Slechte weerstand na zwangerschap
+22
Kalishi
Snoes
Susan
Tiara
Muppetje
Sanne
Pien
Novalee
Luce
Printje
Vixen
Robin_
June
Darius
Puggle
Parel
sanne-84
Annie24
Lejow
Esmee
Razz
Linda
26 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Slechte weerstand na zwangerschap
Dat is lief! Dank je. Ik zal je wel ff whatsappen als het nodig is.
M'n schoonmoeder heeft dochter zojuist opgehaald. Dochter vroeg zelf of ze daar mocht slapen, echt fijn! Scheelt weer.
Zo met zoon naar de KA, ben benieuwd.
M'n schoonmoeder heeft dochter zojuist opgehaald. Dochter vroeg zelf of ze daar mocht slapen, echt fijn! Scheelt weer.
Zo met zoon naar de KA, ben benieuwd.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Oh wat fijn Linda! Fijn dat je moeder zoveel voor jullie doet...
Laat je weten hoe het was bij de KA?
Laat je weten hoe het was bij de KA?
Robin_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13
Fijn dat jouw schoonmoeder helpt. Ben ook benieuwd wat de ka zegt. Succes dadelijk!
En ik weet zo even niet meer of jij hier in de buurt woont maar ik wil anders best eens een dagje op je kindjes passen hoor, dat jij een beetje kunt bijtanken.
En ik weet zo even niet meer of jij hier in de buurt woont maar ik wil anders best eens een dagje op je kindjes passen hoor, dat jij een beetje kunt bijtanken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Printje, nee we wonen heel ver uit elkaar. Maar wel super lief aangeboden!
Net terug uit het ziekenhuis. De KA adviseerde ook om een diëtist (die verstand heeft van bv) mee te laten kijken. Om er voor te zorgen dat ik geen tekorten op loop.
We gaan nog even door met de omeprazol. Ze vond z'n klachten niet echt overtuigend (??), maar uiteindelijk toch voor gekozen om er nog even mee verder te gaan.
Ook z'n allergie vond ze niet overtuigend, heeeeel raar vond ik dat. De klachten die ik omschreef horen volgens haar ook gewoon bij een baby die moet wennen aan andere voedingsstoffen uit de bv. Beetje vreemd, aangezien dochter ook KMA had en ik als baby ook.
Provoceren via de bv vinden ze in het ziekenhuis maar lastig. Dat doen ze liever met kv. Je moet dan 2 keer naar het ziekenhuis en dan krijgt hij de ene keer allergievrije voeding en de andere keer gewone kv. Wijzelf, maar ook de artsen weten niet welke voeding ze toedienen. Zo is KMA het beste uit te sluiten.
De keus om te stoppen ligt uiteraard bij mezelf. We hebben over 4 weken een nieuwe afspraak, tot die tijd ga ik bedenken wat ik wil. We konden wel alvast een pak nutrilon pepti kopen en het zelf uit gaan testen. Dat schijnt gewoon vrij verkrijgbaar te zijn..
Stof tot nadenken dus...
Net terug uit het ziekenhuis. De KA adviseerde ook om een diëtist (die verstand heeft van bv) mee te laten kijken. Om er voor te zorgen dat ik geen tekorten op loop.
We gaan nog even door met de omeprazol. Ze vond z'n klachten niet echt overtuigend (??), maar uiteindelijk toch voor gekozen om er nog even mee verder te gaan.
Ook z'n allergie vond ze niet overtuigend, heeeeel raar vond ik dat. De klachten die ik omschreef horen volgens haar ook gewoon bij een baby die moet wennen aan andere voedingsstoffen uit de bv. Beetje vreemd, aangezien dochter ook KMA had en ik als baby ook.
Provoceren via de bv vinden ze in het ziekenhuis maar lastig. Dat doen ze liever met kv. Je moet dan 2 keer naar het ziekenhuis en dan krijgt hij de ene keer allergievrije voeding en de andere keer gewone kv. Wijzelf, maar ook de artsen weten niet welke voeding ze toedienen. Zo is KMA het beste uit te sluiten.
De keus om te stoppen ligt uiteraard bij mezelf. We hebben over 4 weken een nieuwe afspraak, tot die tijd ga ik bedenken wat ik wil. We konden wel alvast een pak nutrilon pepti kopen en het zelf uit gaan testen. Dat schijnt gewoon vrij verkrijgbaar te zijn..
Stof tot nadenken dus...
Linda- Ratel
Lastig joh, als je voorlopig nog even doorgaat met borstvoeding zou ik inderdaad een diëtist raadplegen. Wie weet heb je daar wat aan en kun je door middel van voeding je weerstand weer wat verhogen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, wie weet.. Ik heb er zelf niet zoveel vertrouwen in. Ik geloof niet dat een diëtist me veel nieuws kan vertellen. Maar ik ga het gewoon proberen.Sanne schreef:Lastig joh, als je voorlopig nog even doorgaat met borstvoeding zou ik inderdaad een diëtist raadplegen. Wie weet heb je daar wat aan en kun je door middel van voeding je weerstand weer wat verhogen.
M'n weerstand was tijdens m'n zwangerschap ook echt belabberd. Ben toen ook echt tig keer ziek geweest. En toen at en dronk ik wel gewoon alles.
Linda- Ratel
Ja, het zal wel een combinatie van factoren zijn. Te weinig slapen is vast ook erg van invloed, maar daar kun je weinig invloed op uitoefenen, behalve dan dat je man 's nachts een keer een voeding geeft. Dan kun jij iets langer slapen achtereen. Heb je dat al eens overwogen?
En verder, ik weet niet of je er tijd voor hebt, maar ik heb ook de hele winter lopen kwakkelen. Toen ben ik, ondanks dat ik nog flink beroerd was, weer begonnen met hardlopen in de kou en toen is mijn weerstand in korte tijd heel erg verbeterd. Sindsdien niet meer ziek geweest. Sporten kan je volgens mij goed helpen bij weerstandopbouw (en ook wel om endorfine los te maken, misschien is dat een positief bij-effect voor jou).
En verder, ik weet niet of je er tijd voor hebt, maar ik heb ook de hele winter lopen kwakkelen. Toen ben ik, ondanks dat ik nog flink beroerd was, weer begonnen met hardlopen in de kou en toen is mijn weerstand in korte tijd heel erg verbeterd. Sindsdien niet meer ziek geweest. Sporten kan je volgens mij goed helpen bij weerstandopbouw (en ook wel om endorfine los te maken, misschien is dat een positief bij-effect voor jou).
Sanne- Ratel
Ik heb zojuist Stefan Kleintjes gemaild. Hopelijk kan ik snel bij hem terecht.
Sanne, haha ja sporten.. Zou ik wel moeten doen. Lekker in de buitenlucht. Maar nog niet de puf voor gevonden.
Sanne, haha ja sporten.. Zou ik wel moeten doen. Lekker in de buitenlucht. Maar nog niet de puf voor gevonden.
Linda- Ratel
Nee, niet herkenbaar. Mijn weerstand is nog net zo goed of misschien zelfs wel beter.
Wat rot dat je man zo reageerde terwijl jij hem een hele serieuze vraag stelde.
Ik ben enorm pro bv maar kan me nu meer vinden in de posts van parel, lejow en printje..
Stefan kleintjes zou ik nu niet meer doen eigenlijk. Hij zal je zeker hele goede tips kunnen geven maar je lichaam is er volgens mij gewoon klaar mee. Je hebt natuurlijk al eerder een moment van twijfel gehad. Toen ben je doorgegaan. Super goed! Misschien is het dan nu tijd om te stoppen.
Wat rot dat je man zo reageerde terwijl jij hem een hele serieuze vraag stelde.
Ik ben enorm pro bv maar kan me nu meer vinden in de posts van parel, lejow en printje..
Stefan kleintjes zou ik nu niet meer doen eigenlijk. Hij zal je zeker hele goede tips kunnen geven maar je lichaam is er volgens mij gewoon klaar mee. Je hebt natuurlijk al eerder een moment van twijfel gehad. Toen ben je doorgegaan. Super goed! Misschien is het dan nu tijd om te stoppen.
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Ik ben er nog niet klaar voor om te stoppen. Ik wil dit nog even proberen. Dan pas heb ik er voor m'n gevoel álles aan gedaan.
En gelijk al een reactie binnen van Stefan, echt super!
Ik moet even een verwijsbriefje bij de HA halen, dacht dat ik dat niet nodig had.
Ik moet even een verwijsbriefje bij de HA halen, dacht dat ik dat niet nodig had.
Linda- Ratel
Maar provoceren is nu toch ook nog niet aan de orde? Dat doe je toch pas op z'n vroegst na 6 maanden?
Als je de bonnetjes van de koemelkvrije flesvoeding bewaard kun je ze achteraf declareren bij je zorgverzekering mocht je de beslissing maken om toch te stoppen met BV. Je HA moet dan wel een verklaring dat E. KMA heeft naar je verzerkeraar sturen. Ik weet alleen niet of dit ook geldt voor voeding die je gewoon bij de drogist kan kopen, ik meen me te herinneren dat het alleen geldt voor wat zij "dieetvoeding" noemen en dus de voeding die je bij de apotheek koopt. Maar ook daar kun je een bonnetje meenemen.
Hoe voel je je zelf nu? Al iets minder grieperig?
Als je de bonnetjes van de koemelkvrije flesvoeding bewaard kun je ze achteraf declareren bij je zorgverzekering mocht je de beslissing maken om toch te stoppen met BV. Je HA moet dan wel een verklaring dat E. KMA heeft naar je verzerkeraar sturen. Ik weet alleen niet of dit ook geldt voor voeding die je gewoon bij de drogist kan kopen, ik meen me te herinneren dat het alleen geldt voor wat zij "dieetvoeding" noemen en dus de voeding die je bij de apotheek koopt. Maar ook daar kun je een bonnetje meenemen.
Hoe voel je je zelf nu? Al iets minder grieperig?
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Dank je voor je uitleg! Als ik het ga halen, dan haal ik het voor de zekerheid bij de apotheek.
Voel me nog flink beroerd. Heb er inmiddels ook koorts bij.
Morgen m'n leidinggevende maar bellen, daar zie ik echt tegenop.
Voel me nog flink beroerd. Heb er inmiddels ook koorts bij.
Morgen m'n leidinggevende maar bellen, daar zie ik echt tegenop.
Linda- Ratel
Nee, Nou dan is dat duidelijk! Het zal het allemaal nog zwaarder maken als je tegen je zin stopt.Linda schreef:Ik ben er nog niet klaar voor om te stoppen. Ik wil dit nog even proberen. Dan pas heb ik er voor m'n gevoel álles aan gedaan.
Wel echt super knap van je!!
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Ik heb niet echt verstand van alles rondom BV, dus geen tips. Maar wil je wel even een hele dikke knuffel geven! Dat wat je ook besluit goed mag uitpakken!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Oh, wat fijn Linda dat Stefan al zo snel reageert. Is het een emailconsult of moet je naar hem toe? En is zoiets gratis (even nieuwsgierig...)? Ik ben benieuwd of hij je nog nieuwe tips kan aanreiken.
Bij de kinderarts ben je dus niet zo heel veel wijzer geworden, begrijp ik. Bedoelt ze nou dat er mogelijk helemaal geen sprake is van allergieën en reflux?
Verstandig dat je morgen een dagje thuis blijft. Gaat je man vannacht weer een flesje geven?
Bij de kinderarts ben je dus niet zo heel veel wijzer geworden, begrijp ik. Bedoelt ze nou dat er mogelijk helemaal geen sprake is van allergieën en reflux?
Verstandig dat je morgen een dagje thuis blijft. Gaat je man vannacht weer een flesje geven?
Robin_- Fluisteraar
Om maar even voor Linda te antwoorden, Stefan Kleintjes is niet gratis.
Ik heb ook in het begin om advies gevraagd. Toen kwam hij met wat algemene tips en als ik wat meer informatie wilde, moest ik eerst even een x-bedrag overmaken op zijn bankrekeningnummer.
Logisch natuurlijk, maar de manier waarop hij het zei stond mij toch behoorlijk tegen.
Wel fijn dat je al zo snel reactie hebt, Linda. En ook fijn dat je in ieder geval een keuze hebt gemaakt voor jezelf voorlopig. Dan kun je kijken of dat nog werkt. Als dat zo is, is het fijn dat je hebt doorgezet. En als dit ook niet werkt, dan heb je waarschijnlijk ook minder (geen) spijt als je stopt, want dan heb je wel echt alles gedaan wat je kon.
Ik heb ook in het begin om advies gevraagd. Toen kwam hij met wat algemene tips en als ik wat meer informatie wilde, moest ik eerst even een x-bedrag overmaken op zijn bankrekeningnummer.
Logisch natuurlijk, maar de manier waarop hij het zei stond mij toch behoorlijk tegen.
Wel fijn dat je al zo snel reactie hebt, Linda. En ook fijn dat je in ieder geval een keuze hebt gemaakt voor jezelf voorlopig. Dan kun je kijken of dat nog werkt. Als dat zo is, is het fijn dat je hebt doorgezet. En als dit ook niet werkt, dan heb je waarschijnlijk ook minder (geen) spijt als je stopt, want dan heb je wel echt alles gedaan wat je kon.
Sanne- Ratel
Inmiddels is de diëtistvergoeding gelukkig veranderd. Vanuit je basisverzekering wordt er 3 uur vergoedt, ook bij Stefan. Vorig jaar was dit helaas anders. Toen hadden ze de vergoeding uit het ziekenfonds pakket gehaald.
Ik moet de groeicurve van m'n zoon mailen, een vragenlijst beantwoorden en een lijst maken van wat ik de afgelopen 4 dagen heb gegeten. Gelukkig hou ik dat zelf al meestal bij.
Zie:
"Vrijdag:
- grote kom havermoutpap van rijstemelk met een lepel kokosolie
- 2 droge speltwafels
- 5 speltboterhammetjes en 1 speltcracker met geprakte avocado, tomaat en zout.
- bak pruimen
- volkorenpasta met rundergehakt, tomatensaus en veel groente
- een zak naturel chips
Zaterdag:
- bak overnight oats (spelt en havervlokken, gebroken lijnzaad, chiazaad, rauwe cacaopoeder, geraspte kokos en een geprakte banaan)
- een appel
- 4 volkoren boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade (Bruno Fischer mayonaise en wat kruiden)
- een bakje druiven
- rijst met kipfilet, spitskool en paprika
Zondag:
- 5 speltpannenkoeken met dadelstroop gebakken in kokosolie (volkorenmeel, bakpoeder, zout, kaneel, olijfolie, water, rijstemelk, honing)
- een paar pruimen
- 12 kipnuggets en 2 Chili chickens van de mc Donalds (haha)
- bak naturel chips
Maandag:
- 3 speltpannenkoeken met dadelstroop
- een halve galiameloen
- 4 volkoren boterhammen met makreelfilet in tomatenpuree
- organix koekje (van m'n dochter)
- risotto met kipfilet, doperwten, venkel en paprika
We eten, waar ons budget het toe laat, zoveel mogelijk biologisch.
Ik ben sinds 2 maanden gestopt met het eten van geraffineerde suikers (in de hoop om meer energie te krijgen).
Met avondeten schep ik meestal 2 keer op."
Ik moet de groeicurve van m'n zoon mailen, een vragenlijst beantwoorden en een lijst maken van wat ik de afgelopen 4 dagen heb gegeten. Gelukkig hou ik dat zelf al meestal bij.
Zie:
"Vrijdag:
- grote kom havermoutpap van rijstemelk met een lepel kokosolie
- 2 droge speltwafels
- 5 speltboterhammetjes en 1 speltcracker met geprakte avocado, tomaat en zout.
- bak pruimen
- volkorenpasta met rundergehakt, tomatensaus en veel groente
- een zak naturel chips
Zaterdag:
- bak overnight oats (spelt en havervlokken, gebroken lijnzaad, chiazaad, rauwe cacaopoeder, geraspte kokos en een geprakte banaan)
- een appel
- 4 volkoren boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade (Bruno Fischer mayonaise en wat kruiden)
- een bakje druiven
- rijst met kipfilet, spitskool en paprika
Zondag:
- 5 speltpannenkoeken met dadelstroop gebakken in kokosolie (volkorenmeel, bakpoeder, zout, kaneel, olijfolie, water, rijstemelk, honing)
- een paar pruimen
- 12 kipnuggets en 2 Chili chickens van de mc Donalds (haha)
- bak naturel chips
Maandag:
- 3 speltpannenkoeken met dadelstroop
- een halve galiameloen
- 4 volkoren boterhammen met makreelfilet in tomatenpuree
- organix koekje (van m'n dochter)
- risotto met kipfilet, doperwten, venkel en paprika
We eten, waar ons budget het toe laat, zoveel mogelijk biologisch.
Ik ben sinds 2 maanden gestopt met het eten van geraffineerde suikers (in de hoop om meer energie te krijgen).
Met avondeten schep ik meestal 2 keer op."
Linda- Ratel
Ziet er prima uit je eetlijstje. Ik zou er niks op aan te merken hebben (maar ben dan ook geen diëtist ). Ik vind het alleen niet zo heel veel. Zelf eet ik zeker net zo veel (meer denk ik), terwijl ik niet meer meer voed. Je lijstje ziet er wel supergezond uit. Kan ik echt een voorbeeld aan nemen.
Robin_- Fluisteraar
Ik vind dat je weinig eet. toen ik bv gaf, at ik pap, 2 stukken fruit, 6 boterhammen, warm eten, yoghurt/vla.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik ben ook erg benieuwd wat hij aan te merken heeft. Hij is nogal van het vegetarische, maar daar begin ik niet aan hoor. Dat word me teveel!
Ja, vind je het weinig? Ik ben voor m'n gevoel de hele dag bezig met eten bereiden en op eten. Ik at voorheen veel minder, dus dit is eigenlijk al veel voor mijn doen.
Ja, vind je het weinig? Ik ben voor m'n gevoel de hele dag bezig met eten bereiden en op eten. Ik at voorheen veel minder, dus dit is eigenlijk al veel voor mijn doen.
Linda- Ratel
En ik hoop dat stefan nog iets voor je kan betekenen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik weet niet of het te weinig is, maar ik vind het zeker niet veel. Toen ik nog bv gaf, dronk ik minimaal een halve liter volle melk, minimaal 6 boterhammen met roomboter, een bak volle yoghurt en verder alles wat los en vast zat. Vroeger werd ook het advies gegeven om een liter volle zuivel per dag te drinken. Alhoewel dat advies nu weer onderuit gehaald wordt, denk ik dat daar zeker een kern van waarheid in zit. Verder zou je nog kunnen denken aan mueslirepen, ontbijtkoeke (oké, niet super gezond) of zoiets. Het is zo lastig dat jij veel van deze dingen nu niet kan eten . Wat slik je nog aan vitaminen en mineralen?
Robin_- Fluisteraar
Ik hoop het ook. Het is met dat dieet gewoon verdomde lastig om gezonde vetten binnen te krijgen. Verder dan kokos, avocado, vette vis en vette vleeswaren kom ik niet. Dus ik hoop echt dat hij me daarmee kan helpen.
Normaal gesproken eet je lekker vette yoghurt, kwark, roomboter, eieren enzo om aan te komen...
Normaal gesproken eet je lekker vette yoghurt, kwark, roomboter, eieren enzo om aan te komen...
Linda- Ratel
Oh Robin, we waren tegelijk.
Ik slik prenafem multi van orthica, multi biljoen probiotica, vitamine D en af en toe magnesiumtabletten.
Ontbijtkoek zit vol met suikers en mueslirepen bevatten noten.
Als hij zegt dat ik beter weer suiker kan eten, dan ga ik dat doen.
Ik slik prenafem multi van orthica, multi biljoen probiotica, vitamine D en af en toe magnesiumtabletten.
Ontbijtkoek zit vol met suikers en mueslirepen bevatten noten.
Als hij zegt dat ik beter weer suiker kan eten, dan ga ik dat doen.
Linda- Ratel
.
Laatst aangepast door Robin_ op zo 1 sep 2013 - 2:46; in totaal 1 keer bewerkt
Robin_- Fluisteraar
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4