Afvallen, wat vind jij?
+24
Poubelle
Lynn_
Sushi
silly-one
Exogenesis
Davinia
Blond
Sea of Trees
Punk'd
Elliot
Harrison
Blixum
Charles
Victoria-
Pitufo
Rovine
Aziraphale
mzcharlotte
Nyx
Lavendel
Marin
Aimee
Siem
Maple
28 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Afvallen, wat vind jij?
Ik snap niet zo goed waarom sommigen zo "hysterisch" reageren op die nieuwe voedingsmiddelen die op dit forum veel worden gegeten. Lees het, en doe er wat mee als je dat wil, en anders niet. Ik vind het interessant om te lezen waarom spelt en zuurdesem beter voor je zijn, maar ik eet nog rustig een volkoren boterham en voel me daar echt niet schuldig over.
Soms pas ik dingen toe die ik hier lees, soms niet. Lijnzaad eet ik al járen, al voordat het op het forum werd besproken.
Soms pas ik dingen toe die ik hier lees, soms niet. Lijnzaad eet ik al járen, al voordat het op het forum werd besproken.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Het valt mij ook op dat hier op het forum dat soort dingen veel meer gegeten worden dan om me heen. Maar als je je er goed bij voelt, waarom niet?
Ik heb iedere dag buikpijn en ik merk gewoon dat als ik bepaalde dingen niet eet, ik ook geen buikpijn heb. En daar doe ik het voor
Ik heb iedere dag buikpijn en ik merk gewoon dat als ik bepaalde dingen niet eet, ik ook geen buikpijn heb. En daar doe ik het voor
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Nyx schreef:Even een snel vraagje; Wat is er beter aan Biologische Yoghurt ten opzicht van gewone Yoghurt? Van vlees begrijp ik het nog, maar ik geloof niet dat ik het biologische goed snap in Yoghurt en andere zuivelproducten.
Ik kan wel een nieuw topic openen, maar nu we hier toch bezig zijn over gezond.
Waarom schrijf jij yoghurt met een hoofdletter :confused:Dat hoeft helemaal niet, het is geen merknaam maar gewoon een product. En biologisch hoeft ook niet met een hoofdletter geschreven te worden.
Blond- Lady Post-a-lot
Blond, eens! Ik eet trouwens ook al heel lang lijnzaad, m'n moeder koopt dit al jaren. En die is echt niet zo bezig met afvallen/voeding hoor
Verder eens met o.a. Sea of Trees, Punk en Harri. Gezond eten is niet per se om af te vallen, maar voor mensen met overgewicht kan het zeker helpen. Ik val bijv. niet af, hoeft ook niet meer, maar ik kom gelukkig ook niet weer aan.
Verder eens met o.a. Sea of Trees, Punk en Harri. Gezond eten is niet per se om af te vallen, maar voor mensen met overgewicht kan het zeker helpen. Ik val bijv. niet af, hoeft ook niet meer, maar ik kom gelukkig ook niet weer aan.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Gezond eten is zeker niet per se om af te vallen, maar ik ben wel meer en langer verzadigd door de producten die ik eet, waardoor ik ook wat afval en daarna weer op gewicht blijf. Twee vliegen in een klap!
Eigenlijk eet 80% van mijn vriendinnen zo. Niet alleen hier op het forum.
Gast- Gast
Ja bij mij eigenlijk ook, en dan ook verschillende vriendinnengroepen. De voordelen van het eten van natuurlijker voedsel worden gewoon beter bekend.Carrie schreef:Gezond eten is zeker niet per se om af te vallen, maar ik ben wel meer en langer verzadigd door de producten die ik eet, waardoor ik ook wat afval en daarna weer op gewicht blijf. Twee vliegen in een klap!
En Eliot jij legt zo duidelijk de link tussen afvallen en dat aparte gezonde eten maardat moet je echt loszien. Het gros van de meiden die zo eet doet het niet om af te vallen, maar om gezond te zijn, je vit te voelen, geen last te hebben van je darmen, slechte huid haar en nagels *whatever. Gezond is iets anders dan slank. Je kunt ook slank worden op shakes en repen, of alleen of water en groenten, gezond? Nee.
En er wordt zoveel nadruk gelegd op het zuurdesem of speltbrood, maar buiten dat worden er toch helemaal niet veel rare dingen gegeten? Alleen vaker volle producten en groente/fruit/noten/een eitje etc als tussendoortje of beleg of het gebruik van quinoa ipv rijst ofzo. Is gewoon van de Lassie en te koop in de supermarkt hoor. Lijnzaad ook.
En ik snap eigenlijk niet waarom jij iets over fruit en groenten zegt Elliot, dat dat ineens niet goed is. Want de meiden die 'cleaner' eten eten dat juist veel.
Oke onsamenhangend verhaal. Weet ook eigenlijk niet meer welk punt ik van de 47 precies wilde maken nu.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Niet dat ik een heel gezonde eter ben, maar ik vind dit juist een heel positieve ontwikkeling! Mensen zoeken bewuster hun producten uit en proberen uit te vinden wat bij hen past. Hulde!
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
En dingen als quinoa kom ik echt niet alleen hier tegen hoor. Ook in de Allerhande, Boodschappen, of op 24Kitchen gebruiken ze dit veel. Komt ook omdat mensen steeds meer open staan voor nieuwe producten volgens mij & dat het nu makkelijker te koop is.
Tenminste, als ik naar mezelf kijk vind ik het ook gewoon leuk om met wat nieuws te koken.
Tenminste, als ik naar mezelf kijk vind ik het ook gewoon leuk om met wat nieuws te koken.
Blond- Lady Post-a-lot
Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe moe word van het hele gezonde eten van sommige hier. Alsof een keer iets lekker of ongezonds niet meer kan. Dat was ook vaak de rede dat ik afhaakte in afvaltopics. Op een gegeven moment ging het teveel over de gezonde keuzes en het, in mijn ogen, extreem bezig zijn met gezonden producten.
Ik weet van mijzelf dat ik niet ongezond eet, maar toch kreeg ik het idee dat ik ongezond bezig was/ben.
Ik zeg niet dat het aan de potst hier ligt, het is ook de manier waarop ik het interpreteer, maar soms vraag ik me echt af waarom niet gewoon een keer 'ongezond'. Soms hangt er hier een sfeertje dat je niet mag zeggen dat je op een avond een pak koekjes hebt weggesnaaid met een zak chips ernaast.
Ik weet van mijzelf dat ik niet ongezond eet, maar toch kreeg ik het idee dat ik ongezond bezig was/ben.
Ik zeg niet dat het aan de potst hier ligt, het is ook de manier waarop ik het interpreteer, maar soms vraag ik me echt af waarom niet gewoon een keer 'ongezond'. Soms hangt er hier een sfeertje dat je niet mag zeggen dat je op een avond een pak koekjes hebt weggesnaaid met een zak chips ernaast.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Maar dat is toch de hele discussie in dit topic? Welke manier van afvallen jouw voorkeur heeft? Of gezond eten goed is, dat is weer een hele andere discussie. Of nou ja, ik geloof niet dat daar echt iets over te discussieren valt want ik denk niet dat er iemand aan twijfelt of het goed is om 'clean' te eten. Natuurlijk is het beter om verse producten te gebruiken dan pakjes en zakjes. Maar het moet ook geen obsessie worden. Ik ga niet in de supermarkt van alles wat ik in mijn mandje kwak het etiket eerst bestuderen, daar heb ik gewoon geen zin in en het lijkt mij ook een beetje obsessief om dat wel te doen.
En Lavendel, ik noemde het fruit alleen omdat in voorgaande posts van verschillende forumsters het fruit werd aangehaald als een minder gezonde keuze. Dat komt niet van mij uit.
En Lavendel, ik noemde het fruit alleen omdat in voorgaande posts van verschillende forumsters het fruit werd aangehaald als een minder gezonde keuze. Dat komt niet van mij uit.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Marin schreef:Charles schreef:Zuurdesem heeft een lagere glycemische index waardoor je suikerspiegel minder schommelt en je minder lekkere trek krijgt. Plus het smaakt veeeeeeel beter.
Jaa ik vind het ook zo lekker. En dat eerste klinkt logisch, kijk daar heb ik wat aan
Ik vind zuurdesem en speltbrood dus echt niet lekker, haha.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Klopt, maar soms vraag ik mij af od de discussie wel handig is om te voeren. Je wordt toch beinvloed door wat er hier op het forum gebeurd. Ik vraag me dan echt af.
Maar ik kies gewoon voor letten op eten en bewegen. Maar ja, als je al veel beweegd heeft dat laatste weinig invloed.
Ik denk eigenlijk dat iedereen eerst een 'analyse' moet maken van de verhoudingen in het lichaam en daarna daar mee moet gaan handelen.
Puur als ik naar mijzelf kijk ik weeg 80 met een lengte van 1.70. Overgewicht volgens mijn BMI. Voor een gezond BMI moet ik 20 kilo afvallen, maar dan is er niks meer van mij over. Aangezien ik een vrij forse bouw heb, plus behoorlijk gespierd ben. Ik denk dat er daar eerst naar gekeken moet worden en dan pas naar jou manier van afvallen gekeken moet worden.
Maar ik kies gewoon voor letten op eten en bewegen. Maar ja, als je al veel beweegd heeft dat laatste weinig invloed.
Ik denk eigenlijk dat iedereen eerst een 'analyse' moet maken van de verhoudingen in het lichaam en daarna daar mee moet gaan handelen.
Puur als ik naar mijzelf kijk ik weeg 80 met een lengte van 1.70. Overgewicht volgens mijn BMI. Voor een gezond BMI moet ik 20 kilo afvallen, maar dan is er niks meer van mij over. Aangezien ik een vrij forse bouw heb, plus behoorlijk gespierd ben. Ik denk dat er daar eerst naar gekeken moet worden en dan pas naar jou manier van afvallen gekeken moet worden.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Elliot schreef:Maar dat is toch de hele discussie in dit topic? Welke manier van afvallen jouw voorkeur heeft? Of gezond eten goed is, dat is weer een hele andere discussie. Of nou ja, ik geloof niet dat daar echt iets over te discussieren valt want ik denk niet dat er iemand aan twijfelt of het goed is om 'clean' te eten. Natuurlijk is het beter om verse producten te gebruiken dan pakjes en zakjes. Maar het moet ook geen obsessie worden. Ik ga niet in de supermarkt van alles wat ik in mijn mandje kwak het etiket eerst bestuderen, daar heb ik gewoon geen zin in en het lijkt mij ook een beetje obsessief om dat wel te doen.
Jij zegt zelf: ik eet light producten en toch val ik af, hoe kan dat dan? Dus ik denk dat daar op gereageerd werd.
Ik bestudeer ook niet alle etiketjes want 9 van de 10 keer kom je met een beetje logisch nadenken ook een heel eind, maar als ik een nieuw product probeer dan kijk ik wel even wat er allemaal in zit. Dat vind ik niet echt obsessief, ik weet gewoon graag wat ik in mijn mond stop. En soms negeer ik dat ook gewoon en eet ik alles wat los en vast zit en ook dingen waar waarschijnlijk meer suiker/vet en kleurstoffen in zit dan iets anders .
Nouja nogmaals ik vind dat ieder voor zich zijn eigen weg daar in moet vinden en dat er niks mis is met volkoren brood met kaas, maar ík ga beter op yoghurt met muesli en fruit bijv. En de een geeft iemand een tip over meer eetmomenten op een dag, de ander geeft een tip over spelt en weer iemand anders raad weight watchers aan. Pik de dingen op die voor jou werken en laat ieder in zijn waarde.
Oh en silly, wat me wel opvalt is dat als iemand zegt ik ga nu echt afvallen en dan 2 dagen later een pizza eet, dan is dat niet handig nee. Iets lekkers en ongezonds is af en toe niks mis mee, maar als je 10 kilo af wilt vallen kun je dat toch beter even een tijdje laten staan? Ik denk dat niemand er wat van zou zeggen als Carrie vanavond pizza neemt, omdat ze niet bezig is met afvallen. Maar als Ankie uit het afvaltopic al 100 pogingen heeft gewaagd om af te vallen en steeds na 3 dagen weer naar de suikerspinnenkraam gaat, dan snap ik wel dat mensen zeggen dat je dat beter niet kunt doen. Dat heeft niks met de ongezonde keuze an sich te maken, maar wel met het willen afvallen. Denk ik.
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
silly-one schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe moe word van het hele gezonde eten van sommige hier. Alsof een keer iets lekker of ongezonds niet meer kan. Dat was ook vaak de rede dat ik afhaakte in afvaltopics. Op een gegeven moment ging het teveel over de gezonde keuzes en het, in mijn ogen, extreem bezig zijn met gezonden producten.
Vind je dat ja? Als ik die afvaltopic lees zie ik juist iedereen alleen maar zeggen ' ooh af en toe kan geen kwaad hoor' 'Zonder iets lekkers houdt je het niet vol'. oid. En dit dan al op dag 1 (en 2,3,4,5 etc).
De enige momenten wanneer ik advies zie richting gezondere producten is wanneer mensen hun lijstje plaatsen en vragen of het goed is (wanneer er dus aangegeven wordt dat het beter kan) of wanneer mensen zeggen zo'n enorme honger/hoofdpijn te hebben, trillerig/moe te zijn en er aangegeven wordt met welke producten dit wellicht vermindert kan worden.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
silly-one schreef:Klopt, maar soms vraag ik mij af od de discussie wel handig is om te voeren. Je wordt toch beinvloed door wat er hier op het forum gebeurd. Ik vraag me dan echt af.
Als jij 1.70 bent en een gezond BMI wilt, hoef je geen 20 kilo af te vallen hoor. Bij 72 kilo heb je een BMI van 24,9, net op de gezonde grens.
Aziraphale- Ratel
Elliot schreef:Maar dat is toch de hele discussie in dit topic? Welke manier van afvallen jouw voorkeur heeft? Of gezond eten goed is, dat is weer een hele andere discussie. Of nou ja, ik geloof niet dat daar echt iets over te discussieren valt want ik denk niet dat er iemand aan twijfelt of het goed is om 'clean' te eten. Natuurlijk is het beter om verse producten te gebruiken dan pakjes en zakjes. Maar het moet ook geen obsessie worden. Ik ga niet in de supermarkt van alles wat ik in mijn mandje kwak het etiket eerst bestuderen, daar heb ik gewoon geen zin in en het lijkt mij ook een beetje obsessief om dat wel te doen.
De officiële discussie begon volgens mij dankzij Pannetoet die op een lullige manier over speltbrood etc. praatte. En omdat er in Maple's ongedwongen afvaltopic geen voedingsadviezen gegeven mogen worden
Aziraphale- Ratel
Lavendel schreef:silly-one schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe moe word van het hele gezonde eten van sommige hier. Alsof een keer iets lekker of ongezonds niet meer kan. Dat was ook vaak de rede dat ik afhaakte in afvaltopics. Op een gegeven moment ging het teveel over de gezonde keuzes en het, in mijn ogen, extreem bezig zijn met gezonden producten.
Vind je dat ja? Als ik die afvaltopic lees zie ik juist iedereen alleen maar zeggen ' ooh af en toe kan geen kwaad hoor' 'Zonder iets lekkers houdt je het niet vol'. oid. En dit dan al op dag 1 (en 2,3,4,5 etc).
De enige momenten wanneer ik advies zie richting gezondere producten is wanneer mensen hun lijstje plaatsen en vragen of het goed is (wanneer er dus aangegeven wordt dat het beter kan) of wanneer mensen zeggen zo'n enorme honger/hoofdpijn te hebben, trillerig/moe te zijn en er aangegeven wordt met welke producten dit wellicht vermindert kan worden.
Eens met Lavendel. Ik verbaas me er echt over in die afvaltopics dat het vaker gaat over welke slechte dingen zijn gegeten en gedronken dan hoe goed het gaat. Afvallen is niet leuk en niet makkelijk, maar als je wil afvallen moet je nu eenmaal gewoontes veranderen en dus niet als je na 4 dagen 's avonds trek hebt, een zak chips opentrekken. Een terugval is natuurlijk altijd mogelijk, maar het lijkt mij niet motiverend om te lezen in een afvaltopic dat iemand oliebollen eet.
Laatst aangepast door Blond op di 6 aug 2013 - 22:51; in totaal 1 keer bewerkt
Blond- Lady Post-a-lot
Ik heb niet dit hele topic gelezen hoor, maar wil toch even reageren. Ik reageer ook in Maples afvaltopic en ik vind het eigenlijk wel een beetje jammer dat sommige mensen daar niet graag advies krijgen van anderen. Ik weet niet meer wie het zei hier, Harrison geloof ik, maar je kan toch ook het advies oppikken waarvan jij denkt dat het voor je werkt?
En daarnaast: degenen die advies komen geven in Maples afvaltopic doen dat natuurlijk met de beste bedoelingen en niet om "ons afvallers" belachelijk te maken of onze keuzes belachelijk te maken.
Ik vind tips altijd fijn en ik denk nu soms beter na over mijn keuzes op het gebied van eten, juist omdat ik daar hier dingen over gelezen heb. Dat vind ik leuk, anders had ik dat nooit gedaan.
En daarnaast: degenen die advies komen geven in Maples afvaltopic doen dat natuurlijk met de beste bedoelingen en niet om "ons afvallers" belachelijk te maken of onze keuzes belachelijk te maken.
Ik vind tips altijd fijn en ik denk nu soms beter na over mijn keuzes op het gebied van eten, juist omdat ik daar hier dingen over gelezen heb. Dat vind ik leuk, anders had ik dat nooit gedaan.
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
En degene die tips gaf, Blixum, is zelf toch ook bezig met afvallen? Ik vind het oprecht bijzonder dat ze zo werd afgewimpeld.
Aziraphale- Ratel
Ik voel me een klein beetje aangesproken. Ik heb volgens mij in dat topic gezegd dat ik alcoholische drankjes heb gedronken haha. Is natuurlijk ook niet goed, daar ben ik me ook wel van bewust maar ik heb bijvoorbeeld niet gesnoept.Blond schreef:
Eens met Lavendel. Ik verbaas me er echt over in die afvaltopic dat het vaker gaat over welke slechte dingen zijn gegeten en gedronken dan hoe goed het gaat. Afvallen is niet leuk en niet makkelijk, maar als je wil afvallen moet je nu eenmaal gewoontes veranderen en dus niet als je na 4 dagen 's avonds trek hebt, een zak chips opentrekken. Een terugval is natuurlijk altijd mogelijk, maar het lijkt mij niet motiverend om te lezen in een afvaltopic dat iemand oliebollen eet.
Ik snap verder wat je bedoelt hoor, ik vind het ook gek als iemand wil afvallen en vervolgens wel een zak chips opentrekt. Dat werkt natuurlijk niet.
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Eens met blond. Voor mij werkt het niet motiverend als er in een afval topic voornamelijk gepost wordt over ongezonde producten die gegeten zijn. Vervolgens soms zelfs blij zijn niet aangekomen te zijn ondanks drank, friet etc. Dan weet ik vervolgens al dat de kans heel groot is dat diegene later in de week alsnog zwaarder geworden is. En inderdaad vol goede moed beginnen maar dan vervolgens op dag drie al iets niet kunnen weerstaan.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Lavendel schreef:silly-one schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe moe word van het hele gezonde eten van sommige hier. Alsof een keer iets lekker of ongezonds niet meer kan. Dat was ook vaak de rede dat ik afhaakte in afvaltopics. Op een gegeven moment ging het teveel over de gezonde keuzes en het, in mijn ogen, extreem bezig zijn met gezonden producten.
Dat valt mij ook echt heel erg op. Zovaak een excuus. En nu weer 'Het lijkt wel of je nooit meer wat lekkers mag'. Natuurlijk wel. Maar wel een blokje chocolade i.p.v. een hele reep. Een of twee koekjes inplaats van een half pak. Een broodje kroket maar dan 's avonds wel wat minder opscheppen en niet gelijk je hele dag verprusten en zeggen 'Ohh morgen ga ik echt weer gezond doen'.
En als je dan echt uit de ban schiet met alles tegelijk.. Wijn, Friet, Shoarma, chips, chocolade weet ik het wat. Doe dat dan 1x per maand. En niet omdat het een weekend wordt met veel BBQ, familliebezoek, vrienden die langskomen en dan 3 dagen compleet niet opletten.
Ik snap gewoon niet dat het dan zo moeilijk is om ook gezond te eten. Alsof het een straf is dat je geen friet en chocolade kan eten. Dan pak je toch wat anders?
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik vind het echt zó lastig om te minderen met snoepen volgens mij ben ik een emo-eter. Ik vind reacties als 'een excuus' ofzo best wel vervelend, naar mijn idee is het niet zo makkelijk zoals het hier soms gesteld wordt. Ja, het vergt zelf discipline, maar als je dat niet (voldoende) beheerst.....het is helaas geen knopje die je aan en uit kan zetten, was het maar zo makkelijk.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ik eet morgen ook pizza hoor! Ik maak alleen de bodem zelf, van boekweitmeel, omdat ik eet met iemand die slecht reageert op gluten. Ik maak de tomatensaus zelf en beleg hem met o.a. courgette en rucola en zonder vlees en kaas.
Ik eet echt wel lekkere dingen. Lekker hoeft niet ongezond te zijn. En van de week lag ik op de bank met een zak chips ipv avondmaaltijd. Ik zondig ook (en werd er ziek van).
Verder is er al veel gezegd waar ik me alleen maar bij kan aansluiten.
Ik eet echt wel lekkere dingen. Lekker hoeft niet ongezond te zijn. En van de week lag ik op de bank met een zak chips ipv avondmaaltijd. Ik zondig ook (en werd er ziek van).
Verder is er al veel gezegd waar ik me alleen maar bij kan aansluiten.
Blixum- Fluisteraar
- Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 04-07-13
Het is ook zeker niet gemakkelijk, echt niet! Ik snap heel goed dat het lastig is, ik vind het zelf ook heel moeilijk. Waar het mij om gaat is het feit dat het zo snel goed gepraat wordt. "Ik heb een rotweek dus" "Studeren gaat beter met snaaien dus" "We gaan uit eten dus".
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Afvallen
» Ongeveer 5 kg afvallen!
» Afvallen II (=vol)
» Afvallen nr 3 (=vol!)
» Afvallen mbv proteineshakes..
» Ongeveer 5 kg afvallen!