Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer 3e?

+40
Printje
Fiwen
CCC
shadow
LDJ
Sanne
studiebol
_Lana_
Pineco
Susan
Vixen
Luce
Paper Crown
Purpleflower
Lejow
Sterrin_
Flower_L
Razz
Thunder
Caroow
-Ieniemienie-
Happydobby
Pien
PapillonRose
Linda
Pink!
Knillis
Blue flower
Star007
Aoi
Surya
kwak
Viva
Mamsie
Balloon
Limburg85
Bruintje Beer
Laurientje
Coco
Shopaholic
44 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer 3e?  - Pagina 3 Empty Re: Wanneer 3e?

Bericht  Luce wo 17 jul 2013 - 20:15

Bij ons was het nogal een verrassing, maar anders hadden we gewacht tot de jongste een jaar of 2 was denk ik.

Wat betreft de discussie over financiën: het hoeft toch allemaal niet zo duur? Ik voel me echt niet verplicht naar mijn kinderen toe om elke zomer een dure vakantie te hebben bijvoorbeeld en merkkleding vind ik ook niet nodig. Wij hebben dit zelf ook niet gehad en ik ben toch ook goed terecht gekomen? 

Ik koop heel veel kleding in de uitverkoop, niet omdat ik het nu niet kan betalen maar omdat ik het gewoon zonde van mijn geld vind om €20 uit te geven voor een shirtje. Niet alleen voor de kinderen maar ook voor mezelf. Ik betaal liever geen €40 voor Teva's als ik ze na de zomer voor €15 kan kopen voor het seizoen erop.

Ik denk dat het ook een keuze is. Kan me best voorstellen dat je niet meer kinderen wilt als je luxe wilt leven, maar het is niet ondoenlijk ofzo.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Vixen wo 17 jul 2013 - 20:22

Ik ben het eens met Luce, je hoeft niet per se naar een pretpark, je kunt ook voor het zwembad of een zwemplas kiezen. Met drie kinderen heb je er sowieso twee van hetzelfde geslacht, je hoeft niet voor ieder kind een compleet nieuwe garderobe aan te schaffen en over 15 jaar hoef je niet voor ieder kind een dure studie te betalen. Natuurlijk zijn drie kinderen duurder dan twee kinderen, maar je leeft naar wat je hebt.

Wij hebben geen wens voor de derde. Ten eerste omdat we de wens niet hebben, maar we vinden het ook fijn om de twee die we nu hebben financieel meer te kunnen helpen dan wanneer je er drie hebt. Ik zou het fijn vinden om (een deel van) de studie te kunnen betalen, ze een grote gift te kunnen doen als ze een huis gaan kopen of op andere manieren (financieel) te kunnen helpen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Susan wo 17 jul 2013 - 20:26

Paper Crown schreef:Ik peins niet over een 3de, maar twijfel wel over een tweede. Het is een keertje gelukt via IVF, ik mag dus echt heel erg van geluk spreken, ik heb een stukje goud gevonden, wie weet lukt de 2de ook zo maar ik wil gewoon niet alle rompslomp weer in. We hebben nu Juliantje ook en hel gewoon geen zin/fut etc om al die onderzoeken weer opnieuw te moeten doen. Waar laat ik hem als ik 3x in een week naar een echo moet, wat doe ik na een eventuele punctie? Nu hersteld mijn lichaam vliegensvlug maar als je een ander hebt rondlopen dan is het toch allemaal wat lastiger. Met mijn man krijg k er ruzie over, hij wil echt zeker wel een tweede en het liefst nog een 3de....... en de omgeving zegt alleen maar: 'Zielig, je gaat hem toch niet alleen laten?' wat is nou zielig aan alleen zijn??

Ik vind dat jouw omgeving zich daar helemaal niet in zou moeten mengen, dit is iets tussen je man en jou. Daarbij vind ik het ook erg gevoelloos om tegen iemand voor wie kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is te gaan zeggen dat het zielig is als een kind enig kind blijft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Luce wo 17 jul 2013 - 20:32

Susan schreef:
Paper Crown schreef:Ik peins niet over een 3de, maar twijfel wel over een tweede. Het is een keertje gelukt via IVF, ik mag dus echt heel erg van geluk spreken, ik heb een stukje goud gevonden, wie weet lukt de 2de ook zo maar ik wil gewoon niet alle rompslomp weer in. We hebben nu Juliantje ook en hel gewoon geen zin/fut etc om al die onderzoeken weer opnieuw te moeten doen. Waar laat ik hem als ik 3x in een week naar een echo moet, wat doe ik na een eventuele punctie? Nu hersteld mijn lichaam vliegensvlug maar als je een ander hebt rondlopen dan is het toch allemaal wat lastiger. Met mijn man krijg k er ruzie over, hij wil echt zeker wel een tweede en het liefst nog een 3de....... en de omgeving zegt alleen maar: 'Zielig, je gaat hem toch niet alleen laten?' wat is nou zielig aan alleen zijn??

Ik vind dat jouw omgeving zich daar helemaal niet in zou moeten mengen, dit is iets tussen je man en jou. Daarbij vind ik het ook erg gevoelloos om tegen iemand voor wie kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is te gaan zeggen dat het zielig is als een kind enig kind blijft.
Eens met Susan.

Daarnaast, wij zijn ook voor IVF gegaan voor een 2e. Maar ik heb er het nooit zo over nagedacht. Als ik de weken niet lekker was, paste oma gewoon wat meer op. Het is maar zo'n relatief korte periode dat je bezig bent.  Je kunt wel vaker niet 100% moeder zijn en dat je de zorg iets uit handen moet geven. 

Daarnaast, het is jullie keuze. Wat een ander zegt, boeiend!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luce wo 17 jul 2013 - 20:36

Vixen schreef:Ik ben het eens met Luce, je hoeft niet per se naar een pretpark, je kunt ook voor het zwembad of een zwemplas kiezen. Met drie kinderen heb je er sowieso twee van hetzelfde geslacht, je hoeft niet voor ieder kind een compleet nieuwe garderobe aan te schaffen en over 15 jaar hoef je niet voor ieder kind een dure studie te betalen. Natuurlijk zijn drie kinderen duurder dan twee kinderen, maar je leeft naar wat je hebt.

Wij hebben geen wens voor de derde. Ten eerste omdat we de wens niet hebben, maar we vinden het ook fijn om de twee die we nu hebben financieel meer te kunnen helpen dan wanneer je er drie hebt. Ik zou het fijn vinden om (een deel van) de studie te kunnen betalen, ze een grote gift te kunnen doen als ze een huis gaan kopen of op andere manieren (financieel) te kunnen helpen.

Wij schaffen morgen een museumkaart aan, die heb je na 3 musea er weer uit. Morgen gaan we naar het Rijksmuseum en NEMO. Voor de rest van het jaar kun je dan 'gratis' naar musea. Volgens mij kun je heel veel leuke dingen doen voor minder geld. En dan hoef je niet eens alleen maar naar een speeltuin te gaan.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown wo 17 jul 2013 - 21:49

Luce schreef:
Susan schreef:

Eens met Susan.

Daarnaast, wij zijn ook voor IVF gegaan voor een 2e. Maar ik heb er het nooit zo over nagedacht. Als ik de weken niet lekker was, paste oma gewoon wat meer op. Het is maar zo'n relatief korte periode dat je bezig bent.  Je kunt wel vaker niet 100% moeder zijn en dat je de zorg iets uit handen moet geven. 

Daarnaast, het is jullie keuze. Wat een ander zegt, boeiend!
Klopt hoor, er is altijd wel een mouw te passen maar ik ben helaas nog niet alle zorgen rondom mijn zwangerschap vergeten. Ik was dan wel in 1x zwanger maar heb wel tijdens de zwangerschap vele zorgen gehad. Mijn man zegt dan, we hebben nu 1 kind, dus je gaat al best anders de molen weer in, omdat je natuurlijk al een hebt dmv IVF en je zal niet kinderloos blijven mocht 't niet lukken. Ik denk dan weer, jaaa maar dan ben ik al zo diep geraakt in het willen van een baby dat ik dan niet meer kan loslaten en voor je het weet ben je weer de stress en lijdt Julian daar misschien wel onder.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Luce wo 17 jul 2013 - 22:01

Oh zo, ja dat snap ik wel. Maar de kans dat je weer snel zwanger bent door IVF is wel aanwezig hè. Sterkte met jullie beslissing!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pineco wo 17 jul 2013 - 23:29

Hier besloten we ervoor te gaan toen de jongste een jaar was, al hadden we niet gedacht dat het meteen raak zou zijn... Beide vorige keren duurde het toch wel een half jaar tot een jaar. Dus ik zie best op tegen het (voor mij) kleine leeftijdsverschil tussen de jongste twee straks. Maar het verschil tussen de oudste en de jongste blijft zo wel beperkt, dus dat vind ik weer een voordeel.

Verder maak ik me niet heel druk over de kosten, dure kleding hoeft voor mij niet zo en voor uitjes kun je sparen. We zien het tegen die tijd wel. Ruimte hebben we genoeg, al zijn nog niet alle slaapkamers klaar. De eerste tijd zal de baby op onze kamer komen en verhuist de jongste naar de kamer van de oudste (die daar nu al heel veel zin in heeft Laughing ).
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Laurientje wo 17 jul 2013 - 23:30

Pineco wie was jij voorheen?
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Pineco wo 17 jul 2013 - 23:43

Gewoon Pineco Laughing Ik schrijf hier nog niet zo lang mee, maar las wel al jaren mee zonder account.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  Laurientje wo 17 jul 2013 - 23:55

Pineco schreef:Gewoon Pineco Laughing Ik schrijf hier nog niet zo lang mee, maar las wel al jaren mee zonder account.

ohh haha ik dacht echt dat je een oude bekende was met een nieuwe andere naam smile

gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Bericht  _Lana_ do 18 jul 2013 - 0:51

Vixen schreef:Ik ben het eens met Luce, je hoeft niet per se naar een pretpark, je kunt ook voor het zwembad of een zwemplas kiezen. Met drie kinderen heb je er sowieso twee van hetzelfde geslacht, je hoeft niet voor ieder kind een compleet nieuwe garderobe aan te schaffen en over 15 jaar hoef je niet voor ieder kind een dure studie te betalen. Natuurlijk zijn drie kinderen duurder dan twee kinderen, maar je leeft naar wat je hebt.
Mee eens.
Mijn kinderen zijn nog klein, maar wij hoeven niet perse naar een dierentuin of wat dan ook.
Er zijn zoveel leuke dingen met kinderen te doen, die niet veel geld kosten. Zoals lekker naar het strand/recreatieplas, broodjes en drinken mee. Heerlijk! Of lekker naar de kinderboerderij.

Verder ook helemaal eens met Lejow. Ik lees/hoor wel vaker dat mensen een derde willen, die echt een hele slechte zwangerschap hadden, met kans op vroeggeboorte. Dan denk ik, zou je echt zo'n groot risico willen nemen?? Met alle gevolgen die het kan hebben? Ik snap dat eerlijk gezegd niet.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ do 18 jul 2013 - 0:53

Oh en even ontopic Wink:

Ik denk dat hier geen derde komt. Aan de ene kant omdat ik ook ergens wel bang ben dat ik weer te vroeg beval. Nu was het een tweeling, maar ik had ook een streptokok bacterie.
En ik ben gezegend met 2 gezonde kinderen.

En aan de andere kant, omdat ik het praktisch gezien ook wel goed vind zo.
Stiekem zou ik best wel een derde willen, maar bovenstaande houdt me toch tegen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Pineco do 18 jul 2013 - 2:27

Laurientje schreef:
Pineco schreef:Gewoon Pineco Laughing Ik schrijf hier nog niet zo lang mee, maar las wel al jaren mee zonder account.

ohh haha ik dacht echt dat je een oude bekende was met een nieuwe andere naam smile

gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens.

Dank je!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 18 jul 2013 - 6:29

_Lana_ schreef:
Mee eens.
Mijn kinderen zijn nog klein, maar wij hoeven niet perse naar een dierentuin of wat dan ook.
Er zijn zoveel leuke dingen met kinderen te doen, die niet veel geld kosten. Zoals lekker naar het strand/recreatieplas, broodjes en drinken mee. Heerlijk! Of lekker naar de kinderboerderij.

Verder ook helemaal eens met Lejow. Ik lees/hoor wel vaker dat mensen een derde willen, die echt een hele slechte zwangerschap hadden, met kans op vroeggeboorte. Dan denk ik, zou je echt zo'n groot risico willen nemen?? Met alle gevolgen die het kan hebben? Ik snap dat eerlijk gezegd niet.

Nee ok, maar geld voor de basale dingen lijkt me toch wel vrij cruciaal.. Het is maar net hoe je de term financiën opvat natuurlijk Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Vixen do 18 jul 2013 - 6:35

Lejow, wat bedoel je met basale dingen, voedsel bijvoorbeeld? Ik denk dat dit soort dingen niet zoveel verschil maken, ik denk dat vooral de extra dingen, zoals uitjes echt veel duurder zijn als je een kind meer hebt. Je krijgt natuurlijk ook voor een kind extra kinderbijslag, ik denk dat je voor de basale dingen daar ook al een heel eind mee komt.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 18 jul 2013 - 6:36

Vixen schreef:Lejow, wat bedoel je met basale dingen, voedsel bijvoorbeeld? Ik denk dat dit soort dingen niet zoveel verschil maken, ik denk dat vooral de extra dingen, zoals uitjes echt veel duurder zijn als je een kind meer hebt. Je krijgt natuurlijk ook voor een kind extra kinderbijslag, ik denk dat je voor de basale dingen daar ook al een heel eind mee komt.

Daar heb je een punt hoor.
Maar als je met 1/2 kind(eren) al moeite hebt om de luiers enzo te betalen, lijkt me dat er met 2/3 niet veel beter op worden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Vixen do 18 jul 2013 - 6:39

Als je al echt moeite hebt om de luiers te betalen lijkt het me inderdaad ook niet zo verstandig.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  studiebol do 18 jul 2013 - 6:40

Als er hier een derde zou komen, zou ik financieel echt problemen zien met de kinderopvang, dat is zo'n enorme kostenpost voor ons, nog voor een derde betalen zou echt betekenen dat we echt heeeel veel niet meer kunnen doen.

Wat betreft uitjes, voor nu vind ik dat nog wel mee vallen, ze zijn vaak nog gratis en wij hebben bijv een jaarkaart voor de apenheul gekocht 1x 40 euro betaald en die hebben we er nu al dik uit, eigen drinken en eten mee dan is zo'n dag ook niet zo duur.
En als ik zie hoe leuk ze het hier nog in de tuin hebben met een zandbak en een zwembad dan hoeven we voor hun denk ik niet eens echt weg.

Maar goed hier komt geen derde smile
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  _Lana_ do 18 jul 2013 - 6:47

Lejow schreef:
_Lana_ schreef:
Mee eens.

Nee ok, maar geld voor de basale dingen lijkt me toch wel vrij cruciaal.. Het is maar net hoe je de term financiën opvat natuurlijk Very Happy
Ja het was ook een beetje nav de post van Flower_L, over de uitjes.
Verder is het natuurlijk wel belangrijk dat je voor de 'standaard' dingen ( luiers, opvang, eten enz. ) wel genoeg geld hebt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne do 18 jul 2013 - 6:47

Hier zijn we nog niet eens toe aan de tweede, maar ik denk tegen die tijd dat we de natuur maar weer gewoon zijn gang laten gaan en dan zien we wel wanneer een kindje op ons pad komt.

Ik denk ook dat het financieel best wat zwaarder wordt, maar in ons geval is het vooral de kinderopvangjaren overbruggen. Ik kan me niet voorstellen dat ik per maand 600 euro kwijt ben aan een kind dat naar de basisschool gaat, dus wat dat betreft hoop ik erop vooruit te gaan straks Wink 

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow do 18 jul 2013 - 7:05

Kinderopvang ook inderdaad.. ik zou niet weten hoe we dat nu voor 2 kids zouden moeten betalen...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  LDJ do 18 jul 2013 - 7:14

Leuk shopaholic dat het begint te kriebelen.
Mij lijkt zowiezo een tweede nog wel heel leuk, als dat ooit mag lukken.
Maar eerst wil ik nog volop genieten van M. Dus voorlopig nog niet.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Laurientje do 18 jul 2013 - 8:30

Kinderopvang is zo vreselijk duur hè ben zo blij dat wij dat niet hoeven t betalen!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Bericht  shadow do 18 jul 2013 - 8:38

Gelukkig is bij de opvang de 2e goedkoper. Je krijgt er meer kot voor. Hier van mij uit wel een wens voor een derde maar ml niet. Helaas.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: