Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeder meer rechten?

+19
Susan
Aimee
Stuiterbal
Tania
Vixen
mauwmauw
Blue flower
PapillonRose
*Lieke*
SarahKey
Engelse Drop
Aziraphale
Annie24
Sanne
Manderijn
Slakje
Dolphinne
Flower_L
Filoria
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Moeder meer rechten?

Bericht  Filoria di 9 jul 2013 - 7:42

Ik ken via via een gezin waarbij de moeder zware psychische problemen en een verslaving heeft, en de vader juist heel stabiel en zorgzaam is. Hij heeft er jaren over gedaan om ervoor te zorgen dat de kinderen bij hem mogen wonen. Klopt mijn beeld dat moeders vaak 'voorgetrokken' worden en wat vinden jullie daarvan?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Printje di 9 jul 2013 - 7:45

Ik zie idd om me heen dat moeders vaak voorgetrokken worden in situaties met scheidingen oid. Aan de ene kant vind ik dat 'goed' omdat het vaak de moeders zijn die alles voor hun kinderen doen qua verzorging maar aan de andere kant is er natuurlijk geen verschil tussen vader/moeder.

En heel eerlijk, en ik weet dat ik nu weet ik wie over me heen zal krijgen, wanneer het hier ooit tot een scheiding komt zou ik niet akkoord gaan met 50-50 maar ik zou de kinderen gewoon bij mezelf willen hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Flower_L di 9 jul 2013 - 7:46

Dat beeld klopt m.i. wel, en ik vind het de grootste onzin.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Printje di 9 jul 2013 - 7:48

En toch aan de ene kant vind ik, als ik kijk op school en in de omgeving bijv. dat kinderen vaak het toch fijner vinden bij moeder. Dat is in alle gevallen die ik ken zo, waarom precies weet ik niet maar als er echt iets is bijv willen ze altijd mama ook al zijn ze bijv die week bij papa.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Dolphinne di 9 jul 2013 - 7:58

Daar ben ik het ook mee eens. Ik zie het in elk geval in mijn directe omgeving.
Een moeder besloot 150 km verderop te gaan wonen en zoon mee te nemen. Daardoor ziet hij zijn vader in plaats van 2 tot 4 dagen in de week nog maar om het weekend en in vakanties.
Dit is tot een rechtzaak gekomen en helaas mocht zoontje meeverhuizen van de rechter. Al zijn vriendjes van school zijn nu in zijn oude woonplaats achtergebleven.
Hij wil aan het einde van een weekend ook niet mee terug naar zijn moeder....
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Slakje di 9 jul 2013 - 8:13

Toen mijn ouders uit elkaar gingen was het ook eerst 50-50. Maar bij ons kwam het erop neer dat ik de rol van moeder over mijn broertje en zusje overnam toen we bij mijn vader zaten. Dat hoort dus niet. Na een half jaar gingen we nog maar om de 14 dagen een weekend naar mijn vader, dat was beter.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Filoria di 9 jul 2013 - 8:27

Printje, is dat bij jou dan omdat het je zelf fijn lijkt of omdat de kindjes beter af zijn bij jou? Wat je zegt over dat kinderen meestal liever bij hun moeder zijn: dat zou kunnen, maar is de moeder ook echt altijd de meest zorgzame en betrouwbare ouder? Hoeft niet toch? Heel eerlijk gezegd denk ik dat mijn man het beter zou doen als alleenstaande vader dan ik als alleenstaande moeder.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Manderijn di 9 jul 2013 - 8:28

Printje schreef:En toch aan de ene kant vind ik, als ik kijk op school en in de omgeving bijv.  dat kinderen vaak het toch fijner vinden bij moeder. Dat is in alle gevallen die ik ken zo, waarom precies weet ik niet maar als er echt iets is bijv willen ze altijd mama ook al zijn ze bijv die week bij papa.


 Misschien omdat de vader de kans niet krijgt om dat gevoel met de kinderen te krijgen?

Ik zou echt pleiten voor 50-50 in het geval dat de beide ouders wel labiel zijn zeg maar. Mocht een moeder zoals beschreven niet in staat zijn, dan moet er makkelijker een aanpassing komen.
Kijk, er zijn vaders die er geen moeite voor doen, ik ken ze ook. Maar ik ken ook moeders die er beslist geen moeite voor doen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Printje di 9 jul 2013 - 8:30

Filoria schreef:Printje, is dat bij jou dan omdat het je zelf fijn lijkt of omdat de kindjes beter af zijn bij jou? Wat je zegt over dat kinderen meestal liever bij hun moeder zijn: dat zou kunnen, maar is de moeder ook echt altijd de meest zorgzame en betrouwbare ouder? Hoeft niet toch? Heel eerlijk gezegd denk ik dat mijn man het beter zou doen als alleenstaande vader dan ik als alleenstaande moeder.

Ik denk dat ik dat baseer op wat ik zie bij gezinnen van school maar ook omdat ik denk dat, en dan R al helemaal, zich beter voelen bij mij. Mijn man is een goede papa hoor maar ik denk dat als het er echt op aankomt ze beter bij mij kunnen zijn. ( lekker egoistisch)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Filoria di 9 jul 2013 - 8:32

Dat mag hoor, maar het kan toch nog steeds per gezin verschillen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Printje di 9 jul 2013 - 8:34

Filoria schreef:Dat mag hoor, maar het kan toch nog steeds per gezin verschillen?

Ja dat is ook zo maar alle gezinnen die ik zie, en dat is toch wel gevarieerd in afkomst etc, zijn de kinderen liever bij moeder/ beter af bij moeder dus vandaar mijn 'gekleurde' mening.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Manderijn di 9 jul 2013 - 8:35

Hmm. ik snap het niet helemaal geloof ik. Je vind dus in een goed huwelijk, nu al dat je kinderen zich prettiger, of veiliger zouden voelen bij jou? Ik vind dat oprecht wel wat gek.
Ik denk wel dat ik het sneller op de rit zou hebben, omdat ik het dagelijkse reilen en zeilen al ruim 4 jaar op me neem. Mocht mijn vriend dat dan over nemen dan zal het even een kwestie van tijd zijn voordat hij dat zo ver heeft, maar ik denk niet dat mijn kinderen zich beter bij mij zouden voelen nee.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Filoria di 9 jul 2013 - 8:42

Of ze een goed huwelijk hebben heeft er toch niks mee te maken of hij ook de perfecte vader voor de kinderen is? Het is ook heel anders of je het samen doet of dat hij het alleen zou doen (de opvoeding bedoel ik). Zo vind ik het moederschap goed te doen zolang ik mijn partner als steun heb, maar in mijn eentje zou ik het psychisch zwaar krijgen denk ik. Onzeker worden, misschien wel paniekaanvallen krijgen... Een klankbord is voor mij heel belangrijk. Mijn man is veel zelfstandiger.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Printje di 9 jul 2013 - 8:45

Mijn man werkt 5 dagen in de week en is veel minder bij de zorg vd kinderen betrokken doordat hij dus meer werkt. Dat bedoel ik en daardoor merk ik dat vooral R enorm naar mij toetrekt, dat heeft hij altijd al gedaan. Ik verzorg ze toch het meeste.Dit heeft idd niets te maken met een goed of slecht huwelijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Sanne di 9 jul 2013 - 8:46

Ik begrijp Printje wel. Ik denk dat als je de kinderen zelf zou vragen, dat je dan in de meeste gevallen te horen krijgt dat ze bij hun moeder willen wonen. Op de een of andere manier biedt de moeder soms meer geborgenheid denk ik. Als ik naar mijn dochter kijk, dan heeft ze de grootste lol met haar vader en ze is stapelgek op hem, maar als ze valt of verdrietig is, dan wil ze het liefst bij mij zijn.

En wij nemen beide evenveel zorg op ons, want we werken allebei evenveel en hebben beiden een dag waarop we 'alleen' met onze dochter zijn.

In zo'n geval als Filoria beschrijft, vind ik het wel wat gek dat het zolang heeft geduurd voordat de kinderen bij vader terecht konden. Het belang van het kind moet voorop staan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Printje di 9 jul 2013 - 8:47

Precies idd zoals Sanne zegt. Mijn man is nooit alleen met de kinderen en ze hebben het ook geweldig leuk met hem hoor maar idd als er iets is of ze zijn ziek ofzo dan moeten ze niets van hem hebben maar willen ze alleen maar mama.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Filoria di 9 jul 2013 - 8:54

Mja, maar àls ze nou alleen hem zouden hebben, zou hij dan slecht voor te zorgen denk je? Mijn zoon huilt ook om mama als hij gevallen is, maar als ik dan even druk ben en mijn man troost hem is het prima.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Manderijn di 9 jul 2013 - 9:00

Ik denk niet dat mijn vriend het leuk zou vinden om te horen dat de kinderen bij mij beter af zouden zijn dan bij hem. Dus ja, ik verbind dat wel ergens aan. Het is toch logisch dat je als moeder zijnde die meer thuis is je beter weet hoe de dingen gaan, maar alles wat je bied kan een vader ook bieden hoor.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Printje di 9 jul 2013 - 9:17

Man vindt het zelf ook hoor, hij vindt het natuurlijk wel jammer wanneer ze allebei alleen maar door mij getroost willen worden oid maar hij ziet ze gewoon ook veel minder.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Sanne di 9 jul 2013 - 9:21

Het is ook niet zo dat een kind dat liever door moeder getroost wordt niet getroost kan worden door vader. Ik denk gewoon dat je kinderen die in staat zijn zelf te beslissen de keuze moet geven en dat er dan vaker voor moeder gekozen wordt dan voor vader. Dat zegt helemaal niets over de kwaliteiten van de vader of de moeder, maar over de wensen van het kind. En als beide ouders even goed zijn in de zorg, dan vind ik het belangrijk om de wens van het kind te volgen (ook als mijn dochter zou zeggen dat ze liever bij haar vader woont).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Manderijn di 9 jul 2013 - 9:24

Maar vanaf welke leeftijd zou je dat dan willen Sanne? Want een kind van 3 of een kind van 8. En ik weet zeker als ik mijn kinderen nu zou laten kiezen, gaat mijn dochter met mijn vriend mee, en blijft de jongste vast bij mij. En dan?
50/50 zou voor mij dan wel echt een streven zijn.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Annie24 di 9 jul 2013 - 9:25

Ik denk dat Y. voor papa zou kiezen en dat dat wbt het dagelijks leven ook beter zou zijn. Door mijn spierziekte heeft hij nu en in de toekomst meer aan papa dan aan mij. Als we ooit uit elkaar zouden gaan en Y. zou bijvoorbeeld van maandag tm vrijdag bij papa zijn en het weekend bij mij zou ik daar best vrede mee kunnen hebben als ik denk aan wat voor Y. het best is in zijn dagelijks leven.

De gehele voogdij naar papa zou ik dan weer geen vrede mee hebben, want hij is immers ook mijn kind.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Aziraphale di 9 jul 2013 - 9:29

Printje, denk je niet dat het voor je man eens leuk zou zijn als hij een keertje alleen op stap gaat het je zoontje of dochtertje? Je zegt dat hij nooit alleen is met de kinderen, ik vind dat best bijzonder. Zo krijgt hij toch ook minder kans om een band op te bouwen?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Printje di 9 jul 2013 - 9:31

****


Laatst aangepast door Printje op di 9 jul 2013 - 9:39; in totaal 1 keer bewerkt
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Aziraphale di 9 jul 2013 - 9:37

Wat jammer dat hij daar niets mee doet! Ik snap wel dat je niet blijft aandringen nee.

Op school heb ik een gezin met vier kinderen en moeder gaat elk jaar tenminste één keer met alle kinderen apart iets leuks doen, zodat ze echt even alle aandacht krijgen zeg maar. Ik vind dat echt een heel leuk idee, had ik vroeger ook wel gewild smile


Laatst aangepast door Aziraphale op di 9 jul 2013 - 9:37; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder meer rechten? Empty Re: Moeder meer rechten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum