Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen

+9
Printje
Lejow
Arwyn
TukTuk
_Lana_
blondje1313
Mamsie
Pompoen
Caroow
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Afvallen  Empty Afvallen

Bericht  Caroow di 9 okt 2012 - 1:58

Ik ben afgevallen confused

Ik was in de eerste maanden 2 kilo afgevallen. Toen ik niet meer misselijk was ben ik 4 kilo aangekomen. Twee weken terug was daar nog een kilo bijgekomen, maar nu ben ik wel anderhalve kilo afgevallen. Het ging zo:
58 kilo
56 kilo
60 kilo
61 kilo
59,5 kilo.

Is dit erg? Slecht? Doe ik wat verkeerd?
Mijn buik is wel enorm. Ik ben wel een aantal keer flauwgevallen terwijl ik honger had. Maar ik eet volgens het voedingscentrum wel genoeg.

Ik weet het niet meer Cry Iedereen noemt me zo dik dus ik durf ook niet zomaar nog meer te gaan eten Cry
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Pompoen di 9 okt 2012 - 2:02

Ik zou absoluut gewoon eten als je honger hebt, suikers laten staan want daar krijg je nare pieken en dalen van en meer honger (en sneller flauwvalneigingen). Als je netjes en gezond eet dan zal dat aankomen waarschijnlijk ook wel meevallen!
Zou het kunnen dat je vocht bent kwijtgeraakt? Ik had laatst ineens dat ik echt als een malle moest plassen de hele tijd terwijl ik nauwelijks had gedronken. Had het gevoel alsof ik toen gewoon heel veel vocht kwijtraakte! Heb me alleen niet gewogen, maar mijn weegschaal is niet zo precies.
En anders zou ik even om raad bij je verloskundige vragen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Mamsie di 9 okt 2012 - 2:08

Laat die weegschaal toch staan joh! Gewoon eten en niet buitensporig doen. Ofja niet elke dag!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Pompoen di 9 okt 2012 - 2:13

Mamsie schreef:Laat die weegschaal toch staan joh! Gewoon eten en niet buitensporig doen. Ofja niet elke dag!

Nou ja afvallen is natuurlijk niet goed, maar het is vooral het beste om gezond te eten, dat je dan meer eet dat moet dan maar. En ik zou me echt niet zo druk maken om dat aankomen hoor! Natuurlijk wil je niet 20 kilo aankomen, maar uiteindelijk gaat het er vooral om dat je kindje nu de juiste voedingsstoffen binnen krijgt! Maar ik zou inderdaad ook niet steeds op de weegschaal gaan staan en het bijhouden, je bent gewoon prachtig zwanger hoor!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  blondje1313 di 9 okt 2012 - 2:17

Bewust afvallen is niet goed, als je afvalt door ziekte ofzo kun je er natuurlijk niks aan doen.

Maar je bent volgens mij (wat ik tenminste gezien heb) echt niet dik (ook niet op je buik), ik begrijp niet waar die mensen het dna vandaan halen om daar wat over te zeggen.
Eet je volgens het voedingscentrum genoeg voor gewoon of genoeg voor als je zwanger bent? (Ik moet zeggen dat ik vind dat zij vinden dat je wel erg veel moet eten juist)? Toch zou ik als je meer trek hebt gewoon toch meer eten, je lichaam geeft misschien toch niet voor niks aan dat er behoefte aan is.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Caroow di 9 okt 2012 - 2:18

Ik eet volgens de richtlijnen voor zwangeren, en dat is best wel veel inderdaad. Maar ik heb ook echt honger de hele dag!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  blondje1313 di 9 okt 2012 - 2:24

Ik ook, en dan ga ik helaas ook regelmatig voor de ongezonde dingen, ik vind het zo lastig om gezond te blijven eten.
Ik hoop heel erg dat ik onder de 90 kg ga blijven, maar aangezien ik al met 75 begonnen ben deze keer ben ik er bang voor....

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Pompoen di 9 okt 2012 - 2:26

Caroow schreef:Ik eet volgens de richtlijnen voor zwangeren, en dat is best wel veel inderdaad. Maar ik heb ook echt honger de hele dag!

Ik eet echt niet volgens richtlijnen hoor, maar als ik honger heb dan eet ik iets voedzaams. Soms een pakje crackertjes, andere keer gewoon een boterham. Als je honger hebt moet je daar volgens mij aan toegeven als je zwanger bent, ook al zeggen de richtlijnen wat anders, richtlijnen zijn altijd gebaseerd op gemiddelden, maar bij jou kan het gewoon anders liggen. Net als dat jij en ik allebei al vroeg een buik kregen terwijl alle boekjes zeggen dat je zo rond 16-20 weken het wel eens kunt gaan zien...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Pompoen di 9 okt 2012 - 2:27

blondje1313 schreef:Ik ook, en dan ga ik helaas ook regelmatig voor de ongezonde dingen, ik vind het zo lastig om gezond te blijven eten.
Ik hoop heel erg dat ik onder de 90 kg ga blijven, maar aangezien ik al met 75 begonnen ben deze keer ben ik er bang voor....

Ik ben ook op 75 begonnen en ik streef er ook naar om niet meer dan 90 te gaan wegen. Maar ik probeer dan ook wel de echt ongezonde dingen te laten voor wat het is. Of ik geef daar een paar keer aan toe en ga dan weer gezond eten. Ik snoep bijna niet, want snoep, koek etc. daar zit zoveel in waar jij zelf en je kindje niks aan hebben! Nou ja behalve een tijdelijk comfort-gevoel ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 2:27

Caroow schreef:Ik eet volgens de richtlijnen voor zwangeren, en dat is best wel veel inderdaad. Maar ik heb ook echt honger de hele dag!

Dat had ik ook. De verloskundige zei dat ik gewoon wat moest eten als ik honger had. Als het maar gezonde dingen zijn. Ik eet elke avond 2 sinaasappelen, die vullen mijn maag wel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  blondje1313 di 9 okt 2012 - 2:28

Ik geniet nu toch even lekker van mijn tijdelijk comfortgevoel met een lekkere Dovereep....

Maar vanavond een voedzame maaltijd en daarna niet meer ongezond snacken!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  _Lana_ di 9 okt 2012 - 3:03

Gewoon goed en gezond blijven eten, dan is er niets aan de hand.
En inderdaad, de weegschaal even in de hoek zetten en iedereen laten praten.

Ik ben in het begin wel 10 kilo afgevallen. Volgens de gynaecoloog was dit geen probleem, omdat je lichaam genoeg reserves heeft aan vitamines. En in mijn geval sowieso genoeg reserves, haha Laughing . Dit laatste zei de gynaaecoloog trouwens niet hoor Wink .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  TukTuk di 9 okt 2012 - 3:28

Ik zou niet zo streng naar die richtlijnen kijken maar naar je eigen lichaam en je eigen behoefte / honger.. Als je honger hebt gewoon eten dus, dat je flauwvalt van de honger is niet normaal natuurlijk, dus gewoon lekker gezond blijven eten en als het wat meer is dan normaal, dan is dat maar zo toch?

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:30

Je hebt honger en valt flauw? Dan lijkt het me toch een teken dat je veel te weinig binnenkrijgt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Arwyn di 9 okt 2012 - 3:31

Als je honger hebt en daardoor (bijna) flauwvalt moet je sowieso wat eten natuurlijk!
Een oud collega van mij is de eerste maanden alleen maar afgevallen. Toen ze eenmaal aankwam, was het ook gelijk 4 kilo in 1 of 2 week of zo, haha. Kon je trouwens echt niet aan haar zien, gewoon een mooie babybuik, net als jij!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Caroow di 9 okt 2012 - 3:31

Megara schreef:Je hebt honger en valt flauw? Dan lijkt het me toch een teken dat je veel te weinig binnenkrijgt?

Ik weet niet of ik echt flauw viel van de honger of dat ik toevallig honger had en ergens anders door flauwviel.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Pompoen di 9 okt 2012 - 3:32

blondje1313 schreef:Ik geniet nu toch even lekker van mijn tijdelijk comfortgevoel met een lekkere Dovereep....

Maar vanavond een voedzame maaltijd en daarna niet meer ongezond snacken!

Haha nou als je had gezien wat voor hoeveelheden comfortfood ik de afgelopen dagen naar binnen heb gewerkt...maar goed, ik merk dan ook gelijk verschil, ik heb veel meer honger en voel me minder lekker. Dus als de marsijsjes op zijn dan is het weer even mooi geweest met zoetigheid en ga ik gewoon weer over op hartigheden want dat bevalt me veel beter.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:35

Caroow schreef:
Megara schreef:Je hebt honger en valt flauw? Dan lijkt het me toch een teken dat je veel te weinig binnenkrijgt?

Ik weet niet of ik echt flauw viel van de honger of dat ik toevallig honger had en ergens anders door flauwviel.

Lastig. Ik zou iig goed kijken naar je eigen behoeftes en niet zo zeer naar het gemiddelde van het voedingscentrum. Die fout heb ik ook gemaakt en uiteindelijk kreeg ik de (voor mij) verkeerde dingen binnen. We zijn immers niet allemaal zo gemiddeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  TukTuk di 9 okt 2012 - 4:38

Misschien kan je ook beter advies vragen aan je VK, dan alleen naar de richtlijnen van het voedingscentrum te kijken? Dat zijn zulke algemene adviezen, je VK kan (neem ik aan?) je veel betere tips geven.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Lejow di 9 okt 2012 - 4:39

Als je honger hebt, echt gewoon eten!!
En dan voor iets (redelijks) gezonds gaan. En op zijn tijd gewoon heerlijke slechte dingen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Printje di 9 okt 2012 - 5:08

Mamsie schreef:Laat die weegschaal toch staan joh! Gewoon eten en niet buitensporig doen. Ofja niet elke dag!

Doe ik ook! Heb deze zwangerschap nog geen 1x op de weegschaal gestaan. Ik heb er vreselijk hekel aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Paper Crown di 9 okt 2012 - 5:13

Ik ben 28 weken zwanger en ben 4 kilo aangekomen. Weeg 57, voor mijn doen ben ik best 'dik' tenminste dat zegt de weegschaal..
Maar al woog ik nu 14 kilo meer, ik zou toch eten! Niemand komt 19 kilo aan van 2extra boterhammen op een dag.
Caroow als je honger hebt moet je echt eten. Je kindje gaat nu voor en who cares wat mensen zeggen? Meestal hebben ze geen idee hoe en wat een zwangere vrouw er echt uitziet! Afgelopen woensdag werden er meubels bezorgd door 2 mannen, zegt die ene tegen mij: 'zo dat kan nooit lang meer duren?' Ik antwoorde dat t zeker nog 3 maanden duurt, grapte hij: haha zitten er 2 in? Zegt zijn collega: 'Klaas, dit is nog niets man, je had mijn vrouw moeten zien!' Maw- ze weten 't niet en hij lulde maar wat!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 5:19

Printje schreef:
Mamsie schreef:Laat die weegschaal toch staan joh! Gewoon eten en niet buitensporig doen. Ofja niet elke dag!

Doe ik ook! Heb deze zwangerschap nog geen 1x op de weegschaal gestaan. Ik heb er vreselijk hekel aan.

hier word je bij ieder bezoek aan de vk gewogen :nopompom:

ik was trouwens 15kg aan gekomen en je zag t nauwelijks, ik had zelfs mijn taille nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Printje di 9 okt 2012 - 5:21

Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Mamsie schreef:Laat die weegschaal toch staan joh! Gewoon eten en niet buitensporig doen. Ofja niet elke dag!

Doe ik ook! Heb deze zwangerschap nog geen 1x op de weegschaal gestaan. Ik heb er vreselijk hekel aan.

hier word je bij ieder bezoek aan de vk gewogen :nopompom:

Hier gelukkig niet meer, bij R was het verplicht maar nu dus niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Clapperdie di 9 okt 2012 - 6:14

Ik had ook erge honger en ik heb gewoon meer gegeten. Je hebt niet voor niets meer honger. Je lichaam heeft meer voedsel nodig!

Lekker een extra boterham eten. Ik heb pakken sultana's weggegeten.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen  Empty Re: Afvallen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum