Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vanwaar die weerstand?

+20
Printje
Sun88
maiadebij
Happydobby
_Blush_
CCC
Puggle
_Lana_
Liadan
Linda
Parel
tweeling
Susan
Bloempjuh23
liesje
Tania
Parisienne
Clapperdie
SarahKey
Muppetje
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

vanwaar die weerstand?  Empty vanwaar die weerstand?

Bericht  Muppetje vr 14 dec 2012 - 0:13

Ik weet het, er zijn hier al vaker topics over geweest, maar ik loop er nu zelf tegenaan. En daarbij, dit topic is ook helemaal niet bedoeld om elkaar te kwetsen of veroordelen, laten we het gezellig houden.

Ik geef borstvoeding en krijg nu al vaak de vraag "goh, nog steeds?" Ja hallo, hij is pas drie maanden hoor. "Nou, als je maar met zes maanden of een jaar stopt", krijg ik dan vaak als reactie. Ik vind dit zo raar en heb dan vaak niet eens meer de behoefte om te vertellen dat ik graag zo lang mogelijk door zou voeden. Ook het feit dat mijn zoon ineens niet meer doorslaapt is volgens velen op te lossen met flesvoeding.

Mijn zus woont in Amerika en geeft al zestien maanden borstvoeding, zij loopt helemaal niet tegen dit soort opmerkingen aan , daar is het veel normaler.

Waarom is borstvoeding niet hip in Nederland en vinden zoveel mensen dat ik er maar mee moet stoppen? Ik veroordeel mensen die voor flesvoeding kiezen toch ook niet?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanwaar die weerstand?  Empty Re: vanwaar die weerstand?

Bericht  SarahKey vr 14 dec 2012 - 0:15

andere mensen moeten altijd wat te zeuren hebben. Is het niet over de (borst)voeding, dan wel over het doorslapen, bijvoeden etc etc. Ik zou gewoon zeggen, tja ik denk er anders over en ik voed zelf zolang het nog gaat.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Clapperdie vr 14 dec 2012 - 0:16

Geen idee. Maar lekker lak aan hebben. Gewoon mensen laten praten en niet reageren.

Ik heb bewust fv gegeven en ik heb ook de discussie wel eens andersom. Boeit me niet. Mijn lichaam, mijn baby, mijn keus.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 0:17

Ik snap het ook niet zo heel goed. Mensen durven nu haast niet meer te zeggen dat ze langer voeden. ( terwijl er echt heel veel mensen langvoeden)
Als mensen hier erover beginnen dan zeg ik altijd dat ik minimaal een jaar voed en vaak komt er dan geen reactie meer.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne vr 14 dec 2012 - 0:19

Overal is er weerstand, iedereen heeft wel zijn/haar mening klaar en vaak komt die mening gewoon niet overeen. Jammer, want ook ik heb telkens het idee me moeten te verantwoorden waarom wij doen wat we doen. Ik begin er niet meer aan.. het is onbegonnen werk.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Tania vr 14 dec 2012 - 0:19

Gewoon omdat mensen overal een mening over willen hebben. Niet op in gaan en niks van aantrekken. Gewoon doen wat je zelf wil en waar je je goed bij voelt.

En jij veroordeelt mensen die flesvoeding geven niet maar ook niet alle mensen die flesvoeding geven veroordelen je. En andersom gebeurt het natuurlijk ook dat mensen die borstvoeding geven mensen die flesvoeding geven wel veroordelen. Ik vind dat soort opmerkingen altijd zo jammer, daardoor krijg je dat hele wij/zij gevoel in discussies die over borstvoeding gaan terwijl dat helemaal niet nodig is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  liesje vr 14 dec 2012 - 0:20

Mensen hebben altijd wel een oordeel klaar. ik heb bewust voor fv gekozen maar het zou bij mij niet opkomen om over vrouwen die bv geven te oordelen. ieder maakt zijn eigen keuze hierin.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Bloempjuh23 vr 14 dec 2012 - 0:21

Muppetje schreef:Ik weet het, er zijn hier al vaker topics over geweest, maar ik loop er nu zelf tegenaan. En daarbij, dit topic is ook helemaal niet bedoeld om elkaar te kwetsen of veroordelen, laten we het gezellig houden.

Ik geef borstvoeding en krijg nu al vaak de vraag "goh, nog steeds?" Ja hallo, hij is pas drie maanden hoor. "Nou, als je maar met zes maanden of een jaar stopt", krijg ik dan vaak als reactie. Ik vind dit zo raar en heb dan vaak niet eens meer de behoefte om te vertellen dat ik graag zo lang mogelijk door zou voeden. Ook het feit dat mijn zoon ineens niet meer doorslaapt is volgens velen op te lossen met flesvoeding.

Mijn zus woont in Amerika en geeft al zestien maanden borstvoeding, zij loopt helemaal niet tegen dit soort opmerkingen aan , daar is het veel normaler.

Waarom is borstvoeding niet hip in Nederland en vinden zoveel mensen dat ik er maar mee moet stoppen? Ik veroordeel mensen die voor flesvoeding kiezen toch ook niet?

Herkenbaar.. Om moe van te worden.. Ik heb mijn oudste 18 maanden bv gegeven en probeer het bij jongste ook zolang vol te houden.
Mijn naasten weten dat ze dat niet meer hoeven proberen te zeggen want ik trek toch wel mijn eigen plan.

Maar het kan mij ook nog steeds kwetsen als iemand er ook maar iets van zegt. "Gatver geef je nog bv?' met een heel lelijk gezicht erbij toen mijn jongste van 6 maanden thuis aan het voeden was zal ik niet snel vergeten. Dat was van een buurvrouw verderop.

Nee, flesvoeding is heilig. En ik weet ook wel dat kinderen daar groot op worden maar ik ga toch ook niet zeggen: 'Gatver krijgt hij nu met 2 jaar nog steeds een fles??' Evil or Very Mad
En waarom als je borstvoeding geeft vindt iedereen dat hij of zij er wat negatiefs over mag zeggen.. De positieve reacties zijn iig erg zeldzaam..

Sorry iets meer frustratie als ik had bedoeld..

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Susan vr 14 dec 2012 - 0:24

Ik ken het, als je echt lang gaat voeden kan je je lol pas echt op. Ik kon me er ook rot aan ergeren, ik snap ook niet waar mensen de brutaliteit vandaan halen om daar commentaar op te hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 0:26

Susan schreef:Ik ken het, als je echt lang gaat voeden kan je je lol pas echt op. Ik kon me er ook rot aan ergeren, ik snap ook niet waar mensen de brutaliteit vandaan halen om daar commentaar op te hebben.

Krijgt Y nog steeds bv?

Gast
Gast

Bericht  tweeling vr 14 dec 2012 - 0:27

Ik heb het idee dat mensen die zulke opmerkingen plaatsen gewoon zelf onzeker zijn
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Susan vr 14 dec 2012 - 0:27

Ponyo schreef:
Susan schreef:Ik ken het, als je echt lang gaat voeden kan je je lol pas echt op. Ik kon me er ook rot aan ergeren, ik snap ook niet waar mensen de brutaliteit vandaan halen om daar commentaar op te hebben.

Krijgt Y nog steeds bv?

Nee, nu niet meer, maar ze heeft het wel drie jaar gehad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 0:28

Knap hoor!

Gast
Gast

Bericht  Parel vr 14 dec 2012 - 0:29

Lieverd, ze hebben áltijd wat te zeiken. Vaak komt het voort uit jaloezie of afgunst.
Ik heb 2 beste vriendinnen, ze zijn allebei begonnen met borstvoeding en ik gelijk met flesvoeding. Er is NOOIT ook maar 1 woord over gerept dat een van de 3 een verkeerde keuze zou maken.

Voed lekker zolang jij dat wil, als het goed gaat is het toch prima? Hoe moeilijk het ook is, de rest lekker laten kletsen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Muppetje vr 14 dec 2012 - 0:30

Ik trek me er overigens ook echt niets van aan hoor, maar had niet verwacht nĂş al te horen dat ik "te lang" borstvoeding geef

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Linda vr 14 dec 2012 - 0:34

Welkom in de wondere wereld van het ouderschap waarin iedereen altijd denkt zomaar alles te kunnen zeggen.
En als je een beetje afwijkt van de norm ("lang" bv, niet laten huilen, samen slapen, rapley enz enz) dan schijnen mensen daar graag hun ongenuanceerde mening over te willen geven.
Als mensen wat te zeuren hadden dan zei ik altijd dat dit voor ons het beste werkte en goed voelt, daar hadden ze dan weinig van terug. Lekker laten kletsen en je eigen ding doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Susan vr 14 dec 2012 - 0:43

Ja, en nu zeggen ze alleen nog maar dat ze het lang vinden, wacht maar af wat voor mening mensen hebben als je langer dan een jaar borstvoeding geeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan vr 14 dec 2012 - 0:46

Ik heb gelukkig niet zoveel commentaar gehad op het langvoeden. Wel rare gezichten, maar ze zeiden dan niks. Veel mensen weten nu ook niet dat ik mijn zoon nog voed, als ze er naar vragen zeg ik het en anders meestal niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Muppetje vr 14 dec 2012 - 0:47

Susan schreef:Ja, en nu zeggen ze alleen nog maar dat ze het lang vinden, wacht maar af wat voor mening mensen hebben als je langer dan een jaar borstvoeding geeft.

Gelukkig sta ik wat dat betreft sterk genoeg in mijn schoenen om daar schijt aan te hebben , ik vind het belangrijk. Maar het is echt vreemd dat mensen zich er zo mee bemoeien vind ik

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ vr 14 dec 2012 - 10:33

Mensen moeten inderdaad overal een mening over hebben. Als je flesvoeding had gegeven, dan hadden andere mensen vast weer commentaar.

Ik heb trouwens echt alleen maar positieve reacties gehad op het geven van borstvoeding, gelukkig.

Inderdaad gewoon laten praten. Voor sommige mensen is het nooit goed.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 10:38

Nog niet echt negatieve reacties gehad, wel verwonderde reacties dat ik nog steeds zelf voed. T kind is amper 4 maanden.

Gast
Gast

Bericht  Puggle vr 14 dec 2012 - 11:06

Ik snap ook niet zo goed waarom ze dat doen! Zit toch in de mens denk ik bemoeien met anderen wat natuurlijk niet weg neemt dat het dan maar moet!
Ik geef zelf geen bv, omdat ik het niet mocht. Maar ik vind het wel echt knap dat iemand hetlang volhoud. Gewoon lekker door blijven gaan!

Ik heb dat nu met bijvoeding. Zelfs de buurvrouw van mijn moeder vind het nodig om te zeggen dat ik al lang fruit mag geven en als ik dan zeg dat ik dat met 6 maanden wil kijken ze me zo aan :O
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  CCC vr 14 dec 2012 - 11:09

Herkenbaar, op mijn werk werd toen ik nog kolfde ook gevraagd hoelang ik nog wilde doorgaan en of het niet eens tijd werd om te stoppen. Dit werd ook niet gewoon 1x gevraagd maar elke dag zowat. En dat over fv en doorslapen werd ik ook naar van, dat was volgens iedereen de oplossing en als dat niet werkt dan moet je er gewoon rijstebloem ingooien... En zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo hebben wij vaak de opmerking slaapt N. serieus nog steeds bij jullie op de kamer :O... Iedereen weet het altijd maar beter en heeft wat op te merken...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  _Blush_ vr 14 dec 2012 - 11:16

Herkenbaar... Hier is het vooral mijn schoonfamilie die er stom over doet. Zij hebben nooit lang borstvoeding gegeven.
Ik krijg ook de opmerking dat ze beter zal doorslapen als ze flesjes krijgt. Wel, we hebben het geprobeerd en dat werkt dus niet... Ook vond de schoonfamilie dat ik wel veel te lang ben thuis geweest na de bevalling. Dat in combinatie met de BV zorgde er volgens hen voor dat E. zo aan mij hing... Ach, ik trek het me niet aan. Het is echt onwetendheid denk ik, en bij mijn schoonouders jaloezie dat zij geen flesjes konden geven dan...

Wel ben ik nu gestopt met voeden in het openbaar, ik voed enkel nog thuis of bij mijn eigen familie. Maar de belangrijkste reden daarvoor is dat E. veel te afgeleid is dan. Dus buitenshuis krijgt ze een flesje.
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263

Bericht  Linda vr 14 dec 2012 - 11:27

Ik weet ook bijna wel zeker dat kinderen op borstvoeding minder snel doorslapen, uitzonderingen daargelaten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: