Alcohol gebruik en moeder zijn
+35
Steep
smooch
Luce
Parel
CCC
_Lana_
Pompoen
Charles
Ella
Puggle
PapillonRose
Muppetje
Manderijn
Bluestar
Bloem86
Pink!
Filoria
June
TukTuk
Sun88
Star007
mzcharlotte
LDJ
Engelse Drop
Happydobby
Amber-
Fearie
Annie24
Slakje
studiebol
Printje
Lenthe
Twellie
Elodie
Aimee
39 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Alcohol gebruik en moeder zijn
Mijn schoonzusje plaatste van de week een statusupdate over het drinken van een aantal wijntjes bij de gay pride. Ze kreeg direct een reactie van iemand die schreef 'lekker onverantwoorde moeder ben jij ', schoonzusje reageerde dat het kind op dat moment bij haar vader was en dus goed voor gezorgd werd, waarop diegene weer reageerde 'in mijn ogen ben je 24u per dag moeder, en dus verantwoordelijk'.
Ik voel mij zelf niet prettig bij alcohol drinken nu Luuk er is, omdat ik het een naar idee vind misschien niet adequaat te kunnen reageren mocht er wat gebeuren. Maar ik snap wel dat anderen het wel doen, vooral als er gewoon een nuchtere achterwacht is.
Hoe staan jullie hier tegen over?
Ik voel mij zelf niet prettig bij alcohol drinken nu Luuk er is, omdat ik het een naar idee vind misschien niet adequaat te kunnen reageren mocht er wat gebeuren. Maar ik snap wel dat anderen het wel doen, vooral als er gewoon een nuchtere achterwacht is.
Hoe staan jullie hier tegen over?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Alcohol gebruik en moeder zijn
Wow wat een reacties!
Ik drink bijna elke dag en ben een goede moeder.
Ik drink bijna elke dag en ben een goede moeder.
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Zelf drink ik normaal eigen niet of nauwelijks, maar dat is meer een soort gewenning dan een principe. Ik zie er echt geen enkel probleem in wat te drinken als moeder zijnde als er gewoon iemand op je kind past.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ja, want als je een kind hebt moet je ineens geheelonthouder zijn, ook al is je kind niet eens bij je
Ik dacht eerst dat ze zwanger was en dan vind ik het niet kunnen om alcohol te drinken of een kind meenemen naar de kroeg (jaja, die mensen zijn er echt!) Dat vind ik ook belachelijk! Maar kom op he, als het kind bij zijn vader thuis is kun je echt wel aan de wijn
Ik dacht eerst dat ze zwanger was en dan vind ik het niet kunnen om alcohol te drinken of een kind meenemen naar de kroeg (jaja, die mensen zijn er echt!) Dat vind ik ook belachelijk! Maar kom op he, als het kind bij zijn vader thuis is kun je echt wel aan de wijn
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind een wijntje moet kunnen, maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Ik drink zelf sowieso eigenlijk niet en vind dat alcohol alleen moet kunnen als je kind idd ergens anders is, of anders dus 1 glaasje ofzo.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Nou, ik drink in het weekend echt wel eens een wijntje of een Jillz heerlijk vind ik dat. Ik doe het niet elke avond gewoon omdat ik dat niet nodig vind niet omdat ik nu een moeder ben. Toen ik geen moeder was deed ik dat ook niet. Ik giet met niet helemaal vol als ik alleen thuis ben met de meiden, omdat ik dat dan geen prettig idee vind, maar als ze uit logeren zijn dan drink ik wel eens wat meer.
Ik vind die reactie die ze krijgt eigenlijk wel belachelijk.
Ik vind die reactie die ze krijgt eigenlijk wel belachelijk.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Wat een achterlijke reactie. Alsof je nooit meer mag drinken of dronken mag zijn eenmaal je een kind hebt gekregen...
Zolang je niet wekelijks strontzat bent, of dronken bent als je bij de kinderen bent vind ik het prima. Mijn vriend en ik hebben ook altijd de afspraak gehad dat maar één van de twee drinkt als we samen uit zijn en we 's nachts weer thuiskomen en Louise ook thuis is. We drinken alleen met 2 als Louise een weekend uit logeren is, maar dat is ook al een dik jaar geleden.
Zolang je niet wekelijks strontzat bent, of dronken bent als je bij de kinderen bent vind ik het prima. Mijn vriend en ik hebben ook altijd de afspraak gehad dat maar één van de twee drinkt als we samen uit zijn en we 's nachts weer thuiskomen en Louise ook thuis is. We drinken alleen met 2 als Louise een weekend uit logeren is, maar dat is ook al een dik jaar geleden.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Voordat Y. er was dronk ik regelmatig een wijntje (of meer ) Nu kan je me na 2 wijntjes opvegen dus houd ik het er bij 1. Geen idee hoe het komt, maar ik kan gewoon niet meer tegen alcohol ofzo.
Ik vind die reactie op fb een beetje overdreven.
Ik vind die reactie op fb een beetje overdreven.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Wat een stomme opmerking.
Tuurlijk ben je altijd moeder, maar om dan nooit meer te mogen drinken. Ik drink ook wel eens een biertje, maar dan drinkt mijn man niet, en andersom.
Ik drink alleen niet als ik alleen met D ben.
Tuurlijk ben je altijd moeder, maar om dan nooit meer te mogen drinken. Ik drink ook wel eens een biertje, maar dan drinkt mijn man niet, en andersom.
Ik drink alleen niet als ik alleen met D ben.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik drink elke vrijdag en zaterdag 1a2 wijntjes. Zolang je niet ladderzat bent lijkt me dat geen probleem. Ik ben dan gewoon thuis en mijn man ook. Mocht ik alleen thuis zijn dan doe ik het niet.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Fearie schreef:Wat een stomme opmerking.
Ik drink alleen niet als ik alleen metDM. ben.
+1, Nu drink ik momenteel niet, maar als je kind op bed ligt kan een drankje prima.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben wel de regel dat tenminste één van ons nuchter blijft, maar we houden er beiden wel van om eens een avondje door te zakken en dit gebeurt ook geregeld. De reactie op FB vind ik echt belachelijk. Ik vraag me af of deze persoon dezelfde reactie zou plaatsen wanneer het een vader betreft, die een aantal biertjes drinkt, terwijl zijn kind bij de moeder thuis is. Ik vind echt dat er veel kritiek is op moeders, je doet het eigenlijk niet snel goed.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Waarom zou je niet een paar wijntjes kunnen drinken als je alleen met je kind thuis bent?
Elodie- Prater
Zelf drink ik zelden tot niet. Maar dat je moeder bent betekend niet dat je niet mag drinken in mijn ogen. Zeker niet als je op een feestje bent en bijv je man is bij je kind. Waar bemoeid diegene zich mee zeg...
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Wij drinken ook vaak genoeg een fles wijn op 's avonds hoor, ook als de kids liggen te slapen. Van die paar glaasjes wordt je heus niet ineens ontoerekeningsvatbaar en als er echt iets is dan bel je neem ik aan toch 112.
Buiten dat drink ik elke vrijdagavond wel bier, das mijn 'vrije' avond.
Ik vind de reacties op je zusje echt belachelijk.
Buiten dat drink ik elke vrijdagavond wel bier, das mijn 'vrije' avond.
Ik vind de reacties op je zusje echt belachelijk.
Gast- Gast
Elodie schreef:Waarom zou je niet een paar wijntjes kunnen drinken als je alleen met je kind thuis bent?
Stel je kind wordt ziek en moet direct naar het ziekenhuis ofzo. Jij bent niet meer nuchter en ook al zegt iemand 'ik kan goed tegen drank' je bent gewoon onder invloed..
Maar goed ik ben dan ook echt fel tegen teveel alcohol.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik vraag me sowieso af waar die persoon zich mee bemoeit. En ja, ik vind het ook wel heel ver gaan om het zo te stellen. Ik ben het er dan ook niet mee eens.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik vind zo'n opmerking echt onzin! Haar kind was op dat moment niet bij haar, dus wat is het probleem..
Ik drink ( als ik niet zwanger ben) best een alcoholisch drankje als mijn dochter erbij is, op een feestje ofzo. Mijn man en ik spreken altijd af wie van de 2 mag drinken. 1 van ons blijft nuchter ( of 1 drankje). Als ik met mijn vriendinnen opstap ga drink ik ook ( meerdere drankjes). Daar heeft mijn dochter in mijn ogen geen last van, als ze op dat moment bij papa of opa en oma is.
Ik drink ( als ik niet zwanger ben) best een alcoholisch drankje als mijn dochter erbij is, op een feestje ofzo. Mijn man en ik spreken altijd af wie van de 2 mag drinken. 1 van ons blijft nuchter ( of 1 drankje). Als ik met mijn vriendinnen opstap ga drink ik ook ( meerdere drankjes). Daar heeft mijn dochter in mijn ogen geen last van, als ze op dat moment bij papa of opa en oma is.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Printje schreef:Elodie schreef:Waarom zou je niet een paar wijntjes kunnen drinken als je alleen met je kind thuis bent?
Stel je kind wordt ziek en moet direct naar het ziekenhuis ofzo. Jij bent niet meer nuchter en ook al zegt iemand 'ik kan goed tegen drank' je bent gewoon onder invloed..
Ik zit dan niet ladderzat ofzo. En wat minneke ook zegt, je bent niet ineens ontoerekeningsvatbaar.
Nou is ladderzat zijn sowieso niet leuk ;-)
Elodie- Prater
Gekke reactie van diegene. Als we samen ergens zijn dan zorgen wij ervoor dat een van ons volgens de wet mag rijden nog. Komt er op neer dat eentje nuchter blijft. Het is nog niet voorgekomen, maar als we samen echt een feestje hebben en zoon logeert bij opa en oma, dan kunnen we goed beide drinken.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Elodie schreef:Printje schreef:Elodie schreef:Waarom zou je niet een paar wijntjes kunnen drinken als je alleen met je kind thuis bent?
Ik zit dan niet ladderzat ofzo. En wat minneke ook zegt, je bent niet ineens ontoerekeningsvatbaar.
Het gaat toch ook niet gelijk over ladderzat? Maar je zou nog wel gewoon moeten kunnen rijden als het nodig is bijvoorbeeld. En met een paar drankjes op is dat gewoon ook niet verantwoord.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Elodie schreef:Printje schreef:Elodie schreef:Waarom zou je niet een paar wijntjes kunnen drinken als je alleen met je kind thuis bent?
Ik zeg ook niet dat je ontoerekeningsvatbaar ben maar je reageert toch anders op situaties. heb er ooit een documentaire over gezien, over mensen die zeiden dat het niets met ze deed en dat werd getest ofzoiets. Ondanks dat ze dus zelf zeiden niets anders te zijn bleek het met testjes dus zeker wel zo te zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik ben sinds de zwangerschap na 3 slokken canei al aangeschoten, dus daarom drink ik liever niets
Maar ik stond ook wel erg van de reacties te kijken...
Maar ik stond ook wel erg van de reacties te kijken...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Er zijn ook ouders zonder auto, die lossen noodsituaties ook op. Dan bel je toch een taxi.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik heb geen auto of rijbewijs, ben ik dan 24/7 een onverantwoorde moeder?TukTuk schreef:Elodie schreef:Printje schreef:Elodie schreef:Waarom zou je niet een paar wijntjes kunnen drinken als je alleen met je kind thuis bent?
Het gaat toch ook niet gelijk over ladderzat? Maar je zou nog wel gewoon moeten kunnen rijden als het nodig is bijvoorbeeld. En met een paar drankjes op is dat gewoon ook niet verantwoord.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Moeder worden/zijn zonder moeder
» Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?
» een goede moeder zijn.
» Hoe is het om moeder te zijn?
» "Jong" moeder zijn
» Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?
» een goede moeder zijn.
» Hoe is het om moeder te zijn?
» "Jong" moeder zijn
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: