Alcohol gebruik en moeder zijn
+35
Steep
smooch
Luce
Parel
CCC
_Lana_
Pompoen
Charles
Ella
Puggle
PapillonRose
Muppetje
Manderijn
Bluestar
Bloem86
Pink!
Filoria
June
TukTuk
Sun88
Star007
mzcharlotte
LDJ
Engelse Drop
Happydobby
Amber-
Fearie
Annie24
Slakje
studiebol
Printje
Lenthe
Twellie
Elodie
Aimee
39 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Alcohol gebruik en moeder zijn
Ik vind dat als je alleen bent met de kinderen dat je dan niet moet drinken, als je partner er bij is en niet drinkt dat max 2.
Als de kinderen weg zijn dan kan je best meer drinken maar dronken worden vind ik not done als ouder zijnde. Wat als er wat gebeurt met je kind en je moet naar t ziekenhuis? Kom je daar ladderzat aan..
Je kan ook genieten met mate..
Ik drink amper wat en als ik wat drink is t 1 glaasje meestal en zijn de kinderen weg.
Als de kinderen weg zijn dan kan je best meer drinken maar dronken worden vind ik not done als ouder zijnde. Wat als er wat gebeurt met je kind en je moet naar t ziekenhuis? Kom je daar ladderzat aan..
Je kan ook genieten met mate..
Ik drink amper wat en als ik wat drink is t 1 glaasje meestal en zijn de kinderen weg.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Star007 schreef:Ik vind zo'n opmerking echt onzin! Haar kind was op dat moment niet bij haar, dus wat is het probleem..
Ik drink ( als ik niet zwanger ben) best een alcoholisch drankje als mijn dochter erbij is, op een feestje ofzo. Mijn man en ik spreken altijd af wie van de 2 mag drinken. 1 van ons blijft nuchter ( of 1 drankje). Als ik met mijn vriendinnen opstap ga drink ik ook ( meerdere drankjes). Daar heeft mijn dochter in mijn ogen geen last van, als ze op dat moment bij papa of opa en oma is.
Dit dus.
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10
Filoria schreef:Ik heb geen auto of rijbewijs, ben ik dan 24/7 een onverantwoorde moeder?TukTuk schreef:Elodie schreef:Printje schreef:Elodie schreef:Waarom zou je niet een paar wijntjes kunnen drinken als je alleen met je kind thuis bent?
Stel je kind wordt ziek en moet direct naar het ziekenhuis ofzo. Jij bent niet meer nuchter en ook al zegt iemand 'ik kan goed tegen drank' je bent gewoon onder invloed..
Maar goed ik ben dan ook echt fel tegen teveel alcohol.
Ik zit dan niet ladderzat ofzo. En wat minneke ook zegt, je bent niet ineens ontoerekeningsvatbaar.
Nou is ladderzat zijn sowieso niet leuk ;-)
Het gaat toch ook niet gelijk over ladderzat? Maar je zou nog wel gewoon moeten kunnen rijden als het nodig is bijvoorbeeld. En met een paar drankjes op is dat gewoon ook niet verantwoord.
Ik heb ook geen auto maar je bent dan gewoon onder invloed, hoe je het ook wilt noemen dat is gewoon zo. Je hebt alcohol in je bloed en dan reageer je gewoon anders. Dat is mijn punt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Als je geen auto tot je beschikking hebt, is het logisch dat je een taxi pakt, dan heb je geen andere keus. Maar als jij een auto voor je deur hebt staan, en je hebt een paar wijntjes op, maar je voelt je nog wel "goed", ga je dan wachten op een taxi als je kindje met spoed naar het ziekenhuis moet? Dan denk je waarschijnlijk niet "oh ik kan nu niet rijden officieel, ik bel wel een taxi". Zeker niet als je je niet dronken of aangeschoten voelt.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Tja..als als als. Als het moet, dan doe ik dat gewoon. Over het algemeen drink ik doordeweeks maar paar drankjes. En in het weekend meer, maar vaak zijn er dan nog meer mensen bij ons of is mijn zoon uit logeren.
En ook als ik een man zou hebben zouden we het vast niet afwisselen hoor.
Maar echt los doe je inderdaad alleen zonder kind
En ook als ik een man zou hebben zouden we het vast niet afwisselen hoor.
Maar echt los doe je inderdaad alleen zonder kind
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Gekke reactie. Zou ik echt niet waarderen.
Ik drink bijna nooit. Vorige week op een festival weer voor het eerst sinds 2 jaar wat drankjes genomen. Y was bij mijn moeder. Mijn vriend drinkt zo af en toe op een feestje ofzo, maar dan ben ik dus nuchter, omdat ik er niet zo om geef. Al moet ik zeggen dat een cocktail op vakantie me zeker wel smaakt haha.
Ik drink bijna nooit. Vorige week op een festival weer voor het eerst sinds 2 jaar wat drankjes genomen. Y was bij mijn moeder. Mijn vriend drinkt zo af en toe op een feestje ofzo, maar dan ben ik dus nuchter, omdat ik er niet zo om geef. Al moet ik zeggen dat een cocktail op vakantie me zeker wel smaakt haha.
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Ik vind ook dat je 'toerekeningsvatbaar' moet blijven (al kan ik dan geen autorijden, ik wil wel kunnen handelen als er iets is). En ik wil mijn kinderen meegeven dat alcohol iets is voor als er visite is of een feestje, en geen dagelijkse kost.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik zou dan wel lekker met de gebakken peren zitten als ik zou vinden dat je als moeder (ouders) alleen kunt drinken als je kind niet thuis is. Mijn kinderen zijn altijd thuis.
Wij drinken, als we al drinken, max 2 borreltjes p.p en dan zie ik het probleem niet. Gisteren hadden we een barbecue bij mijn schoonouders, en had ik mijn half volle fles canei mee genomen, en heerlijk in het zonnetje op zitten drinken. En ook dan zie ik het probleem niet.
Wij drinken, als we al drinken, max 2 borreltjes p.p en dan zie ik het probleem niet. Gisteren hadden we een barbecue bij mijn schoonouders, en had ik mijn half volle fles canei mee genomen, en heerlijk in het zonnetje op zitten drinken. En ook dan zie ik het probleem niet.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Nemen jullie je kinderen ook niet mee naar verjaardagen waar redelijk wat gedronken wordt? Of bijv een festival (voor alle leeftijden maar alcohol vloeit ook rijkelijk)?
Elodie- Prater
Filoria schreef:Ik vind ook dat je 'toerekeningsvatbaar' moet blijven (al kan ik dan geen autorijden, ik wil wel kunnen handelen als er iets is). En ik wil mijn kinderen meegeven dat alcohol iets is voor als er visite is of een feestje, en geen dagelijkse kost.
Zul je maar veel visite altijd krijgen.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Euhm als er spoed is bel je toch 112? En als er geen spoed is ga ik op de fietsTukTuk schreef:Als je geen auto tot je beschikking hebt, is het logisch dat je een taxi pakt, dan heb je geen andere keus. Maar als jij een auto voor je deur hebt staan, en je hebt een paar wijntjes op, maar je voelt je nog wel "goed", ga je dan wachten op een taxi als je kindje met spoed naar het ziekenhuis moet? Dan denk je waarschijnlijk niet "oh ik kan nu niet rijden officieel, ik bel wel een taxi". Zeker niet als je je niet dronken of aangeschoten voelt.
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Euhm als er spoed is bel je toch 112? En als er geen spoed is ga ik op de fietsTukTuk schreef:Als je geen auto tot je beschikking hebt, is het logisch dat je een taxi pakt, dan heb je geen andere keus. Maar als jij een auto voor je deur hebt staan, en je hebt een paar wijntjes op, maar je voelt je nog wel "goed", ga je dan wachten op een taxi als je kindje met spoed naar het ziekenhuis moet? Dan denk je waarschijnlijk niet "oh ik kan nu niet rijden officieel, ik bel wel een taxi". Zeker niet als je je niet dronken of aangeschoten voelt.
Tja dat kan ook natuurlijk
Ik zou zelf iig nooit drinken als ik alleen zou zijn met mijn kind (als ik een kind zou hebben).
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik ook niet. Dus ben het met je eens hoor.TukTuk schreef:Filoria schreef:Euhm als er spoed is bel je toch 112? En als er geen spoed is ga ik op de fietsTukTuk schreef:Als je geen auto tot je beschikking hebt, is het logisch dat je een taxi pakt, dan heb je geen andere keus. Maar als jij een auto voor je deur hebt staan, en je hebt een paar wijntjes op, maar je voelt je nog wel "goed", ga je dan wachten op een taxi als je kindje met spoed naar het ziekenhuis moet? Dan denk je waarschijnlijk niet "oh ik kan nu niet rijden officieel, ik bel wel een taxi". Zeker niet als je je niet dronken of aangeschoten voelt.
Tja dat kan ook natuurlijk
Ik zou zelf iig nooit drinken als ik alleen zou zijn met mijn kind (als ik een kind zou hebben).
Filoria- Ratel
Elodie schreef:Nemen jullie je kinderen ook niet mee naar verjaardagen waar redelijk wat gedronken wordt? Of bijv een festival (voor alle leeftijden maar alcohol vloeit ook rijkelijk)?
Nee, ik heb daar zelf ook echt een hekel aan. ( al komt dit door ervaringen uit het verleden)
Printje- Lady Post-a-lot
Ik ben onlangs gestopt met drinken. Niet uit principe, maar omdat ik een paar keer zo ontzettend ziek ben geweest van één wijntje. Verschillende merken geprobeerd en steeds hetzelfde feestje, het lijkt wel alsof ik er ineens niet meer tegen kan. Naja, dan maar niet.
Maar ik vind het wel kunnen een of twee wijntjes ofzo
Maar ik vind het wel kunnen een of twee wijntjes ofzo
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik heb het niet over zuipfestijnen he? Daar hou ik ook niet van. Heb een hekel aan mensen die drinken om zat te worden. Maar als het gewoon gaat op een gezellige manier?Printje schreef:Elodie schreef:Nemen jullie je kinderen ook niet mee naar verjaardagen waar redelijk wat gedronken wordt? Of bijv een festival (voor alle leeftijden maar alcohol vloeit ook rijkelijk)?
Nee, ik heb daar zelf ook echt een hekel aan. ( al komt dit door ervaringen uit het verleden)
Ik schenk ook alcohol op de verjaardag van mijn zoon tenslotte.
Elodie- Prater
Dat doe ik ook niet, dat vind ik persoonlijk dan geen plek voor kinderen.Printje schreef:Elodie schreef:Nemen jullie je kinderen ook niet mee naar verjaardagen waar redelijk wat gedronken wordt? Of bijv een festival (voor alle leeftijden maar alcohol vloeit ook rijkelijk)?
Zelf drink ik niet, dus wat dat betreft geen problemen. Al vind ik dat je als ouders best een drankje moet kunnen doen als je wilt, zolang er een van beiden in staat blijft om bijvoorbeeld te rijden.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Elodie schreef:Ik heb het niet over zuipfestijnen he? Daar hou ik ook niet van. Heb een hekel aan mensen die drinken om zat te worden. Maar als het gewoon gaat op een gezellige manier?Printje schreef:Elodie schreef:Nemen jullie je kinderen ook niet mee naar verjaardagen waar redelijk wat gedronken wordt? Of bijv een festival (voor alle leeftijden maar alcohol vloeit ook rijkelijk)?
Ik schenk ook alcohol op de verjaardag van mijn zoon tenslotte.
Ow dan dacht ik idd aan andere dingen. Ik schenk idd ook wel alcohol op de verjaardag van R, we hebben gelukkig geen echte drinkers meer in de familie.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik ben geen grote drinker, maar af en toe als we bij vrienden zijn dan lust ik wel een paar caneitjes onze dochter hebben we dan gewoon bij. Als we met de auto zijn dan drinkt 1 van ons niet.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik drink zo af en toe een wijntje en dat moet gewoon kunnen vind ik. Mijn man drinkt nooit en is dus altijd nuchter.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Bij ons is er altijd een van de twee nuchter. Zodat mocht er iets gebeuren er eentje kan rijden. Vinden we een prettiger idee sinds onze zoon met de ambulance werd afgevoerd. Toen realiseerde we dit ineens.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Elodie schreef:Nemen jullie je kinderen ook niet mee naar verjaardagen waar redelijk wat gedronken wordt? Of bijv een festival (voor alle leeftijden maar alcohol vloeit ook rijkelijk)?
Dat zou me vrij weinig interesseren zo lang het veilig is. Maar ik zelf zorg wel graag dat ik als enige verantwoordelijke voor mijn kind die verantwoording kan nemen. Ik kan vrij slecht tegen alcohol dus 1 glas wijn is voor mij echt wel genoeg. Dat is wel vrij snel weer uit mijn systeem. Overigens drink ik zelden, ook vanwege die verantwoordelijkheid en in mijn eentje drinken vind ik sowieso nou niet bepaald gezellig. Ik vind 'nog kunnen autorijden' niet echt een goede graadmeter, volgens mij ben je als er iets ergs is met je kind sowieso ontoerekingsvatbaar en zou je écht er beter aan doen om gewoon 112 te bellen in plaats van zelf te gaan rijden. Als het minder erg is en je moet bijvoorbeeld naar de huisartsenpost kun je altijd een taxi bellen of de buurman vragen oid. Ik ben het wel met printje eens dat je met alcohol op anders reageert, maar het is vaak meer dat je wat minder adequaat reageert volgens mij dan dat je gelijk een onverantwoorde ouder bent.
Kortom, ik ben zelf voorzichtig, maar ben niet falikant tegen, vind wel dat iedere ouder daarin zich bewust moet zijn van zijn verantwoordelijkheden. En ik vind ook dat je als ouder niet nóóit te veel mag drinken, die keer dat er een fles wijn doorheen gaat moet ook kunnen, je kunt namelijk niet altijd met álles wat er kán gebeuren rekening houden. Als je maar de juiste afwegingen maakt.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik drink zeker af en toe een wijntje. En mijn kinderen neem ik ook mee naar feestjes waar gedronken wordt ( geen kroeg of festival ofzo ) en heb daar totaal geen moeite mee. Nu heb ik het geluk dat mijn man op dat soort dingen 1 drankje neemt en verder niet, dus er is altijd iemand nuchter. Al drink ik niet door tot ik dronken ben hoor, maar ik vind het wel fijn als 1 van de twee helemaal nuchter is.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Vind de reactie overtrokken en ik had 'm niet zo gewaardeerd denk ik. Wij drinken gewoon beide weleens een wijntje of wat anders. Als er echt nood is, is er altijd een oplossing.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik dronk al nauwelijks, maar nu eigenlijk helemaal niet meer.
Met de carnaval brengen we haar bijv altijd een paar dagen naar mijn ouders, maar zelfs dan bob ik en drink ik niks (zodat ik met de auto zo daar ben).
Wel rook ik af en toe wat op een feestje, maar sowieso niet als mijn kind erbij is.
Met de carnaval brengen we haar bijv altijd een paar dagen naar mijn ouders, maar zelfs dan bob ik en drink ik niks (zodat ik met de auto zo daar ben).
Wel rook ik af en toe wat op een feestje, maar sowieso niet als mijn kind erbij is.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Moeder worden/zijn zonder moeder
» Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?
» een goede moeder zijn.
» Hoe is het om moeder te zijn?
» "Jong" moeder zijn
» Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?
» een goede moeder zijn.
» Hoe is het om moeder te zijn?
» "Jong" moeder zijn
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: