Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

+59
SarahKey
Pandora
RiLiJu
Vixen
Phileine
Catwoman79
Annie24
Filoria
Reva
Lynn_
Laurientje
ProudMom
Isis
Lith
smooch
PiP
Willem
kwak
Marin
kwebbeltje
Isolt
Maudy
Jade
liesje
Antibes
iloverose
snoezel
Sanne
Bolleke
Lejow
Lavendel
Caroow
Lonely Goatherd
Snoes
Razz
Pien
Parisienne
Muppetje
PapillonRose
Sea of Trees
Susan
Darius
Luce
Beessie
Steep
rapa nui
Tania
Purpleflower
studiebol
MADDIE
Floor
Pompoen
Carra
Puggle
Manderijn
Printje
TukTuk
NoMercy
ik_ben_lief
63 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  ik_ben_lief do 4 jul 2013 - 9:16

De bovenstaande zin heb ik de afgelopen maand 2 keer te horen gekregen terwijl mijn man en ik samen met onze tweeling van 5 jaar gingen varen. Het zijn rustige meiden, luisteren goed dus wij vinden het niet nodig dat ze reddingsvesten dragen. Ze moeten altijd mijn hand vast houden bij het in de motorboot stappen en tijdens het varen zitten, niet staan of lopen. Zo'n reddingsvest zijn ze binnen een jaar weer uitgegroeid dus goed opletten en "afspraken" met ze maken vinden wij praktischer. Echter denken anderen daar totaal omgekeerd over, wij zouden onverantwoordelijk met onze meiden om gaan, bla bla bla..... Nou moet ik er wel bij zeggen dat de personen die deze opmerking maakten zelf ook kinderen aan boord hadden en dat die inderdaad een reddingsvest dragen, maar het jongetjes betreffen die volgens ons toch wel wat drukker aan boord zijn, dus een groter risico over boord te vallen.

Wat is jullie mening? Ben ik weleens benieuwd naar.

ik_ben_lief
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 6
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  NoMercy do 4 jul 2013 - 9:18

Onverantwoordelijk wil ik het niet noemen, onverstandig wel. Wat is nu de moeite om een zwemvest voor je kinderen te kopen? Stukken veiliger!
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  TukTuk do 4 jul 2013 - 9:19

Ik vind het wel onverantwoord, er kan natuurlijk altijd iets gebeuren waardoor ze in het water belanden, ook al zitten ze nog zo netjes stil. Stel je zou ergens tegen op varen bijvoorbeeld, natuurlijk is die kans enorm klein, maar ik zou persoonlijk geen enkel risico nemen.
Maar als jullie je er er goed bij voelen, moet je dat uiteraard zelf weten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Printje do 4 jul 2013 - 9:19

Mmm lastig, jullie kennen je meiden natuurlijk als de beste maar een ongeluk zit in een klein hoekje en je weet natuurlijk niet hoe ze uit angst reageren mochten ze in het water terecht komen.

Ik zou altijd kiezen voor een reddingsvest omdat ik mezelf wel iets zou aandoen als ze wel in het water zouden vallen en er gebeurd iets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Manderijn do 4 jul 2013 - 9:19

Geen zwemdiploma is sowieso nog een reddings vest dragen. Afspraak of niet, er kan altijd wat gebeuren. Min tantezegger van 8 draagt ook nog een vest tijdens het varen, ook l zijn ze er mee opgegroeid.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Puggle do 4 jul 2013 - 9:20

NoMercy schreef:Onverantwoordelijk wil ik het niet noemen, onverstandig wel. Wat is nu de moeite om een zwemvest voor je kinderen te kopen? Stukken veiliger!

Mee eens.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Carra do 4 jul 2013 - 9:21

Ik heb geen kinderen, maar ik geloof toch wel dat ik ze een reddingsvest aan zou doen. Ook al varen jullie nog zo voorzichtig en zijn de kinderen nog zo rustig. Als iemand op een andere boot even niet op let en tegen jullie aan knalt vallen ze zo overboord. Ik zou dat risico niet willen lopen.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Pompoen do 4 jul 2013 - 9:22

Ik vind het wel onverantwoordelijk, afspraken maken is leuk, maar stel nou dat je een aanvaring krijgt en je moterbootje slaat om? Dan gaan goede afspraken je kinderen niet redden. Stel je motor vliegt in de fik en jullie moeten van de boot af, ga maar eens twee kinderen boven water houden en jezelf. Stel een van de kinderen schrikt, springt op in een wilde bui of valt ongelukkig en valt overboord. Ongelukken zitten nu eenmaal in een klein hoekje en je kunt er gewoon niet vanuit gaan dat er nooit iets zal gebeuren. Kijk dat jouw kinderen misschien zich goed zullen gedragen geloof ik best, maar het gaat om meer dan alleen die factor, er zijn ook altijd factoren van buitenaf!

Ik vind eigenlijk vooral de reden dat ze er gauw weer uit groeien echt een beetje pijnlijk. Als ze overboord vallen en verdrinken zullen ze nooit meer ergens uit groeien...


Laatst aangepast door Pompoen op do 4 jul 2013 - 9:24; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Floor do 4 jul 2013 - 9:22

Ik vind het inderdaad onverantwoord, een ongeluk zit toch in een klein hoekje en dan hoeft het niet eens jullie eigen schuld te zijn maar ik zou het risico niet nemen. 
Ik weet niet of ze zwemdiploma's hebben maar dan nog zou ik het risico niet nemen.
Marktplaats staat overigens vol met reddingsvesten dus de aanschaf hoeft niet heel duur te zijn en als ze eruit gegroeid zijn volgend jaar kan je ze toch weer verkopen en nieuwe/tweedehands aanschaffen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  MADDIE do 4 jul 2013 - 9:22

Ik zou in jullie situatie wel gekozen hebben voor zwemvesten en dat puur voor de veiligheid en niet vanwege de opmerkingen. Om je dan meteen een onverantwoorde ouder te noemen gaat dan wel wat ver. Maar vind het dragen van een veiligheidsvest wel zo veilig. En het zonder niet verantwoord. Je weet nooit wat er gebeurd.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  ik_ben_lief do 4 jul 2013 - 9:26

Hmm, zoveel reacties dat een reddingsvest wel moet had ik niet verwacht eigenlijk, nog even en ik begin me echt een onverantwoordelijke moeder te voelen. laughcry

ik_ben_lief
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 6
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  studiebol do 4 jul 2013 - 9:26

 TJa, als je nou een botsing krijgt en je kind ligt in het water dan kan een zwemvest wel een stuk meer veiligheid bieden en ze boven water houden alleen daarom zou ik het wel doen.
Dat staat los van welke afspraken je maakt met je kids, aan een ongeluk kan niemand wat aan doen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Manderijn do 4 jul 2013 - 9:28

Je doet je kinderen toch ook een gordel om terwijl ze best stil kunnen blijven zitten? Ik vind deze reacties zo gek niet hoor, er hoeft maar dit te gebeuren of de gevolgen zijn niette overzien.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Purpleflower do 4 jul 2013 - 9:28

Puggle schreef:
NoMercy schreef:Onverantwoordelijk wil ik het niet noemen, onverstandig wel. Wat is nu de moeite om een zwemvest voor je kinderen te kopen? Stukken veiliger!

Mee eens.

Ook helemaal mee eens!
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  ik_ben_lief do 4 jul 2013 - 9:29

Met de auto is de kans op een botsing veel groter dan met een boot Manderijn dus dat is nogal een groot verschil.

ik_ben_lief
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 6
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Tania do 4 jul 2013 - 9:30

Ik vind het ook onverantwoordelijk. Als er iets gebeurd en jij kan ze niet meteen helpen lijkt het me toch erg prettig dat ze een reddingsvest om hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Floor do 4 jul 2013 - 9:31

Je hoeft je geen onverantwoordelijke moeder te voelen, jij en je man schatten de situatie anders in. 
Ik kijk niet naar of jullie kinderen wel of niet goed luisteren of ze wel of niet stil zitten. Ik kijk naar wat er gebeurt door een ander en als je kind dan te water komt lijkt me een reddingsvest geen overbodige luxe.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  studiebol do 4 jul 2013 - 9:31

ik_ben_lief schreef:Met de auto is de kans op een botsing veel groter dan met een boot Manderijn dus dat is nogal een groot verschil.



ja maar er hoeft maar een iemand niet op te letten en je kan dan ook gewoon een botsing hebben. En ik denk niet dat je het je zelf vergeeft als een reddingsvest je kindje had kunnen redden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  rapa nui do 4 jul 2013 - 9:31

Ik ben geen moeder dus heb geen ervaring maar ik weet niet of ik het zelf wel zou doen. Ik kan me jouw standpunt eigenlijk ook wel goed voorstellen. Je kunt niet alles voorkomen in het leven en hoe groot is het risico nou precies. Natuurlijk kan het verkeerd aflopen maar aan de andere kunnen je kinderen overal wat overkomen. Wij hadden vroeger ook nooit reddingsvesten aan en zag er toen niemand mee en dan gaat het in 99% van de gevallen ook goed. Volgens mij bv fietshelmen ook erg veilig en die voorkomen veel ongelukken maar daar zie ik in mijn omgeving ook geen kind mee fietsen terwijl het risico op iets dan misschien wel groter is dan zonder zwemvest.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  TukTuk do 4 jul 2013 - 9:31

ik_ben_lief schreef:Met de auto is de kans op een botsing veel groter dan met een boot Manderijn dus dat is nogal een groot verschil.

Ben ik het niet mee eens. De kans is altijd aanwezig. En daarbij, de kans dat je kinderen verdrinken als ze dan in het water belanden zonder zwemvest om is wel enorm groot.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Steep do 4 jul 2013 - 9:32

Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd dat jullie kinderen geen zwemvest dragen. Op het water zijn er zoveel onbekende factoren die niet bijdragen aan de veiligheid, dan juist is dat vest zo belangrijk. Ik de auto draag je toch ook een gordel?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Manderijn do 4 jul 2013 - 9:33

ik_ben_lief schreef:Met de auto is de kans op een botsing veel groter dan met een boot Manderijn dus dat is nogal een groot verschil.

 vind jij, vind ik niet. En ik vind water vele malen gevaarlijker, maar jij niet. Prima toch, maar je vroeg om een mening.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Beessie do 4 jul 2013 - 9:33

Ik vind dat het terecht is dat je je zo langzaam aan een onverantwoorde moeder voelt. 5 jaar zijn je meiden pas. Ze zijn nog zoo jong, zo klein en kwetsbaar... in de auto heb je toch ook passende auto stoeltjes? En achterop je fiets? Neem aan dat ze daar ook niet los achterop of achterin zitten?
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Floor do 4 jul 2013 - 9:34

TukTuk schreef:
ik_ben_lief schreef:Met de auto is de kans op een botsing veel groter dan met een boot Manderijn dus dat is nogal een groot verschil.

Ben ik het niet mee eens. De kans is altijd aanwezig. En daarbij, de kans dat je kinderen verdrinken als ze dan in het water belanden zonder zwemvest om is wel enorm groot.

 Ik denk ook dat als je kind in het water beland deze echt niet meer zo rustig is en goed luistert, maar ook gewoonweg in paniek is, dat vergroot alleen maar de kans op verdrinking. Ik denk dat het voor de kinderen als ze te water komen voor hun gemoed ook veiliger is, ze weten dat ze blijven drijven en dat iemand ze er zo uit kan vissen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  ik_ben_lief do 4 jul 2013 - 9:34

Uiteraard zitten ze in de auto altijd vast, maak je daar maar geen zorgen over!

ik_ben_lief
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 6
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik een onverantwoordelijke moeder? Empty Re: Ben ik een onverantwoordelijke moeder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum