hoeveel contract uren (of jaarinkomen) nodig voor hypotheek?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
hoeveel contract uren (of jaarinkomen) nodig voor hypotheek?
Pfff,
Kan ik nu echt niet kopen omdat ik slechts 22u op contract heb. (werk gemiddeld 30u minimaal per week).
Kopen is eigenlijk goedkoper of even duur als huren en ik wil zo graag een huisje...
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Kan ik nu echt niet kopen omdat ik slechts 22u op contract heb. (werk gemiddeld 30u minimaal per week).
Kopen is eigenlijk goedkoper of even duur als huren en ik wil zo graag een huisje...
Hoe hebben jullie dat gedaan?
limbogirl82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10
Re: hoeveel contract uren (of jaarinkomen) nodig voor hypotheek?
Volgens mij gaat het op inkomen en niet op aantal uren. Wij moesten toendertijd een loonstrook en jaaropgave meenemen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Het gaat idd op inkomen. Ik heb in mijn eentje een huis kunnen kopen, omdat ik met korting van de woningbouw kon kopen. Ik werk 36 uur en verdien ca 34.000 per jaar. Daarvor heb je een hypotheek van ca 165.000 euro, maar nu is dat weer minder ivm de hogere hypotheekrente geloof ik. Ik was ook verplicht om een hypotheek met NHG af te sluiten en dan zijn de regels ook wat strenger en magje ook niet zo veel. De rest van de hypotheek hebben mijn ouders betaald (en is dus een lening van mij bij hun).
Gast- Gast
Het gaat inderdaad om inkomen. Ervaring heb ik er alleen niet mee. Ik weet wel dat mijn zwager een hypotheek heeft gekregen onder voorwaarden dat zijn ouders garant voor hem staan. Kan mijn zwager het dus niet betalen dat staat de bank bij mn schoonouders op de stoep. Ik weet alleen niet of dat tegenwoordig ook nog kan.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10
Als je baas wil meewerken zou hij wel de overuren die je maakt op papier kunnen zetten. Bij mijn vriend zijn deze ook meegenomen en gaan ze dus niet van die 22 maar 30 uur uit. volgens mij moet dit op het formulier van de werkgeversverklaring.
Dit gaat dan niet alleen om de uren, maar natuurlijk om het salaris wat daardoor hoger is. Het is dan wel handig als je de overuren uitbetaald krijgt, anders red je het per maand misschien niet.
Dit gaat dan niet alleen om de uren, maar natuurlijk om het salaris wat daardoor hoger is. Het is dan wel handig als je de overuren uitbetaald krijgt, anders red je het per maand misschien niet.
Ster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» gegevens partner nodig voor contract?
» Hoeveel verf nodig voor 2 houten stoeltjes?
» 0-uren contract en kinderopvangtoeslag?
» Wie weet dit? (0-uren contract)
» Oproep-/0 uren contract en zwangerschapsuitkering?
» Hoeveel verf nodig voor 2 houten stoeltjes?
» 0-uren contract en kinderopvangtoeslag?
» Wie weet dit? (0-uren contract)
» Oproep-/0 uren contract en zwangerschapsuitkering?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: