Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kat vs moeder

+3
PluDan
VanillaRose
Winegum
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

kat vs moeder Empty kat vs moeder

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 6:05

*weg*


Laatst aangepast door pinkie op do 5 apr 2012 - 2:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Winegum ma 25 jul 2011 - 6:09

Hoe erg is je moeder allergisch? Ik heb 2 vriendinnen die allergisch zijn voor katten. Mijn ene vriendin heeft hier zelfs geslapen een week of 3 terug. Ze heeft er wel wat last van, maar als ze terug gaat naar huis is het vrij snel weer weggetrokken. Ik maak de boel nog eens extra schoon, stofzuig extra goed en ze neemt medicatie in, waardoor het een stuk aangenamer wordt voor haar.

Een andere vriendin heeft er soms last van. Ze komt hier nu liever niet meer, wat ik wel begrijp maar wel jammer vind. Het is niet anders. Het is natuurlijk anders als het je moeder is, maar er is vaak wel het e.e.a. tegen te doen, dat het in ieder geval dragelijk wordt voor een paar uur.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 6:17

*weg*


Laatst aangepast door pinkie op do 5 apr 2012 - 2:37; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 6:17

Mijn schoonvader is allergisch maar daarvoor ga ik geen huisdieren uitsluiten.

Als ik weet dat hij komt zorg ik ervoor dat ik stofzuig en de banken en kussens even afneem.
Maar ik moet zeggen dat afgelopen weekend hij er vrij wienig last van gehad heeft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 6:31

Mijn vader en schoonzusje zijn ook allergisch en die komen hier ook niet zo vaak. Ze gaan hier dan wel weg met rode ogen en een verstopte neus, maar zodra ze buiten zijn is het ook over. Kun je niet voordat je moeder komt even goed stofzuigen en desnoods de poes tijdens het bezoek in een andere ruimte doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  VanillaRose ma 25 jul 2011 - 6:39

Ik zou het er niet voor laten als ik graag een huisdier zou willen. Maar mijn ouders komen sowieso niet zo vaak langs.
Wel zou ik inderdaad extra goed schoonmaken en de kat eventueel uit de kamer halen als ik weet dat ze komt.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  PluDan ma 25 jul 2011 - 6:43

Ik zou het er zeker niet voor laten. Zelf vind ik katten hele gezellige dieren en ik zou er dan ook echt niet zonder kunnen.
Ik zou het zeker niet laten voor iemand anders, wel kun je er rekening mee houden dat als er iemand komt die er niet zo goed tegen van te voren even goed stof te zuigen en zorgen dat die kat niet bij diegene kan komen bijv, het ligt er natuurlijk aan hoe erg diegene er last van heeft.
Maar als het je leuk lijkt, zou ik het zeker doen.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 6:45

*weg*


Laatst aangepast door pinkie op do 5 apr 2012 - 2:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 6:48

Ik zou gewoon een kat nemen hoor als je dat graag wil.

Maar ik denk daar misschien heel simpel over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Winegum ma 25 jul 2011 - 6:50

Ik vind dat nogal een heftige uitspraak. Je bent toch haar dochter. Ik zou als moeder er wel iets aan proberen te doen dan. Bijvoorbeeld medicatie, homeopathische middelen etc.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  PluDan ma 25 jul 2011 - 6:50

Winegum schreef:Ik vind dat nogal een heftige uitspraak. Je bent toch haar dochter. Ik zou als moeder er wel iets aan proberen te doen dan. Bijvoorbeeld medicatie, homeopathische middelen etc.

Welke uitspraak vind je heftig?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Winegum ma 25 jul 2011 - 6:53

pinkie schreef: Ik ga vandeweek ook vragen hoe zij er tegenover staat, maar ik vermoed dat het erop neerkomt dat ik moet kiezen tussen de kat of haar bezoek...

Deze, van de TO

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  PluDan ma 25 jul 2011 - 6:56

Winegum schreef:
pinkie schreef: Ik ga vandeweek ook vragen hoe zij er tegenover staat, maar ik vermoed dat het erop neerkomt dat ik moet kiezen tussen de kat of haar bezoek...

Deze, van de TO

Oh ja, idd.
Ik begrijp niet als iemand zoiets kan zeggen. Je lijd nu toch je eigen leven en maakt je eigen keuzes?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  girli ma 25 jul 2011 - 7:06

Misschien maakt haar moeder gewoon rigoreuze keuzes. Ze zal haar moeder zelf ook wel goed kennen denk ik.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:30

Pinkie, ik ken ook een stel en die hadden een kat. De moeder van de jongen is allergisch en dus vonden zij dat zij de keuze kan maken om wel of niet naar hun te komen.
Net zoals zij kies uiteindelijk jij ervoor om de kat te nemen tenslotte is het jouw huis. Als je met iedereen rekening moet houden kan je bijv. ook geen planten meer nemen omdat iemand daar misschien allergisch voor is.
Vind niet dat je moet gaan twijfelen vanwege je moeder ze is er toch niet elke dag.
Wel goed dat je er dan een uit het asiel wil, misschien kan je er 2 nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:47

*weg*


Laatst aangepast door pinkie op do 5 apr 2012 - 2:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:52

*weg*


Laatst aangepast door pinkie op do 5 apr 2012 - 2:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Winegum ma 25 jul 2011 - 7:54

pinkie schreef:
Winegum schreef:
pinkie schreef: Ik ga vandeweek ook vragen hoe zij er tegenover staat, maar ik vermoed dat het erop neerkomt dat ik moet kiezen tussen de kat of haar bezoek...

Deze, van de TO

Ik snap even niet wiens uitspraak je bedoelt. Bedoel je als ik een kat zou nemen, wetende dat ze dan niet meer langs zou komen, of dat zij iets zou zeggen in de trant van de kat of ik?

Nee, ik bedoel wat je moeder zegt. De kat of jou. Dat vind ik gewoon heel erg oneerlijk, zeker ook omdat ze er (zo komt het op mij over) weinig tot niks aan gedaan heeft om te zorgen dat haar allergie verminderd. Jij wilt niet kiezen, je zou het ook fijn vinden als je moeder graag bij je over de vloer komt.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:56

*weg*


Laatst aangepast door pinkie op do 5 apr 2012 - 2:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Susan ma 25 jul 2011 - 7:57

Ik weet niet of het per se zo'n heftige uitspraak is, ik weet niet hoe ze het bedoelt. Stel dat je moeder eens in de zoveel tijd een kopje thee komt drinken en de consequentie van een kat is dat jij dat kopje thee nu bij haar thuis moet komen drinken dan lijkt me dat niet zo'n drama. Als je moeder het bedoelt in de trant van 'dan zie je me nooit meer', dan wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Winegum ma 25 jul 2011 - 7:57

pinkie schreef:
Winegum schreef:
pinkie schreef:
Winegum schreef:
pinkie schreef: Ik ga vandeweek ook vragen hoe zij er tegenover staat, maar ik vermoed dat het erop neerkomt dat ik moet kiezen tussen de kat of haar bezoek...

Deze, van de TO

Ik snap even niet wiens uitspraak je bedoelt. Bedoel je als ik een kat zou nemen, wetende dat ze dan niet meer langs zou komen, of dat zij iets zou zeggen in de trant van de kat of ik?

Nee, ik bedoel wat je moeder zegt. De kat of jou. Dat vind ik gewoon heel erg oneerlijk, zeker ook omdat ze er (zo komt het op mij over) weinig tot niks aan gedaan heeft om te zorgen dat haar allergie verminderd. Jij wilt niet kiezen, je zou het ook fijn vinden als je moeder graag bij je over de vloer komt.

Ik ga morgen even langs, ben benieuwd wat ze zegt...

Had ik eigenlijk beter kunnen doen voordat ik verliefd werd op een kat, maarja... :P

Haha, ik hoop dat het gesprek mee valt! J ekunt snel verliefd worden op katten he, zo lief!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 23:10

*weg*


Laatst aangepast door pinkie op do 5 apr 2012 - 2:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 23:14

Wat lullig van je vader zeg en dat ook nog eens in een mail zetten, net eens per telefoon of fac to face!
Echt kinderachtig dat hij zolang jij de kat hebt lullige opmerkingen zal maken, echt triest!

Het gaat om je moeder, zij is het ermee eens dus wat lult hij nou?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Susan di 26 jul 2011 - 23:16

Ik vind niet dat je je schuldig moet voelen als je een kat neemt, je hebt het juist zo netjes aangepakt door het eerst met je moeder te bespreken en afspraken te maken. Ik vind dat je vader daar helemaal niet tussen had moeten zitten, zeker niet op zo'n onaardige manier. Als hij nou op een normale manier zijn bezwaren met je had besproken dan was het nog iets anders geweest, maar die mail slaat echt nergens op. Ik zou sowieso not amused zijn als mijn vader me met zoiets zou mailen, als hij me iets te zeggen heeft dan belt hij maar op of hij komt langs.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 23:19

Bah! Wat een nare mail van je vader. Lijkt er een beetje op alsof je ouders er een discussie om hebben gehad en je vader het op jou afreageerd. Maar toch heb je uit respect naar je moeder toe het alsnog nagevraagt en dat is toch best netjes. Maar het is nog altijd jouw huis en jou keuze, en aangezien je niet meer thuis woont heeft je vader en niet veel over zeggen. Als begrijp ik heel goed dat je van z'n mailtje schrikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kat vs moeder Empty Re: kat vs moeder

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum