Ben ik een onverantwoordelijke moeder?
+59
SarahKey
Pandora
RiLiJu
Vixen
Phileine
Catwoman79
Annie24
Filoria
Reva
Lynn_
Laurientje
ProudMom
Isis
Lith
smooch
PiP
Willem
kwak
Marin
kwebbeltje
Isolt
Maudy
Jade
liesje
Antibes
iloverose
snoezel
Sanne
Bolleke
Lejow
Lavendel
Caroow
Lonely Goatherd
Snoes
Razz
Pien
Parisienne
Muppetje
PapillonRose
Sea of Trees
Susan
Darius
Luce
Beessie
Steep
rapa nui
Tania
Purpleflower
studiebol
MADDIE
Floor
Pompoen
Carra
Puggle
Manderijn
Printje
TukTuk
NoMercy
ik_ben_lief
63 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?
Denk dat dit haar 1e en laatste topic was
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Dat ook! Ik bedoel, iedereen weet toch dat dit linke soep is. Gewoon even reacties uitlokken.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
http://www.kidswatersport.nl/reddingvesten
En dan het kopje : altijd een reddingsvest
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Ik zou zelf ook continu bang zijn dat er iets met mijn kind gebeurt. Ik zou sowieso een zwemvest aanschaffen, veiligheid voor alles, maar ik snap nief dat je relaxed op een boot kan zitten terwijl je weet dat je kinderen kunnen verdrinken, mocht er iets gebeuren.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Catwoman79 schreef:http://www.kidswatersport.nl/reddingvesten
Goh, dat stukje over het drijfvermogen van wegwerpluiers wist ik helemaal niet! Misschien ook goed om te lezen voor andere moeders met luierdragende kinderen op een boot?
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Waarschijnlijk al genoemd op één van de zes pagina's, maar wat als je brand krijgt aan boord, midden op een grote plas en je kinderen móéten wel het water in?
Gast- Gast
Ik heb een tijdje gewerkt op een schippersinternaat.
Er is in die tijd een jongen verdronken omdat hij geen reddingsvest aan had en rubberen laarzen aan had.
Het schijnt dat rubberen laarzen zich volzuigen in het water, aan je benen vastplakken, waardoor je ze niet meer uitkrijgt en je daardoor naar beneden gezogen wordt.
Ik heb net gezocht via google, maar kan er niets over vinden, toch hadden de kinderen en ouders het daar altijd over het gevaar van rubberen laarzen.
Er is in die tijd een jongen verdronken omdat hij geen reddingsvest aan had en rubberen laarzen aan had.
Het schijnt dat rubberen laarzen zich volzuigen in het water, aan je benen vastplakken, waardoor je ze niet meer uitkrijgt en je daardoor naar beneden gezogen wordt.
Ik heb net gezocht via google, maar kan er niets over vinden, toch hadden de kinderen en ouders het daar altijd over het gevaar van rubberen laarzen.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Ik was vroeger ook een lief en rustig kind maar een zwemvest heeft toch een aantal keer mijn leven gered ondanks dat mijn ouders altijd goed opletten is het dus toch een paar keer mis gegaan...
Onmiddellijk zwemvesten aanschaffen voor de meiden of anders niet meer varen, dat is tenminste mijn mening en dat was bij ons vroeger thuis ook devregel
Onmiddellijk zwemvesten aanschaffen voor de meiden of anders niet meer varen, dat is tenminste mijn mening en dat was bij ons vroeger thuis ook devregel
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Idd en daarom heb ik er niet serieus op geantwoord. Iemand die net nieuw is en dan meteen zo'n topic. Neeujj.Manderijn schreef:Dat ook! Ik bedoel, iedereen weet toch dat dit linke soep is. Gewoon even reacties uitlokken.
Vixen schreef:Catwoman79 schreef:http://www.kidswatersport.nl/reddingvesten
Goh, dat stukje over het drijfvermogen van wegwerpluiers wist ik helemaal niet! Misschien ook goed om te lezen voor andere moeders met luierdragende kinderen op een boot?
Ik wist dit wel inderdaad, van m'n collega. Anders gooi je er even een waarschuwend topics tegenaan?
Gast- Gast
Dat van gewone luiers wist ik ook niet. Wij willem binnenkort misschien voor het eerst gaan varen met onze zoon, dus dan krijgt ie een zwemluier aan.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Goed om te weten van die luiers, wist ik ook niet!
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Hou er wel rekening mee dat zwemluiers geen vocht opnemen, dus als je kindje dan plast gaat het er gewoon doorheen. Zwemluiers houden alleen poep tegen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
RiLiJu schreef:Ik heb een tijdje gewerkt op een schippersinternaat.
Of wat grappig, waar heb je gewerkt?
Dat van die rubbere laarzen klopt inderdaad, kinders dragen aan boord bijna nooit laarzen en mijn man draagt ze bij extreem weer (alleen als ze echt nodig zijn) en 2 maten te groot. Zwemvesten hebben ze uiteraard wel altijd aan, hoe voorzichtig je zelf ook bent een ander is dat vaak niet. Jullie willen niet weten hoe vaak wij pleziervaart tegenkomen met kleine kids zonder zwemvest...
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Pompoen schreef:Ik vind het wel onverantwoordelijk, afspraken maken is leuk, maar stel nou dat je een aanvaring krijgt en je moterbootje slaat om? Dan gaan goede afspraken je kinderen niet redden. Stel je motor vliegt in de fik en jullie moeten van de boot af, ga maar eens twee kinderen boven water houden en jezelf. Stel een van de kinderen schrikt, springt op in een wilde bui of valt ongelukkig en valt overboord. Ongelukken zitten nu eenmaal in een klein hoekje en je kunt er gewoon niet vanuit gaan dat er nooit iets zal gebeuren. Kijk dat jouw kinderen misschien zich goed zullen gedragen geloof ik best, maar het gaat om meer dan alleen die factor, er zijn ook altijd factoren van buitenaf!
Ik vind eigenlijk vooral de reden dat ze er gauw weer uit groeien echt een beetje pijnlijk. Als ze overboord vallen en verdrinken zullen ze nooit meer ergens uit groeien...
Eens. Is dit eigenlijk ook niet wettelijk verplicht? Als wij met de kinderen gaan varen dan moeten ze een vest aan.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Océane schreef:RiLiJu schreef:Ik heb een tijdje gewerkt op een schippersinternaat.
Of wat grappig, waar heb je gewerkt?
Dat van die rubbere laarzen klopt inderdaad, kinders dragen aan boord bijna nooit laarzen en mijn man draagt ze bij extreem weer (alleen als ze echt nodig zijn) en 2 maten te groot. Zwemvesten hebben ze uiteraard wel altijd aan, hoe voorzichtig je zelf ook bent een ander is dat vaak niet. Jullie willen niet weten hoe vaak wij pleziervaart tegenkomen met kleine kids zonder zwemvest...
Maar bij survival zwemmen leer je juist de laarzen te gebruiken om te blijven drijven..
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
maar ehhm ..... ik_ben_lief ..... wat doen onze antwoorden nu met jou ??
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Ja klopt, drijven met je laarzen, maar dan moet je ze wel eerst van je voeten krijgen als je al in het water ligt. Precies passende laarzen zuigen vacuüm waardoor je echt verdrinkt.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
[quote="Océane"]Ja klopt, drijven met je laarzen, maar dan moet je ze wel eerst van je voeten krijgen als je al in het water ligt. Precies passende laarzen zuigen vacuüm waardoor je echt verdrinkt.[/quote
Brrrr ik vind dit echt naar. Krijg helemaal een soort paniekgevoel als ik er aan denk dat je zo naar de bodem zakt...
Brrrr ik vind dit echt naar. Krijg helemaal een soort paniekgevoel als ik er aan denk dat je zo naar de bodem zakt...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Ben jij een veel andere moeder dan jouw moeder bij jou was?
» Moeder worden/zijn zonder moeder
» Bam moeder of niet?
» Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?
» Ben jij een 'hippe' moeder?
» Moeder worden/zijn zonder moeder
» Bam moeder of niet?
» Moeder van 1, 2, 3, 4 of 5…?
» Ben jij een 'hippe' moeder?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: