Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen, wat vind jij?

+24
Poubelle
Lynn_
Sushi
silly-one
Exogenesis
Davinia
Blond
Sea of Trees
Punk'd
Elliot
Harrison
Blixum
Charles
Victoria-
Pitufo
Rovine
Aziraphale
mzcharlotte
Nyx
Lavendel
Marin
Aimee
Siem
Maple
28 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 4 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Punk'd di 6 aug 2013 - 23:23

haha Blixum dat doe ik ook wel eens. Dan eet ik gewoon een zak chips i.p.v lunch. Niet heel vaak hoor!, maar als ik dan echt zo graag wil snoepen/snaaien en mezelf wil laten gaan dan laat ik daar een maaltijd voor vallen. Ik wil niet dubbelop eten.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sushi di 6 aug 2013 - 23:25

Blixum schreef:Ik eet morgen ook pizza hoor! Ik maak alleen de bodem zelf, van boekweitmeel, omdat ik eet met iemand die slecht reageert op gluten. Ik maak de tomatensaus zelf en beleg hem met o.a. courgette en rucola en zonder vlees en kaas.

Ik eet echt wel lekkere dingen. Lekker hoeft niet ongezond te zijn. En van de week lag ik op de bank met een zak chips ipv avondmaaltijd. Ik zondig ook (en werd er ziek van).

Verder is er al veel gezegd waar ik me alleen maar bij kan aansluiten.

Ik zou van jou wel wat meer tips willen krijgen eigenlijk. Mag ik je een PM sturen met wat vragen?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Siem di 6 aug 2013 - 23:29

Lynn_ schreef:Het is ook zeker niet gemakkelijk, echt niet! Ik snap heel goed dat het lastig is, ik vind het zelf ook heel moeilijk. Waar het mij om gaat is het feit dat het zo snel goed gepraat wordt. "Ik heb een rotweek dus" "Studeren gaat beter met snaaien dus" "We gaan uit eten dus".

Hier ben ik het dan ook wel mee eens. Dit is ook de reden dat ik nooit eerder heb meegeschreven in een afval-topic. Maar ik vind het ook lastig om op zulke dingen te reageren omdat ik dat zelf niet echt begrijp. Mijn 'probleem' zit heel ergens anders. Ik kan geen pizza verdragen, zelfde geldt voor vette dingen. En snoepen doe ik eigenlijk ook haast niet simpelweg omdat ik geen zoetekauw ben en ook daar reageert mijn lichaam niet al te best op. Ik heb niets met eten dus voor mij is het ook geen 'straf' om bepaalde dingen niet te eten.

De reden dat ik in het topic van maple mee ben gaan schrijven is omdat het vaker eten en veel groenten/vezels mij juist enorm aansprak omdat dit is wat ik moet doen. Ik moet vaker eten en drinken en daarnaast  was ik  ook op zoek naar nog wat meer beweging buiten 3x hardlopen per week.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Blond di 6 aug 2013 - 23:30

Sea of Trees schreef:Ik vind het echt zó lastig om te minderen met snoepen Embarassed volgens mij ben ik een emo-eter. Ik vind reacties als 'een excuus' ofzo best wel vervelend, naar mijn idee is het niet zo makkelijk zoals het hier soms gesteld wordt. Ja, het vergt zelf discipline, maar als je dat niet (voldoende) beheerst.....het is helaas geen knopje die je aan en uit kan zetten, was het maar zo makkelijk.

Het is ook niet altijd makkelijk. Afvallen is niet makkelijk. Dat vergt tijd en discipline. Misschien dat het helpt om dat gewoon in je achterhoofd te houden. En te bedenken dat je je na het snoepen vaak helemaal niet blij voelt. En juist wel als je dat niet hebt gedaan. Of bijvoorbeeld een halve komkommer in plakjes hebt gesneden en die hebt opgegeten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 6 aug 2013 - 23:52

Elliot schreef:Maar dat is toch de hele discussie in dit topic? Welke manier van afvallen jouw voorkeur heeft? Of gezond eten goed is, dat is weer een hele andere discussie. Of nou ja, ik geloof niet dat daar echt iets over te discussieren valt want ik denk niet dat er iemand aan twijfelt of het goed is om 'clean' te eten. Natuurlijk is het beter om verse producten te gebruiken dan pakjes en zakjes. Maar het moet ook geen obsessie worden. Ik ga niet in de supermarkt van alles wat ik in mijn mandje kwak het etiket eerst bestuderen, daar heb ik gewoon geen zin in en het lijkt mij ook een beetje obsessief om dat wel te doen.

En Lavendel, ik noemde het fruit alleen omdat in voorgaande posts van verschillende forumsters het fruit werd aangehaald als een minder gezonde keuze. Dat komt niet van mij uit.
Maar wil jij dan niet weten wát je in je lichaam stopt? Vind je het niet fijn te weten dat in de lightproducten 3x zoveel suiker zit? En dat je dus beter de volle variant kunt eten? Hier kom je allemaal achter als je de etiketten leest. Dat zou je voor je toekomsmtige baby ook doen, waarom dan niet voor jezelf?

Wie leest er obsessief etiketten volgens jou? Het is zo gebeurd, 10sec werk. En als je ze eenmaal gelezen hebt weet je het meteen voor de volgende keer, en hoef je ze dus ook niet te lezen.

Gast
Gast

Bericht  Poubelle wo 7 aug 2013 - 1:37

Sea of Trees schreef:Ik vind het echt zó lastig om te minderen met snoepen Embarassed volgens mij ben ik een emo-eter. Ik vind reacties als 'een excuus' ofzo best wel vervelend, naar mijn idee is het niet zo makkelijk zoals het hier soms gesteld wordt. Ja, het vergt zelf discipline, maar als je dat niet (voldoende) beheerst.....het is helaas geen knopje die je aan en uit kan zetten, was het maar zo makkelijk.

Haal het snoep dan gewoon niet in huis!
Als ik chips koop, koop ik een los uitdeelzakje. Dan kan ik daar 1 avond van eten en ben ik weer even happy.
Verder koop ik vrijwel geen zoetigheid. Zo gaat het 's avonds op de bank zitten met een zak chips of nog gauw even wat snoepjes snaaien snel uit je systeem.
Vorige week zat ik een paar dagen in het huis van m'n ouders en er lag vanalles in de kelder, chips, chocola etc. Ik heb er niks van op.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Blixum wo 7 aug 2013 - 2:00

Sot, misschien werkt het om bij te houden wanneer je behoefte krijgt aan eten, wat je dan graag wil eten, waarom je dit wil eten (wat doet het met je, welk gevoel geeft het je etc) en of je honger hebt of gewoon trek/verveling/gewoonte.

Dan hoef je je gewoonte nog niet meteen op te geven, maar krijg je wel meer inzicht in je patronen. Ik vind dit inzicht wel van belang bij het omzetten van gewoontes. Zomaar iets doen is inderdaad erg zwaar.

Misschien lukt het je wel als je begrijpt waarom je het doet en kun je zo ook je gewoontes aanpakken. Je kunt zo bijvoorbeeld gerichter afleiding zoeken of er een andere gewoonte voor in de plaats zetten. Als een verandering is voor langere tijd of voor de rest van je leven is het geen noodzaak dat het vandaag al lukt, wel dat je vandaag de eerste stap zet.

Volgens mij ben jij juist een doorzetter. Een vechter. Je tanden er in zetten en er voor gaan. Succes
Blixum
Blixum
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 04-07-13

Bericht  SoGood wo 7 aug 2013 - 3:38

Haha, zo las ik hier pas in een afvaltopic een reactie dat iemand een kilo was afgevallen. Ze ging dat vieren met taart. laughcry 

Vieren met een nieuwe lipgloss was ook een optie geweest.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Caroow wo 7 aug 2013 - 4:08

SoGood schreef:Haha, zo las ik hier pas in een afvaltopic een reactie dat iemand een kilo was afgevallen. Ze ging dat vieren met taart. laughcry 

Vieren met een nieuwe lipgloss was ook een optie geweest.

Ik heb ook lekker uitgepakt met calorieën toen ik weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap was. Maar mijn 'dieet' bestaat ook uit alles eten en daarnaast heel veel borstvoeding geven Very Happy  Heb er dus niet zo veel voor gedaan.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sea of Trees wo 7 aug 2013 - 6:04

Blixum schreef:Sot, misschien werkt het om bij te houden wanneer je behoefte krijgt aan eten, wat je dan graag wil eten, waarom je dit wil eten (wat doet het met je, welk gevoel geeft het je etc) en of je honger hebt of gewoon trek/verveling/gewoonte.

Dan hoef je je gewoonte nog niet meteen op te geven, maar krijg je wel meer inzicht in je patronen. Ik vind dit inzicht wel van belang bij het omzetten van gewoontes. Zomaar iets doen is inderdaad erg zwaar.

Misschien lukt het je wel als je begrijpt waarom je het doet en kun je zo ook je gewoontes aanpakken. Je kunt zo bijvoorbeeld gerichter afleiding zoeken of er een andere gewoonte voor in de plaats zetten. Als een verandering is voor langere tijd of voor de rest van je leven is het geen noodzaak dat het vandaag al lukt, wel dat je vandaag de eerste stap zet.

Volgens mij ben jij juist een doorzetter. Een vechter. Je tanden er in zetten en er voor gaan. Succes
Dankje voor je opbeurende woorden Blixum smile je hebt ook wel gelijk hoor. Ik mis alleen nog een stukje zelfdiscipline om er echt voor te gaan. Lief dat je zo uitgebreid reageert in ieder geval.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  StuiterBalletje wo 7 aug 2013 - 7:52

Ik plaats bijna nooit wat eigenlijk, ben meer een meelezer Embarassed Maar ik ben sinds een week ook bezig met mijn voeding en naast wil ik wel graag een kilo of 5 kwijt en vind ik het ook belangrijk dat ik gezonde voeding binnen krijg. Maar ik heb wel een aantal vragen, mag dat? Of moet ik hiervoor in een ander topic zijn?

In ieder geval zijn dit mijn vragen:
1) Als je zo gezond/clean mogelijk gaat eten met producten als zuurdesembrood ben je dan niet veel duurder uit? En de meiden die samenwonen; eten jullie samen met je vriend of toch wel apart?
2) Waar haal je producten als zuurdesembrood? Ik las dat je dit bij de appie kan halen, echter heb ik het hier nog nooit zien liggen. En ik begrijp dat volle producten beter/gezonder zijn dan halfvolle en magere?
3) Hebben jullie weekmenu's met dit eetpatroon? Of misschien je eigen weekmenu?

Volgens waren dit, voor nu tenminste :P, de dingen wat ik graag wil weten.

StuiterBalletje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 11
Registratiedatum : 02-07-13

Bericht  Parel wo 7 aug 2013 - 9:23

Carrie schreef:
Elliot schreef:Maar dat is toch de hele discussie in dit topic? Welke manier van afvallen jouw voorkeur heeft? Of gezond eten goed is, dat is weer een hele andere discussie. Of nou ja, ik geloof niet dat daar echt iets over te discussieren valt want ik denk niet dat er iemand aan twijfelt of het goed is om 'clean' te eten. Natuurlijk is het beter om verse producten te gebruiken dan pakjes en zakjes. Maar het moet ook geen obsessie worden. Ik ga niet in de supermarkt van alles wat ik in mijn mandje kwak het etiket eerst bestuderen, daar heb ik gewoon geen zin in en het lijkt mij ook een beetje obsessief om dat wel te doen.

En Lavendel, ik noemde het fruit alleen omdat in voorgaande posts van verschillende forumsters het fruit werd aangehaald als een minder gezonde keuze. Dat komt niet van mij uit.
Maar wil jij dan niet weten wát je in je lichaam stopt? Vind je het niet fijn te weten dat in de lightproducten 3x zoveel suiker zit? En dat je dus beter de volle variant kunt eten? Hier kom je allemaal achter als je de etiketten leest. Dat zou je voor je toekomsmtige baby ook doen, waarom dan niet voor jezelf?

Wie leest er obsessief etiketten volgens jou? Het is zo gebeurd, 10sec werk. En als je ze eenmaal gelezen hebt weet je het meteen voor de volgende keer, en hoef je ze dus ook niet te lezen.

Ik heb dat anders ook niet gedaan voor mijn kind hoor, en nog steeds niet.
Ik pak gewoon wat er in de winkel staat en aangeraden wordt, en ze kan eigenlijk alles verdragen. Ik heb ook altijd gelijk flesvoeding gegeven en potjes of met de pot mee eten. Het enige wat ik doe is zoutloos koken, maar als we lasagne eten komt de saus gewoon uit een pakje. Met een peuter in de winkelwagen is in ons geval etiketten lezen ook geen doen, dat is spullen verzamelen, zo snel mogelijk afrekenen en inpakken en gauw naar huis.

Ik probeer voornamelijk te minderen met eten of er een product met minder calorieën tegenover te stellen, voor de rest heb ik niks met puur eten, het heeft ook totaal mijn interesse niet. Vind het wel heel knap dat anderen dat doen, trouwens.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Elliot wo 7 aug 2013 - 23:13

Carrie, ik bedoel niet dat ik vind dat iemand dat hier wel doet hoor, obsessief etiketten lezen. Ik bedoel alleen te zeggen dat ik daar zelf geen zin in heb en het voor mijzelf niet fijn zou voelen. Ik heb ook te weinig verstand van voeding om er echt iets mee te kunnen, met die informatie die op die etiketjes staat.

Mijn variant van 'clean' eten beperkt zich tot het zelf maken van sauzen (dus geen pakje bolognese-saus, maar gewoon tomatensaus van tomaten maken), groente en fruit als tussendoortjes (ik heb ook het geluk dat ik geen sultana's en evergreens of iets in die trant lust) en veel water en thee drinken (geen frisdrank of andere zooi). Maar ik heb niet zoveel zin om te bekijken hoeveel koolhydraten/suikers/verzadigde vetten een product bevat, omdat ik toch niet weet hoeveel je daarvan binnen 'mag' krijgen. Ik zie mezelf dat eigenlijk ook niet doen voor een baby, ik ben daar echt makkelijk in. Al weet ik natuurlijk niet hoe ik daarover denk als ik zelf een kindje zou hebben.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Victoria- do 8 aug 2013 - 7:35

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom deze discussie is ontstaan over gezond eten en dat het nu een enorme hype zou zijn. Zo'n 10 jaar geleden had je het programma (en boek) "Wat je eet ben jezelf" op RTL5. Ook toen werden er Goji bessen aangeraden net zoals noten en lijnzaad.

Voeding vind ik erg interessant en lees er veel over. Vooral hoe je het in je voordeel kan werken ipv dat je er alleen maar "dik" van zou worden.

Daarnaast moet iedereen voor zich weten wat hij wel of niet wil eten en waar je je wel en niet goed bij voelt. Maar dat zuurdesembrood en Goji bessen nou ineens een hype zijn....nee hoor die bestaan al een tijdje.
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: