Wanneer 3e?
+40
Printje
Fiwen
CCC
shadow
LDJ
Sanne
studiebol
_Lana_
Pineco
Susan
Vixen
Luce
Paper Crown
Purpleflower
Lejow
Sterrin_
Flower_L
Razz
Thunder
Caroow
-Ieniemienie-
Happydobby
Pien
PapillonRose
Linda
Pink!
Knillis
Blue flower
Star007
Aoi
Surya
kwak
Viva
Mamsie
Balloon
Limburg85
Bruintje Beer
Laurientje
Coco
Shopaholic
44 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Wanneer 3e?
Wij willen wel graag een derde maar voorlopig wachten we nog een tijdje. We zijn zo druk en nog niet aan toe.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Wij hebben ook vier slaapkamers en de zolderkamer is zo ruim dat daar nog een vijfde kamer gemaakt kan worden, en dan hebben we nog genoeg bergruimte daar en een ruime voorzolder waar de wasmachine, droger, wasrekken en opbergruimte is. Dus mocht er hier een vierde komen, dan zouden we dat altijd kunnen doen. En anders delen ze maar een kamer, nu liggen de oudste 2 ook samen en dat gaat prima.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Surya schreef:In principe niet. Waar laten jullie een derde? Hebben jullie 4 slaapkamers of 2 kinderen samen?
Wij hebben 3 kamers en een ruime zolder waar het logeerbed en computer staan. We hebben genoeg bergruimte achter de schoten. Hier zou de oudste naar de zolder gaan maar daar wachten we nog even een paar jaar mee. Nu slapen ze dus bij elkaar op de kamer
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Ja bij ons is er ook een dakkapel, en een extra slaapkamer op zolder al gecreëerd met schotten voor de schuine wand. Maar zouden we er nog een dakkapel op moeten zetten wordt dat echt een flinke kostenpost. Wij hebben een bureau met computer, boekenkast, logeerbed, tafelmodel vriezer, ladekast om weg te ruimen, wij hebben er in ieder geval een extra kamer voor nodig.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Parel schreef:Dat lijkt me zó onpraktisch qua bergruimte enzo he, wij hebben 4 slaapkamers maar hebben echt 1 kamer extra nodig voor alle 'zooi'.
Ben je ook niet bang voor de financiële kant?
Nu gaat het nog wel, maar als ze straks alle drie naar clubjes gaan, om de haverklap nieuwe schoenen nodig hebben, een fiets, naar de middelbare school..
Hier komt er wel een 2e, geen 3e, mede door bovenstaande redenen. Of het moet een tweeling zijn, dan is het nu eenmaal zo, dan zijn alle kamers wel gevuld
Hier komt er waarschijnlijk ook geen derde vanwege financiële redenen. Ik geloof echt dat de kosten pas de pan uit rijzen als ze naar de basisschool gaan.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
En op de middelbare school helemaal vrees ik! Hoeveel kids er hier gaan komen zien we nog wel, maar mijn vriend wil er nog drie. Dat lijkt mij niet haalbaar om praktische redenen, inderdaad ruimte en ook de hoge kosten.Linda schreef:Parel schreef:Dat lijkt me zó onpraktisch qua bergruimte enzo he, wij hebben 4 slaapkamers maar hebben echt 1 kamer extra nodig voor alle 'zooi'.
Ben je ook niet bang voor de financiële kant?
Nu gaat het nog wel, maar als ze straks alle drie naar clubjes gaan, om de haverklap nieuwe schoenen nodig hebben, een fiets, naar de middelbare school..
Hier komt er wel een 2e, geen 3e, mede door bovenstaande redenen. Of het moet een tweeling zijn, dan is het nu eenmaal zo, dan zijn alle kamers wel gevuld
Hier komt er waarschijnlijk ook geen derde vanwege financiële redenen. Ik geloof echt dat de kosten pas de pan uit rijzen als ze naar de basisschool gaan.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hoe groot mijn wens ook voor een derde is, hier komt geen derde.
De onzekerheid in NL is me te groot, alles word duurder, nog maar niet te spreken over alle wijzigingen die ze willen inbrengen overal. Huur inkomensafhankelijk maken, kinderbijslag inkomensafhankelijk maken...
En dan nog de onzekerheid omtrent mijn man zijn werk, hij werkt nu nog voor 22,5 uur per week maar dat zal in de toekomst ook minder worden. Uiteindelijk zal hij thuis komen te zitten en voor de kids er zijn, kan hij uberhaupt de drukte van 3 kids dan wel aan?
De onzekerheid in NL is me te groot, alles word duurder, nog maar niet te spreken over alle wijzigingen die ze willen inbrengen overal. Huur inkomensafhankelijk maken, kinderbijslag inkomensafhankelijk maken...
En dan nog de onzekerheid omtrent mijn man zijn werk, hij werkt nu nog voor 22,5 uur per week maar dat zal in de toekomst ook minder worden. Uiteindelijk zal hij thuis komen te zitten en voor de kids er zijn, kan hij uberhaupt de drukte van 3 kids dan wel aan?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Parel wij hebben er idd een dakkapel van 3,5 meter op laten plaatsen. Aan de voorkant zou nog een kleine kunnen (mag geen grote) en dan hebben we nog een slaapkamer. Wij hebben gelukkig een bijkeuken waar wasmachine, droger etc staan.
Linda pas als ze naar de basisschool gaan? Ik verwacht juist dat de kosten dan lager zijn even, geen 2 in de luiers, geen flesvoeding, geen potjes, geen kinderopvang meer maar bso maar dan komt wel zwemles 2x 1,5 jaar maar daarin lossen ze hier elkaar mooi mee af en dan willen ze op voetbal.
Linda pas als ze naar de basisschool gaan? Ik verwacht juist dat de kosten dan lager zijn even, geen 2 in de luiers, geen flesvoeding, geen potjes, geen kinderopvang meer maar bso maar dan komt wel zwemles 2x 1,5 jaar maar daarin lossen ze hier elkaar mooi mee af en dan willen ze op voetbal.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Pien schreef:Hoe groot mijn wens ook voor een derde is, hier komt geen derde.
De onzekerheid in NL is me te groot, alles word duurder, nog maar niet te spreken over alle wijzigingen die ze willen inbrengen overal. Huur inkomensafhankelijk maken, kinderbijslag inkomensafhankelijk maken...En dan nog de onzekerheid omtrent mijn man zijn werk, hij werkt nu nog voor 22,5 uur per week maar dat zal in de toekomst ook minder worden. Uiteindelijk zal hij thuis komen te zitten en voor de kids er zijn, kan hij uberhaupt de drukte van 3 kids dan wel aan?
+1 Alles word duurder. We hebben op zich wel de ruimte.
Limburg, ik denk dat Linda gelijk heeft. Kleding word groter en duurder, school gaat geld kosten enz.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Limburg85 schreef:Parel wij hebben er idd een dakkapel van 3,5 meter op laten plaatsen. Aan de voorkant zou nog een kleine kunnen (mag geen grote) en dan hebben we nog een slaapkamer. Wij hebben gelukkig een bijkeuken waar wasmachine, droger etc staan.
Wij hebben nu geen kdvkosten, dat scheelt.
Straks wel BSO. Flesvoeding en potjes heb ik ook nooit hoeven kopen.
Inderdaad wat HD zegt, kleding is duurder, school kost geld, zwemles/sporten e.d.
En PR heeft ook gelijk, middelbare school zal wat kosten en een vervolgopleiding helemaal.
Ik moet daar eigenlijk niet teveel over piekeren, kan me daar nu al zorgen om maken.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik denk dat het wel mee zal vallen de basisschool tov de eerste 4 jaar maar ks afhankelijk van welke kosten je de eerste 4 jaar heb. Zwemles hebben wij hier nu ook hier ook al en sporten komt er straks wel bij maar daar tegen vervalt bij ons straks 2x kinderopvang en bso is goedkoper.
En kwa prijs merk ik geen verschil tussen de oudste (5) en de andere 2, wel dat de oudste langer met zijn kleding doet dan de andere.
Al met al denk ik dat de kosten van de basisschool gelijk zullen blijven aan die van nu.
En kwa prijs merk ik geen verschil tussen de oudste (5) en de andere 2, wel dat de oudste langer met zijn kleding doet dan de andere.
Al met al denk ik dat de kosten van de basisschool gelijk zullen blijven aan die van nu.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Aangezien ik met de tijd ook weer volledig zal gaan werken moet het financie tegen die tijd te doenzijn. En de meeste grote dingen bewaren we.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Maar jullie kunnen nu toch al haast niet rondkomen (kan ik me herrinneren?) Ik vond het altijd zo knap hoe jullie door goed te puzzelen ed toch het redde. Wil je echt fulltime gaan werken? Want anders zal het kwa inkomsten niet zo veel uitmaken denk ik?
Hier komt er ook mede daarom geen derde. Ik denk niet dat wij het financieel kunnen met alles wat we daarnaast onze kinderen willen bieden (vakantie, sportclub, kleding, studie, uitjes). Het kan wel maar dan kunnen we niet meer zo leven als nu. En wij hechten ook wel veel aan leuke uitjes, een keer op vakantie en leuke kleding)
Hier komt er ook mede daarom geen derde. Ik denk niet dat wij het financieel kunnen met alles wat we daarnaast onze kinderen willen bieden (vakantie, sportclub, kleding, studie, uitjes). Het kan wel maar dan kunnen we niet meer zo leven als nu. En wij hechten ook wel veel aan leuke uitjes, een keer op vakantie en leuke kleding)
Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 16 jul 2013 - 23:52; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
We zijn inmiddels aardig uit het slop :-)
Shopaholic- Kletskop
Shopaholic was jij hiervoor EDC?
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Laurientje schreef:Shopaholic was jij hiervoor EDC?
Geen idee
Shopaholic- Kletskop
Ik wel benieuwd hoe erg de kosten stijgen als de kinderen ouder worden. Mamsie? CherryDinges?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
T. is 7. School kost 20,- per jaar. Zwemles 6,25 per week. Kleding is wel duurder, maar hij doet er wat langer mee.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Hier komt ook zeker geen derde (mits dit een tweeling is). Financieel wordt het idd duur, ik vind het niet praktisch (slaapkamers, ruimte in de auto etc) en qua drukte zie ik het ook niet zitten.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
via pm afgehandeld!
Laatst aangepast door Pien op wo 17 jul 2013 - 8:35; in totaal 1 keer bewerkt
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
ik denk dat de kosten ook gaan zitten in uitjes en vakanties. De echte kleintjes zijn vaak gratis, en na een paar jaar betaal je al volledig tarief. Een dagje dierentuin is dan wel een flinke uitgave met 3 betalende kids plus 2 volwassenen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Dat ook idd! De seizoenen zijn duur omdat je winter en zomer compleet nieuwe garderobes nodig hebt, maar een dagje uit is ook niet grappig meer zeg. De oudste 2 zijn nu 4 en 6 en daar betaal je meestal al volledig voor of net iets minder. De tweeling is nu 2 en nog gratis, maar daarna is het bijna niet meer op te brengen. Ik doe nu wel veel meer via acties, dat scheelt weer.Flower_L schreef:ik denk dat de kosten ook gaan zitten in uitjes en vakanties. De echte kleintjes zijn vaak gratis, en na een paar jaar betaal je al volledig tarief. Een dagje dierentuin is dan wel een flinke uitgave met 3 betalende kids plus 2 volwassenen.
Vakanties in een huisje zijn voor 6 pers. ook een heel stuk duurder.
En toch twijfelen wij nog over een 5e Ik kom zelf uit een gezin van 7 en man van 5, en ik hoef voor de kindten echt niet allemaal aparte kamers, dure kleding en alles maar het nieuwste van het nieuwste. Hebben wij zelf ook niet gehad vroeger en heb daar echt niks aan over gehouden. Ik sliep zelf met mn zus en zusje op 1 kamer met amper loopruimte. Jammer dan, maar onze band is er echt niet minder door, zien elkaar praktisch elke dag
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik kan geen antwoord geven op een derde, hier gaat het over een tweede, maar de kans dat die er ooit komt is heel klein. De angst voor herhaling voert bij mij echt de boventoon. En dan gaat het niet alleen om R en mij, maar dan hebben we B er ook ineens bij waar het enorm verwarrend voor moet zijn.
Ik blijf het dan ook echt onverantwoord vinden (net als die vrouw bij babyboom, die al 2 hele riskante zwangerschappen had gehad, en alsnog voor een derde ging.. bij 30 weken preventief opgenomen enz), als je wéét dat er zulke gevaren aan hangen, niet alleen voor jou, maar ook voor het kindje, om voor een derde te gaan.
Het is zo'n aanslag op je gezin. Wat nou al die medicatie niet goed aanslaat? Ga je straks weer.. met alle gevolgen van dien.
Je was zo bang dat ze het kindje te vroeg moesten halen...
Ik blijf het dan ook echt onverantwoord vinden (net als die vrouw bij babyboom, die al 2 hele riskante zwangerschappen had gehad, en alsnog voor een derde ging.. bij 30 weken preventief opgenomen enz), als je wéét dat er zulke gevaren aan hangen, niet alleen voor jou, maar ook voor het kindje, om voor een derde te gaan.
Het is zo'n aanslag op je gezin. Wat nou al die medicatie niet goed aanslaat? Ga je straks weer.. met alle gevolgen van dien.
Je was zo bang dat ze het kindje te vroeg moesten halen...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Eens met lejow.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Ik peins niet over een 3de, maar twijfel wel over een tweede. Het is een keertje gelukt via IVF, ik mag dus echt heel erg van geluk spreken, ik heb een stukje goud gevonden, wie weet lukt de 2de ook zo maar ik wil gewoon niet alle rompslomp weer in. We hebben nu Juliantje ook en hel gewoon geen zin/fut etc om al die onderzoeken weer opnieuw te moeten doen. Waar laat ik hem als ik 3x in een week naar een echo moet, wat doe ik na een eventuele punctie? Nu hersteld mijn lichaam vliegensvlug maar als je een ander hebt rondlopen dan is het toch allemaal wat lastiger. Met mijn man krijg k er ruzie over, hij wil echt zeker wel een tweede en het liefst nog een 3de....... en de omgeving zegt alleen maar: 'Zielig, je gaat hem toch niet alleen laten?' wat is nou zielig aan alleen zijn??
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: