Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer 3e?

+40
Printje
Fiwen
CCC
shadow
LDJ
Sanne
studiebol
_Lana_
Pineco
Susan
Vixen
Luce
Paper Crown
Purpleflower
Lejow
Sterrin_
Flower_L
Razz
Thunder
Caroow
-Ieniemienie-
Happydobby
Pien
PapillonRose
Linda
Pink!
Knillis
Blue flower
Star007
Aoi
Surya
kwak
Viva
Mamsie
Balloon
Limburg85
Bruintje Beer
Laurientje
Coco
Shopaholic
44 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Wanneer 3e?  - Pagina 5 Empty Re: Wanneer 3e?

Bericht  _Lana_ zo 21 jul 2013 - 9:27

Luce schreef:
Aimee schreef:Ik vind het gewoon een beetje pijnlijk om te lezen hoe anderen hier durven te oordelen over de financiele situatie van shopaholic. Komt misschien ook door hoe open zij er over is geweest, maar ik vind het echt niet aan een ieder hier om daar wat over te zeggen. Volgens mij kan niemand hier in haar portemonnee kijken en zijn zei en haar man als enige in staat om erover te oordelen of hun financiële situatie stabiel genoeg is om nog een kindje te krijgen.

Ja, dat vind ik eigenlijk ook
Ook mee eens.
Maar ik denk dat merendeel in dit topic gewoon in het algemeen bedoelt.

Ik maak me trouwens ook niet druk over wat er in de toekomst eventueel kan gebeuren. Want dat weet je toch nooit. Tenzij de financiële situatie nu zo slecht zou zijn.
Maar verder doe ik mijn best om te sparen voor als ze gaan studeren en zie ik wel hoe het loopt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lejow zo 21 jul 2013 - 9:29

Luce schreef:
Minneke schreef:Ik vind het sowieso not done om een oordeel uit te spreken over de kinderwens van een ander. Of dat nu financieel,  fysiek of mentaal georiënteerd is.

Toen ik een miskraam heb gehad hoorde ik achteraf dat vriendinnen tegen elkaar hadden gezegd 'dat mijn zwangerschap met een sisser was afgelopen'. Zij waren van mening dat een kind niet in mijn leven paste.

Ik vond en vind dat echt kortzichtig.

Poe, wat een opmerking..

Oef, das heftig inderdaad.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Luce zo 21 jul 2013 - 9:30

Wat is er ook mis met zelf je studie betalen? Het is mooi als je de studie van je kinderen kan betalen later, maar je kinderwens voor meerdere kinderen laten schieten omdat het misschién wel heel duur is straks, daar snap ik dan zelf weinig van.

Misschien wil je kind ook wel helemaal niet studeren of kan hij het niet. Je weet het toch nooit?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Lejow zo 21 jul 2013 - 9:30

_Lana_ schreef:
Luce schreef:
Aimee schreef:Ik vind het gewoon een beetje pijnlijk om te lezen hoe anderen hier durven te oordelen over de financiele situatie van shopaholic. Komt misschien ook door hoe open zij er over is geweest, maar ik vind het echt niet aan een ieder hier om daar wat over te zeggen. Volgens mij kan niemand hier in haar portemonnee kijken en zijn zei en haar man als enige in staat om erover te oordelen of hun financiële situatie stabiel genoeg is om nog een kindje te krijgen.

Ja, dat vind ik eigenlijk ook
Ook mee eens.
Maar ik denk dat merendeel in dit topic gewoon in het algemeen bedoelt.

Ik maak me trouwens ook niet druk over wat er in de toekomst eventueel kan gebeuren. Want dat weet je toch nooit. Tenzij de financiële situatie nu zo slecht zou zijn.
Maar verder doe ik mijn best om te sparen voor als ze gaan studeren en zie ik wel hoe het loopt.

Juist, allemaal punten wanneer/waarom ik niet voor een 2e/3e kindje zou kiezen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow zo 21 jul 2013 - 9:32

Luce schreef:Wat is er ook mis met zelf je studie betalen? Het is mooi als je de studie van je kinderen kan betalen later, maar je kinderwens voor meerdere kinderen laten schieten omdat het misschién wel heel duur is straks, daar snap ik dan zelf weinig van.

Misschien wil je kind ook wel helemaal niet studeren of kan hij het niet. Je weet het toch nooit?

Denk dat, wat jij net ook zei, de wens dan ook kennelijk niet groot genoeg is.

Er is niets mis met je eigen studie betalen, dat heb ik ook gedaan met mijn vader. Maar hij wilde koste wat kost voorkomen dat ik met een hele hoge studieschuld zou eindigen, daar hebben we dan wel flink krom voor gelegen, maar het is wel gelukt.
Ik hoop dat later ook te kunnen verwezenlijken voor B. Samen de dingen betalen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee zo 21 jul 2013 - 9:35

Ach, misschien betrek ik het ook wel een beetje op mezelf en maakt dat het pijnlijk. Niet dat wij in de financiële problemen zitten, maar een 2e kindje zal wel betekenen dat we niet meer zo makkelijk alles kunnen kopen als dat we nu doen. Nu gaan ik winkelen en koop ik een groot zwembad voor in de tuin, kleren voor Luuk, nieuwe schoenen voor mezelf, etc. Dat zal dan minder onbezorgd kunnen. En ik weet dat mensen daarover oordelen. Maar weetje, ik denk niet dat het ons ongelukkiger gaat maken om niet álles te kunnen kopen wat we op dat moment willen, en ik denk dat een 2e kindje ons wel gelukkiger gaat maken. En dat is wat ik belangrijk vind.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Luce zo 21 jul 2013 - 9:36

Ik hoop ook dat ik het kan straks. Maar er kan nog zóveel veranderen.. 

Ik heb wel een flinke studieschuld. En ja, dat is kut maar meer ook niet hoor. Kan er wel een drama van maken, maar daar heb ik alleen mezelf mee. Beschouw het gewoon als vaste last.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luce zo 21 jul 2013 - 9:37

Aimee schreef:Ach, misschien betrek ik het ook wel een beetje op mezelf en maakt dat het pijnlijk. Niet dat wij in de financiële problemen zitten, maar een 2e kindje zal wel betekenen dat we niet meer zo makkelijk alles kunnen kopen als dat we nu doen. Nu gaan ik winkelen en koop ik een groot zwembad voor in de tuin, kleren voor Luuk, nieuwe schoenen voor mezelf, etc. Dat zal dan minder onbezorgd kunnen. En ik weet dat mensen daarover oordelen. Maar weetje, ik denk niet dat het ons ongelukkiger gaat maken om niet álles te kunnen kopen wat we op dat moment willen, en ik denk dat een 2e kindje ons wel gelukkiger gaat maken. En dat is wat ik belangrijk vind.

Daarnaast, wat is er mis met niet alles meteen kunnen kopen wat je wil? Word je creatief van Wink. Een 2e kindje zou mij ook veel gelukkiger maken. Daarnaast, je weet niet hoe de situatie over 5 jaar is bij wijze van.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow zo 21 jul 2013 - 9:39

Dat zijn dan weer afwegingen die je moet maken. Voor mij belangrijke afwegingen, voor een ander speelt de kinderwens een grotere rol.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mamsie zo 21 jul 2013 - 9:41

Ik vind het tot op zekere hoogte wel van belang hoe je financiële situatie is. Ik ken gezinnen die echt geen cent te makken hebben en ook geen vooruit zicht hebben op een betere situatie. Toch "nemen" ze nog kinderen erbij. Dan denk ik wel bij mezelf, waar ben je mee bezig?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Luce zo 21 jul 2013 - 9:42

Ik snap vooral de angst voor vroeggeboorte bij jou goed hoor Lejow. Ik bedoel, dat is niet niks.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow zo 21 jul 2013 - 9:42

Mamsie schreef:Ik vind het tot op zekere hoogte wel van belang hoe je financiële situatie is. Ik ken gezinnen die echt geen cent te makken hebben en ook geen vooruit zicht hebben op een betere situatie. Toch "nemen" ze nog kinderen erbij. Dan denk ik wel bij mezelf, waar ben je mee bezig?

Ook hier mee eens!
Zie het op mijn werk ook wel eens voorbij komen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce zo 21 jul 2013 - 9:43

Mamsie schreef:Ik vind het tot op zekere hoogte wel van belang hoe je financiële situatie is. Ik ken gezinnen die echt geen cent te makken hebben en ook geen vooruit zicht hebben op een betere situatie. Toch "nemen" ze nog kinderen erbij. Dan denk ik wel bij mezelf, waar ben je mee bezig?

Ja, dat lijkt me ook niet handig.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Parel zo 21 jul 2013 - 10:11

Even op lejow reagerend, ik denk dat het nog niet eens de angst is die je tegenhoudt, maar meer het feit dat je gewoon nog geen klapperende eierstokken hebt. Je kan nog zo helder denken, zijn die er wel, dan gooi je angsten en nadelen sneller overboord. Wie weet, misschien komen ze wel, misschien komen ze niet, tijd zal het leren!

Hier is mijn vriend heel erg rationeel, inderdaad ook nadenkend over 'later' en of we het financieel redden. Ik ben veel impulsiever en handel met dingen hoe ze ons tegemoet komen. Ook leuk, zo'n combi! Bloedirritant soms.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Lejow zo 21 jul 2013 - 10:16

Parel schreef:Even op lejow reagerend, ik denk dat het nog niet eens de angst is die je tegenhoudt, maar meer het feit dat je gewoon nog geen klapperende eierstokken hebt. Je kan nog zo helder denken, zijn die er wel, dan gooi je angsten en nadelen sneller overboord. Wie weet, misschien komen ze wel, misschien komen ze niet, tijd zal het leren!

Hier is mijn vriend heel erg rationeel, inderdaad ook nadenkend over 'later' en of we het financieel redden. Ik ben veel impulsiever en handel met dingen hoe ze ons tegemoet komen. Ook leuk, zo'n combi! Bloedirritant soms.

Dat is ook zeker zo!
Ze klapperen dan ook totaal niet.. niet eens een kleine vibratie hahaha.

En wat jij zegt, zo sta ik er ook in. Gaat het ooit weer klapperen, zien we wel weer verder. Zo niet, vind ik het ook prima!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie zo 21 jul 2013 - 11:42

Behalve als mijn financiele situatie echt heel erg nijpend zou zijn, zou ik mijn kinderwens er echt niet door tegen laten houden. Het kan heel vaak nog zuiniger. In plaats van groentes uit de winkel een eigen moestuin, meer op aanbiedingen letten, geen uitjes meer die geld kosten enzovoorts.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  studiebol ma 22 jul 2013 - 5:55

Flower_L schreef:Hoewel ik het mij zeker wel voor kan stellen, vind ik het wel jammer om te lezen dat sommige mensen de financiële onzekerheid  hun kinderwens (of het nu om 1-2-3-....kinderen gaat)  doet beïnvloeden.

Maar zo raar is dat toch niet?
Stel je dat je nu met een kindje net( goed) kan redden maar twee kindjes tja meer kinderopvang kosten, meer kosten aan voeding, en dan kan je wel zeggen het is die ene aardappel, maar ik merk het ook al met brood en vleeswaren,wat als de borstvoeding niet lukt, zit je toch al aan een pak voeding van 6,50 (kruidvat). Kleding hoeft niet duur te zijn maar een shirtje bij de zeeman kost ook al 3 euro, als je al bijna niks in de maand over houd is die 3 euro ook al veel.

En wat nou als je een tweeling krijgt... huppakee dubbele kosten.

Ik vind het juist wel fijn dat mensen er goed over nadenken of het financieel kan. En dan heb ik het niet over studiekosten of een rijbewijs voor je kind betalen maar de basale dingen die ik hier boven benoem.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Flower_L ma 22 jul 2013 - 6:52

Maar dat zeg ik toch ook..ik snap dat heel goed. Ik vind het gewoon jammer dat die situaties er zijn...dat je die keuze maakt omdat het financieel niet lukt. Maw, dat geld zo'n machtig 'iets' is.....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  studiebol ma 22 jul 2013 - 7:17

Flower_L schreef:Maar dat zeg ik toch ook..ik snap dat heel goed. Ik vind het gewoon jammer dat die situaties er zijn...dat je die keuze maakt omdat het financieel niet lukt. Maw, dat geld zo'n machtig 'iets' is.....

Oh ik las het anders. Ik las het meer dat je het ergens wel begrijpt maar het toch ook raar vind dat het zo beinvloed.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Flower_L ma 22 jul 2013 - 7:33

studiebol schreef:
Flower_L schreef:Maar dat zeg ik toch ook..ik snap dat heel goed. Ik vind het gewoon jammer dat die situaties er zijn...dat je die keuze maakt omdat het financieel niet lukt. Maw, dat geld zo'n machtig 'iets' is.....

Oh ik las het anders. Ik las het meer dat je het ergens wel begrijpt maar het toch ook raar vind dat het zo beinvloed.

Nee smile  Zeker niet raar. Verstandig, maar wel spijtig....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: