Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer..

+3
Liadan
Roos
Blue flower
7 plaatsers

Ga naar beneden

wanneer.. Empty wanneer..

Bericht  Blue flower vr 24 jun 2011 - 0:26

Zeiden jullie kindjes voor het eerst papa en mama?
En hebben jullie daar nog iets aan gedaan om het te stimuleren?

Mijn zoontje is nu 6,5 maand en natuurlijk nog veel te jong om te kunnen praten maar soms zie ik wel dat hij het probeert als ik bijvoorbeeld papa of mama zeg, alleen komt er geen geluid uit.

Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:28

Mijn zoontje zei al heel snel papa en later ook mama, maar pas na zijn eerste verjaardag ging hij bewust papa en mama zeggen.
Ik heb niet bewust gestimuleerd, wel praatte ik gewoon tegen hem in de zin van daar komt papa.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:39

De oudste zei bewust papa en mama met 9 maanden. De jongste zei bewust papa met 11 maanden en mama bij 12 maanden. Nu is ze bijna 15 maanden en zegt ze 12 woordjes, en soms 2 woordjes achter elkaar zoals 'papa thuis'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:41

Mama_van2 schreef:De oudste zei bewust papa en mama met 9 maanden. De jongste zei bewust papa met 11 maanden en mama bij 12 maanden. Nu is ze bijna 15 maanden en zegt ze 12 woordjes, en soms 2 woordjes achter elkaar zoals 'papa thuis'.

Dan is M. echt een hele snelle met praten hoor. Als ze nu al zinnetjes maakt. Leuk om te lezen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:46

Leuk hé. S. was ook een héle vlotte met praten, mensen waren altijd verbaasd over wat ze rond 1,5 jaar allemaal al kon zeggen. Van M. hadden we dat natuurlijk nooit zo verwacht maar ze gaat ineens echt hard met praten. Ze zegt nu heel duidelijk ; papa/mama/zus/paard/poesje/bah bah/aaien/bal/ja en nee/poetsen/happen/kijken en ooowoow (als ze iets laat vallen). Als mijn vriend thuis komt van zijn werk zegt ze al de hele week 'Papa thuissss', echt schattig I love you en als ze onze poes ziet lopen zegt ze ' Aaaaai poesje'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Roos vr 24 jun 2011 - 1:21

Begin van de maand (met 9,5 maand) zei hij voor het eerst papa en gisteren angel zei hij voor het eerst mama... Zo leuk!


Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 1:26

S. kan al 2 maanden papa zeggen. Maar dat zijn papa bij het woordje papa hoort weet hij nog niet Wink
Mama is hier nog niet gevallen. Verder kan hij kijk(en) zeggen en bah Very Happy


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 1:56

Merle kon rond haar 10 maanden papa en mama... ook zei ze toen inny. Iets later kwam daarbij nog uit en die.
Ze is daarna compleet gestopt met woorden erbij produceren..... echt sinds vorige week komen er weer nieuwe woorden bij koe - boe enzo. Denk deels te maken met het vele ziek zijn en haar oorproblemen, maar goed nu is haar neusamandel eruit dus ik ben benieuwd of dat ook zo is.
Indy daar en tegen was met 1,5 al een lopend woordenboek leek het wel. Die maakte toen zinnetjes van 2-3 woorden.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 3:24

onze dochter van 10 maanden zegt nog niks bewust. Brabbelt wel volop en af en toe komen papa en mama voorbij. Meestal komt het eerste woordje rond de eerste verjaardag. Alles tussen de 8 en 18 maanden is in ieder geval normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Blue flower vr 24 jun 2011 - 3:40

grappig om te lezen dat de kindjes ongeveer wel allemaal ronde dezelfde tijd beginnen met 'praten' en dat ze over het algemeen met papa beginnen. Ben benieuwd hoe dat bij ons allemaal gaat, stiekem kijk ik daar echt naar uit.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Liadan vr 24 jun 2011 - 5:14

Met 12 maanden zei ze bewust papa en mama.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 5:29

Lynn zegt nu sinds ruim 4 weken bewust papa en mama en ze heeft een bepaald kreetje voor Dylan. Niet te verstaan maar wel grappig want dat doet ze al weken terwijl hij binnenkomt, ze naar hem toegaat ect.

de klanken papa en mama doet ze vanaf een maand of 8,5 maar sinds 10 maand zegt ze het ook met betekenis zeg maar angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 6:22

Sinds een week of 3 ongeveer Wink Eerst kwam papa en toen mama! Als ie me nodig heeft is het: "mamamamamamaaaaaaaa". Zo cute! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Annemie vr 24 jun 2011 - 6:35

Mijn zoontje zei rond de 7 maanden papa en met 8 maanden mama en hij kan nu ook tik tak zeggen tegen de klok.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  loesje vr 24 jun 2011 - 12:06

mijn zoontje kan hap en honger zeggen dat snapt hij hij kan ook mama en nee zeggen maar daar snapt hij de betekenis nog niet van
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 20:52

Mas ging bewust dingen zeggen rond zijn 1e verjaardag.
Amé zegt nu wel papa en mama maar niet bewust.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 23:10

Met 9 maanden zei A voor het eerst papa (op moederdag nog wel Sad) en een maandje later ook mama. Nu (22 maanden) kletst ze de oren van ons hoofd, ze maakt al zinnen van 3/4 woorden en zegt alles na wat wij zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Flip Fluitketel vr 24 jun 2011 - 23:31

Rond de 7maanden zei ze papa en rond 7,5 maand mama. Maar nog niet echt bewust denk ik. Nu heb ik het alweer even niet gehoord. Maar in het begin was het alleen maar papa.....
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Parisienne vr 24 jun 2011 - 23:38

N. zegt al een paar weken mama, naar mijn mening bewust. Bijvoorbeeld als ze wakker is, als ze een beetje huilerig is, als ze iets zat is of als ze bij iemand anders zit en naar mij toe wil. Sinds een paar dagen zegt ze ook papa, wat begon als 'abba'. Wel grappig overigens (omdat ik enigszins een klein woordje Hebreeuws spreek).. 'abba' is papa in het Hebreeuws. Ze wisselt abba en papa dus af, maar bedoelt er wel hetzelfde mee. Ik spreek met haar geen Hebreeuws o.i.d., maar dit is gewoon puur toeval Wink

Verder zegt ze al bewust Puk (zo heet de vogel bij mijn vader, waar ze helemaal gek op is). 'Ukkk' is het voor haar. Hier begon ze mee toen ze zo'n 7,5 maand was. Nu zegt ze ook 'daa' en 'die' als ze iets aanwijst. N. zegt naar mijn mening nu dus al heel bewust woordjes.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer.. Empty Re: wanneer..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum