Karakter - meer vader of moeder
+22
Jade
Guus
Esperanza
redd
Sugarfall
VeryCherry
Sweety
Toet
Niekske
Bazinga
Angela_1986
Lady Starstruck
loura
Oasis
Blond
Japie
Marin
loesje
Rovine
Monte
Rush
Susan
26 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Karakter - meer vader of moeder
Lijk jij in karakter meer op je vader of je moeder. En hoe uit dat zich bij jouw. Is er iets wat je echt hebt overgenomen of is het meer algemeen gezien.
Bijvoorbeeld het overnemen van trekjes of manieren van dingen aanpakken of grotere kenmerken zoals introvert/extravert.
Bijvoorbeeld het overnemen van trekjes of manieren van dingen aanpakken of grotere kenmerken zoals introvert/extravert.
Gast- Gast
Re: Karakter - meer vader of moeder
Dat is voor mij nogal een lastige vraag, gezien ik 2 vaders en 2 moeders heb...
Maar ik lijk denk ik het meest op mijn moeder. Toch wel.
Nee wacht...
Ach dit topic is ook te moeilijk voor mij, ik weet het niet hoor
Gast- Gast
Op allebei niet echt, eigenlijk. Ik lijk meer op mijn tante.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben echt een mix!
Het opvliegende, zwart/witte, gangmaker en discipline heb ik van m`n vader.
Het ontzettend zorgzaam zijn en altijd een ander willen 'pleasen' om ruzie en gedonder te voorkomen heb ik van m`n moeder. En het veel kletsen en emotioneele ook
Het opvliegende, zwart/witte, gangmaker en discipline heb ik van m`n vader.
Het ontzettend zorgzaam zijn en altijd een ander willen 'pleasen' om ruzie en gedonder te voorkomen heb ik van m`n moeder. En het veel kletsen en emotioneele ook
Laatst aangepast door Rush op ma 2 apr 2012 - 3:37; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben echt een mix van beide in veel dingen. Mijn ouders zijn echt tegenovergesteld aan elkaar en ik zit daar tussen in. Mijn vader is heel rationeel, mijn moeder meer emotioneel en ik zit daar tussen in. Mijn vader maakt snel en makkelijk beslissingen, mijn moeder heeft hier veel moeite mee. Ik zit daar weer tussenin. Het is echt heel moeilijk om te zeggen dat ik op een van beide meer lijk, want dat is denk ik niet zo.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Powerbabe schreef:Ik heb geen karakter.
Ik heb er een paar te koop, wil je er misschien een hebben?
Gast- Gast
Mijn moeder. Maken ons allebei veel te snel druk om iets, zijn echte huismussen, houden erg van lezen en het doen en laten zal ook best in de buurt komen. Maar tegelijk ook een stukje van mijn vader. Werken in ongeveer dezelfde branche en mijn oudere collega's zijn echt exact het type wat mijn vader is. In die zin dus interesses, die lopen vaak wel in dezelfde richting, terwijl ik qua hobbies weer meer op mijn moeder lijk. Ik denk dat ik nog meer op mijn moeder geleken had als we in dezelfde tijd geleefd hadden, ik heb veel meer kansen gehad en me daardoor ook verder kunnen ontwikkelen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Om maar even serieus terug te komen op de vraag. Ik lijk het meest op mijn vader denk ik. Mijn moeder is heel lief, maar verlegen en kan niet zo goed voor zichzelf op komen en daar heb ik niet zo'n last van haha!
Gast- Gast
Op allebei niet echt, eigenlijk. Ik lijk meer op mijn oma en wat van mijn vader
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Powerbabe schreef:Om maar even serieus terug te komen op de vraag. Ik lijk het meest op mijn vader denk ik. Mijn moeder is heel lief, maar verlegen en kan niet zo goed voor zichzelf op komen en daar heb ik niet zo'n last van haha!
Ohh ik vind jou nou echt zo'n muurplantje
Gast- Gast
Punk'd schreef:Powerbabe schreef:Om maar even serieus terug te komen op de vraag. Ik lijk het meest op mijn vader denk ik. Mijn moeder is heel lief, maar verlegen en kan niet zo goed voor zichzelf op komen en daar heb ik niet zo'n last van haha!
Ohh ik vind jou nou echt zo'n muurplantje
Je moest eens weten.. Eigenlijk zat ik dit weekend de hele tijd met klotsende okseltjes.
Gast- Gast
Ik heb het rustige echt van m'n vader, maar het passievolle en zorgzame echt van m'n moeder.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb het karakter van mijn vader. Dingen die gebeurt zijn niet snel vergeten, koppig, direct, de humor. Qua uiterlijk lijk ik weer erg op mijn moeder.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben 100% een kopie van mijn vader. Dat is me pas echt opgevallen toen ik op mezelf ging wonen. We denken eerst goed na of we iets moeten doen en bij twijfel stellen we het uit. Dan kan het ook voorkomen dat we tever hebben doorgedacht en dat we achteraf eerder stappen hadden moeten ondernemen. We hebben dezelfde standaard. We zijn beiden onzeker en durven niet alleen ergens naar binnen te stappen. En als mijn vader zegt dat ik iets niet moet doen, dan moet ik hem altijd vragen waarom hij het wel heeft gedaan. We hebben geen rust in ons gat, we zijn altijd met iets bezig en vinden het knap van anderen als ze uren televisie kunnen kijken en er dan ook nog iets van meekrijgen. Ik schijn zelfs als hem te reageren op bepaalde zaken.
Ik lijk daarentegen niets op mijn moeder. Zo verschillend als we zijn. Botste ik eerder op mijn vader, omdat ik zo ontzettend veel op hem lijk, tegenwoordig bots ik meer met mijn moeder, omdat we zo verschrikkelijk van elkaar verschillen.
Ik lijk daarentegen niets op mijn moeder. Zo verschillend als we zijn. Botste ik eerder op mijn vader, omdat ik zo ontzettend veel op hem lijk, tegenwoordig bots ik meer met mijn moeder, omdat we zo verschrikkelijk van elkaar verschillen.
Gast- Gast
Ik lijk voor 90% op mijn moeder. Zorgzaam, lief, spontaan, veel praten .... mijn koppigheid van mijn vader!
Gast- Gast
Beide. Ik lijk in heel veel grote dingen op mijn moeder (vinden dezelfde dingen mooi, zelfde humor ). Maar in kleine dingen toch ook wel op mijn vader (we hebben dezelfde gekke eigenschappen, en ook mijn analytisch vermogen heb ik zeker van hem).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Beide. Humor, eigenwijs, leergierig, adrem heb ik van mijn vader. We zijn allebei ook echte dierenvrienden. Van mijn moeder heb ik onzekerheid, lief/zorgelijk, veel praten haha.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Allebei een beetje... Misschien neig ik meer naar me vader. Maar in grote lijnen lijk ik niet op mijn vader en ook niet op mijn moeder. Zowel uiterlijk als innerlijk.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Eigenlijk op allebei. Maar ik heb wel heel veel trekken van mijn moeder. De manier waarop ik praat hoe ik over dingen denk is exact hetzelfde als mijn moeder. Hoe ik dingen soms doe is ook exact mijn moeder. Ik ben erg gesloten en soms erg introvert dat heb ik weer meer van mijn vader. Ook ben ik erg eigenwijs, heb ik ook van mijn vader. Mijn vader was een echte zakenman. Die zakelijke kant heb ik totaal niet. Volgens sommige mensen heb ik wel zijn sterke persoonlijkheid maar dat vind ik zelf totaal niet. Ook ben ik een mens van regelmaat, dat zijn en waren mijn vader en moeder allebei ook.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Qua karakter ben ik wel 'n mooie mix van m'n ouders.
Ik kan heel erg koppig/eigenwijs zijn, word niet snel boos maar áls ik dat word... Dat heb ik duidelijk van m'n vader, net zoals dat ik als ik dus boos ben heel erg vanuit m'n emotie reageer en dus harder ga praten. We worden ook allebei boos van onterechte dingen, daar waar m'n broertje en moeder dan zouden denken 'Laat maar, hier hebben we toch geen invloed op', willen wij er voor in de bres springen.
Mijn vader is iemand die met de meeste mensen overweg kan en tegen bijna iedereen praat, dat heb ik ook van hem. Ook voelen we vrij snel aan of iemand 'ok' is.
Mijn moeder is overleden en laatst kreeg ik van iemand die haar niet kent te horen dat zijn vriendin (die mijn moeder wel heeft gekend) altijd zegt dat ik zoveel op m'n moeder lijk, net zo lief en zorgzaam ben...
Het vele kletsen heb ik ook van haar
Mijn moeder zorgde graag voor anderen, cijferde zichzelf wel eens te veel weg en willen dat de ander het naar hun zin hebben. Dat heb ik ook gedaan maar daar heb ik nu 'n balans in gevonden, zodat het niet meer ten koste van mezelf gaat.
We trekken onszelf soms ook iets teveel aan van wat andere denken.
Het geinteresseerd zijn in andere, hun verhaal willen horen heb ik ook van haar.
Ik kan heel erg koppig/eigenwijs zijn, word niet snel boos maar áls ik dat word... Dat heb ik duidelijk van m'n vader, net zoals dat ik als ik dus boos ben heel erg vanuit m'n emotie reageer en dus harder ga praten. We worden ook allebei boos van onterechte dingen, daar waar m'n broertje en moeder dan zouden denken 'Laat maar, hier hebben we toch geen invloed op', willen wij er voor in de bres springen.
Mijn vader is iemand die met de meeste mensen overweg kan en tegen bijna iedereen praat, dat heb ik ook van hem. Ook voelen we vrij snel aan of iemand 'ok' is.
Mijn moeder is overleden en laatst kreeg ik van iemand die haar niet kent te horen dat zijn vriendin (die mijn moeder wel heeft gekend) altijd zegt dat ik zoveel op m'n moeder lijk, net zo lief en zorgzaam ben...
Het vele kletsen heb ik ook van haar
Mijn moeder zorgde graag voor anderen, cijferde zichzelf wel eens te veel weg en willen dat de ander het naar hun zin hebben. Dat heb ik ook gedaan maar daar heb ik nu 'n balans in gevonden, zodat het niet meer ten koste van mezelf gaat.
We trekken onszelf soms ook iets teveel aan van wat andere denken.
Het geinteresseerd zijn in andere, hun verhaal willen horen heb ik ook van haar.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb geen idee; vanaf m'n 12e word ik in een hokje gedrukt door de familie van mijn vaders kant, dat ik zooooveel op mijn oma lijk, waardoor ik rebels ben gaan doen en mezelf wilde zijn... Dus misschien ben ik ergens deepdown wel heel erg als mijn moeder of vader, maar ik wilde zo graag mezelf zijn, dat ik niet meer weet op wie ik lijk.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik lijk het meeste op mijn moeder, zorgzaam, creatief, snel in de stress ... mijn vader kan af en toe een tikje wereldvreemd zijn, hij krijgt niet altijd alles mee wat er gebeurt. Hij is wel een hele goede tegenpool voor mijn moeder
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Ik lijk sprekend op mijn vader, in zowel de positieve als negatieve eigenschappen. Het enige wat ik van mijn moeder heb is haar typische brabantse gezelligheid. Ik ben er blij mee, ik zou niet zoals mijn moeder en zus -die weer sprekend op haar lijkt- willen zijn. Ik vind dat zij over het algemeen een minder leuke persoonlijkheid hebben als mijn vader en ik. (Ja, dat is nog al een oordeel, dat weet ik.) Ik vind dat mijn vader en ik ook prettiger in de omgang zijn, dat hoor ik ook terug in mijn omgeving. Qua uiterlijk lijk ik trouwens ook meer op mijn vader en mijn zus op mijn moeder.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Lijk jij meer op je moeder of op je vader?
» Moeizaam/nauwelijks contact met je vader/moeder en zwanger
» Mijn vader wil niet meer.....
» ADD of karakter
» Wanneer mag een vader, een vader zijn?
» Moeizaam/nauwelijks contact met je vader/moeder en zwanger
» Mijn vader wil niet meer.....
» ADD of karakter
» Wanneer mag een vader, een vader zijn?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: