Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

+59
SarahKey
Pandora
RiLiJu
Vixen
Phileine
Catwoman79
Annie24
Filoria
Reva
Lynn_
Laurientje
ProudMom
Isis
Lith
smooch
PiP
Willem
kwak
Marin
kwebbeltje
Isolt
Maudy
Jade
liesje
Antibes
iloverose
snoezel
Sanne
Bolleke
Lejow
Lavendel
Caroow
Lonely Goatherd
Snoes
Razz
Pien
Parisienne
Muppetje
PapillonRose
Sea of Trees
Susan
Darius
Luce
Beessie
Steep
rapa nui
Tania
Purpleflower
studiebol
MADDIE
Floor
Pompoen
Carra
Puggle
Manderijn
Printje
TukTuk
NoMercy
ik_ben_lief
63 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  TukTuk do 4 jul 2013 - 9:37

ik_ben_lief schreef:Uiteraard zitten ze in de auto altijd vast, maak je daar maar geen zorgen over!

Wat is dan de moeite van een reddingsvest? En het een sluit het ander toch niet uit? Je kan toch EN een reddingsvest EN goede afspraken maken? Het reddingsvest is voor noodgevallen, het is niet zo dat ze zich onverantwoord kunnen gaan gedragen als ze een reddingsvest om hebben. Dus die goede afspraken zijn nog steeds enorm nuttig dan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Pompoen do 4 jul 2013 - 9:37

De kans dat ze verdrinken als je een botsing krijgt met de auto is dan weer niet zo groot. Er verdrinken volwassenen die prima kunnen zwemmen omdat er onverwachtse dingen gebeuren en ze overboord slaan, waarom denk jij dat jouw kleine meisjes zich wel zullen redden als dat gebeurd? En waarom is de prijs die je dan moet betalen niet hoog genoeg om even een paar zwemvesten aan te schaffen?

Ik ben ook opgegroeid met varen, wij moesten áltijd zwemvesten aan, ook als we in de haven aan het spelen waren!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Manderijn do 4 jul 2013 - 9:39

Maar als jullie vinden dat jullie correct handelen dan is dat toch prima? Ik zou het zelf zo niet doen, water is en blijft gewoon link, al helemaal voor een kind van 5. Zelfs al zou dat kind van 5 een a diploma hebben, dan wil dat niet zeggen dat ze in alle gevallen goed kunnen zwemmen. En dat lijkt mij wel een pre als je zonder zwemvest op een boot zit.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Luce do 4 jul 2013 - 9:41

ik_ben_lief schreef:Uiteraard zitten ze in de auto altijd vast, maak je daar maar geen zorgen over!

 Dat is toch hetzelfde principe als een reddingsvest? Wat is nou de moeite om zo'n ding aan te trekken? Je hebt liever dat je kinderen kans maken op verzuiping?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Darius do 4 jul 2013 - 9:43

Iedereen moet daar z'n eigen keuze in maken, maar ik zou mijn kinderen wel een zwemvest aan trekken.

Maar ik vind het wel een interessante discussie: waarom zouden de meeste moeders hier wel een zwemvest aantrekken maar niet een fietshelm opzetten?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Susan do 4 jul 2013 - 9:45

Ik vind het ook onverantwoordelijk en ik vind de reden ook heel raar. Al zou je ieder jaar een nieuw reddingsvest moeten kopen. Als je dat te duur vindt moet je gewoon niet gaan varen.

Overigens koop je voor twee tientjes een reddingsvest bij de Hema, geschikt voor kinderen van 20-30 kilo. Het lijkt mij dat ze daar wel een paar jaar mee kunnen doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Pompoen do 4 jul 2013 - 9:45

Als mijn ouders de zee op gaan trekken ze áltijd zwemvesten aan, al is het maar de waddenzee en al is het windkracht 1 en niks aan de hand. Waarom? Omdat ze zichzelf (en elkaar) waarschijnlijk niet kunnen redden als het wel mis gaat, hoe verleidelijk het ook is om ze uit te doen omdat het mooi weer is en je liever in je bikini zit. 
Jouw kinderen kunnen zichzelf ook niet redden als ze in het water vallen en daarnaast hebben ze ook nog die eigen verantwoordelijkheid niet dus ze kunnen er niet eens voor kiezen een zwemvest te dragen. Ik kan er gewoon niet over uit, echt niet, dat het kopen en ze laten van dragen van zwemvesten niet opweegt tegen het risico!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Sea of Trees do 4 jul 2013 - 9:52

Ik vind het ook onverantwoordelijk, kan er niks anders van maken, sorry. Net zoals je kind niet in een maxi Cosi zetten bijvoorbeeld.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Sea of Trees do 4 jul 2013 - 9:55

ik_ben_lief schreef:Hmm, zoveel reacties dat een reddingsvest wel moet had ik niet verwacht eigenlijk, nog even en ik begin me echt een onverantwoordelijke moeder te voelen. laughcry

 Wat wil je nou?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Darius do 4 jul 2013 - 9:55

Ik word eigenlijk best heel misselijk als ik voor me zie hoe Laurens overboord valt en onmiddellijk in de diepe grijze zee zakt. Zelfs als je binnen een seconde een sprong neemt ben je nog te laat om hem eruit te vissen en ben je voor altijd je kind kwijt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Sea of Trees do 4 jul 2013 - 9:56

Darius schreef:Ik word eigenlijk best heel misselijk als ik voor me zie hoe Laurens overboord valt en onmiddellijk in de diepe grijze zee zakt. Zelfs als je binnen een seconde een sprong neemt ben je nog te laat om hem eruit te vissen en ben je voor altijd je kind kwijt.

 Ik ook, bah..
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Luce do 4 jul 2013 - 9:57

Sea of Trees schreef:
ik_ben_lief schreef:Hmm, zoveel reacties dat een reddingsvest wel moet had ik niet verwacht eigenlijk, nog even en ik begin me echt een onverantwoordelijke moeder te voelen. laughcry

 Wat wil je nou?

 Horen dat het allemaal heel verantwoord is zodat ze niet naar de Hema hoeft te fietsen voor een vest van een tientje.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Sea of Trees do 4 jul 2013 - 9:59

Luce schreef:
Sea of Trees schreef:
ik_ben_lief schreef:Hmm, zoveel reacties dat een reddingsvest wel moet had ik niet verwacht eigenlijk, nog even en ik begin me echt een onverantwoordelijke moeder te voelen. laughcry

 Wat wil je nou?

 Horen dat het allemaal heel verantwoord is zodat ze niet naar de Hema hoeft te fietsen voor een vest van een tientje.

 Ze blijft maar hameren op dat onverantwoord, als je je zo onverantwoord voelt koop dan gewoon zwemvesten voor je kroost.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  PapillonRose do 4 jul 2013 - 10:07

Bij zulke dingen zou ik persoonlijk dus echt geen risico nemen, dan maar elk jaar een groter vest aanschaffen bijvoorbeeld. Misschien 'zonde' als het in de praktijk niet nodig blijkt, maar liever toch dragen want 1x een ongelukje kan al teveel zijn.. Ik moet er niet aan denken eigenlijk, om te gaan varen en dan mijn kind geen zwemvest aan te trekken, brrrr. Ieder zijn eigen mening, maar ik vind het eerlijk gezegd inderdaad wat onverantwoordelijk.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Muppetje do 4 jul 2013 - 10:09

Sea of Trees schreef:
Darius schreef:Ik word eigenlijk best heel misselijk als ik voor me zie hoe Laurens overboord valt en onmiddellijk in de diepe grijze zee zakt. Zelfs als je binnen een seconde een sprong neemt ben je nog te laat om hem eruit te vissen en ben je voor altijd je kind kwijt.

 Ik ook, bah..

Dit inderdaad. Zelfs al heb ik negen zwemdiplomas reddend zwemmen en weet ik dus best hoe ik iemand uit het water moet halen, ik zou mn kind altijd een zwemvest aandoen, misschien gebeurt er wel n dusdanig iets dát je m zelf niet meer kan redden

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Susan do 4 jul 2013 - 10:12

Het lijkt me ook een rare gedachte, zonde als het niet nodig is. Als je nooit een ongeluk met de auto krijgt ga je toch ook niet zitten bedenken dat het zonde is dat je geld aan een autostoeltje hebt uitgegeven?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Parisienne do 4 jul 2013 - 10:13

Eens met eigenlijk iedereen hier in het topic. Koop gewoon die reddingsvesten, of vaar niet. Veiligheid gaat voor alles.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Pien do 4 jul 2013 - 10:14

Ik vind het niet onverantwoordelijk maar vooral onverstandig en eigenlijk ook gewoon dom!
Wat kost een zwemvest nou? VOlgens mij heel wat minder als een kinderleven.....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Razz do 4 jul 2013 - 10:15

Pien schreef:Ik vind het niet onverantwoordelijk maar vooral onverstandig en eigenlijk ook gewoon dom! Wat kost een zwemvest nou? VOlgens mij heel wat minder als een kinderleven....

Helemaal mee eens!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Snoes do 4 jul 2013 - 10:40

Ik zou ook echt wel zwemvesten kopen, niet duur en maar een kleine moeite.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Gast do 4 jul 2013 - 12:10

Ook ik vind het gewoonweg echt dom. Voor de kosten hoef je het niet te laten, zoals gezegd ze kosten een paar tientjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Lonely Goatherd do 4 jul 2013 - 16:33

Ik zou je niet gelijk een onverantwoordelijke moeder noemen, ik ken je verder niet, maar ik vind dit wel heel onverantwoordelijk en stom gedrag ja. Ik snap niet dat je het risico wil nemen om alle eerder genoemde redenen.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Caroow do 4 jul 2013 - 16:51

Ik ben opgegroeid in zwemvest, dus voor mij klinkt het een beetje raar om het niet te doen. De kans is klein dat er iets gebeurd, maar als je zelf de mogelijkheid hebt om de kans nog kleiner te maken dan zou ik dat zelf zeker doen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Lavendel do 4 jul 2013 - 17:19

Mm ik vind het wel een interessant punt wat iemand net noemde. Gaan jullie kinderen (straks) ook fietsen met een fietshelm?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Lejow do 4 jul 2013 - 17:55

Lavendel schreef:Mm ik vind het wel een interessant punt wat iemand net noemde. Gaan jullie kinderen (straks) ook fietsen met een fietshelm?

 Wilden we wel, maar hebben we uiteindelijk (nog) niet gedaan nav dit artikel:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=11079

Verder krijgt mijn kind altijd een zwemvest om als we bij opa en oma op de boot zijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum