik zou echt nooit een risico nemen Je zegt meerdere malen dat je hond aanvallend is en nog vind je dat je geen risico's neemt? Een keertje je hoofd omdraaien en je zoon is zo gebeten of erger. en ons zoontje echt niet alleen laten met onze hond.
Ik vind het heel erg voor jou Nonnevot en natuurlijk voor je zoontje, maar jij kunt er niks aan doen. Kan ze ook niet, het was haar hond niet he.

Gast
Gast

Bericht  Julia di 8 maa 2011 - 20:23

Ik snap dat je onze reacties kwetsend vind, maar we proberen je wat duidelijk te maken. En wat Susan al zei, je brengt het alsof je gewoon maar een beetje gaat zitten afwachten. Dat zorgt, bij mij iig, voor ongeloof en zelfs boosheid.
En je zet je zoontje nu al in een risicovolle situatie, jij kan het niet voorkomen. Kijk naar het verhaal van de topic opener, zij was er zelfs bij en kon het niet voorkomen. En dat is logisch, het gaat veel te snel.
Ik snap heel goed dat het lastig is hoor, je geeft toch om je hond. Maar het lijkt me dat je nog veel meer houdt van je zoontje en daarom moet je verstandig zijn en niet gaan zitten afwachten. Stel je nou eens voor dat hij echt gegrepen wordt en daardoor voor altijd bang wordt voor honden of verschrikkelijke littekens overhoudt...Dat vergeef je jezelf nooit.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Annemie wo 9 maa 2011 - 7:27

Nou misschien was die zin van mij idd niet helemaal goed geformuleerd.
We hebben alles gedaan, puppycursus, vervolgcursus, er is een gedragstherapeut aan huis geweest, en 2 maanden terug is er nog een hondenfluisteraar geweest, dus het is echt niet zo dat we er niks aan gedaan hebben. Ze valt ons ongeveer 1 keer in de maand aan, maar het is nou alweer een poos geleden.
Blijkbaar zijn honden van wie je denkt dat ze te vertrouwen zijn ook niet altijd te vertrouwen, dus dan zou iedereen met kinderen geen hond kunnen hebben??
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 7:30

Annemie schreef:Nou misschien was die zin van mij idd niet helemaal goed geformuleerd.
We hebben alles gedaan, puppycursus, vervolgcursus, er is een gedragstherapeut aan huis geweest, en 2 maanden terug is er nog een hondenfluisteraar geweest, dus het is echt niet zo dat we er niks aan gedaan hebben. Ze valt ons ongeveer 1 keer in de maand aan, maar het is nou alweer een poos geleden.
Blijkbaar zijn honden van wie je denkt dat ze te vertrouwen zijn ook niet altijd te vertrouwen, dus dan zou iedereen met kinderen geen hond kunnen hebben??

Dat slaat natuurlijk nergens op! Jij WEET dat je hond mensen aanvalt smile No way dat ik die hond dan bij mijn kind in de buurt zou laten, het is zo gebeurd! Kijk honden zijn zoiezo nooit te vertrouwen, maar het kan ook supergoed gaan, maar als je weet dat je hond mensen aanvalt snap ik niet zo goed dat je die hond dan in de buurt van je kindje houd.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 7:36

Ik snap serieus niet waarom je die hond geen ander thuis geeft..

Gast
Gast

Bericht  Annemie wo 9 maa 2011 - 7:44

We hebben de hond al bijna 6 jaar en er zijn heel vaak kinderen over de vloer geweest en er is nog nooit wat gebeurd, maar laten we er maar over op houden, want hier worden we het toch niet over eens.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 7:53

Ik snap dat je je hecht aan een hond. Maar dat je er op gaat wachten tot hij je een kind een keer aanvalt vind ik best vreemd. Mijn zus heeft ook een Jack Russel. Deze is goed afgericht, en heeft dan ook nog nooit naar iemand gebeten (Of je moet hem gaan opfokken, maar naar kinderen toe zal hij niet bijten). Maar zodra dit ook maar één keer gebeurd, dan is die hond de eerste die er uit gaat. Dit gaat met onze hond net zo(als er kinderen over de vloer zijn en onze hond valt aan).

Gast
Gast

Bericht  Julia do 10 maa 2011 - 0:22

Annemie schreef:Nou misschien was die zin van mij idd niet helemaal goed geformuleerd.

Serieus? Jij weet toch al dat je hond bijt!
Je hebt idd al veel moeite gedaan, maar niets werkt blijkbaar. Dus dan laat je het er maar bij en wacht je maar af? Je zal wel niet meer reageren, maar hoe kan je dat doen? Hoe verantwoord je dit naar jezelf toe als je zoon straks allemaal littekens of erger heeft?? Ik wou gewoon bijna dat ik hier wat aan kon doen. Niet normaal dit.
No
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Bolleke do 10 maa 2011 - 1:13

Nou mijn hond zal ook niet zomaar de deur uit gaan hoor, zelfs niet als er gebeten word, of ze moeten ineens vals en onhandelbaar worden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 1:15

Storm schreef:Ik snap serieus niet waarom je die hond geen ander thuis geeft..

+1, niks aan toe te voegen.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 10 maa 2011 - 1:32

Annemie schreef:We hebben de hond al bijna 6 jaar en er zijn heel vaak kinderen over de vloer geweest en er is nog nooit wat gebeurd, maar laten we er maar over op houden, want hier worden we het toch niet over eens.

Ik snap dat je gehecht bent aan de hond en dat je al enorm veel gedaan hebt maar kennelijk werkt het dus niet want hij blijft het gedrag vertonen. Ik zou echt de veiligheid van mijn kind voorop zetten, wij hebben 2 katten maar ik hou ze continue in de gaten als mijn zoontje rondkruipt/loopt. Natuurlijk zit overal een risico in maar bij een hond die je 1x per maand aanvalt, wat ik al veel vind, dan zou ik toch nog eens even heel goed nadenken over wat je ermee doet. Ook al ben jij in de buurt je bent nooit op tijd als hij je zoontje echt te pakken zou hebben.

Ik vind je geen slechte moeder ik ken je niet maar ik vind dit wel erg raar. Ik hou ook erg veel van mijn katten maar mijn kind staat daar ver en ver boven. Als ze hem zouden aanvallen gaan ze serieus de deur uit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 1:34

kruimelje schreef:Nou mijn hond zal ook niet zomaar de deur uit gaan hoor, zelfs niet als er gebeten word, of ze moeten ineens vals en onhandelbaar worden.
Ook niet als ie jouw baby van 6 maanden zou bijten? Ik vind dit echt heel raar, ik kan er niet zo goed bij waarom ouders dit soort risico's nemen. Als je al weet dat je hond agressief is laat je hem toch niet bij kleine kindjes zeg...
Ik ben zelf geen hondenliefhebber, misschien dat ik er daarom zo over denk. Als ik een hond had en hij bijt mijn kind, dan gaat hij gewoon weg.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke do 10 maa 2011 - 2:08

Storm, voordat een hond een baby bijt moet er eerst wat aan vooraf gaan. Een hond loopt niet naar een baby en bijt er dan eens in. Zoals ik al zei, als een hond vals of onhandelbaar is, dan is het een ander verhaal. Een hond die een baby bijt, zomaar, daar is sowieso al iets mee.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje do 10 maa 2011 - 2:12

kruimelje schreef:Storm, voordat een hond een baby bijt moet er eerst wat aan vooraf gaan. Een hond loopt niet naar een baby en bijt er dan eens in. Zoals ik al zei, als een hond vals of onhandelbaar is, dan is het een ander verhaal. Een hond die een baby bijt, zomaar, daar is sowieso al iets mee.

Klopt maar aan de andere kant weet je ook niet wat een hond 'denkt' zeg maar. Misschien voelt hij zich opeens wel bedreigd, wil hij laten zien dat hij de meerdere is ofzo en dan kan een hond wel iets doen is mij altijd geleerd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke do 10 maa 2011 - 2:14

Ja maar daarom moet je er ook altijd bij blijven en alert zijn. Een hond bijt niet zomaar, en kleine kinderen zien ze vaak niet als meerdere, en voelen zich daarom normaal gesproken niet bedreigd door een klein kind. Natuurlijk kan ht mis gaan, maar dat kan altijd, maar een hond bij voorbaat de deur al uit doen zal ik nooit doen, als het een valse hond is die niet te vertrouwen is dan is het een ander verhaal.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  pantuf do 10 maa 2011 - 2:15

kruimelje schreef:Natuurlijk kan ht mis gaan, maar dat kan altijd, maar een hond bij voorbaat de deur al uit doen zal ik nooit doen, als het een valse hond is die niet te vertrouwen is dan is het een ander verhaal.

Maar dat is bij de hond van Annemie toch ook het geval?
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Bolleke do 10 maa 2011 - 2:53

Tja, als mijn hond mij al zou aanvallen zou ik het ook een hele moeilijke beslissing vinden. Maar om zomaar te zeggen dat iemand zijn hond moet weg doen vind ik wat ver gaan. Het is aan de ouders om die situatie in te schatten.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 2:58

kruimelje schreef:Storm, voordat een hond een baby bijt moet er eerst wat aan vooraf gaan. Een hond loopt niet naar een baby en bijt er dan eens in. Zoals ik al zei, als een hond vals of onhandelbaar is, dan is het een ander verhaal. Een hond die een baby bijt, zomaar, daar is sowieso al iets mee.
Dat klopt, een hond bijt een baby niet zomaar nee. Toch zou het voor mij zeker een reden zijn om de hond weg te doen, omdat hij dan gewoon onvoorspelbaar is. Het maakt me dan even niet uit of er iets aan vooraf is gegaan of niet, een hond die mijn baby zou bijten zou dan, hoe spijtig ook, niet in ons gezin passen. Ook als ik weet dat de hond agressief kán zijn naar mijn kind, zou ik het risico hoe dan ook niet nemen.

Gast
Gast

Bericht  Annemie do 10 maa 2011 - 2:59

kruimelje schreef:Tja, als mijn hond mij al zou aanvallen zou ik het ook een hele moeilijke beslissing vinden. Maar om zomaar te zeggen dat iemand zijn hond moet weg doen vind ik wat ver gaan. Het is aan de ouders om die situatie in te schatten.

Eindelijk iemand die mij begrijpt, daar ben ik blij om.

Waarom zou ik niet meer reageren?? Onze hond heeft nog nooit doorgebeten ofzo en wat ik al zei van kinderen word ze juist hartstikke vrolijk, tegen mijn zoontje ook en ik houd onze hond echt wil in de gaten. Sommige mensen begrijpen blijkbaar niet hoeveel een hond voor je kan betekenen en dat het niet zomaar een dier is, maar echt een lid van het gezin.. maarja..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 3:00

Annemie, ik heb je bericht goed gelezen en ik snap je ook wel, maar heb je dan niet het idee dat jouw hond beter past bij mensen die geen kleine kindjes hebben? Ik snap gewoon nog steeds niet waarom je dat risico zou nemen, als jullie hond je nu al aanvalt..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 3:02

En de hond in de gaten houden is echt niet genoeg, het kan binnen 2 tellen gebeurd zijn. Nonnevot hield haar kindje óók in de gaten, en toch is het gebeurd.

Gast
Gast

Bericht  Annemie do 10 maa 2011 - 3:03

Storm schreef:Annemie, ik heb je bericht goed gelezen en ik snap je ook wel, maar heb je dan niet het idee dat jouw hond beter past bij mensen die geen kleine kindjes hebben? Ik snap gewoon nog steeds niet waarom je dat risico zou nemen, als jullie hond je nu al aanvalt..

Tuurlijk denk ik dat weleens, maar het is niet zo makkelijk als jullie denken, het is geen beslissing die je zo 1,2 3 neemt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: