Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcohol gebruik en moeder zijn

+35
Steep
smooch
Luce
Parel
CCC
_Lana_
Pompoen
Charles
Ella
Puggle
PapillonRose
Muppetje
Manderijn
Bluestar
Bloem86
Pink!
Filoria
June
TukTuk
Sun88
Star007
mzcharlotte
LDJ
Engelse Drop
Happydobby
Amber-
Fearie
Annie24
Slakje
studiebol
Printje
Lenthe
Twellie
Elodie
Aimee
39 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Alcohol gebruik en moeder zijn - Pagina 3 Empty Re: Alcohol gebruik en moeder zijn

Bericht  Luce ma 5 aug 2013 - 19:16

Als er iemand bij je kind is die nuchter is en voor hem/haar zorgt, is het toch geen probleem of wat te drinken? Kijk, zo lam worden dat je niet meer weet wat je doet is het andere uiterste, maar ik word gerust nog wel eens flink aangeschoten hoor. Bijvoorbeeld op een feestavond, als mijn kinderen bij oma logeren en mijn man en ik gewoon lekker aan het feesten zijn. 

Als de kinderen erbij zijn is 1 van ons wel altijd nuchter. Maar als we thuis op de bank zitten en de kinderen liggen in bed en ik ben niet zwanger Wink, dan drinken we allebei ook gerust wat hoor.

Sjonge, ik wist niet dat dat ook al afgeschaft werd als je ouders wordt.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol gebruik en moeder zijn - Pagina 3 Empty Re: Alcohol gebruik en moeder zijn

Bericht  smooch ma 5 aug 2013 - 19:31

Wij drinken in het weekend beide wel eens een wijntje en mijn vriend drinkt dan meestal bier. Bij verjaardagen spreken we altijd af wie nuchter blijft. 

Zaterdag gaan we samen naar een festival en dan blijft onze dochter bij oma slapen.
Echt dronken wordt ik niet meer en vind ik ook niks aan, vooral the day after. Maar licht aangeschoten wel. Kan sowieso niet meer zo goed tegen .
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Steep ma 5 aug 2013 - 20:01

Pre huidige zwangerschap dronk ik regelmatig een wijntje of 2 of meer vaak in het weekend, soms elke dag (lag aan het gezelschap). Wij hebben ook de afpraak dat als Ruben thuis slaapt er 1 nuchter blijft en vaak ben ik dat. Ik heb (nog) geen rijbewijs,  maar bij ernstige zaken bel je toch de ambulance en de huisartsenpost/ ziekenhuis zit om de hoek en dat is zelfs te lopen. Daarnaast zijn er vrij veel mensen die we mogen bellen snachts mocht er nood zijn (man moet soms midden in de nacht weg als hij dienst heeft).
 De opmerking vind ik dus heel vreemd, dan zou je dus nooit meer mogen drinken, toedeledokie!!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Shisha ma 5 aug 2013 - 20:24

Af en toe een drankje moet wel kunnen vind ik. Al helemaal wanneer je op stap bent en iemand anders op je kind past.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Sea of Trees ma 5 aug 2013 - 20:30

Kijk, zolang je jezelf niet katje lam zuipt waar je kinderen bij zijn dan vind ik het niet erg. Flink dronken worden als je kind er niet bij is vind ik wel een beetje raar, maar goed, dat is ieder voor zich.

Ik hou het zelf persoonlijk bij flink aangeschoten zijn (als mijn kind uit logeren is) dat is voor mij de grens. Die reactie op Facebook vind ik echt te belachelijk!
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Jasmine ma 5 aug 2013 - 20:46

Als ik niet zwanger ben, drink ik ook gewoon een borrel. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.

Ik zorg wel dat ik niet meer tegen mijn grens aankom, zodat ik de volgende ochtend weer gewoon voor de kinderen kan zorgen. Meer dan twee of drie drankjes zal ik dan ook niet snel drinken, gewoon om elk risico uit te sluiten. De drank hoeft maar iets verkeerd te vallen en dan heb ik de volgende dag een probleem. Daar heb ik geen zin aan.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  blondje1313 ma 5 aug 2013 - 23:02

Ik ben het wel eens met de opmerking dat je 24 uur per dag moeder bent, en dat je daar soms ook rekening mee moet houden. Als je je helemaal laat gaan en hartstikke dronken op foto's staat die op facebook belanden is dat misschien niet zo handig als je kinderen hebt die dat ook kunnen zien. Het zelfde met bepaalde beroepen, ik ben lerares, dus ik moet eigenlijk 24 uur per dag bewust zijn van wat ik doe.
Maar gewoon gezellig een paar wijntjes moet gewoon kunnen.
Ik heb gisteren op de bank ook een lekker blond biertje gedronken omdat Niels tegenwoordig van 20.30 tot in de vroege morgen slaapt, dus eentje kon wel in combinatie met bv.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: