Weerstand verhogen? Hoe?
+6
Blond
Linda
mii_joyce
Bazinga
mosio
Rovine
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Weerstand verhogen? Hoe?
Precies twee maanden geleden was ik verkouden/grieperig. En nu ben ik dat alweer. Het was mezelf niet echt opgevallen, tot mijn stiefoma zei:"Ben je nu alweer verkouden?" En het klopt. Zelf denk ik dat het komt omdat ik al zolang thuis ben, weinig in aanraking kom met andere mensen/omgeving en dat ik nu elke bacil met me meeneem.
Ik weet niet of het een echte verklaring is voor het feit dat ik me nu alweer beroerd voel. Maar ik ben er wel zat van. Voorheen was ik altijd maar eens per jaar even een week van slag en het lijkt nu telkens terug te komen.
Is er iets tegen te doen? Weerstand verhogen bv? Of heb ik gewoon pech.
Ik weet niet of het een echte verklaring is voor het feit dat ik me nu alweer beroerd voel. Maar ik ben er wel zat van. Voorheen was ik altijd maar eens per jaar even een week van slag en het lijkt nu telkens terug te komen.
Is er iets tegen te doen? Weerstand verhogen bv? Of heb ik gewoon pech.
Gast- Gast
Re: Weerstand verhogen? Hoe?
Veel bewegen en zorgen dat je de goede voedingsstoffen binnenkrijgt, niet alleen vitamines, maar het hele plaatje. Rook je trouwens nog? In dat geval kan wat extra vitamine C geen kwaad. Gewoon lief voor jezelf zijn helpt ook.
De laatste keer dat ik ziek was, was de 1e week van januari 2011. Toen had ik een griepje in Engeland opgepikt die mijn weerstand nog niet kende.
De laatste keer dat ik ziek was, was de 1e week van januari 2011. Toen had ik een griepje in Engeland opgepikt die mijn weerstand nog niet kende.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Trouwens, regelmaat schiet me ook nog te binnen. Ik was ook veel vaker ziek toen ik werkloos thuiszat. Elke dag vroeg opstaan en een werkdag draaien geeft ook energie.
Rovine- Ratel
Dan ben jij heel erg lief voor jezelf, Rovine. Ik zou het heerlijk vinden om al zolang grieperig/verkoudheidvrij te zijn.
Achteraf gezien heb ik vanaf het begin van deze week alle verschijnselen gehad van het 'ziek' worden. Ik was moe, lamlendig, hoofdpijn, kwam amper vooruit. Even lopen naar de supermarkt, ongeveer 500 meter, en ik dacht dat ik de marathon had gelopen. Veel drinken. Ik dacht dat het aan de warmte lag, dat ik me zo lamlendig voelde. Tot ik vandaag wakker werd, toen was het duidelijk.
Ik rook inderdaad nog. Maar allang niet meer zoveel als ik heb gedaan. Vitamine C slikken is wel een goed idee.
Achteraf gezien heb ik vanaf het begin van deze week alle verschijnselen gehad van het 'ziek' worden. Ik was moe, lamlendig, hoofdpijn, kwam amper vooruit. Even lopen naar de supermarkt, ongeveer 500 meter, en ik dacht dat ik de marathon had gelopen. Veel drinken. Ik dacht dat het aan de warmte lag, dat ik me zo lamlendig voelde. Tot ik vandaag wakker werd, toen was het duidelijk.
Ik rook inderdaad nog. Maar allang niet meer zoveel als ik heb gedaan. Vitamine C slikken is wel een goed idee.
Gast- Gast
Dat wat Rovine al zegt. Zorgen voor een goed ritme en wat ook goed helpt is zodra je voelt aankomen dat je grieperig/verkouden wordt echina force gebruiken. Dat is een homeopatisch middel maar helpt echt. Het is er in verschillende varianten. druppels, drankje, tabletten.
Beterschap.
Beterschap.
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10
Ik was heeul lang verkouden, denk wel anderhalve maand.. Tot ik 't écht zat was en vroeger naar bed ging! Ben ruim een week elke avond voor 22:00 naar bed gegaan en gewoon uur of 8 weer op, normaal gegeten, wel wat meer fruit en genoeg vocht en toen ging 't weer beter!
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Rovine schreef:Veel bewegen en zorgen dat je de goede voedingsstoffen binnenkrijgt, niet alleen vitamines, maar het hele plaatje. Rook je trouwens nog? In dat geval kan wat extra vitamine C geen kwaad. Gewoon lief voor jezelf zijn helpt ook.
Pff vraag me nog steeds af hoe je dat doet
mii_joyce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Stoppen met roken heeft hier echt heel erg goed geholpen bij het verbeteren van m'n afweersysteem. Ik was zo ontzettend vaak ziek en grieperig. Toen ik ook nog de ziekte van pfeiffer kreeg ben ik gestopt, nu ruim 2,5 jaar geleden.
Sindsdien ben ik echt veel minder ziek, terwijl ik bijna anderhalf jaar zwaar gebroken nachten heb gehad.
Slaap je goed? Een goede nachtrust is ook erg belangrijk voor je weerstand.
En hoe gaat het eten? Eet je veel kant en klare producten? Voldoende groente en fruit en zoveel mogelijk onbewerkt voedsel eten is ook echt belangrijk.
Ik merk het gelijk aan m'n lijf als ik teveel vet, zout, suiker en slechte e-nummers binnen krijg.
Sindsdien ben ik echt veel minder ziek, terwijl ik bijna anderhalf jaar zwaar gebroken nachten heb gehad.
Slaap je goed? Een goede nachtrust is ook erg belangrijk voor je weerstand.
En hoe gaat het eten? Eet je veel kant en klare producten? Voldoende groente en fruit en zoveel mogelijk onbewerkt voedsel eten is ook echt belangrijk.
Ik merk het gelijk aan m'n lijf als ik teveel vet, zout, suiker en slechte e-nummers binnen krijg.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Er bestaan van die weerstandsverhogende pilletjes van dr vogel, maar kruidvatmerk is precies hetzelfde, en goedkoper... Die neem ik nog weleens als ondersteuning in drukke sportweken. Als je richting je piek gaat, en dus in vormentaal, dan is je weerstand heel laag. En aangezien ik in de zorg werk...pik ik vanalles op!
Gast- Gast
mii_joyce schreef:Rovine schreef:Veel bewegen en zorgen dat je de goede voedingsstoffen binnenkrijgt, niet alleen vitamines, maar het hele plaatje. Rook je trouwens nog? In dat geval kan wat extra vitamine C geen kwaad. Gewoon lief voor jezelf zijn helpt ook.
Pff vraag me nog steeds af hoe je dat doet
Vroeg naar bed als het een weekje minder jofel gaat, ritme aanbrengen. Zorgen dat je gelukkig bent door leuke dingen te doen. Als ik niet lekker in mijn vel zit ga ik altijd heel erg na waar dat aan kan liggen. Zo heb ik een periode gehad waar ik me niet thuis voelde in mijn eigen huis. Toen heb ik lijstjes gemaakt met hoe het zou kunnen komen 's hoe het opgelost kon worden. Huisdieren bleken de oplossing voor mij. Zulke dingen geven mij weer energie.
Overigens heb ik me in die 1,5 jaar ook wel eens een dagje minder jofel gevoeld, maar niet echt ziek. Zodra ik dat aan voel komen wat relaxter doen. Het helpt bij mij trouwens niks als ik me pas vol ga proppen met vitaminen als ik me minder lekker voel. Dan is het al te laat.
Rovine- Ratel
Ik slik elke dag vitamine C en echinacea, en dat helpt goed. Daarnaast inderdaad genoeg groente en fruit eten, op tijd naar bed, minder alcohol drinken en stoppen met roken (scheelt je ook weer geld). In de winter heb ik nog wel twee verkouden periodes, maar geen 5 meer, voordat ik mijn echinacea ging slikken.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Extra vitamine C kan geen kwaad nee, maar zoals bijna mijn mantra hier is geworden: in principe krijg je met gezond voedsel genoeg vitamine C binnen, hetgeen dat je extra krijgt met vitaminepillen, plas je uit. Je weerstand wordt er niet beter van, want je lichaam kan vitamines niet vasthouden of opslaan. Het kan dus geen kwaad, maar het helpt ook niet. Het beste is om gewoon gezond te eten, niet roken, weinig stress te hebben, genoeg te slapen en te sporten. Homeopathische troep is ook nooit bewezen, als je het mij vraagt is het pure geldklopperij. Leef gewoon gezond, daar komt het op neer.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Ik sluit me aan bij SuperGrover.
Verse groentes, vers fruit, voldoende slaap en voldoende beweging: dat is toch echt het belangrijkst.
Als je gezondheid af hangt van pillen uit een potje, dan is er iets niet helemaal goed. Bovendien ben ik ook van mening dat het zooi is.
Verse groentes, vers fruit, voldoende slaap en voldoende beweging: dat is toch echt het belangrijkst.
Als je gezondheid af hangt van pillen uit een potje, dan is er iets niet helemaal goed. Bovendien ben ik ook van mening dat het zooi is.
Gast- Gast
Als ik het zo lees, dan wordt het tijd voor een baan. En dus een fatsoenlijke dag en nachtritme. Ik duim me al het hele weekend suf dat ze me niet afwijzen n.a.v. sollicitatiegesprek afgelopen vrijdag.
Ik moet ook bekennen dat ik niet heel gezond leef. Ik krijg soms een stuk fruit, groenten eet ik dan wel weer veel. Ik drink veel thee, maar afgelopen week heb ik niet anders dan veel Cola Light gedronken, omdat ik continu zo'n dorst had. Tja, en bewegen heb ik alleen maandag gedaan. Maar het was zo warm, dat ik er zo bij neer had kunnen vallen.
Chance: Ik zou niets liever willen dan stoppen met roken. Maar ik ben en blijf verslaafd. En bij al mijn pogingen om definitief te stoppen met roken, komt dat hele vervelende en aanhoudende zenuwachtige gevoel terug. Ik ben dus een beetje angstig. Wel heb ik besloten om me bij de huisarts te melden, om te kijken of ik Champix kan krijgen. Voor zover ik nu weet is dat erg succesvol gebleken bij mijn moeder en is ze nu een jaar rookvrij.
Ik moet ook bekennen dat ik niet heel gezond leef. Ik krijg soms een stuk fruit, groenten eet ik dan wel weer veel. Ik drink veel thee, maar afgelopen week heb ik niet anders dan veel Cola Light gedronken, omdat ik continu zo'n dorst had. Tja, en bewegen heb ik alleen maandag gedaan. Maar het was zo warm, dat ik er zo bij neer had kunnen vallen.
Chance: Ik zou niets liever willen dan stoppen met roken. Maar ik ben en blijf verslaafd. En bij al mijn pogingen om definitief te stoppen met roken, komt dat hele vervelende en aanhoudende zenuwachtige gevoel terug. Ik ben dus een beetje angstig. Wel heb ik besloten om me bij de huisarts te melden, om te kijken of ik Champix kan krijgen. Voor zover ik nu weet is dat erg succesvol gebleken bij mijn moeder en is ze nu een jaar rookvrij.
Gast- Gast
Bij mij is mijn weerstand echt flink verbeterd toen ik 3 keer in de week sportte. Nu ik al een tijdje niet meer sport merk ik ook dat het verkouden zijn en net niet goed voelen weer met regelmaat terug komt. Sporten dus!
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Gezonde en verse voeding, genoeg beweging en regelmaat in je leven.... Dat helpt hier vooral... Ook al heb je geen baan, probeer dan toch regelmaat te houden op de doordeweekse dagen bijv. Wbt dat bewegen met warm weer, je kunt 's avonds ook gewoon een halfuurtje gaan fietsen of wandelen als het afgekoeld is, of gaan zwemmen... zijn gewoon wat simpele dingen en alles hoeft niet op hoog tempo...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Er zijn hier al genoeg tips gegeven, maar het allerbelangrijkste is echt regelmatig. Op min of meer vaste tijden naar bed gaan, op staan, en eten. Zorg ook dat je genoeg slaapt, maar niet teveel.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe weerstand verhogen
» Weerstand baby verhogen..
» Hi Online verhogen
» Dosering anti-depressiva verhogen
» vanwaar die weerstand?
» Weerstand baby verhogen..
» Hi Online verhogen