Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen, wat vind jij?

+24
Poubelle
Lynn_
Sushi
silly-one
Exogenesis
Davinia
Blond
Sea of Trees
Punk'd
Elliot
Harrison
Blixum
Charles
Victoria-
Pitufo
Rovine
Aziraphale
mzcharlotte
Nyx
Lavendel
Marin
Aimee
Siem
Maple
28 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Maple di 6 aug 2013 - 7:02

Om een discussie in een ander topic even hier voort te zetten:

Zuurdesembrood, of gewoon volkorenbrood? Veel groenten en fruit, of oppassen met fruit vanwege de fruitsuikers? Overnight oats met lijnzaad als ontbijt, of een boterham met kaas?

Met andere woorden: wat vind jij nou écht gezond, en waarom?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Siem di 6 aug 2013 - 7:11

Ik eet volkorenbrood, drink geen tot weinig frisdrank maar dan wel weer de helft spa rood en de andere helft water op een dag. Drink wel melk omdat ik het lekker vind zit geen gedachte achter Wink  Ik eet voldoende fruit en ook minstens 2 ons groente op een dag maar dan wel door de dag heen. Dus bij de lunch meestal wat rauwe groente vaak 's morgens of 's middags nog een groente/fruitshake en dan 's avonds nog wat groente bij de avondmaaltijd. Ik eet gewoon volkorenpasta, quinoa en zilvervliesrijst. Soms vervang ik mijn brood door een bord met Brinta en ik eet ook minstens 5 keer per week yoghurt met muesli ipv een broodmaaltijd.

En de reden dat ik hiervoor kies: is omdat ik hiermee het beste kan functioneren dit 'eetplan' heb ik opgesteld met een diëtiste ivm medicijnen

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Aimee di 6 aug 2013 - 7:25

Ik denk dat het allemaal prima is, zolang er gewoon afwisseling en niks extreems aan is. Ik vind speltbrood heel erg lekker, maar als het op is bij de AH pak ik gewoon meergranenbrood. Ik vind fruit gezond en eet het graag, maar geen 3 bananen en 2 mango's op een dag, omdat ik dat qua suikers en calorieën niet meer gezond vind.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 7:32

Ik heb nog steeds niet echt goede argumenten gehoord waarom zuurdesem gezond zou zijn. Ik vind het lekker.. Maar gezond? Waarom?

Ik vind het maar raar dat al dat soort dingen ineens hip en gezond zijn.

MAAR. Dat gezegd hebbende..

Sinds twee maanden eet ik weer normaal koolhydraten, zelfs meer boterhammen dan vroeger (en meestal gewoon normaal volkorenbrood), en ik ben binnen no time weer 3 kilo aangekomen! Dus dat ligt dan toch denk ik aan de koolhydraten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Lavendel di 6 aug 2013 - 7:49

Maar iemand heeft toch ook op een gegeven moment ontdekt dat volkorenbrood beter is dan bruin brood em bruin beter dan wit? En dat is toch ook zonder moeite overgenomen (denk ik) Waarom is spelt en zuurdesem dan ineens alleen 'hip'.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Maple di 6 aug 2013 - 7:51

Dat ligt aan het stoppen met eten van koolhydraten. Je lichaam gaat daaraan wennen en op het moment dat je ze weer begint te eten vliegt de boel er weer aan. Daarom zou ik er nooit voor kiezen koolhydraatarm te eten smile
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 7:53

Lavendel schreef:Maar iemand heeft toch ook op een gegeven moment ontdekt dat volkorenbrood beter is dan bruin brood em bruin beter dan wit? En dat is toch ook zonder moeite overgenomen (denk ik) Waarom is spelt en zuurdesem dan ineens alleen 'hip'.

Ik heb geen idee, ik vind het alleen zo raar dat ineens iedereen zweert bij dat soort broden, terwijl men het vroeger in den ouden daeghen ook at. Wink WAAROM is het zo gezond? Ja bij spelt dan misschien snap ik het nog wel omdat het hoge voedingswaarden heeft omdat het gewoon een ander soort graan is.. Maar zuurdesem? Ik kan het wel googlen hoor en dan vind ik wel dingen waarom het gezonder zou zijn, maar ik vind het gewoon opvallend dat zoiets ineens massaal gegeten wordt. Snap je?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 7:54

Maple schreef:Dat ligt aan het stoppen met eten van koolhydraten. Je lichaam gaat daaraan wennen en op het moment dat je ze weer begint te eten vliegt de boel er weer aan. Daarom zou ik er nooit voor kiezen koolhydraatarm te eten smile

Ik heb nooit 100% koolhydraatvrij gegeten want dat kon ik niet, maar het is inderdaad opvallend hoe ontzettend snel de kilo's er weer aanvliegen. Bijna twee jaar koolhydraatarm en tien kilo lichter, en twee maanden koolhydraten en weer drie kilo zwaarder. Zet me wel aan het denken om weer gewoon terug te gaan naar de manier waarop ik at. Ik vond dat prima gaan eigenlijk als ik terug denk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Nyx di 6 aug 2013 - 7:57

Door dergelijke discussies weet ik helemaal niet meer wat goed is.

Zelf eet ik volkorenbrood met allerlei beleg zonder te kijken naar vetten e.d. Ik eet Magere Yoghurt (en omdat het me lekker leek eens biologisch) met muesli en fruit (momenteel aardbeien). Ik eet appelen, omdat die me opeens ook weleens bevallen. Maar ik eet ook gewoon pasta, het liefst tagliatelle. Aardappelen, groenten en bak mijn vlees niet meer in water, maar in boter, omdat het beter is voor mijn stoelgang. Noten eet ik ook, maar zijn me momenteel even te duur. En ik eet zes keer per dag. Ow, ik eet ook graag haring. Die schijnt gezonde vetten te bevatten. Zalm ook, maar ook volvette paturain of de goedkopere variant daarvan.

Ik pik overal wat op en ik voeg het maar samen, want het echt weten doe ik het niet meer. Als ik mijn eetlijst van 12 jaar geleden erbij pak, dan zit ik aardig netjes met gewoon normaal eten.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Gast di 6 aug 2013 - 7:58

Ik denk dat gevarieerd en niet te veel eten gezond is. Ik neem wat ik lekker vind, maar ik zou nog wat minder moeten snoepen. Ik geloof niet dat je enorm aankomt als je 3 stuks fruit per dag eet omdat er fruitsuikers in zitten. Net als dat ik niet geloof dat je niet af kan vallen als je koolhydraten eet. Zo lang je afwisselt en niet te veel snoept, denk ik dat je gezond bezig bent.

Ik word trouwens echt heel moe van mensen die zogenaamd weten wat wel en niet gezond is. Mijn zus praat me een schuldgevoel aan omdat ik een glaasje sinaasappelsap drink, omdat daar fruitsuikers in zitten. Maar 's avonds neemt ze wel koffie en wijn Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  mzcharlotte di 6 aug 2013 - 8:00

Ik ben van mening dat je moet eten waar je je goed bij voelt, zolang het met mate is. Een glaasje wijn per avond is de ene keer goed tegen hart- en vaatziekten e.d. en de andere keer moet je vooral geen wijn drinken om een andere reden. Ik bedoel ermee te zeggen, er zijn altijd voors- en tegens te bedenken.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 8:01

Nyx, jij noemt een aantal voorbeelden waar ik ook altijd over twijfel.

Ik eet ook magere yoghurt, maar wel weer met toegevoegde suikers (geloof ik). Vorig jaar hier nog gelezen dat je dan beter vollere yoghurt zonder suiker kunt eten, of juist met echte suiker en geen zoetstoffen. Dat is zo lastig... Wat is dan het beste?

Zelfde geldt voor die vette vis enzo. Wij eten minstens 2 keer per week vis, heel gezond, en vette vis zoals makreel mag dan best. Maar is het dan gezonder om dat wél te eten of om te laten staan?

Ik denk dat je/we moeten realiseren dat GEZOND niet gelijk staat aan AFVALLEN. Gezond is goed voor je lichaam, maar betekent niet direct dat je er van afvalt. Ik vind dat ik vrij gezond eet, en zeker gevarieerd, maar dat betekent ook dat ik niet heel snel af val. Maar die koolhydraten ga ik zeker weer minderen, heb ik me door dit topic gerealiseerd.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Aziraphale di 6 aug 2013 - 8:01

Misschien is het nu zo dat het massaal gegeten wordt, het geitenwollensokken imago van gezonde voeding is bijna verdwenen. Net als dat er vijf jaar geleden massaal Gebakkerd werd, twee jaar geleden veel geshaked, etc. Nu wil men afvallen door ouur en gezind te eten. Mensen zijn nu meer met gezonde voeding bezig, het is een soort golfbeweging ofzo.

Ik ben zelf al 15 jaar bezig met gezonde voeding, geen vlees eten, zelf brood bakken, zoveel mogelijk biologisch eten etc. Puur voor de natuur én ook voor mezelf. Ik vind het juist fijn dat er nu zoveel lekkere recepten en ideeën zijn en dat ik hier op het forum recepten kan delen en inspiratie kan op doen. En dat je bij de AH nu ook veel kan kopen in plaats van alles bij de reformwinkel, want dat is me helaas wat te duur.

Overigens ben ik 8 kilo afgevallen door te stoppen met verkeerde suikers in vruchtensappen, frisdranken, tussendoortjes zoals Sultana's, etc. Niet doordat ik ineens speltbrood ging eten Wink

Oh en ik ben nog steeds dol op een patatje met met een bonita, om de twee weken gaan we naar de snackbar. En ik wil chips, altijd. Maar dat doe ik alleen in het weekend, dan gaat er een hele zak aan smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Nyx di 6 aug 2013 - 8:12

Als puber heb ik vele soorten fruit gemeden, vanwege de fruitsuikers. Dat zou erg slecht zijn. Nu eet ik het wel weer, omdat het nu juist erg gezond zou zijn. Maar nu begin ik toch weer te twijfelen, omdat mijn gezonde leefstijl momenteel niets met mijn gewicht doet. En ik wil best gezond eten, maar niet voor altijd dik blijven.

Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Maple di 6 aug 2013 - 8:20

Nyx, beweeg je wel? Lopen, fietsen? Zonder bewegen heeft gezond eten om af te vallen weinig zin Wink
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Nyx di 6 aug 2013 - 8:27

Maple schreef:Nyx, beweeg je wel? Lopen, fietsen? Zonder bewegen heeft gezond eten om af te vallen weinig zin Wink

Tijdens de warmte niet. Want ik kwam echt amper van de bank af. Dus in dat opzicht mag ik blij zijn dat ik gelijk ben gebleven. Maar nu het weer koeler is zal ik minstens 3x per week een uur lopen. Snelwandelen, niet dat slome shoplopen. Wink
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Rovine di 6 aug 2013 - 8:29

Marin schreef:Sinds twee maanden eet ik weer normaal koolhydraten, zelfs meer boterhammen dan vroeger (en meestal gewoon normaal volkorenbrood), en ik ben binnen no time weer 3 kilo aangekomen! Dus dat ligt dan toch denk ik aan de koolhydraten.

 Koolhydraten kunnen ook vocht vasthouden. Dus meer koolhydraten in je lijf zou een extra vocht kunnen betekenen.

Volle yoghurt wordt beter genoemd omdat bij magere er dingen uitgehaald zijn en vervangen door andere dingen die rommel zouden kunnen zijn (ik formuleer het voorzichtig omdat het niet altijd zo hoeft te zijn). Zelfde als met 30+-kaas overigens, vetten eruit, smaakt naar karton, dus een bak smaakstoffen en opvulmiddel erbij.

Fruit weglaten hoeft niet vind ik. Ik ken niemand die dik geworden is omdat hij zo dol is op druiven of bananen. Er zitten genoeg voedingsstoffen in die de suikers compenseren.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Gast di 6 aug 2013 - 8:50

Ik quote Lavendel even uit het andere topic, vond dat wel een goede uitleg. Benieuwd naar jullie antwoord?

Oke stiekem toch nog 1 puntje. Wat is er mis met accepteren dat bepaald voedsel beter is voor een lichaam dan ander voedsel? Daar wordt gewoon onderzoek naar gedaan net als naar nieuwe medicijnen. De wijze waarop kanker 15jaar geleden behandeld werd is vast ook anders dan nu. Dan blijf je toch ook niet stug vast houden aan het oude? Ja heel veel Sonja Bakker producten zijn snel, lekker en gezond maar het doet gewoon weinig voor je lichaam. Fact. En dat is geen modeverschijnsel maar kennis die zich ontwikkeld. Geef dat gewoon toe aan jezelf. Of je er dan voor kiest is een tweede.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Maple di 6 aug 2013 - 8:58

Maar waarom houden diëtisten dan vast aan volkorenbrood, bijvoorbeeld? Ik bedoel, wetenschappers spreken elkaar zo erg tegen altijd, wat de één goed vindt, vindt de ander slecht. Ik neem dus niet al die fancy, dure producten maar aan alsof dat geweldig is.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Siem di 6 aug 2013 - 9:02

@ carrie vind ik helemaal niks mis mee. Lijkt me ook niet meer dan logisch dat door onderzoek er nieuwe ideeën/theorieën ontstaan en dat je je levenswijze aanpast als dat goed voor je is en je daar behoefte aan hebt.
Echter bepaalde dingen kan ik me niet in vinden/of ik kies daar bewust voor omdat ik het lekker vind of nodig acht voor mezelf. Zoals melk/zuivel ik hou ervan en blijf ook gewoon melk drinken omdat ik het lekker vind en ik me er goed bij voel. De sonja bakker producten eet ik zelf dan weer niet omdat ik die producten niet vind passen in mijn levensstijl.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Pitufo di 6 aug 2013 - 9:02

Carrie schreef:Ik quote Lavendel even uit het andere topic, vond dat wel een goede uitleg. Benieuwd naar jullie antwoord?

Oke stiekem toch nog 1 puntje. Wat is er mis met accepteren dat bepaald voedsel beter is voor een lichaam dan ander voedsel? Daar wordt gewoon onderzoek naar gedaan net als naar nieuwe medicijnen. De wijze waarop kanker 15jaar geleden behandeld werd is vast ook anders dan nu. Dan blijf je toch ook niet stug vast houden aan het oude? Ja heel veel Sonja Bakker producten zijn snel, lekker en gezond maar het doet gewoon weinig voor je lichaam. Fact. En dat is geen modeverschijnsel maar kennis die zich ontwikkeld. Geef dat gewoon toe aan jezelf. Of je er dan voor kiest is een tweede.

Wat ik vervelend vind, is niet zo zeer dat er blijkbaar dingen zijn die nog gezonder zijn, maar wel dat er ineens gedaan wordt alsof de richtlijnen van het voedingscentrum je reinste onzin zijn en dat een eetpatroon volgens de schijf van vijf ongezond is. Gelukkig worden dergelijke reacties langzaam maar zeker steeds meer genuanceerd.

En verder is het denk ik ook gewoon het feit dat ik er niet genoeg over weet. Voor zover ik weet is ten volgens de schijf van vijf het gezondste voedingspatroon en ineens blijkt dat niet meer te kloppen en wordt er geschermd met producten waar ik het bestaan nog niet eens van kende. Naast dát ik geen zin/tijd heb om uit te zoeken hoe dat nou allemaal zit, wat het is en waarom het gezonder zou zijn, hoort het ook bij een eetpatroon dat ik lastig vind in te passen in mijn dagelijks leven. Maar toch word ik onzeker van al die discussies hierover, vooral ook omdat de meiden die het nieuwe eten propageren er heel veel over (lijken te) weten.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Siem di 6 aug 2013 - 9:03

Maple schreef:Maar waarom houden diëtisten dan vast aan volkorenbrood, bijvoorbeeld? Ik bedoel, wetenschappers spreken elkaar zo erg tegen altijd, wat de één goed vindt, vindt de ander slecht. Ik neem dus niet al die fancy, dure producten maar aan alsof dat geweldig is.

 Als ik een gokje moet doen zou ik zeggen vanwege de vezels

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Pitufo di 6 aug 2013 - 9:07

Maple schreef:Maar waarom houden diëtisten dan vast aan volkorenbrood, bijvoorbeeld? Ik bedoel, wetenschappers spreken elkaar zo erg tegen altijd, wat de één goed vindt, vindt de ander slecht. Ik neem dus niet al die fancy, dure producten maar aan alsof dat geweldig is.

Dat is denk ik gewoon typisch een gevalletje logge maatschappij. Het duurt even voordat dit soort inzichten daadwerkelijk overal doordringen. Er zullen vast al diëtisten zijn die een dergelijk eetpatroon wel adviseren. Dat op grote schaal komt pas later, en waarschijnlijk veel later omdat leerstof op opleidingen ook bijzonder traag verandert.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Gast di 6 aug 2013 - 9:13

Siem schreef:@ carrie vind ik helemaal niks mis mee. Lijkt me ook niet meer dan logisch dat door onderzoek er nieuwe ideeën/theorieën ontstaan en dat je je levenswijze aanpast als dat goed voor je is en je daar behoefte aan hebt.
Echter bepaalde dingen kan ik me niet in vinden/of ik kies daar bewust voor omdat ik het lekker vind of nodig acht voor mezelf. Zoals melk/zuivel ik hou ervan en blijf ook gewoon melk drinken omdat ik het lekker vind en ik me er goed bij voel. De sonja bakker producten eet ik zelf dan weer niet omdat ik die producten niet vind passen in mijn levensstijl.
Ja klinkt logisch. Ik drink bijvoorbeeld geen melk meer. Maar niet principieel ofzo, ik zou geen cappu afslaan als deze is gemaakt met koeienmelk. Ik vind het prima (duh haha) als jij grwoon volkorenbrood blijft eten. Maar ik vind het altijd zo jammer dat er reacties zijn zoals die van Pannetoet in het andere topic. Leven en laten leven, en omdat je iets niet (wil?) begrijpt, betekent het nog niet dat het dom is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Siem di 6 aug 2013 - 9:19

Klopt pannetoet's reactie vond ik ook zwaar overtrokken en erg negatief. Ik lees vaak ook dingen die ik wel gebruik. Zo moest ik meer groente gaan eten daar had ik heel veel moeite mee totdat ik hier ergens een recept las van een groene shake en die vind ik erg lekker. Ik eet ook meer noten dit omdat ik vaker op een dag moet eten en ik dit erg gemakkelijk vind. Maar goed qua brood blijf ik bij volkoren (terwijl ik ander brood veel lekkerder vind) omdat het voor mij de beste manier is. Ik heb speltbrood geprobeerd maar daar reageerde mijn lichaam niet goed op. Ik sta dan ook open voor andere meningen als ik vind dat het voor mij een toevoeging kan zijn.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen, wat vind jij? Empty Re: Afvallen, wat vind jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum