Slechte weerstand na zwangerschap
+22
Kalishi
Snoes
Susan
Tiara
Muppetje
Sanne
Pien
Novalee
Luce
Printje
Vixen
Robin_
June
Darius
Puggle
Parel
sanne-84
Annie24
Lejow
Esmee
Razz
Linda
26 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Slechte weerstand na zwangerschap
Herkenbaar?
Ik ben na m'n zwangerschap al weer zo vaak ziek geweest. Tijdens m'n zwangerschap eigenlijk ook. En nu gaat dat dus gewoon verder.
Vanmorgen een klein beetje verkouden en gaandeweg de dag voelde ik me op m'n werk steeds zieker worden. En nu lig ik echt doodziek op bed.
Getver, wat baal ik daarvan. Kan het er nu eigenlijk niet bij hebben. Morgen ben ik gelukkig vrij. Geen idee hoe ik dat met de kinderen moet doen. Voel ze zo lamlendig dat ik nu niet eens zoon normaal op kan pakken. Bah!
Ik ben na m'n zwangerschap al weer zo vaak ziek geweest. Tijdens m'n zwangerschap eigenlijk ook. En nu gaat dat dus gewoon verder.
Vanmorgen een klein beetje verkouden en gaandeweg de dag voelde ik me op m'n werk steeds zieker worden. En nu lig ik echt doodziek op bed.
Getver, wat baal ik daarvan. Kan het er nu eigenlijk niet bij hebben. Morgen ben ik gelukkig vrij. Geen idee hoe ik dat met de kinderen moet doen. Voel ze zo lamlendig dat ik nu niet eens zoon normaal op kan pakken. Bah!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Slechte weerstand na zwangerschap
Weerstand verhogende tips zijn trouwens ook welkom.
Linda- Ratel
Ik ben een jaar lang ook om de maand wel verkouden geweest na de bevalling. Gek werd ik er van. En dan niet alleen een beetje snotteren maar ook verhoging, hoofdpijn, holte ontsteking noem maar op. Het enige wat bij mij wel een beetje hielp was Kaloba (druppels).
Je kan bij de bijv. de Kruidvat ook van die kokertjes kopen met vitamine c bruistabletten kopen en er iedere dag een nemen. Dit ga ik straks doen na de bevalling. Je heb ook van dr Vogel weerstandverhogende tabletten. Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar misschien is dat ook iets?
Je kan bij de bijv. de Kruidvat ook van die kokertjes kopen met vitamine c bruistabletten kopen en er iedere dag een nemen. Dit ga ik straks doen na de bevalling. Je heb ook van dr Vogel weerstandverhogende tabletten. Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar misschien is dat ook iets?
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Vervelend hé, als je maar blijft kwakkelen met je gezondheid.
Cliché dingen werken hier toch het beste. Dus goed voor jezelf zorgen. Regelmatig en goed eten, bewegen, slapen wanneer mogelijk.
Beterschap!
Cliché dingen werken hier toch het beste. Dus goed voor jezelf zorgen. Regelmatig en goed eten, bewegen, slapen wanneer mogelijk.
Beterschap!
Esmee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13
Ik vrees toch dat dit komt door alles wat gaande is.
Je hebt veel te weinig slaap, daarnaast volg je een dieet vanwege de allergieën van je zoon, daarnaast zie ik regelmatig topics van je voorbij komen van wat je nou weer allemaal uit je eetpatroon wilt schrappen.
Ik denk dat je eerst eens even terug moet naar het begin.
Jezelf op 1 zetten en eens goed voor je lijf gaan zorgen, je hebt er tenslotte maar 1 van.
Je hebt veel te weinig slaap, daarnaast volg je een dieet vanwege de allergieën van je zoon, daarnaast zie ik regelmatig topics van je voorbij komen van wat je nou weer allemaal uit je eetpatroon wilt schrappen.
Ik denk dat je eerst eens even terug moet naar het begin.
Jezelf op 1 zetten en eens goed voor je lijf gaan zorgen, je hebt er tenslotte maar 1 van.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik was ook kwakkelend het 1e jaar. Ik weet niet of het anders was geweest als Y. geen huilbaby was, misschien wel, misschien niet.
Verkouden was ik vrijwel continu, het leek wel een allergie! Ik was gewoon 'verslaafd' aan mijn neusspray terwijl dat niet eens meer hielp. Ik heb toen bloed laten prikken, maar er kwam geen overduidelijke allergie uit. In overleg met de huisarts ben ik wel met een allergie neusspray begonnen 2x per dag en die hielp ontzettend goed. Ik was dus blijkbaar toch ergens allergisch voor, maar uit bloedtesten kwam niets, al testen die natuurlijk niet op alles.
Inmiddels gebruik ik de neusspray alleen nog 's avonds. Ik heb geprobeerd er (gedwongen) mee te stoppen omdat ik hem was vergeten toen we op vakantie gingen, maar dat was geen succes, want m'n neus ging weer dichtzitten.
Verkouden was ik vrijwel continu, het leek wel een allergie! Ik was gewoon 'verslaafd' aan mijn neusspray terwijl dat niet eens meer hielp. Ik heb toen bloed laten prikken, maar er kwam geen overduidelijke allergie uit. In overleg met de huisarts ben ik wel met een allergie neusspray begonnen 2x per dag en die hielp ontzettend goed. Ik was dus blijkbaar toch ergens allergisch voor, maar uit bloedtesten kwam niets, al testen die natuurlijk niet op alles.
Inmiddels gebruik ik de neusspray alleen nog 's avonds. Ik heb geprobeerd er (gedwongen) mee te stoppen omdat ik hem was vergeten toen we op vakantie gingen, maar dat was geen succes, want m'n neus ging weer dichtzitten.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik ben ook bang dat niet alleen de zwangerschap bijdraagt aan verminderde weerstand, maar zeker ook de situatie waar je in zit
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ja, maar hoe kan ik in vredesnaam beter voor mezelf zorgen?
Die nachten kan ik niet veranderen. Zodra er ook maar even de gelegenheid is doe ik een middagdutje.
Qua eten doe ik ook m'n uiterste best om zo gezond mogelijk te leven. Juist omdat ik nu goed voor m'n lijf wil zorgen.
Morgen ben ik vrij, donderdag moet ik echt weer beter zijn. Ik kan me echt niet nu al in m'n derde werkweek ziek melden. Dat kan echt niet.
Die nachten kan ik niet veranderen. Zodra er ook maar even de gelegenheid is doe ik een middagdutje.
Qua eten doe ik ook m'n uiterste best om zo gezond mogelijk te leven. Juist omdat ik nu goed voor m'n lijf wil zorgen.
Morgen ben ik vrij, donderdag moet ik echt weer beter zijn. Ik kan me echt niet nu al in m'n derde werkweek ziek melden. Dat kan echt niet.
Linda- Ratel
Ik denk persoonlijk ook dat je eens voor jezelf moet gaan zorgen, ipv steeds voor anderen. Ik heb het idee dat je streeft naar perfectie, maar soms maakt imperfectie perfect.
Wat je kan proberen is wellicht ook probiotica? Als het voor kinderen werkt..
Wat je kan proberen is wellicht ook probiotica? Als het voor kinderen werkt..
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Slik ik al. De aller duurste multibiljoen bacteriën probiotica. Orthica multi vitamine, magnesium pillen en vitamine d druppels.
Linda- Ratel
Deze opmerking zal bij een boel moeders vast in het verkeerde keelgat schieten, maar er wel eens aan gedacht om flesvoeding (de kma variant) te gaan gebruiken? Wellicht een oplossing voor de nachten én je lijf.
Parel- Ratel
Jep, laat je huis je huis en ziek is ziek, heel simpel.
Lejow- Lady Post-a-lot
Jep, hier sluit ik me bij aan.Parel schreef:Deze opmerking zal bij een boel moeders vast in het verkeerde keelgat schieten, maar er wel eens aan gedacht om flesvoeding (de kma variant) te gaan gebruiken? Wellicht een oplossing voor de nachten én je lijf.
Ik snap dat je heel graag bv wilt geven hoor, maar naar mijn idee maak je jezelf nu gewoon keihard kapot.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik word echt heel erg verdrietig van deze opmerking.Lejow schreef:Jep, hier sluit ik me bij aan.Parel schreef:Deze opmerking zal bij een boel moeders vast in het verkeerde keelgat schieten, maar er wel eens aan gedacht om flesvoeding (de kma variant) te gaan gebruiken? Wellicht een oplossing voor de nachten én je lijf.
Ik snap dat je heel graag bv wilt geven hoor, maar naar mijn idee maak je jezelf nu gewoon keihard kapot.
Maar ik ben bang dat jullie gelijk hebben.
Linda- Ratel
Ja ik weet dat ik je ermee kwets, en dat is écht mijn bedoeling niet!!!
Ik weet zelf ook, als fv moeder notabene, dat bv het beste is. Je hebt het mannetje alleen al de allerbeste start gegeven die je hem kan geven, en het is allesbehalve egoïstisch om nu voor jezelf te kiezen. Je gezin heeft ook veel meer aan een kwieke moeder die fv geeft dan aan een kwakkelende, moeie, snel aangebrande moeder (en vader wellicht).
Ik weet zelf ook, als fv moeder notabene, dat bv het beste is. Je hebt het mannetje alleen al de allerbeste start gegeven die je hem kan geven, en het is allesbehalve egoïstisch om nu voor jezelf te kiezen. Je gezin heeft ook veel meer aan een kwieke moeder die fv geeft dan aan een kwakkelende, moeie, snel aangebrande moeder (en vader wellicht).
Parel- Ratel
Ik wilde je niet verdrietig maken meis.
Maar echt, je hebt verdikkie maar 2 handen, en 1 lijf. En kijk hoeveel dienbladen jij nu ter gelijkertijd in de lucht wilt houden. Dat gaat gewoon niet. Dat kan niemand niet.
En als het nu instort, dan stort het hard.
Nu kun je de dienbladen nog op de tafel zetten, en er voor kiezen om het op een andere manier te doen.
Je bent een kanjer dat je het zoveel maanden volgehouden hebt, maar echt hoor, je kindjes hebben zoveel aan je als je goed in je vel zit!
Maar echt, je hebt verdikkie maar 2 handen, en 1 lijf. En kijk hoeveel dienbladen jij nu ter gelijkertijd in de lucht wilt houden. Dat gaat gewoon niet. Dat kan niemand niet.
En als het nu instort, dan stort het hard.
Nu kun je de dienbladen nog op de tafel zetten, en er voor kiezen om het op een andere manier te doen.
Je bent een kanjer dat je het zoveel maanden volgehouden hebt, maar echt hoor, je kindjes hebben zoveel aan je als je goed in je vel zit!
Lejow- Lady Post-a-lot
Je moet echt aan jezelf gaan denken hoor. Ik ben het eens met parel en lejow. Hoe verdrietig het ook is je moet er gewoon niet aan onder doorgaan. Je hebt het toch zo goed geprobeerd.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Okee, je weet vast dat ik ook pro-borstvoeding ben, maar ik ben het eens met Parel. En ik snap heel goed dat je er erg verdrietig van wordt.
Ik zie dat je ventje nu 4 mnd en 3 weken is. Dan zou ik hem nog een week of 5 volledig borstvoeding geven, en als hij zes maanden is, gaan afbouwen.
Ik zie dat je ventje nu 4 mnd en 3 weken is. Dan zou ik hem nog een week of 5 volledig borstvoeding geven, en als hij zes maanden is, gaan afbouwen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik wil niet zomaar met een term gooien en ik weet het natuurlijk ook niet, maar elke keer als ik topics van jou lees, heb ik meer het gevoel dat jij wel veel kenmerken hebt van een postnatale depressie. Dat is in ieder geval de gedachte die ik er steeds bij krijg. Ik weet niet wat je moet doen, maar ik lees wel overal dat je echt je klachten serieuzer moet nemen. Je kunt niet verder zo. Ik denk dat je ook steeds ziek wordt, omdat je lichaam gewoon schreeuwt om rust. Je kunt te hard blijven lopen, maar je lichaam zal je terugfluiten.
Borstvoeding is het beste en ik ben echt een voorstander ervan, maar je hebt al bijna vijf maanden een slecht slapende zoon en jij bent de enige die hem kan voeden. Misschien moet je besluiten dat vijf maanden een mooie periode is geweest. Je bent een doorzetter, je volgt al bijna vijf maanden een dieet en hebt werkelijk alles gegeven voor je zoon, maar misschien moet er ergens een grens liggen. Ik weet niet of het voor jou iets op zou lossen, dat weet je alleen zelf, maar ik kan me voorstellen dat af en toe je man je kind laten voeden en zelf doorslapen erg prettig zal zijn.
Borstvoeding is het beste en ik ben echt een voorstander ervan, maar je hebt al bijna vijf maanden een slecht slapende zoon en jij bent de enige die hem kan voeden. Misschien moet je besluiten dat vijf maanden een mooie periode is geweest. Je bent een doorzetter, je volgt al bijna vijf maanden een dieet en hebt werkelijk alles gegeven voor je zoon, maar misschien moet er ergens een grens liggen. Ik weet niet of het voor jou iets op zou lossen, dat weet je alleen zelf, maar ik kan me voorstellen dat af en toe je man je kind laten voeden en zelf doorslapen erg prettig zal zijn.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Voor je lichamelijke en.geestijke rust zullen de nachten idd anders moeten. En aalst je overdag wel borstvoeding kan geven, alleen de nachten niet, maar hier zelf wel beter van wordt..
Een pnd zou kunnen, maar ik denk dat als de nachten beter gaan/ze daar meer rust heeft, de depressie ook alweer beter (hopelijk)
Een pnd zou kunnen, maar ik denk dat als de nachten beter gaan/ze daar meer rust heeft, de depressie ook alweer beter (hopelijk)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
.
Laatst aangepast door Robin_ op zo 1 sep 2013 - 2:47; in totaal 1 keer bewerkt
Robin_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13
Ik heb een geschiedenis met depressies en ik ben echt heel bang voor herhaling. Na het lezen van jullie berichten kreeg ik net een mega gigantische huilbui. Ik vroeg aan man of hij vond dat de borstvoeding teveel van me vraagt. Maar hij vindt dat ik beter advies aan een huisarts kan vragen dan luisteren naar forumpipo's (zijn woorden). Ik was tegelijkertijd ook aan het stomen en ik kreeg zo erg de neiging om die hele kom kokend heet water weg te smijten. Ik kreeg een knuffel en een aai en daar moet ik het mee doen.
Toen maar m'n moeder gebeld voor advies, maar die neemt helaas niet op.
Toen maar m'n moeder gebeld voor advies, maar die neemt helaas niet op.
Linda- Ratel
En, ik denk dat je zoontje zelf het ook fijner vindt dat hij wat meer kan slapen, mocht dat het geval zijn. Naast voor jullie, kán ik me voorstellen dat het voor hem ook fijn is een uur of wat achter elkaar te slapen en rust te krijgen.
Verder eens met Robin, de dingen die hij straks krijgt te eten van je zijn waarschijnlijk ook weer onwijs biologisch en gezond. Er is écht geen falen meer in dit geval, al kan ik het me voorstellen mocht je je zo voelen.
Verder eens met Robin, de dingen die hij straks krijgt te eten van je zijn waarschijnlijk ook weer onwijs biologisch en gezond. Er is écht geen falen meer in dit geval, al kan ik het me voorstellen mocht je je zo voelen.
Parel- Ratel
Ben je al langs de huisarts geweest? Zo niet, doen! Wie weet wat voor andere oorzaken zij nog kunnen geven.
Parel- Ratel
Linda, als je de borstvoeding niet op wilt geven kun je misschien een consult aanvragen bij Stefan Kleintjes. Die is (kinder)diëtist en kan je dus heel goed advies geven voor een volwaardig dieet bij een kindje met KMA. Hij kan dan ook kijken of je nu essentiële voedingsstoffen mist. Verder zou ik (ongeacht of je stopt met de bv of niet) morgen direct de huisarts bellen voor je angst voor een postnatale depressie en aandringen op een verwijzing naar een psycholoog met ervaring met PND.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Zwanger en een slechte weerstand.
» Weerstand tijdens de zwangerschap..
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Weerstand verhogen? Hoe?
» Hoe weerstand verhogen
» Weerstand tijdens de zwangerschap..