Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

+48
Weetjewel
Elliot
Snoes
Engelse Drop
Lady4
xxjojootjexx
ellibre
Lejow
Marcellah89
Vixen
Razz
Twellie
Printje
Pineco
Thunder
Moon
Pancake
TukTuk
Mamsie
Lonely Goatherd
Takkie
M@niek
rianne287
Atelier Madame
Maple
Sanne
Paper Crown
Destino
Luce
Zonnetje
Rush
Fortissimo
Sophiee
Lynn_
Annie24
Shisha
Aagje!
Ilovethe90s
Nyx
GreenGrass
Artemis
Aziraphale
Highway
Schaapke
Charles
Tania
Linda
Reeza
52 plaatsers

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Atelier Madame za 10 aug 2013 - 22:13

Fortissimo schreef:
Maple schreef:Sociale huur is echt niet meer zo sociaal als het lijkt, hoor. Mijn ouders huren sociaal maar betalen een godsvermogen en krijgen ook geen toeslag. En het wordt nog erger.
 Voor ons appartement met 1 slaapkamer in de stad betaalden we zo'n 45 euro meer.. En dat huis was nog verrot ook, verrotte kozijnen etc. Best bizar. En dat was ook sociale huur! Hoe moet een gezin met 3 kindertjes die van de bijstand leven ooit een huis betalen?
gaan werken? Wink 

Ik vind sociale huur tegenwoordig ook behoorlijk aande prijs, 700 euro als bovengrens die woningbouw graag gebruik van maakt. Echt veel.

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?  - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel betalen jullie aan hypotheek?

Bericht  Engelse Drop za 10 aug 2013 - 22:13

Wij willen ook wel graag kopen, maar eerst moesten we daarvoor onze zaken beter op orde krijgen, ondanks dat we al jaren een aardig inkomen binnenhalen samen vond de bank onze situatie te onzeker (eigen bedrijven, jaarcontractjes etc.) Dan blijft dus alleen particulier huren over, mag je ook niks aan je huis doen (en dat willen wij ook niet), maar betaal je wel de hoofdprijs. Grrr, ik merk door dit topic dat ik het echt zat ben, die hoge vaste lasten. Gelukkig zijn wij over een jaar eindelijk financieel stabiel genoeg voor de bank laughcry
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Maple za 10 aug 2013 - 22:16

Als je als sociale huurder verhuist en je komt in een eengezinswoning terecht, dan zijn prijzen van ruim 800-900 euro hier eerder regel dan uitzondering. Hier werken ze met huur op maat, de huurprijzen zijn afhankelijk van je inkomen. Maar die inkomensgrenzen zijn absurd laag, als tweeverdieners betaal je al gauw de maximale huur, en dan heb je ook al geen recht meer op huurtoeslag. Ik weet niet wáár dat stukje 'sociaal' het 'm dan in zit, want met zulke huurprijzen kun je beter gaan kopen. Het is dat m'n ouders te oud zijn... Gelukkig betalen ze nog wel minder dan dat, maar de laatste huurstijging was ruim 25 euro per maand. En volgend jaar stijgen ze waarschijnlijk nog meer dan dat. En verhuizen kunnen ze niet omdat ze nu zelfs nog een relatief lage huurprijs hebben en als ze verhuizen dan zijn ze net zo duur uit, voor een huis wat nog minder is.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Engelse Drop za 10 aug 2013 - 22:19

Ik vind het wel terecht eigenlijk dat de prijzen van de sociale huur afhankelijk zijn gemaakt van het inkomen. Het is ook niet bedoeld voor mensen die goed verdienen.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Maple za 10 aug 2013 - 22:21

Dat is waar, ben ik het met je eens. Maar volgens mij raadt het Nibud aan dat je woonlasten max een derde van je inkomen zouden moeten zijn, maar die vlieger gaat voor de sociale huur al bijna niet meer op. Ik mopper dan altijd wel dat ik het financieel beroerd heb, maar als ik dan naar de sociale huur kijk en als ik daar nu een eengezinswoning zou moeten betrekken... Dan ben ik goedkoper uit met m'n koopappartement met 5 kamers en mega balkon.
Maple
Maple
Prater
Prater

Bericht  Fortissimo za 10 aug 2013 - 22:22

Atelier Madame schreef:
Fortissimo schreef:
Maple schreef:Sociale huur is echt niet meer zo sociaal als het lijkt, hoor. Mijn ouders huren sociaal maar betalen een godsvermogen en krijgen ook geen toeslag. En het wordt nog erger.
 Voor ons appartement met 1 slaapkamer in de stad betaalden we zo'n 45 euro meer.. En dat huis was nog verrot ook, verrotte kozijnen etc. Best bizar. En dat was ook sociale huur! Hoe moet een gezin met 3 kindertjes die van de bijstand leven ooit een huis betalen?
gaan werken? Wink 

Ik vind sociale huur tegenwoordig ook behoorlijk aande prijs, 700 euro als bovengrens die woningbouw graag gebruik van maakt. Echt veel.

Zou ik voorheen ook gezegd hebben ja. Maar ik ben sinds een paar maand werkzaam met deze mensen en sommigen willen echt graag werken, maar er is niks (hier in het noorden dan).
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  rianne287 za 10 aug 2013 - 22:24

weg

Laatst aangepast door rianne287 op zo 11 aug 2013 - 0:54; in totaal 1 keer bewerkt
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Maple za 10 aug 2013 - 22:24

Ohhhh en dan de opmerking 'gaan werken??', dat haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan, maar dat is een andere discussie en die gaan we lekker niet hier voeren. Ik gooi het maar op onwetendheid Wink
Maple
Maple
Prater
Prater

Bericht  Atelier Madame za 10 aug 2013 - 22:29

Maple schreef:Ohhhh en dan de opmerking 'gaan werken??', dat haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan, maar dat is een andere discussie en die gaan we lekker niet hier voeren. Ik gooi het maar op onwetendheid Wink
Je mag het onwetendheid willen noemen maar ik ken echt zat mensen die in economisch gunstigere tijden riepen dat ze het zoo lekker vonden om thuis te zijn. Echt hoor mijn oude huis staat midden in een sociale huur straat en het zit er vol met dat soort type mensen. Waar een wil is is een weg.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Maple za 10 aug 2013 - 22:38

Ik ging de discussie niet aan zei ik. En blijkbaar had ik gelijk, je weet niet beter smile Economisch gunstigere tijden zijn niet te vergelijken met nu. Maargoed, tot zo ver.

Laatst aangepast door Maple op za 10 aug 2013 - 22:38; in totaal 1 keer bewerkt
Maple
Maple
Prater
Prater

Bericht  Engelse Drop za 10 aug 2013 - 22:38

Inderdaad, ik ken ook een aantal mensen die het wel prima vinden dat er iedere maand vanzelf geld op hun rekening wordt gestort en die niet van plan zijn daar afstand van te doen. Dit geven ze zelf ruiterlijk toe, ze zien het ook als hun recht om dit geld te krijgen, terwijl ze prima in staat zijn om te werken. Vaak werken ze er een aantal uren per week zwart naast.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  M@niek za 10 aug 2013 - 22:39

Wij huren nu ook voor ongeveer 700 euro. Toen wij hier 4 jaar geleden kwamen wonen betaalde we rond de 500 euro! Ook een sociale huurwoning en krijgen geen huurtoeslag.

We zijn nu bezig met een huis kopen en dan gaan we rond de 800/900 netto betalen. Onlangs heb ik gereageerd op een huurwoning van de woningbouwvereniging van 1059 euro! (ik stond overigs 1e). Het huis wat we nu willen gaan kopen is in alle opzichte mooier, beter en veeeeel groter. Ik kan nu ook echt wel zeggen dat huren zonde van het geld is (4 jaar geleden zei ik altijd van niet) maar als je ziet wat een prijzen er voorbij komen en gewoon van de woningbouw niet eens particulier.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Takkie za 10 aug 2013 - 23:08

Onze bruto hypotheek is 1205,34. Netto betalen we 750,34.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Bericht  Lonely Goatherd za 10 aug 2013 - 23:23

Minneke schreef:Heel bizar want we hebben een enorme studieschuld en daar wordt dus niet naar gekeken. Gelukkig hebben we daar zelf natuurlijk wel rekening mee gehouden.
Heb je het bewust achtergehouden die studieschuld of wist de bank er van en werd er toch niet naar gekeken? Want wij hebben volgens mij zo'n beetje rond dezelfde tijd een huis gekocht als jullie en er werd bij ons enórm streng gekeken naar studieschuld.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Mamsie za 10 aug 2013 - 23:25

Wij huren particulier en betalen 450. Een schijntje voor dit huis.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk za 10 aug 2013 - 23:32

Wij huren, sociale huur en betalen 650 euro voor een eengezinswoning. Best veel, maar die prijzen zijn hier tegenwoordig normaal :(2 jaar geleden werd hetzelfde huis nog voor 400 euro verhuurd, maar sinds 1 januari 2012 hebben ze alle prijzen opgeschroefd en wij zijn hier in april gaan wonen..
De huur is trouwens al 2x verhoogd, begonnen op 609 euro. Erg fijn die wettelijke verhoging van de huur, maar denk maar niet dat de huurtoeslag stijgt Mad

En appartementen zijn hier niet te huur, die zijn allemaal voor 50/55+. Heel soms staat er een 1 kamer appartement te huur, (denk 3x per jaar ofzo), en dan betaal je ook nog de hoofdprijs. Echt frustrerend, want op al die 55 (en sommige zijn zelfs 65+) woningen, wordt altijd door max 5 personen gereageerd, als er dan eens een eengezinswoning online komt, zijn er 300/400 reacties.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Engelse Drop za 10 aug 2013 - 23:39

Best gek ook die 55+ woningen. Juist de ouderen van nu zijn de allerrijkste groep en toch krijgen ze allerlei voordeeltjes en kortingen. Waarom in hemelsnaam?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Reeza za 10 aug 2013 - 23:42

Ik ben blij om te lezen dat €900 (of meer) normaal is tegenwoordig om aan hypotheek te betalen. Ik heb zelf altijd 'goedkoop' gewoond, betaalde €450 aan hypotheek in mn eentje. Nu betalen we samen €550 omdat we 100% spaarhypotheek hebben genomen, dat is natuurlijk nog steeds behoorlijk goedkoop. Maarja, voor meer ruimte straks moeten we ook betalen natuurlijk.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Engelse Drop za 10 aug 2013 - 23:47

Ik vind het ook wel fijn om te weten wat een beetje normaal is tegenwoordig. Hoorde altijd van mijn ouders en hun vrienden dat zij maar 450 euro voor het hele huis betaalde. Dat vond ik vrij bizar, gezien de kamerprijzen, die voor een simpel, klein kamertje toch al snel rond de 350 liggen. Is dat dan eerlijk verdeeld? Juist studenten zitten in een periode van hun leven dat ze weinig te besteden hebben.

Tegenwoordig is het - geloof ik - haast niet meer mogelijk om een zo goedkope hypotheek te krijgen. Ik hoop dat wij wanneer we kopen zo rond een bedrag van 700 euro per maand zullen zitten.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Reeza za 10 aug 2013 - 23:57

De generatie zoals onze ouders hebben waarschijnlijk allemaal nog in de guldentijd gekocht. Zoals dus het huis van mijn ouders voor rond de 130.000 gulden, waarde ligt nu op bijna €250.000. Dat waren nog goede tijden..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Engelse Drop za 10 aug 2013 - 23:59

Ik moet trouwens ook niet zo zeuren, voor mij valt het allemaal nog wel mee. Als je single bent in deze tijd is het allemaal nog veel en veel lastiger.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 11 aug 2013 - 0:06

Lonely Goatherd schreef:
Minneke schreef:Heel bizar want we hebben een enorme studieschuld en daar wordt dus niet naar gekeken. Gelukkig hebben we daar zelf natuurlijk wel rekening mee gehouden.
Heb je het bewust achtergehouden die studieschuld of wist de bank er van en werd er toch niet naar gekeken? Want wij hebben volgens mij zo'n beetje rond dezelfde tijd een huis gekocht als jullie en er werd bij ons enórm streng gekeken naar studieschuld.

Wanneer hebben jullievook alweer gekocht? Wij zijn in december verhuisd, maar alles was vorig jaar juli wel al rond.

We hebben het nooit verzwegen, dit was op basis van onze situatie inclusief studieschuld (althans, de kennis daarvan was er).

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd zo 11 aug 2013 - 0:51

Wat raar Minneke, wij hadden ook alles in december nog rond en we hebben echt moeten inlossen op onze studieschuld om het benodigde hypotheekbedrag te kunnen krijgen. Blijkbaar verschilt het per bank ofzo.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Engelse Drop zo 11 aug 2013 - 1:17

Bij welke banken zitten jullie?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Lonely Goatherd zo 11 aug 2013 - 1:27

Rabo.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: