Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen, wat vind jij?

+24
Poubelle
Lynn_
Sushi
silly-one
Exogenesis
Davinia
Blond
Sea of Trees
Punk'd
Elliot
Harrison
Blixum
Charles
Victoria-
Pitufo
Rovine
Aziraphale
mzcharlotte
Nyx
Lavendel
Marin
Aimee
Siem
Maple
28 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Nyx di 6 aug 2013 - 9:25

Even een snel vraagje; Wat is er beter aan Biologische Yoghurt ten opzicht van gewone Yoghurt? Van vlees begrijp ik het nog, maar ik geloof niet dat ik het biologische goed snap in Yoghurt en andere zuivelproducten.

Ik kan wel een nieuw topic openen, maar nu we hier toch bezig zijn over gezond.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Victoria- di 6 aug 2013 - 9:25

Het verschil tussen zuurdesembrood en volkorenbrood is volgens mij omdat volkorenbrood snelle koolhydraten bevat en zuurdesem brood langzame koolhydraten.
Waardoor je van het eten van zuurdesem brood langer een vol gevoel houdt dan wanneer je een volkorenboterham eet.
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Charles di 6 aug 2013 - 9:26

Zuurdesem heeft een lagere glycemische index waardoor je suikerspiegel minder schommelt en je minder lekkere trek krijgt. Plus het smaakt veeeeeeel beter.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Charles di 6 aug 2013 - 9:28

En verder: dan eet je toch wat voor jou goed voelt. Alleen de wetenschap ontwikkelt zich ook verder en soms ontdekt men dingen waarmee je je voordeel kan doen. Snap niet waarom je je daartegen zou verzetten.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 9:43

Charles schreef:Zuurdesem heeft een lagere glycemische index waardoor je suikerspiegel minder schommelt en je minder lekkere trek krijgt. Plus het smaakt veeeeeeel beter.

Jaa ik vind het ook zo lekker. En dat eerste klinkt logisch, kijk daar heb ik wat aan smile

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Victoria- di 6 aug 2013 - 9:44

Charles schreef:En verder: dan eet je toch wat voor jou goed voelt. Alleen de wetenschap ontwikkelt zich ook verder en soms ontdekt men dingen waarmee je je voordeel kan doen. Snap niet waarom je je daartegen zou verzetten.

 Zo denk ik er ook over!
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Blixum di 6 aug 2013 - 10:05

Het is nooit de bedoeling geweest om een discussie te starten. Ik lees op het forum veel onduidelijkheid en vragen over voeding en afvallen. Momenteel doe ik een studie in die richting en vandaar ook mijn posts (mét de vraag of mijn adviezen welkom waren).

Ik heb wel wat antwoorden op bepaalde vragen, maar merk ook dat niet iedereen open staat voor de antwoorden. Sommige reacties vind ik zelfs naar. Ik dring niemand wat op en iedereen moet vooral eten waar hij achter staat. Het is alleen niet verkeerd om je te verdiepen in wat je in je mond stopt.

Als je eet wat je altijd eet, dan krijg je wat je altijd kreeg en in de wereld van voeding gaan geld en marketing, helaas, nog boven gezondheid.
Blixum
Blixum
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Blixum di 6 aug 2013 - 10:30

Rovine schreef:
Marin schreef:Sinds twee maanden eet ik weer normaal koolhydraten, zelfs meer boterhammen dan vroeger (en meestal gewoon normaal volkorenbrood), en ik ben binnen no time weer 3 kilo aangekomen! Dus dat ligt dan toch denk ik aan de koolhydraten.

 Koolhydraten kunnen ook vocht vasthouden. Dus meer koolhydraten in je lijf zou een extra vocht kunnen betekenen.

Volle yoghurt wordt beter genoemd omdat bij magere er dingen uitgehaald zijn en vervangen door andere dingen die rommel zouden kunnen zijn (ik formuleer het voorzichtig omdat het niet altijd zo hoeft te zijn). Zelfde als met 30+-kaas overigens, vetten eruit, smaakt naar karton, dus een bak smaakstoffen en opvulmiddel erbij.

Fruit weglaten hoeft niet vind ik. Ik ken niemand die dik geworden is omdat hij zo dol is op druiven of bananen. Er zitten genoeg voedingsstoffen in die de suikers compenseren.
Even uit het andere topic

Wat betreft de volle en magere producten:
 
Wanneer je te weinig vetten eet zal je lichaam gaan vragen om suikers en koolhydraten, zodat je lichaam deze zelf om kan zetten naar vetten. Alleen dat is dan wel het ongezonde vet dat je juist niet in je lichaam wilt.
 
Magere producten bevatten meer suikers. Producten die verkocht worden met 0% vet, zijn volgestopt met (verborgen) suikers. Magere en vetarme producten maken je uiteindelijk dus dikker dan de volle varianten





Blixum
Blixum
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Harrison di 6 aug 2013 - 10:46

Ik vind het vooral opvallend dat veel mensen hier zeggen dat spelt "gedoe" is (bijvoorbeeld) dan denk ik: hoezo gedoe? Je koopt gewoon iets anders ipv witte pasta/brood/bloem. Dat is niet meer of minder gedoe. Dus dat begrijp ik niet zo goed. Verder vind ik dat iedereen gewoon moet doen waar hij of zij goed op gaat, zolang je logisch nadenkt kom je een heel eind. Ik vind voeding een interessant gegeven en ontwikkel mijn kennis graag dus heb ik geprobeerd of ik de nieuwste kennis op het gebied van voeding ook aan den lijve ondervond en dat was zo. Bovendien vind ik koken leuk dus maakte ik al niks uit pakjes en zakjes en sommige dingen zijn ook gewoon best logisch als je er over na denkt. Waarom zou een sultana beter zijn dan een wortel?

Maar nogmaals, ik kijk echt niet raar op als iemand een boterham met kaas eet. Ik vind het wel irritant als anderen oordelen over mijn eitje als tussendoortje. Ik zeg toch ook niks van jouw sultana? Ieder zijn ding! Ik geef wel eens adviezen, maar altijd onder het mom van joh dit werkt goed voor mij, misschien is het wat voor jou!

Dit is vast een onsamenhangend verhaal zo op mijn telefoon haha! Doei!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Gast di 6 aug 2013 - 10:47

Blixum, ik vind je adviezen wel interessant! Het is alleen zo moeilijk om me aan al die nieuwe dingen te houden. Ik woon in Noorwegen en de producten komen hier pas een paar jaar later in de winkel en dan zijn ze gelijk superduur. Zuurdesembrood? Echt no way dat ik dat ergens kan krijgen. Net als kwark (kan wel, maar dat is dan 2,50 voor een kleine ontbijtportie), veel soorten groente en fruit etc. 
Ik zou best wel advies op maat willen daarvoor, maar ik gok dat je geen website ofzo hebt, Blixum? Waarom bied je geen voedingsadvies aan bij de weggeef-acties? Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 10:48

Harrison schreef:Ik vind het vooral opvallend dat veel mensen hier zeggen dat spelt "gedoe" is (bijvoorbeeld) dan denk ik: hoezo gedoe? Je koopt gewoon iets anders ipv witte pasta/brood/bloem. Dat is niet meer of minder gedoe.

Zoiets zou voor mij gedoe zijn omdat ik dan naar een andere supermarkt moet, dan de twee supermarkten die hier in de buurt zijn en waar ik normaal heen ga omdat die geen spelt- of zuurdesembrood hebben. Dat noem ik gedoe, ja, want het is verder weg en dan moet ik daar speciaal voor naar toe. Natuurlijk kan het wel, maar je moet wel extra moeite doen dan.
(niet dat ik me zozeer aangesproken voel, maar om even uit te leggen).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Harrison di 6 aug 2013 - 10:59

Marin schreef:
Harrison schreef:Ik vind het vooral opvallend dat veel mensen hier zeggen dat spelt "gedoe" is (bijvoorbeeld) dan denk ik: hoezo gedoe? Je koopt gewoon iets anders ipv witte pasta/brood/bloem. Dat is niet meer of minder gedoe.

Zoiets zou voor mij gedoe zijn omdat ik dan naar een andere supermarkt moet, dan de twee supermarkten die hier in de buurt zijn en waar ik normaal heen ga omdat die geen spelt- of zuurdesembrood hebben. Dat noem ik gedoe, ja, want het is verder weg en dan moet ik daar speciaal voor naar toe. Natuurlijk kan het wel, maar je moet wel extra moeite doen dan.
(niet dat ik me zozeer aangesproken voel, maar om even uit te leggen).
Ja, echt? Want ze hebben zelfs in het gat waar mijn ouders wonen in de appie zuurdesembrood en Chill roggebrood. Dus ik kan me dat gewoon bijna niet voorstellen. En ik heb ook inderdaad wel iets makkelijker praten want in Amsterdam fiets je op weg van werk naar huis langs 20 verschillende supermarkten dus kleine moeite. Maar ik fiets ook om voor mijn speltpasta hoor. Als dat al genoeg gedoe is om iets dan maar niet te doen..

Ik denk dat dat een beetje onaardig klinkt maar zo bedoel ik het niet. Als je niet zo nodig spelt of iets dergelijks in je eetpatroon verwerkt, prima! Maar als je het wel wilt, dan is dat toch een relatief kleine moeite? Dus ik bedoel meer: als je er bewust voor kiest dat niet te doen, niks mis mee. Maar als je het wel graag wilt, waarom houdt een fietstochtje naar een supermarkt verderop je dan tegen? Als je graag een lamsbout wilt maken moet je bijv ook naar de slager, toch!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 11:04

Harrison schreef:
Marin schreef:
Harrison schreef:Ik vind het vooral opvallend dat veel mensen hier zeggen dat spelt "gedoe" is (bijvoorbeeld) dan denk ik: hoezo gedoe? Je koopt gewoon iets anders ipv witte pasta/brood/bloem. Dat is niet meer of minder gedoe.

Zoiets zou voor mij gedoe zijn omdat ik dan naar een andere supermarkt moet, dan de twee supermarkten die hier in de buurt zijn en waar ik normaal heen ga omdat die geen spelt- of zuurdesembrood hebben. Dat noem ik gedoe, ja, want het is verder weg en dan moet ik daar speciaal voor naar toe. Natuurlijk kan het wel, maar je moet wel extra moeite doen dan.
(niet dat ik me zozeer aangesproken voel, maar om even uit te leggen).
Ja, echt? Want ze hebben zelfs in het gat waar mijn ouders wonen in de appie zuurdesembrood en Chill roggebrood. Dus ik kan me dat gewoon bijna niet voorstellen. En ik heb ook inderdaad wel iets makkelijker praten want in Amsterdam fiets je op weg van werk naar huis langs 20 verschillende supermarkten dus kleine moeite. Maar ik fiets ook om voor mijn speltpasta hoor. Als dat al genoeg gedoe is om iets dan maar niet te doen..

Ik denk dat dat een beetje onaardig klinkt maar zo bedoel ik het niet. Als je niet zo nodig spelt of iets dergelijks in je eetpatroon verwerkt, prima! Maar als je het wel wilt, dan is dat toch een relatief kleine moeite? Dus ik bedoel meer: als je er bewust voor kiest dat niet te doen, niks mis mee. Maar als je het wel graag wilt, waarom houdt een fietstochtje naar een supermarkt verderop je dan tegen? Als je graag een lamsbout wilt maken moet je bijv ook naar de slager, toch!


Haha ja hier bij de Lidl en C1000 hebben ze 't niet. Maar de Appie denk ik wel, zeker die in het centrum en daar zitten ook genoeg bakkers. Dus dat kan wel, maar dat doe ik niet 'zomaar' even zeg maar, daar moet ik wel even tijd voor uittrekken. Gezien wij normaal gesproken ééns per week boodschappen doen bij de Lidl komen we eigenlijk in principe niet bij andere winkels tenzij we echt speciale producten nodig hebben, dus dan zou ik 't eens kunnen kopen (niet dat ik dat persé wil hoor, maar om even voorbeeld te geven). Sporadisch zou ik inderdaad wel doen, maar echt als eetpatroon zou voor mij al weer meer 'gedoe' zijn dus. Hoewel je van zo'n fietstochtje weer meer beweegt :P


Maar ik ga nu al bedenken wat en hoe ik handig kan lunchen met m'n nieuwe baan, dat wordt nog wat, want eigenlijk lust ik geen brood wat ik van te voren gemaakt heb. Geloof wel dat ze een keukentje hebben, maar koelkast weet ik niet. Zou ik eens moeten checken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Blixum di 6 aug 2013 - 11:07

Jente schreef:Blixum, ik vind je adviezen wel interessant! Het is alleen zo moeilijk om me aan al die nieuwe dingen te houden. Ik woon in Noorwegen en de producten komen hier pas een paar jaar later in de winkel en dan zijn ze gelijk superduur. Zuurdesembrood? Echt no way dat ik dat ergens kan krijgen. Net als kwark (kan wel, maar dat is dan 2,50 voor een kleine ontbijtportie), veel soorten groente en fruit etc. 
Ik zou best wel advies op maat willen daarvoor, maar ik gok dat je geen website ofzo hebt, Blixum? Waarom bied je geen voedingsadvies aan bij de weggeef-acties? Razz
Nee, geen website, wel via PM benaderd en wat adviezen gegeven. Ik wil daar wel voorzichtig mee zijn zolang ik nog niet gediplomeerd ben. Ik vind het wel leuk en leerzaam om antwoorden te geven. Misschien ooit een eigen topic Very Happy 

Ik kan me soms wel wat kwaad maken om het feit dat de overheid meewerkt aan campagnes waar vooral geld mee verdiend wordt of qua landbouw/beschikbare voedingsstoffen beter uitkomen. Dat gewichtsconsulentes zich laten sponsoren door bepaalde producten en dat keurmerken als het groene vinkje gewoon te koop zijn. Cholesterolverlagers en aanverwante producten zijn een nieuwe hype, waar veel geld mee wordt verdiend. Dat inmiddels bekend is dat de cholesterol uit voeding weinig invloed heeft op de cholesterol in het lichaam laten ze achterwege. Niet voor níets dat de problemen nog altijd toenemen ipv afnemen.

Ik snap heel goed waar de verwarring vandaan komt.
Blixum
Blixum
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Harrison di 6 aug 2013 - 11:09

Ik vind dat ook niet lekker nee! Wat ik op de uni altijd mee nam waren los verpakte crackers en beleg, of rauwkost of salade oid. Als je daar eenmaal handigheid in hebt is het echt net zo makkelijk als je brood smeren!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 11:11

Harrison schreef:Ik vind dat ook niet lekker nee! Wat ik op de uni altijd mee nam waren los verpakte crackers en beleg, of rauwkost of salade oid. Als je daar eenmaal handigheid in hebt is het echt net zo makkelijk als je brood smeren!

Ja idd! Ik ga lekker ideetjes op doen. Echt vanaf de middelbare school heb ik al geen brood meer meegenomen, ik gooide 't stiekem altijd weg en toen ben ik er daarna maar mee opgehouden. Op de uni at ik vaak soep in de kantine, en toen ik op een school werkte kocht ik gewoon van die kaiserbroodjes en pistoletjes die ik droog at (dat is niet echt lekker maar ga ik iig niet van kokhalzen). Maar iets van crackers enzo kan ook natuurlijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Elliot di 6 aug 2013 - 19:22

Ik wil ook nog even inhaken op deze discussie, omdat ik in het andere topic ook aangaf dat ik het soms als vervelend ervaar, alle opmerkingen over wat wel en niet gezond is.
Natuurlijk wil ik goede voeding in mijn lijf stoppen, maar ten eerste zie ik door de bomen het bos niet meer in de zin van wat nu wel en niet gezond is, en eerlijk gezegd heb ik ook niet echt tijd om me daar eens flink in te verdiepen. Ten tweede ben ik in de periode januari - april 10 kg afgevallen met het Weight Watchers systeem, waarbij je dus gewoon in principe alles kan eten, maar punten telt en een bepaald maximum heb. Daarbij heb ik gewoon gegeten, maar als ik bijvoorbeeld creme fraiche in een maaltijd wilde gebruiken, pakte ik toch de light-variant. Ik hoor alleen maar dat die producten ongezond zouden moeten zijn, maar als dat zo is, waarom ben ik dan toch 10 kg afgevallen?

Ik weet gewoon niet meer wat wel en niet geoorloofd is, zowel mijn nichtje als een vriendin van mij hebben voeding en diëtiek gestudeerd en ik heb hen werkelijk waar nog nooit over speltbrood en lijnzaad en overnight oats gehoord. Wel over meergranenbrood, kipfilet en groente en fruit.

Wat ik dus probeer te zeggen is dat ik in principe niets heb tegen voedingsadviezen, maar meer tegen de diversiteit ervan. Hier op het forum lees ik zovel over bepaalde producten waar ik buiten het forum echt waar nog nooit van gehoord heb. Ik ken echt niemand die lijnzaad gebruikt of speltbrood eet. Dus dan krijg ik er een gevoel bij alsof het een hype is hier op het forum. Buiten het forum hoor ik juist dingen als: groente en fruit, voldoende eten en minimaal 6 eetmomenten op een dag om de spijsvertering constant te laten werken. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet geloven.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Punk'd di 6 aug 2013 - 19:56

Met light varianten kun je prima afvallen maar dat afvallen is het doel van gezond eten niet perse.

Gezond eten in mijn ogen betekend producten eten waarbij zo min mogelijk 'onzinnige' middelen aan zijn toegevoegd. Op het moment dat er vet uit een product gehaald wordt (bij light) moet er qua smaak een aanpassing gedaan worden d.m.v. bijv. zoetstoffen of andere producten om het product weer lekker smeuig te maken (welke niet gezond zijn voor je lichaam).

Net als met Cambridge bijvoorbeeld. Veel forumsters, ontzettend veel afgevallen echt heel erg knap. Maar ik neem aan dat zij zelf en andere mensen die Cambridge doen dat niet als 'gezonde' leefstijl zien maar meer een middel om af te vallen.

En nog even over zuurdesem, ik haal bijna altijd brood zonder gist. Het gistingsproces gaat namelijk verder in je maag. Als je een pizzabodem maakt of een brood met gist en deze laat je rusten dan is hij na 45 minuten 2/3x zo groot geworden. Als ik 2 zuurdesemboterhammen eten blijft mijn buik gewoon echt zo plat als een dubbeltje. Als ik 2 volkorenboterhammen eet zie ik na 20 minuten een overduidelijke bolling bij mijn maag. Dat zorgt er bij mij voor dat mijn voorkeur bij de zuurdesem ligt.

Daarnaast is het ook vaak zo dat bij magere producten het vet is omgeruild voor suiker. Als voorbeeldje een pak magere yoghurt bevat vaak dubbel zoveel suiker dan een pak volle yoghurt. Terwijl er in yoghurt voornamelijk goede vetten zitten. Waarom dan die goede vetten vervangen voor suiker of zoetstoffen (zoals Optimel).

Of mensen die toetjes eten, een pak vanille vla bijvoorbeeld. Bevat per 100 gram 15 gram suiker. Een bakje is 250 gram. Dan eet je dus als toetje gewoon 37.5 gram suiker! Dan eet je meer suiker dan er in een Mars zit! (35 gram). Ik persoonlijk snap dan ook niet zo goed waarom mensen toetjes eten? Je bent toch prima verzadigd van je avondmaaltijd, daarom eet je die toch?

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Sea of Trees di 6 aug 2013 - 19:59

Puur en onbewerkt eten is altijd beter. Dus voedsel waar zo weinig mogelijk toevoegingen in zit. Kipfilet voor op brood en ham zijn misschien wel laag in calorieën en minder vet, maar het is niet echt gezond voor je lichaam door al die toevoegingen. Hetzelfde als dingen zoals sultana's etc, allemaal bewerkt. Laag in calorieën maar niet goed voor je lichaam.

Maar je kunt ook te ver gaan vind ik, goed = goed, sommige mensen maken zich druk omdat fruit niet gezond zou zijn door de suikers en omdat het bespoten zou zijn enzo. Ik las laatst zelfs dat zelfs kráánwater niet goed zou zijn. Dan ga je te ver in mijn ogen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Aziraphale di 6 aug 2013 - 19:59

Elliot, maar van de bijv. 200 forummers is er maar een klein gedeelte die die producten eet. Het lijkt misschien alsof het veel mensen zijn maar dat komt ook omdat diegenen samenscholen in bepaalde topics (ik ook) Wink In mijn omgeving ken ik bijvoorbeeld niemand die aan rapley of UP doet maar als ik in de mama-pijler kijk lijkt dat ook heel populair. Dat is dus statistisch gezien niet heel realistisch.

Verder is het al eerder gezegd, maar voordat het 'nieuwe' gezonde eten een keer als lesstof verschijnt bij de opleidingen, is er ondertussen vast alweer iets beters/gezonders Wink En dat zes keer per dag eten, veel groente en fruit etc zul je de lijnzaadeters niet horen ontkennen gok ik! Dat is ook gewoon goed toch?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Harrison di 6 aug 2013 - 19:59

Ik denk dat mensen die overnight oats eten ook gewoon groenten, fruit en kipfilet eten hoor :p. Ik heb trouwens nog nooit overnight oats gemaakt haha dus ik weet het niet!

En verder denk ik dat er een verschil is tussen afvallen en gezond eten. Je kunt op een miljoen verschillende manieren afvallen maar of dat nou perse gezond is is natuurlijk een tweede! Die shakes lijken me voor niemand goed, maar als dat voor iemand werkt en diegene komt daarna niet meteen weer aan door "normaal" te gaan eten, dan is dat toch ook prima!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Sea of Trees di 6 aug 2013 - 20:00

Oh Punk'd ik had jouw reactie nog niet gezien, jij zegt dus wat ik bedoel met mijn bovenste alinea haha.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Punk'd di 6 aug 2013 - 20:01

Daar heb ik ook geen zin in. Ik eet lekker het fruit wat ik wil en kraanwater slecht. Ja doei, ik heb ook wel eens gehoord dat water in een flesje slecht is omdat het dan al een hele tijd tegen plastic aanzit wat dan weer niet gezond is.

Zo kunnen ze bij alles wel gaan miepen. Ik probeer gewoon lekker de richtlijnen te volgen. En fiets wel om voor mijn speltbroodje en verse spulletjes. Niet alleen omdat het ik het lekkerder vind maar het is ook nog een gezonder want ik fiets een extra rondje :P

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Elliot di 6 aug 2013 - 20:02

Haha punk'd k kan echt niet zonder een toetje, ik moet gewoon iets zoets hebben om mijn maaltijd mee af te sluiten. Als ik dat niet doe ga ik 's avonds snoepen. Ik vind het ook gewoon echt onderdeel van het avondeten. Maar ik neem geen vla, meestal iets van yoghurt met fruit (of alleen fruit). Of kwark. Soms neem ik mijn toetje ook later, dan eet ik bijvoorbeeld om 6 uur en mijn toetje neem ik dan om 8 uur, als tussendoortje.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Punk'd di 6 aug 2013 - 20:05

haha ja vla was ook wel echt even het toppunt natuurlijk.

Maar om 8 uur snap ik het al beter. Dan heeft je lichaam ook even de tijd gehad om de maaltijd wat te verwerken. Mijn vriend at vroeger altijd toetjes thuis en wij thuis niet. Dus het is volgens mij ook wel wat je hebt meegekregen. Gelukkig heeft mijn vriend het toetje snel laten vallen en nu snapt hij ook niet meer dat hij dat vroeger altijd deed. Nu moet ik wel zeggen dat wij wel flink ruim koken voor 2 personen. Hij eet meestal 2 borden en ik een ruim gevuld bord. Ik heb daarna gewoon zeker tot 21:00 uur geen trek meer en die 1,5/2 uur die ik dan wel trek krijg die ik kom ik meestal wel door door mijn tanden te poetsen en te denken dat ik zo naar bed kan gaan haha.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum