Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

+59
SarahKey
Pandora
RiLiJu
Vixen
Phileine
Catwoman79
Annie24
Filoria
Reva
Lynn_
Laurientje
ProudMom
Isis
Lith
smooch
PiP
Willem
kwak
Marin
kwebbeltje
Isolt
Maudy
Jade
liesje
Antibes
iloverose
snoezel
Sanne
Bolleke
Lejow
Lavendel
Caroow
Lonely Goatherd
Snoes
Razz
Pien
Parisienne
Muppetje
PapillonRose
Sea of Trees
Susan
Darius
Luce
Beessie
Steep
rapa nui
Tania
Purpleflower
studiebol
MADDIE
Floor
Pompoen
Carra
Puggle
Manderijn
Printje
TukTuk
NoMercy
ik_ben_lief
63 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  NoMercy do 4 jul 2013 - 17:55

Darius schreef:Iedereen moet daar z'n eigen keuze in maken, maar ik zou mijn kinderen wel een zwemvest aan trekken.

Maar ik vind het wel een interessante discussie: waarom zouden de meeste moeders hier wel een zwemvest aantrekken maar niet een fietshelm opzetten?

Heb het hele topic doorgespit maar deze reactie sprong er wel uit. Niet zozeer omdat ik het niet met je eens ben maar wel omdat ik vind dat het eigenlijk geen eigen keuze zou moeten zijn, maar een verplichting, evenals een autostoel.

En hier wordt ook gewoon een fietshelm gedragen, moet er niet aan denken dat er wat met mijn kind gebeurd, dus neem al het zekere voor het onzekere.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Bolleke do 4 jul 2013 - 18:04

Ik dacht dat het verplicht was, dus ja ik vind het onverantwoordelijk. En je kinderen zitten dus de hele tocht stil? Als je een paar uur gaat varen lopen ze niet even rond over de boot? Moeilijk voor te stellen.
Ik zie gelijk een nieuwsbericht voor me "Meisjes van 5 verdronken, ze droegen geen zwemvest".

Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sanne do 4 jul 2013 - 18:26

Ik vind het onverantwoord en niet meer van deze tijd. Kijk, vroeger zaten de kinderen los in de auto, geen stoeltjes en meestal niet eens met een gordel. De ouders waren toen niet zozeer onverantwoord, maar de kennis ontbrak gewoon. Met alle kennis van nu zetten we ons kind in een kinderstoel. Dat is veilig.

En als je vaat varen, dan geef je je kind een zwemvest aan. Dat is ook veilig.
Je weet wat de gevolgen zijn als er iets misgaat en dat risico neem je gewoon, terwijl het met een eenvoudig en goedkoop middel veel veiliger kan worden. Ik snap niet waarom je dat risico op de koop toe neemt (het zijn je kinderen).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  snoezel do 4 jul 2013 - 18:28

Waarom het risico??? Omdat het te duur is? Zoals hierboven al genoemd zijn er zoveel meer risico's dan alleen maar "als ze lopen, struikelen en buiten de boot vallen"...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  iloverose do 4 jul 2013 - 18:42

Wij hebben ook een boot vorig jaar lag A nog gewoon op de grond te spelen,nu ze stapt krijgt ze zodra dat wij bij de boot zijn zwemvest aan.of ze nu wil of niet.Wij wisten vroeger ook niet anders mijn ouders hadden ook een boot.en zolang wij nog geen zwemdiploma hadden moest het zwemvest aan.Niet alleen op de boot maar ook na/en van de boot op de steiger  kan wat gebeuren..
En om nou geen aan te doen omdat ze der zomaar uit zijn vindt ik niet kloppen .volgens mij groeit een kind niet 5 tot10 kilo in het jaar.wil ik mee zeggen dat zwemvesten van de 0 tmn 5 kilo 5 tm 15 kilo enz.op markplaats staan genoeg te koop voor een leuk prijsje .
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Antibes do 4 jul 2013 - 18:51

Lonely Goatherd schreef:Ik zou je niet gelijk een onverantwoordelijke moeder noemen, ik ken je verder niet, maar ik vind dit wel heel onverantwoordelijk en stom gedrag ja. Ik snap niet dat je het risico wil nemen om alle eerder genoemde redenen.

Yes 
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  liesje do 4 jul 2013 - 19:16

Antibes schreef:
Lonely Goatherd schreef:Ik zou je niet gelijk een onverantwoordelijke moeder noemen, ik ken je verder niet, maar ik vind dit wel heel onverantwoordelijk en stom gedrag ja. Ik snap niet dat je het risico wil nemen om alle eerder genoemde redenen.

Yes 

+ 2
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor do 4 jul 2013 - 19:29

Lavendel schreef:Mm ik vind het wel een interessant punt wat iemand net noemde. Gaan jullie kinderen (straks) ook fietsen met een fietshelm?

Onze zoon heeft nu al een fietshelm op (hij zit bij mij voorop de fiets of bij opa voor/achterop)
Dus ja hij gaat straks ook fietsen met fietshelm (Mijn broertje fietste zonder en ik heb van dichtbij meegemaakt wat er dan gebeurt dus hij krijgt een helm op)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jade do 4 jul 2013 - 20:14

Ik vind het ook een ontzettend domme redenatie!

Ik ben opgegroeid met varen. Mijn ouders zijn gescheiden en van mijn moeder + stiefvader moesten wij ALTIJD een zwemvest aan. Binnen hoefde op een bepaalde leeftijd niet meer, maar zodra we naar buiten gingen, ging het vest aan. Ook als we gewoon op de kant aan het spelen waren in de havens.

Van mijn vader hoefde dit niet. Tot een jaar of 9 heb ik wel een vest gedragen bij m'n vader op aandringen van moeder. Mijn stiefbroertje (van vader+stiefmoeder), droeg nooit een zwemvest.

Toen ik een jaar of 14 was hebben we een motorbrand gehad. We waren gelukkig niet op groot open water, maar we moesten wel van boord/het water in. Als dit was gebeurd terwijl ik 5 was en geen zwemvest aan had gehad, hadden we écht een giga probleem gehad!

Ik zou mijn kinderen NOOIT zonder zwemvest aan boord laten. Ik bestempel mijn vader dan ook écht als onverantwoordelijk.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Maudy do 4 jul 2013 - 20:53

Serieus, wat kost zo'n zwemvest nou? Ik snap niet dat je het leven van je kinderen zo op het spel kan zetten. 

Het is niet aan mij om iemand onverantwoord te noemen, maar ik vind de situatie wel verbazingwekkend.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  Isolt do 4 jul 2013 - 21:45

Maudy schreef:Serieus, wat kost zo'n zwemvest nou? Ik snap niet dat je het leven van je kinderen zo op het spel kan zetten. 

Het is niet aan mij om iemand onverantwoord te noemen, maar ik vind de situatie wel verbazingwekkend.

Hier sluit ik mij bij aan.
Isolt
Isolt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13

Bericht  kwebbeltje do 4 jul 2013 - 21:53

Ik zou wel een vest aangeven, zou het mezelf niet kunnen vergeven als er iets zou gebeuren en voor het geld hoef je het niet te laten!
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Bericht  Marin do 4 jul 2013 - 21:56

Ik vind het ook nogal naïef. Dat je denkt dat je meiden altijd goed naar je zullen luisteren, ook wanneer ze in paniek in het water belanden, dat je denkt dat een reddingsvest alleen is voor rondlopende kinderen en dat zij toch wel stil zitten. Hartstikke goed dat ze goed luisteren in normale situaties, maar het gaat bij een reddingsvest ook om noodsituaties, en die zijn nou eenmaal aanwezig bij varen.
Ik zou mijn meiden het goede voorbeeld geven en zelf ook een zwemvest dragen. Maar als je dat niet wilt, zou ik het in elk geval hen laten dragen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  kwak do 4 jul 2013 - 22:02

Ik zou liever 10 miljoen uit geven om te zorgen dat mijn kids veilig en verantwoord in een boot/auto/vliegtuig oid zitten dan en het risico nemen dat er iets met ze kan overkomen.

Dan maar elk jaar een nieuw zwemvest van een paar tientjes maar als mijn kids ooit iets zullen overkomen door mijn toedoen dus geen zwemvest aan hebben vergeef ik me dat zelf nooit!

Maar volgens mij is het toch ook verplicht?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Willem do 4 jul 2013 - 22:08

kwak schreef:Ik zou liever 10 miljoen uit geven om te zorgen dat mijn kids veilig en verantwoord in een boot/auto/vliegtuig oid zitten dan en het risico nemen dat er iets met ze kan overkomen.

Dan maar elk jaar een nieuw zwemvest van een paar tientjes maar als mijn kids ooit iets zullen overkomen door mijn toedoen dus geen zwemvest aan hebben vergeef ik me dat zelf nooit!

Er is geen wetgeving die het dragen van zo'n vest verplicht stelt. Wel moeten speedboten verplicht vesten aan boord hebben, maar het moeten dragen is er niet bij. Het advies vanuit de watersport organisaties is uiteraard wel om er altijd een te dragen.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Bericht  PiP do 4 jul 2013 - 22:33

Ik vind het inderdaad ook niet echt verantwoord. Toen onze dochter 7 maanden was hebben we zelfs een reddingsvest voor haar geregeld, moet zeggen dat ze die niet de hele tijd omhad, maar als ze bij ons op schoot zat wel.
Ik snap dat ze er zo uit gegroeid zijn, maar met 5 jaar valt dat ook wel mee. Bij de Hema zijn ze er nu ook regelmatig voor ik dacht 25/30 euro? Liever dat dan dat ze verdrinken.
En wat de anderen ook zeggen, het ligt niet alleen aan hoe je kinderen zijn, maar er kunnen ook andere dingen gebeuren.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  smooch do 4 jul 2013 - 23:23

Ik vind het ook onverantwoordelijk. 
Op vakantie wilden wij ook gaan varen maar ze hadden geen zwemvesten voor baby's. Ik ben toen achtergebleven met mijn dochter en de rest is wel gegaan. Ik ga geen risico nemen en iedereen begreep dat.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lith vr 5 jul 2013 - 0:16

Ik snap eigenlijk niet dat je je kinderen zonder zwemvest meeneemt met de gedachte : ze zitten de hele tijd stil.

Bij de hema kun je vesten kopen voor €19,95, staan nu in t krantje.
Voor dat geld zou ik niet het risico willen lopen dat er iets met mn kind gebeurt.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Bericht  Isis vr 5 jul 2013 - 0:32

http://www.anababa.nl/jij-als-ouder/tijd-voor-jezelf/schuldgevoel

Ik moest gelijk aan dit boek denken toen ik de openingspost en de reacties hierop las. Misschien interessante lectuur? (wilt niet noodzakelijk zeggen dat ik het steeds eens ben met auteur)
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  ProudMom vr 5 jul 2013 - 0:56

Willem schreef:
kwak schreef:Ik zou liever 10 miljoen uit geven om te zorgen dat mijn kids veilig en verantwoord in een boot/auto/vliegtuig oid zitten dan en het risico nemen dat er iets met ze kan overkomen.

Er is geen wetgeving die het dragen van zo'n vest verplicht stelt. Wel moeten speedboten verplicht vesten aan boord hebben, maar het moeten dragen is er niet bij. Het advies vanuit de watersport organisaties is uiteraard wel om er altijd een te dragen.

+1. Mijn zoontje kreeg ook ieder jaar een nieuw zwemvest. Omdat hij het zo vreselijk vond om dat ding aan te hebben, had hij wel een iets duurdere, die gewoon net iets prettiger zat. Jammer dan dat we ieder jaar een nieuwe moesten kopen. En jammer dan dat hij het niet leuk vond dat hij dat vest aan moest, veiligheid voor alles. En anders varen we maar niet. 
Ik vind het ook echt onverantwoord als je je kind(eren) geen zwemvest aan doet, en de redenen die genoemd worden zijn al helemaal belachelijk.

Ik dacht trouwens ook dat het verplicht was, omdat een vriendin van mij ooit een bekeuring heeft gekregen, terwijl ze op het water waren, omdat haar dochter geen zwemvest aan had en druk over de boot heen rende.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Bericht  Laurientje vr 5 jul 2013 - 0:58

Onverantwoordelijk en dom vind ik het... Sorry!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Lynn_ vr 5 jul 2013 - 1:23

Heel erg onverantwoordelijk zelfs. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Reva vr 5 jul 2013 - 2:14

Laurientje schreef:Onverantwoordelijk en dom vind ik het... Sorry!

Idem. Alleen zonder sorry.

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Bericht  Filoria vr 5 jul 2013 - 2:23

Denk dat het nu wel duidelijk is. Ik denk trouwens niet dat TO een onverantwoordelijke moeder is, maar dat dit gewoon een inschattingsfout is. Maken we allemaal wel eens toch?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Manderijn vr 5 jul 2013 - 4:05

Ik denk dat toen ze het topic opende ze best wist wat de antwoorden zouden zijn, en ook dat ze best weet waarom iemand haar onverantwoord vind ten opzichte van deze situatie.

En daarbij, wel een rare inschattingsfout, iedereen weet dat een kind van 5 zichzelf niet kan redden als er wat gebeurd. En als het echt een inschattingsfout was, dan had ze de advies ten harte genomen en er niet een topic over geopend.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: