Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?
+48
Weetjewel
Elliot
Snoes
Engelse Drop
Lady4
xxjojootjexx
ellibre
Lejow
Marcellah89
Vixen
Razz
Twellie
Printje
Pineco
Thunder
Moon
Pancake
TukTuk
Mamsie
Lonely Goatherd
Takkie
M@niek
rianne287
Atelier Madame
Maple
Sanne
Paper Crown
Destino
Luce
Zonnetje
Rush
Fortissimo
Sophiee
Lynn_
Annie24
Shisha
Aagje!
Ilovethe90s
Nyx
GreenGrass
Artemis
Aziraphale
Highway
Schaapke
Charles
Tania
Linda
Reeza
52 plaatsers
Pagina 4 van 8
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?
Wel een interessant topic om te lezen. Mijn vriend en ik zitten er aan te denken om een huis te kopen, maar we hebben hier echt allemaal nul verstand van. Dus een vriend van ons die hypotheekadviseur is geweest heeft afgelopen weekend een en ander uitgelegd en wat rekenvoorbeeldjes gegeven. Jemig, ik schrok toch ook wel behoorlijk van de prijzen. Nu ik dit topic zo doorneem is het dus wel redelijk normaal om zo rond de 1000,- kwijt te zijn aan hypotheek.
Wij zitten nu nog in een sociale huurwoning en betalen nog geen 350,-.
Pancake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10
Wij hebben voor mijn man een arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten en voor beiden een verzekering dat we vrij zitten als de ander iets overkomt (en daardoor overlijdt), dit wordt elke maand onder de omschrijving levensverzekering afgeschreven.Charles schreef:Ik snap geloof ik niet wat jullie levensverzekeringen met jullie hypotheken te maken hebben?
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Wij betalen 530 euro per maand aan hypotheek en daar gaat de belasting nog af.
We hebben dan ook bewust voor een lagere hypotheek gekozen, en hadden los van de ruimte (4 kamer appartement) weinig eisen behalve dat we niet in financiële moeilijkheden wilde komen.
We zijn wel 8 maanden bezig geweest met klussen, dus hebben nu alles naar ons zin!
We hebben dan ook bewust voor een lagere hypotheek gekozen, en hadden los van de ruimte (4 kamer appartement) weinig eisen behalve dat we niet in financiële moeilijkheden wilde komen.
We zijn wel 8 maanden bezig geweest met klussen, dus hebben nu alles naar ons zin!
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb wel eens gehoord dat je je studieschuld beter kunt verzwijgen omdat een bank er toch niet naar mag vragen en het niet kan achterhalen. Maar als je het noemt ze er vaak wel moeilijk over doen.Lonely Goatherd schreef:Wat raar Minneke, wij hadden ook alles in december nog rond en we hebben echt moeten inlossen op onze studieschuld om het benodigde hypotheekbedrag te kunnen krijgen. Blijkbaar verschilt het per bank ofzo.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Welcome in the real worldPancake schreef:Wel een interessant topic om te lezen. Mijn vriend en ik zitten er aan te denken om een huis te kopen, maar we hebben hier echt allemaal nul verstand van. Dus een vriend van ons die hypotheekadviseur is geweest heeft afgelopen weekend een en ander uitgelegd en wat rekenvoorbeeldjes gegeven. Jemig, ik schrok toch ook wel behoorlijk van de prijzen. Nu ik dit topic zo doorneem is het dus wel redelijk normaal om zo rond de 1000,- kwijt te zijn aan hypotheek.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Precies! Altijd over zwijgen.Atelier Madame schreef:Ik heb wel eens gehoord dat je je studieschuld beter kunt verzwijgen omdat een bank er toch niet naar mag vragen en het niet kan achterhalen. Maar als je het noemt ze er vaak wel moeilijk over doen.Lonely Goatherd schreef:Wat raar Minneke, wij hadden ook alles in december nog rond en we hebben echt moeten inlossen op onze studieschuld om het benodigde hypotheekbedrag te kunnen krijgen. Blijkbaar verschilt het per bank ofzo.
Engelse Drop- Prater
Ja? Die ken ik niet hoor.Engelse Drop schreef:Best gek ook die 55+ woningen. Juist de ouderen van nu zijn de allerrijkste groep en toch krijgen ze allerlei voordeeltjes en kortingen. Waarom in hemelsnaam?
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Totdat je onverhoopt van je NHG gebruik moet maken... die kijken het wèl na en dan heb je een probleem. Ik doe het liever eerlijk.Engelse Drop schreef:Precies! Altijd over zwijgen.Atelier Madame schreef:Ik heb wel eens gehoord dat je je studieschuld beter kunt verzwijgen omdat een bank er toch niet naar mag vragen en het niet kan achterhalen. Maar als je het noemt ze er vaak wel moeilijk over doen.Lonely Goatherd schreef:Wat raar Minneke, wij hadden ook alles in december nog rond en we hebben echt moeten inlossen op onze studieschuld om het benodigde hypotheekbedrag te kunnen krijgen. Blijkbaar verschilt het per bank ofzo.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Een studieschuld is iets anders dan welke andere schuld dan ook. Het is niet- geregistreerd en je bent uitdrukkelijk niet verplicht het te noemen. Het zou wel extreem dom zijn om het dan toch te vertellen. Natuurlijk kan je er wel zelf rekening mee houden, maar ik zou zoiets zeker niet aan de een of andere hypotheek verstrekker vertellen.
Engelse Drop- Prater
Wij betalen zo rond de €700,- netto
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Nou ja, feitelijk gezien zou je dan je restschuld zelf moeten betalen. Dat moet je ook als je geen NHG hebt, dus dan kom je op hetzelfde uit.Lonely Goatherd schreef:Totdat je onverhoopt van je NHG gebruik moet maken... die kijken het wèl na en dan heb je een probleem. Ik doe het liever eerlijk.Engelse Drop schreef:Precies! Altijd over zwijgen.Atelier Madame schreef:Ik heb wel eens gehoord dat je je studieschuld beter kunt verzwijgen omdat een bank er toch niet naar mag vragen en het niet kan achterhalen. Maar als je het noemt ze er vaak wel moeilijk over doen.Lonely Goatherd schreef:Wat raar Minneke, wij hadden ook alles in december nog rond en we hebben echt moeten inlossen op onze studieschuld om het benodigde hypotheekbedrag te kunnen krijgen. Blijkbaar verschilt het per bank ofzo.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ja, echt heel fijn! Ik ben zo blij dat we het zo hebben kunnen doen.Charles schreef:Fijn he? Ik ben echt zoooo blij dat onze lasten zo laag zijn. Natuurlijk, aan ons huis moest en moet veel gebeuren, maar daarvoor houden we maandelijks voldoende geld over en we doen stukje bij beetje. En als het eens een tijdje wat krapper is, zoals met de komst van de tweeling of mijn werkeloosheid, dan kunnen we een tijdje niks opknappen maar iig zonder zorgen onze lasten betalen. Zou het niet anders willen maar ben me er ook van bewust dat dit niet altijd en in elke streek mogelijk is.Schaapke schreef:Precies zoals wij het gedaan hebben.Charles schreef:Onze hypotheeklasten zijn belachelijk laag. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen met net zulke lage lasten voor zo'n groot huis. Onze hypotheek is maandelijks 430 euro en we hebben een hypotheek van 130.000 (de rest van de koopprijs hebben we betaald van ons spaargeld).
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Luce, zonder NHG heb je een hogere rente, dus dat maakt wel verschil.
Lonely Goatherd- Prater
Ehm... ik weet niet hoe ik deze reactie moet opvatten, maar het is nou ook niet zo dat ik had verwacht om altijd voor dit bedrag te kunnen wonen. Het is meer dat ik me gewoon nog nooit heb beziggehouden met huizenprijzen en hypotheken en dus geen flauw idee had.Engelse Drop schreef:Welcome in the real worldPancake schreef:Wel een interessant topic om te lezen. Mijn vriend en ik zitten er aan te denken om een huis te kopen, maar we hebben hier echt allemaal nul verstand van. Dus een vriend van ons die hypotheekadviseur is geweest heeft afgelopen weekend een en ander uitgelegd en wat rekenvoorbeeldjes gegeven. Jemig, ik schrok toch ook wel behoorlijk van de prijzen. Nu ik dit topic zo doorneem is het dus wel redelijk normaal om zo rond de 1000,- kwijt te zijn aan hypotheek.
Pancake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 376
Ik vond het ook een beetje een flauwe reactie Pancake, het lijkt me logisch dat je geen idee hebt van hypotheekprijzen als je je er nog nooit in verdiept hebt. Daar is dit topic juist handig voorPancake schreef:Ehm... ik weet niet hoe ik deze reactie moet opvatten, maar het is nou ook niet zo dat ik had verwacht om altijd voor dit bedrag te kunnen wonen. Het is meer dat ik me gewoon nog nooit heb beziggehouden met huizenprijzen en hypotheken en dus geen flauw idee had.Engelse Drop schreef:Welcome in the real worldPancake schreef:Wel een interessant topic om te lezen. Mijn vriend en ik zitten er aan te denken om een huis te kopen, maar we hebben hier echt allemaal nul verstand van. Dus een vriend van ons die hypotheekadviseur is geweest heeft afgelopen weekend een en ander uitgelegd en wat rekenvoorbeeldjes gegeven. Jemig, ik schrok toch ook wel behoorlijk van de prijzen. Nu ik dit topic zo doorneem is het dus wel redelijk normaal om zo rond de 1000,- kwijt te zijn aan hypotheek.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Nee hoor, 5 jaar geleden niet. Wij hebben beiden een lening bij de IB groep en een NHG hypotheek en er is helemaal niets nagekeken.Lonely Goatherd schreef:Totdat je onverhoopt van je NHG gebruik moet maken... die kijken het wèl na en dan heb je een probleem. Ik doe het liever eerlijk.Engelse Drop schreef:Precies! Altijd over zwijgen.Atelier Madame schreef:Ik heb wel eens gehoord dat je je studieschuld beter kunt verzwijgen omdat een bank er toch niet naar mag vragen en het niet kan achterhalen. Maar als je het noemt ze er vaak wel moeilijk over doen.Lonely Goatherd schreef:Wat raar Minneke, wij hadden ook alles in december nog rond en we hebben echt moeten inlossen op onze studieschuld om het benodigde hypotheekbedrag te kunnen krijgen. Blijkbaar verschilt het per bank ofzo.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Om maar even gezellig door te quoten: ik denk dat Lonely Goatherd bedoelt wanneer je echt met NHG te maken krijgt als het huis niet meer te financieren valt.Printje schreef:Nee hoor, 5 jaar geleden niet. Wij hebben beiden een lening bij de IB groep en een NHG hypotheek en er is helemaal niets nagekeken.Lonely Goatherd schreef:Totdat je onverhoopt van je NHG gebruik moet maken... die kijken het wèl na en dan heb je een probleem. Ik doe het liever eerlijk.Engelse Drop schreef:Precies! Altijd over zwijgen.Atelier Madame schreef:Ik heb wel eens gehoord dat je je studieschuld beter kunt verzwijgen omdat een bank er toch niet naar mag vragen en het niet kan achterhalen. Maar als je het noemt ze er vaak wel moeilijk over doen.Lonely Goatherd schreef:Wat raar Minneke, wij hadden ook alles in december nog rond en we hebben echt moeten inlossen op onze studieschuld om het benodigde hypotheekbedrag te kunnen krijgen. Blijkbaar verschilt het per bank ofzo.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Nou, dan is het alleen maar nadelig dus als je eerlijk gaat toegeven dat je een studieschuld hebt.Lonely Goatherd schreef:Luce, zonder NHG heb je een hogere rente, dus dat maakt wel verschil.
Luce- Kletskop
Wij betalen geloof ik 760 euro netto per maand. Dat is incl. levensverzekering.
Laatst aangepast door Razz op zo 11 aug 2013 - 8:03; in totaal 1 keer bewerkt
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Of niet.. als je het niet gaat verzwijgen weet je wel precies wat je verantwoord gaat lenen. Als je het wel verzwijgt leen je in feite meer dan je in theorie zou kunnen betalen toch?Luce schreef:Nou, dan is het alleen maar nadelig dus als je eerlijk gaat toegeven dat je een studieschuld hebt.Lonely Goatherd schreef:Luce, zonder NHG heb je een hogere rente, dus dat maakt wel verschil.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Of je verzwijgt het maar neemt geen maximale hypotheek en je houdt zelf rekening met je aflossingskosten? Heb je wel de voordelen van NHG.Vixen schreef:Of niet.. als je het niet gaat verzwijgen weet je wel precies wat je verantwoord gaat lenen. Als je het wel verzwijgt leen je in feite meer dan je in theorie zou kunnen betalen toch?Luce schreef:Nou, dan is het alleen maar nadelig dus als je eerlijk gaat toegeven dat je een studieschuld hebt.Lonely Goatherd schreef:Luce, zonder NHG heb je een hogere rente, dus dat maakt wel verschil.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Want hoe is een hogere hypotheekrente voordelig?Luce schreef:Nou, dan is het alleen maar nadelig dus als je eerlijk gaat toegeven dat je een studieschuld hebt.Lonely Goatherd schreef:Luce, zonder NHG heb je een hogere rente, dus dat maakt wel verschil.
En inderdaad Printje, wat Twellie zegt: ze gaan je een stuk uitgebreider doorlichten op het moment dat je ze concreet nodig hebt.
Lonely Goatherd- Prater
Minneke, ben er trouwens achter waar het verschil in onze situatie zat. Her bedrag dat jullie maximaal konden lenen was een heel stuk boven de grens van de NHG, dus dan kijken ze inderdaad niet naar je studieschuld.
Lonely Goatherd- Prater
Nee, een lagere dus voor de mensen die niet zeggen dat ze een studieschuld hebben en gewoon NHG krijgen.
Luce- Kletskop
Maar stel nou dat je samen met je man een huis koopt en gaat scheiden. Beide personen kunnen het zich niet veroorloven om alleen in het huis te blijven wonen. Het huis zal dus verkocht moeten worden. Tegenwoordig verkopen de meeste mensen hun huis me schuld als ze er zelf pas een paar jaar wonen. In dat geval neemt de NHG de volledige schuld over. Misschien dat ze dit niet doen als ze er achter komen dat je een studieschuld verzwegen hebt.Aziraphale schreef:Of je verzwijgt het maar neemt geen maximale hypotheek en je houdt zelf rekening met je aflossingskosten? Heb je wel de voordelen van NHG.Vixen schreef:Of niet.. als je het niet gaat verzwijgen weet je wel precies wat je verantwoord gaat lenen. Als je het wel verzwijgt leen je in feite meer dan je in theorie zou kunnen betalen toch?Luce schreef:Nou, dan is het alleen maar nadelig dus als je eerlijk gaat toegeven dat je een studieschuld hebt.Lonely Goatherd schreef:Luce, zonder NHG heb je een hogere rente, dus dat maakt wel verschil.
Ik weet niet of het echt zo werkt, maar ik denk dat LG dit bedoelde.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» hoeveel % rente betalen jullie aan de hypotheek
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel betalen jullie per maand aan telefoonkosten?
» Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris)
» hoeveel contract uren (of jaarinkomen) nodig voor hypotheek?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel betalen jullie per maand aan telefoonkosten?
» Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris)
» hoeveel contract uren (of jaarinkomen) nodig voor hypotheek?
Pagina 4 van 8
Permissies van dit forum: