Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

+18
LMCurious
Slakje
Darius
PapillonRose
Bolleke
Fearie
juffie001
Twellie
SarahKey
Teddyaapje
Filoria
studiebol
Pandora
Mamsie
Roodkapje
Dolphinne
Parisienne
RYW
22 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  RYW za 12 mei 2012 - 6:29

Die discussie (en vele andere) heb ik op het moment met mijn ex. Hij vindt het geen probleem om wijn, bier en sterkere drank etc te drinken waar onze zoons bij zijn, tot op het punt dat hij er niet meer mee mag rijden. Ook als hij dan niet meer kan rijden.

Zelf doe ik dat niet, ik drink alleen als mijn vriend erbij is (mijn vriend drinkt nooit) omdat ik wil dat er altijd iemand is die kan rijden, naar het ziekenhuis ofzo, als er een noodgeval is. Ook vind ik het niet zo'n denderend voorbeeld.

Wat vinden jullie, kan het wel of kan het niet?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Parisienne za 12 mei 2012 - 6:34

Ik drink alleen als N. niet thuis slaapt of als mijn vriend niet drinkt. In noodsituaties moet in ieder geval een van ons goed kunnen handelen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Dolphinne za 12 mei 2012 - 6:44

Ik drink ook niet op het moment dat mijn zoontje bij mij is. Ik vind dat ik dan altijd in de auto moet kunnen stappen als het nodig is.

Ik zou ook niet snel in zijn bijzijn drinken (ook niet als een ander wel kan rijden). Vind het geen goed voorbeeld, al zou dan bijv. 1 wijntje nog wel kunnen. Hij hoeft mij zeker niet aangeschoten of dronken te zien.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Roodkapje za 12 mei 2012 - 6:48

Ik drink sowieso niet. Ook buiten mijn zwangerschap om komt het gemiddeld op 1 rosé per jaar denk ik omdat het dan per ongeluk al is ingeschonken ofzo.

Mijn man drinkt ( als hij mee eet - max 1-2x per week) bij het eten een flesje bier. Verder drinkt hij niet thuis. Hij drinkt wel meer op zijn werk, maar wat wil je met werk in de muziek en 4 barren op je werk. Hij drinkt dan overigens maar 1 -2 biertjes achteraf. Maar meestal neemt hij gewoon een Spaatje. Hij moet ook nog naar huis rijden en als hij meer als 2 bier drinkt gaat hij lopen naar huis.. ( toch een wandeling van 45 min midden in de nacht) - dus dat laat hij wel uit zijn hoofd haha.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Mamsie za 12 mei 2012 - 6:54

Mijn man drinkt sowieso niet dus als ik wil kan ik wat drinken. Ik heb vind dat ouders best een wijntje mogen drinken maar zorg dat je gewoon nog normaal alles kunt en nog mag rijden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 6:56

Ik drink echt zelden. Misschien 1x per jaar (als ik dat al red, haha).
Mijn drinkt weleens een biertje, maar dat is enkel in het weekend en dat zijn er dan hooguit 2 of 3.
Ik kan rijden indien nodig maar hij vind (en ik ook) dat de kinderen hem niet aangeschoten of dronken hoeven te zien.
Dat vind ik persoonlijk ook geen goed voorbeeld. Maar om helemaal niet te drinken vind ik ook overdreven.

Indien er mar 1 ouder aanwezig is (om wat voor reden dan ook) vind ik niet dat je kunt drinken. Of de kinderen daar nu wel of niet bij zijn. Als er iets is, moet je gewoon kunnen rijden en er voor je kind kunnen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 6:56

Heel eerlijk gezegd heb ik er geen probleem mee om een glaasje wijn te drinken waar de kinderen bij zijn. Het gebeurt niet vaak, maar soms dus wel. De oudste weet heel goed dat dat alleen iets voor volwassenen is.

Meestal drinken we alleen een wijntje als de kinderen al op bed liggen. Ik moet zeggen dat het best zou kunnen dat we dan een glas te veel drinken om te mogen rijden. Aan wat voor situaties denken jullie, qua 'in de auto moeten kunnen springen'?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Pandora za 12 mei 2012 - 7:05

Wij drinken ook waar onze dochter bij is, mijn man een biertje en ik een wijntje, ik zie ook niet in waarom dat niet zou kunnen. Wij zijn sowieso geen types die het op een zuipen zetten maar van een drankje op zijn tijd kunnen we wel echt genieten.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  studiebol za 12 mei 2012 - 7:10

Nu liggen ze vaak op bed als ik een wijntje neem maar ik denk dat ze in de toekomst best een zullen zien dat ik een wijntje drink of mijn vriend een biertje. Of opa en oma die een wijntje drinken.

Eerder als we verjaardagen hadden,dronken we allebei gewoon en hielde we nergens rekening mee. Nu spreken we af wie het bij een wijntje/biertje houd want tja de oppas kan altijd bellen en ik wil wel gewoon dat een van ons nuchter genoeg is om dan te handelen naar wat nodig is.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  RYW za 12 mei 2012 - 7:11

Minneke schreef:Heel eerlijk gezegd heb ik er geen probleem mee om een glaasje wijn te drinken waar de kinderen bij zijn. Het gebeurt niet vaak, maar soms dus wel. De oudste weet heel goed dat dat alleen iets voor volwassenen is.

Meestal drinken we alleen een wijntje als de kinderen al op bed liggen. Ik moet zeggen dat het best zou kunnen dat we dan een glas te veel drinken om te mogen rijden. Aan wat voor situaties denken jullie, qua 'in de auto moeten kunnen springen'?

Nou, stel bijvoorbeeld dat één van mijn kinderen uit bed valt, verkeerd terecht komt en naar de eerste hulp moet, of zoiets naars. Of dat er eentje 's nachts ziek wordt en ik moet dan opblijven en hem in de gaten kunnen houden en alert reageren. Dat vind ik dan wel belangrijk, om daartoe in staat te kunnen zijn.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 7:14

Nu ik dit topic lees en de beweegredenen om niet te drinken wanneer de kinderen in huis zijn, snap ik ook waarom andere mensen zo moeilijk deden als mijn ouders ons kinderen weer eens meenamen naar de kroeg, waar ze zelf aardig wat biertjes achterover sloegen. Want dat is en niet heel erg gezond, maar als ons wat was overkomen, dan had niemand meer kunnen rijden. Of helder kunnen denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 7:21

RYW schreef:

Nou, stel bijvoorbeeld dat één van mijn kinderen uit bed valt, verkeerd terecht komt en naar de eerste hulp moet, of zoiets naars. Of dat er eentje 's nachts ziek wordt en ik moet dan opblijven en hem in de gaten kunnen houden en alert reageren. Dat vind ik dan wel belangrijk, om daartoe in staat te kunnen zijn.

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik denk dat de kans dat er iets gebeurt waardoor je direct naar de eerste hulp moet wel erg klein is. Als het écht erg is, en ik zou te veel gedronken hebben, dan zou ik 112 bellen. Wat betreft die laatste twee: ik ben nooit zo laveloos dat dat niet meer zou lukken. (Nou ja, ik ben weleens laveloos maar nooit in een thuissituatie Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? 394967) Er zit natuurlijk ook een flinke marge tussen niet meer mogen rijden (2 glazen?) en laveloos zijn (dat ben ik na 2 glazen zeer zeker niet).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Filoria za 12 mei 2012 - 7:26

RYW schreef:omdat ik wil dat er altijd iemand is die kan rijden, naar het ziekenhuis ofzo, als er een noodgeval is.
dan hebben wij een probleem! We hebben geen auto, en ik heb niet eens een rijbewijs.

Ben het vooral met je eens dat het een slecht voorbeeld is.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Teddyaapje za 12 mei 2012 - 7:37

Ik drink niks als T. thuis is en mijn vriend drinkt wel. Ik voel me daar niet prettig bij om boven genoemde redenen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  RYW za 12 mei 2012 - 7:39

Filoria schreef:
RYW schreef:omdat ik wil dat er altijd iemand is die kan rijden, naar het ziekenhuis ofzo, als er een noodgeval is.
dan hebben wij een probleem! We hebben geen auto, en ik heb niet eens een rijbewijs.

Ben het vooral met je eens dat het een slecht voorbeeld is.

Ja, ik praat natuurlijk vanuit mijn eigen referentiekader he. Ik heb wel een auto en rijbewijs en de enige manier (muv de ambulance) om ergens te komen is met de auto hier, want in dit kleine dorp stopt de bus eens in de 2 uur.

Minneke, ik kan ook behoorlijk drinken als ik met Nour naar de kroeg ga op één van mijn kinderloze weekendjes Wink dus ik heb niet zozeer iets tegen alcohol in het algemeen, hoor. Maar ik heb het in thuissituaties dan liever in eigen hand dan dat ik 112 moet bellen omdat ik zelf teveel gedronken heb en niet kan rijden. Ookal is de kans erg klein, ik laat het er liever niet op aankomen. Daarbij... mijn stiefzoon heeft voor zijn 2e verjaardag maar liefst 17x in het ziekenhuis gelegen. Dat heb ik toch altijd een beetje in mijn achterhoofd.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  SarahKey za 12 mei 2012 - 7:43

Not done. Ik drink sowieso niet maar allebei aan de drank zou ik echt niet meer doen nu de kleine man er is. Stel er gebeurt wat en we kunnen allebei niet rijden. Vind het ook een slecht voorbeeld om drank te gaan drinken waar een kind bij is.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 7:45

Ik ben wel benieuwd waarom het per sé een slecht voorbeeld zou zijn als je als ouders een glaasje wijn drinkt. Dan heb ik het natuurlijk niet over excessief drinken, dat lijkt me totaal onverantwoord in aanwezigheid van kinderen.

Maar een glas wijn op een feestje, wat is daar zo slecht aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 7:50

Minneke schreef:Ik ben wel benieuwd waarom het per sé een slecht voorbeeld zou zijn als je als ouders een glaasje wijn drinkt. Dan heb ik het natuurlijk niet over excessief drinken, dat lijkt me totaal onverantwoord in aanwezigheid van kinderen.

Maar een glas wijn op een feestje, wat is daar zo slecht aan?



+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Twellie za 12 mei 2012 - 7:50

Ik heb al heel lang weinig tot niets gedronken (want: zwanger, proberen zwanger te worden of borstvoeding), maar sinds een week ben ik het drinken weer aan het 'oppakken'. Ik drink nu 's avonds vaak een glas rode wijn en dat zou ik ook gerust doen in het bijzijn van mijn dochters. Ik drink en eet wel meer wat hun ook niet mogen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  juffie001 za 12 mei 2012 - 7:51

HeartBeat schreef:
Minneke schreef:Ik ben wel benieuwd waarom het per sé een slecht voorbeeld zou zijn als je als ouders een glaasje wijn drinkt. Dan heb ik het natuurlijk niet over excessief drinken, dat lijkt me totaal onverantwoord in aanwezigheid van kinderen.

Maar een glas wijn op een feestje, wat is daar zo slecht aan?



+1

+1
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Fearie za 12 mei 2012 - 7:52

Wij drinken allebei in het algemeen niet, mocht een van beide wel willen drinken dan drinkt de ander gewoon niet. Wij willen dat er altijd iemand kan autorijden als het nodig zou moeten zijn.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Roodkapje za 12 mei 2012 - 7:53

Minneke schreef:Ik ben wel benieuwd waarom het per sé een slecht voorbeeld zou zijn als je als ouders een glaasje wijn drinkt. Dan heb ik het natuurlijk niet over excessief drinken, dat lijkt me totaal onverantwoord in aanwezigheid van kinderen.

Maar een glas wijn op een feestje, wat is daar zo slecht aan?

het lijkt me slechter als een kind 16 is en er dan opeens achterkomt dat er iets bestaat wat best uitdagend kan zijn op die leeftijd. Ik denk niet dat het een kind schaadt als het af en toe ziet dat pap of mam een wijntje of biertje drinkt.

Ik had een meisje in de basisschool klas die echt niets mocht vanwege het geloof zeiden haar ouders. Nooit naar discofeestjes in groep 8 etc. Slechte invloed etc... Dat kind is totaal doorgeslagen en uiteindelijk helemaal niet keurig en netjes in de kerkbanken blijven zitten. Nu hoeft dat natuurlijk niet bij alles zo te gaan, maar angstvallig mijden lijkt me niet goed. Ook met snoepjes niet bijv...

Maar wij zijn dan wel echt ontaarde ouders.. die van ons komen regelmatig in een coffeeshop. Die zit onder mijn mans werk en hij moet regelmatig daar even wat maken of regelen voor het werk. Op diverse dagen zijn zij op zijn werk en lopen ze mee als hij het ene pand verlaat en naar het andere gaat. Tja ik denk niet meteen dat ze drugsverslaafd worden oid. Ze weten dat het bestaat en dat het ontzettend slecht en gevaarlijk is... net als roken etc.

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 7:54

Een glaasje wijn, prima, waarom niet?
Ladderzat worden is een ander verhaal, dat vind ik niet kunnen nee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Bolleke za 12 mei 2012 - 8:08

Met Zelda eens, vind dat het moet kunnen maar ladderzat niet inderdaad. Maar dan moet ik ook wel heel veel drinken mocht ik ladderzat zijn en niet meer weten wat ik doe. Dat komt nu sowieso niet meer voor.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  PapillonRose za 12 mei 2012 - 8:36

Het scheelt hier dat ik zelf niet drink, dus ik ben altijd in staat alert te reageren of auto te rijden als het nodig mocht zijn. Aangezien ik helemaal niet drink, zal A. mij dan ook niet zien drinken.

Maar ik vind het niet zo'n heel groot probleem als ze op een verjaardag ofzo eens iemand alcohol ziet drinken. Dat hoort er vaak ook bij, en zolang het met mate is (excessief drinken wil ik niet hebben in haar buurt) en duidelijk is dat het alleen voor volwassenen is, heb ik er geen probleem mee. Zo leert ze ook wat dat is, ik ga dat niet krampachtig voor haar verborgen proberen te houden. Scheelt denk ik ook wel weer dat ze het sowieso niet heel vaak zal zien dat mensen alcohol drinken. Alleen zo nu en dan dat iemand een glaasje neemt op een verjaardag.

Wat betreft ouders die drinken vind ik dat een glaasje wel moet kunnen. Zolang er maar niemand dronken wordt, en er minstens een van de ouders nuchter blijft zodat er in noodgevallen gehandeld kan worden.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum