Wanneer 3e?
+40
Printje
Fiwen
CCC
shadow
LDJ
Sanne
studiebol
_Lana_
Pineco
Susan
Vixen
Luce
Paper Crown
Purpleflower
Lejow
Sterrin_
Flower_L
Razz
Thunder
Caroow
-Ieniemienie-
Happydobby
Pien
PapillonRose
Linda
Pink!
Knillis
Blue flower
Star007
Aoi
Surya
kwak
Viva
Mamsie
Balloon
Limburg85
Bruintje Beer
Laurientje
Coco
Shopaholic
44 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Wanneer 3e?
Hier gaat het nog lang niet over een 3e, een 2e is zeer welkom maar niet op kort termijn. Ook een 3e is niet uitgesloten, maar bepaalde aspecten wegen wel heel zwaar mee hier zoals de financiën en tegen die tijd zullen we dan ook echt wel moeten verhuizen om daar ruimte voor te krijgen.
Wij nemen geen kinderopvang af, maar als er een 2e zou komen vraag ik me wel af of mijn moeder en mijn schoonmoeder het wel zouden willen en aan zouden kunnen om twee jonge kids op te vangen. Dat is ook weer iets om over na te denken, de komende jaren zal er alleen maar bezuinigd worden op kinderopvang en zullen we meer moeten betalen aan kinderopvang hier. Ook dingen zoals studie, sparen voor de kinderen voor later ed. vind ik wel erg belangrijk.
EDC, je wilt meer gaan werken? Dan zou het allemaal haalbaar zijn voor jullie qua financiën? De banenmarkt is niet geweldig nu, dus zou er ook niet snel vanuit gaan dat dat op kort termijn geregeld is. En daarbij zou ik me afvragen of ik daarvoor echt wel een 3e zou willen. Plus dat je gezondheid in de laatste zwangerschap wel meespeelde, hoe is de begeleiding en aanpak in een eventuele volgende zwangerschap?
Lejow, er is bij jou geen oorzaak aangetoond wat de vroeggeboorte heeft veroorzaakt? Bij een tweede zwangerschap zullen ze dit wel meenemen en je ook onder controle laten lopen bij een gynaecoloog neem ik aan? Vind het zo zonde om te lezen dat het daarom weleens een nee kan worden voor een 2e kindje.
Wij nemen geen kinderopvang af, maar als er een 2e zou komen vraag ik me wel af of mijn moeder en mijn schoonmoeder het wel zouden willen en aan zouden kunnen om twee jonge kids op te vangen. Dat is ook weer iets om over na te denken, de komende jaren zal er alleen maar bezuinigd worden op kinderopvang en zullen we meer moeten betalen aan kinderopvang hier. Ook dingen zoals studie, sparen voor de kinderen voor later ed. vind ik wel erg belangrijk.
EDC, je wilt meer gaan werken? Dan zou het allemaal haalbaar zijn voor jullie qua financiën? De banenmarkt is niet geweldig nu, dus zou er ook niet snel vanuit gaan dat dat op kort termijn geregeld is. En daarbij zou ik me afvragen of ik daarvoor echt wel een 3e zou willen. Plus dat je gezondheid in de laatste zwangerschap wel meespeelde, hoe is de begeleiding en aanpak in een eventuele volgende zwangerschap?
Lejow, er is bij jou geen oorzaak aangetoond wat de vroeggeboorte heeft veroorzaakt? Bij een tweede zwangerschap zullen ze dit wel meenemen en je ook onder controle laten lopen bij een gynaecoloog neem ik aan? Vind het zo zonde om te lezen dat het daarom weleens een nee kan worden voor een 2e kindje.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zijn heel erg aan het twijfelen over een 2e kindje. Een 3e zal er sowieso niet komen (of we zouden een tweeling moeten krijgen) omdat dat gewoonweg niet past in ons huis.
In onze twijfels speelen er naast het financiele plaatje ook de problemen mee die we de eerste maanden met J en mijn man hebben gehad. De angst op herhaling hiervan. Maar aan de andere kant is de hele situatie nu zo anders dat ik een herhaling niet snel verwacht en daarom willen we heel graag nog een keer alles meemaken maar dan juist op een fijne manier. (Al weet ik natuurlijk dat een 2e net zo goed een amper slapende huilbaby kan worden)
In onze twijfels speelen er naast het financiele plaatje ook de problemen mee die we de eerste maanden met J en mijn man hebben gehad. De angst op herhaling hiervan. Maar aan de andere kant is de hele situatie nu zo anders dat ik een herhaling niet snel verwacht en daarom willen we heel graag nog een keer alles meemaken maar dan juist op een fijne manier. (Al weet ik natuurlijk dat een 2e net zo goed een amper slapende huilbaby kan worden)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Hier ook nooit geen derde. Naast dat het financieel dan allemaal niet meer te behappen valt denk ik ben ik blij dat we nu alweer wat meer vrijheid krijgen in wat je doet op een dag. Ook zijn wij gezegend met twee gezonde kinderen en durf ik dat risico niet meer te nemen, ikzelf zou ook echt als de dood zijn dat het er twee zouden zijn... dus nee nooit nooit meer. Het is goed.. ik zou heel graag nog eens zwanger willen zijn maar dan zonder bevalling en baby daarna.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
shadow schreef:Gelukkig is bij de opvang de 2e goedkoper. Je krijgt er meer kot voor. Hier van mij uit wel een wens voor een derde maar ml niet. Helaas.
Nog wel ja, maar hoe lang blijft dat zo?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
CCC schreef:Hier gaat het nog lang niet over een 3e, een 2e is zeer welkom maar niet op kort termijn. Ook een 3e is niet uitgesloten, maar bepaalde aspecten wegen wel heel zwaar mee hier zoals de financiën en tegen die tijd zullen we dan ook echt wel moeten verhuizen om daar ruimte voor te krijgen.
Dit was in haar eerste zwangerschap ook al, als ik het me goed herinner.
En wat je zegt inderdaad, je neem nu geen KDV af, maar wat zijn de mogelijkheden van je (schoon)ouders om dan op twee kleintjes te passen.
En ook, alles wordt duurder. Studeren, uberhaupt het leven enz. Ook ik vind dat heel belangrijk. Dat speelt naast die angst ook heel erg mee.
De oorzaak was een bacterie in mijn baarmoeder. Wat voor een en waar hij vandaan kwam weet niemand, want ze hebben niet de moeite genomen om de placenta op te sturen ( ). Ik ga inderdaad gelijk naar de gyn.
Het had bij mij 'gelukkig' niets met mijn baarmoedermond (eventueel verstreken) of vliezen te maken (gebroken), dus dat is in zijn soort positief.
Maar ik heb, toen B in het ziekenhuis lag, al zooooveel mensen gezien die daar zaten met hun tweede premature kindje... brrrr
Lejow- Lady Post-a-lot
En stel je ouders kunnen door een reden ineens niet meer oppassen.
Wat dan? 2 of 3 kinderen naar het kdv of bso?
Kan je dat betalen? Of moet je dan stoppen met werken en elke euro omdraaien?
Wat dan? 2 of 3 kinderen naar het kdv of bso?
Kan je dat betalen? Of moet je dan stoppen met werken en elke euro omdraaien?
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Lejow schreef:shadow schreef:Gelukkig is bij de opvang de 2e goedkoper. Je krijgt er meer kot voor. Hier van mij uit wel een wens voor een derde maar ml niet. Helaas.
Ja, dat weet je nooit. Maar moet je door angsten voor de toekomst wensen maar niet in vervulling laten gaan? Kijk, als je net kan rondkomen OK, maar ik heb onderhand ook wel geleerd dat er héél veel mouwen aan te passen zijn als het even niet gaat zoals je wilt.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce schreef:Lejow schreef:shadow schreef:Gelukkig is bij de opvang de 2e goedkoper. Je krijgt er meer kot voor. Hier van mij uit wel een wens voor een derde maar ml niet. Helaas.
Ja, dat weet je nooit. Maar moet je door angsten voor de toekomst wensen maar niet in vervulling laten gaan? Kijk, als je net kan rondkomen OK, maar ik heb onderhand ook wel geleerd dat er héél veel mouwen aan te passen zijn als het even niet gaat zoals je wilt.
Luce jij hebt mijn gedachten heel goed verwoord!
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Sowieso, je wéét niet hoe de situatie is over 15 jaar. Nu spreken ze over het afschaffen van de studiebeurs, over 10 jaar kan die beurs er net zo goed weer zijn, alleen dan in een andere vorm. De economie gaat ook met ups en downs, je weet simpelweg gewoon niét hoe het over 10-15 jaar is.
Luce- Kletskop
Shopaholic schreef:Luce schreef:Lejow schreef:shadow schreef:Gelukkig is bij de opvang de 2e goedkoper. Je krijgt er meer kot voor. Hier van mij uit wel een wens voor een derde maar ml niet. Helaas.
Ja maar als je het nu al niet breed hebt bijv dan vind ik het echt wel problemen opzoeken.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Idd. Natuurlijk staat mijn gezondheid bovenaan maar ik laat mijn droom daardoor niet weg stoppen. Bovendien wou ik met dit topic alleen weten of 3 kort achter elkaar willen of net als mamsie dat de 3e komt als deze 2 groter en ouder zijn. Tevens als ik zie hoe deze 2 met elkaar opgroeien en doen voelt het gewoon nog niet helemaal compleet.
En mochten mijn ouders niet meer kunnen oppassen wil mijn zusje het met allie liefde en plezier doen, en anders stop ik met werken. En dat zien we tegen die tijd wel.
En mochten mijn ouders niet meer kunnen oppassen wil mijn zusje het met allie liefde en plezier doen, en anders stop ik met werken. En dat zien we tegen die tijd wel.
Shopaholic- Kletskop
Puggle schreef:Shopaholic schreef:Luce schreef:Lejow schreef:shadow schreef:Gelukkig is bij de opvang de 2e goedkoper. Je krijgt er meer kot voor. Hier van mij uit wel een wens voor een derde maar ml niet. Helaas.
Ja maar als je het nu al niet breed hebt bijv dan vind ik het echt wel problemen opzoeken.
Er zijn wel mensen met maar 1 kind of zelfs mensen met meerdere kinderen die het nog zwaarder hebben als ons en die blijven ook baby's maken. Dus snap je punt niet helemaal...
En bovendien kun je alles zo duur maken als je wilt. Ik ga liever 5x in de week naar de kinderboerderij hier als dat ik met de meiden ergens naar een speelpark ga waar het heel druk is en de oudte meer en deel het niet naar haar zin heeft.
Shopaholic- Kletskop
Ik heb vast wat gemist, maar is de financiële situatie van Shopaholic dan zo dramatisch slecht?
Luce- Kletskop
Shopaholic schreef:Puggle schreef:Shopaholic schreef:Luce schreef:Lejow schreef:shadow schreef:Gelukkig is bij de opvang de 2e goedkoper. Je krijgt er meer kot voor. Hier van mij uit wel een wens voor een derde maar ml niet. Helaas.
Er zijn wel mensen met maar 1 kind of zelfs mensen met meerdere kinderen die het nog zwaarder hebben als ons en die blijven ook baby's maken. Dus snap je punt niet helemaal...
En bovendien kun je alles zo duur maken als je wilt. Ik ga liever 5x in de week naar de kinderboerderij hier als dat ik met de meiden ergens naar een speelpark ga waar het heel druk is en de oudte meer en
deel het niet naar haar zin heeft.
Oh ik bedoel het niet letterlijk bij jou, het valt me gewoon vaker op bij mensen vandaar. Ik ben gewoon anders hierin denk ik.
Puggle- Ratel
Ja ben helemaal bankroet. de slechte tijden hebben we nu wel gehad gelukkig gaat het nu hopelijk de goede kant op!
Shopaholic- Kletskop
Ik vind het gewoon een beetje pijnlijk om te lezen hoe anderen hier durven te oordelen over de financiele situatie van shopaholic. Komt misschien ook door hoe open zij er over is geweest, maar ik vind het echt niet aan een ieder hier om daar wat over te zeggen. Volgens mij kan niemand hier in haar portemonnee kijken en zijn zij en haar man als enige in staat om erover te oordelen of hun financiële situatie stabiel genoeg is om nog een kindje te krijgen.
Laatst aangepast door Aimee op zo 21 jul 2013 - 9:13; in totaal 1 keer bewerkt
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:Ik vind het gewoon een beetje pijnlijk om te lezen hoe anderen hier durven te oordelen over de financiele situatie van shopaholic. Komt misschien ook door hoe open zij er over is geweest, maar ik vind het echt niet aan een ieder hier om daar wat over te zeggen. Volgens mij kan niemand hier in haar portemonnee kijken en zijn zei en haar man als enige in staat om erover te oordelen of hun financiële situatie stabiel genoeg is om nog een kindje te krijgen.
Ja, dat vind ik eigenlijk ook
Luce- Kletskop
Ik weet niet of je op mij doelt nu, maar heb het niet specifiek over haar zoals ik hierboven al heb gezegd.
Puggle- Ratel
Lief van jullie! Gelukkig gaat het op dat vlak beter.. het kan altijd nóg beter, maar het belangrijjste voor nu en de komende weken is ook geestelijk alles weer op een rijtje te krijgen, maar heb er vertrouwen in dat dat ook wel goed komt met de tijd.
Shopaholic- Kletskop
Puggle schreef:Ik weet niet of je op mij doelt nu, maar heb het niet specifiek over haar zoals ik hierboven al heb gezegd.
Jep, ik bedoelde het ook in het algemeen.
En juist omdat ik niet weet hoe het er over 15 jaar aan toe gaat, denk ik er steeds vaker aan om het bij een kindje te willen houden.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik vind het sowieso not done om een oordeel uit te spreken over de kinderwens van een ander. Of dat nu financieel, fysiek of mentaal georiënteerd is.
Toen ik een miskraam heb gehad hoorde ik achteraf dat vriendinnen tegen elkaar hadden gezegd 'dat mijn zwangerschap met een sisser was afgelopen'. Zij waren van mening dat een kind niet in mijn leven paste.
Ik vond en vind dat echt kortzichtig.
Toen ik een miskraam heb gehad hoorde ik achteraf dat vriendinnen tegen elkaar hadden gezegd 'dat mijn zwangerschap met een sisser was afgelopen'. Zij waren van mening dat een kind niet in mijn leven paste.
Gast- Gast
Lejow schreef:Puggle schreef:Ik weet niet of je op mij doelt nu, maar heb het niet specifiek over haar zoals ik hierboven al heb gezegd.
En juist omdat ik niet weet hoe het er over 15 jaar aan toe gaat, denk ik er steeds vaker aan om het bij een kindje te willen houden.
Zou je dat ook doen als je een sterke wens had voor nog een kindje?
Luce- Kletskop
Minneke schreef:Ik vind het sowieso not done om een oordeel uit te spreken over de kinderwens van een ander. Of dat nu financieel, fysiek of mentaal georiënteerd is.
Poe, wat een opmerking..
Luce- Kletskop
Hoewel ik het mij zeker wel voor kan stellen, vind ik het wel jammer om te lezen dat sommige mensen de financiële onzekerheid hun kinderwens (of het nu om 1-2-3-....kinderen gaat) doet beïnvloeden.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Luce schreef:Lejow schreef:Puggle schreef:Ik weet niet of je op mij doelt nu, maar heb het niet specifiek over haar zoals ik hierboven al heb gezegd.
Zou je dat ook doen als je een sterke wens had voor nog een kindje?
Hoe kan ik daar nou antwoord op geven.
De gedachten over een tweede gaan regelmatig door mijn hoofd, voor nu wegen de punten waarom we het niet zouden willen het zwaarst. En vind dat vrij cruciale punten ook.
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: