Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Arm kind

+33
Filoria
Shopaholic
Tiara
banjer49
Jerry
L!ND@
Surya
Susan
SDL
Kalishi
Parisienne
Slakje
Sam
studiebol
Annemie
Puggle
Supertalentje
Antibes
-Ieniemienie-
Aoi
Aimee
Twellie
Clapperdie
Zonneschijn
Liadan
Shy
Tania
Razz
Manderijn
Linda
_Mashimaro_
Vixen
Printje
37 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Linda za 29 jun 2013 - 10:34

Susan schreef:Sorry, maar ik heb er echt geen goed woord voor over, ik kan voor sommige situaties best begrip proberen op te brengen, maar dit gaat me tien bruggen te ver. Genuanceerd oordelen, oké, maar er zijn wel grenzen. Dan maar liever 'makkelijk en kortzichtig'.

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Laatst had ik ook zo'n discussie met iemand. Dat ging over een persoon die nare dingen had gedaan, maar dat werd een beetje goed gepraat omdat hij zo'n zware jeugd had gehad. Daar kan ik slecht tegen.. Alsof dat het goed maakt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Susan za 29 jun 2013 - 10:37

Een enkele keer misschien, dat ik me achteraf rot voelde omdat ik te boos reageerde, hoewel ik over het algemeen erg geduldig ben, maar iets van deze orde - nee, dat toch echt niet. Sowieso vind ik ook niet dat ik altijd maar overal begrip voor hoef te hebben. Het is niet aan mij om deze vrouw af te keuren als moeder, daar ga ik verder niet over, maar ik vind er wel gewoon het mijne van en dat mag gewoon.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  SDL za 29 jun 2013 - 10:45

Linda schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens!

Laatst had ik ook zo'n discussie met iemand. Dat ging over een persoon die nare dingen had gedaan, maar dat werd een beetje goed gepraat omdat hij zo'n zware jeugd had gehad. Daar kan ik slecht tegen.. Alsof dat het goed maakt.

Maar Linda, dat slaat toch als een l*l op een drumstel. Waarom mag je met een zware jeugd, nare dingen doen, dat vind ik een raar uitgangspunt van de persoon. En wat heeft dat met dit te maken?
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Surya za 29 jun 2013 - 10:47

Ik word er naar van. Wat een walgelijke vrouw.
Voor mij valt dit onder mishandeling. Ik begrijp de wanhoop als je kind niet wil eten maar dit gaat me veel te ver.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  SDL za 29 jun 2013 - 10:51

Laten we hopen dat dit eenmalig is geweest en dat het meisje er niets aan heeft overgehouden. Toch vind ik het wel heavy dat dit soort filmpjes op FB worden gedeeld.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Linda za 29 jun 2013 - 10:52

SDL schreef:
Linda schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens!

Laatst had ik ook zo'n discussie met iemand. Dat ging over een persoon die nare dingen had gedaan, maar dat werd een beetje goed gepraat omdat hij zo'n zware jeugd had gehad. Daar kan ik slecht tegen.. Alsof dat het goed maakt.

Maar Linda, dat slaat toch als een l*l op een drumstel. Waarom mag je met een zware jeugd, nare dingen doen, dat vind ik een raar uitgangspunt van de persoon. En wat heeft dat met dit te maken?

Ja, vind ik ook hoor. Maar je zal versteld staan hoeveel mensen het dan opeens minder erg vinden. Ik begrijp dat ook echt niet.
Het heeft niet zozeer hiermee te maken. Behalve dan het stukje "begrip ergens voor opbrengen". Die discussie zit nog in m'n hoofd en ik moest er opeens aan denken toen ik dit las.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Susan za 29 jun 2013 - 10:54

Ik snap de associatie van Linda wel, het lijkt wel of er tegenwoordig, als iemand iets doet wat niet kan, altijd naar redenen wordt gezocht om het te verzachten. Je mag haast niet meer gewoon zeggen dat je iets totaal niet vindt kunnen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Surya za 29 jun 2013 - 11:01

Susan schreef:Ik snap de associatie van Linda wel, het lijkt wel of er tegenwoordig, als iemand iets doet wat niet kan, altijd naar redenen wordt gezocht om het te verzachten. Je mag haast niet meer gewoon zeggen dat je iets totaal niet vindt kunnen.

 Voor mezelf gesproken, gaat het niet zozeer om verzachten, meer om verklaren.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Susan za 29 jun 2013 - 11:06

Ik heb het ook niet over jouw reactie, daarvan had ik dat idee ook niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  L!ND@ za 29 jun 2013 - 11:18

Pritt schreef:Ik snap dit niet.
Ik vind het echt vreselijk om te zien, ging er zelf ook bijna van huilen. Maar wie heeft dit gefilmd? Die vader?
Ik vind degene die dit gefilmd heeft namelijk net zo achterlijk als die moeder. Dit laat je toch niet toe? Als mijn partner dit bij mijn kind zou doen, zou ik direct ingrijpen en niet gaan filmen hoe mijn kind mishandeld wordt.

 Zo mee eens, walgelijk!!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Surya za 29 jun 2013 - 11:23

Als mijn partner zoiets zou doen, zou ik zeker ingrijpen. Dit gaat ver over mijn grens. En echt, ik ken de wanhoop als je kind niet eet maar dit gaat echt te ver, veel te ver.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  L!ND@ za 29 jun 2013 - 11:25

Ik ken dat probleem helaas ook, maar oplossen op zo'n manier...Mensonterend toch? Ben er echt kwaad van!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Surya za 29 jun 2013 - 11:28

Susan schreef:Ik heb het ook niet over jouw reactie, daarvan had ik dat idee ook niet.

 Nee, maar ik weet van mezelf dat ik gedrag altijd probeer te verklaren. Dan lijkt het of ik verzachtende omstandigheden zoek.

Hierin zie ik alleen maar woede en controleverlies en ik vind het alleen maar heel, heel sneu voor het meisje. Ik word er echt verdrietig van.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Linda za 29 jun 2013 - 19:59

Susan schreef:Ik snap de associatie van Linda wel, het lijkt wel of er tegenwoordig, als iemand iets doet wat niet kan, altijd naar redenen wordt gezocht om het te verzachten. Je mag haast niet meer gewoon zeggen dat je iets totaal niet vindt kunnen.

Je weet het beter te verwoorden, maar zo iets bedoelde ik inderdaad.

In een rechtszaak hoor je dat ook vaak. Dat iemand zelf een zware jeugd heeft gehad en daardoor is getraumatiseerd enzo. En dat zouden dan verzachtende omstandigheden moeten zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Gast za 29 jun 2013 - 20:46

L!ND@ schreef:Ik ken dat probleem helaas ook, maar oplossen op zo'n manier...Mensonterend toch? Ben er echt kwaad van!

Ik ook en volgens mij maakt dit het alleen maar erger. Alsof een kind de volgende keer lekker relaxed aan tafel gaat zitten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Jerry za 29 jun 2013 - 20:59

Is dat geluid er nou later overheen gezet, of loopt het niet synchroon?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  banjer49 zo 30 jun 2013 - 5:06

Word er helemaal naar van als ik dat zie, er zijn toch wel andere oplossingen voor als je kind niet wil eten!!! Echt vreselijk, die moeder heb echt hulp nodig!!!!
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Tiara zo 30 jun 2013 - 5:19

Parisienne schreef:Tranen in mijn ogen. Ik ben sprakeloos. Arm, arm meisje. Ik vraag me af of ze nog meer van dit soort 'mishandelingen' moet doorstaan.

 Idd mee eens, echt walgelijk. Kan er haast niet naar kijken.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Shopaholic zo 30 jun 2013 - 6:21

Mijn man dacht dat ik het deed bij onze dochter! :shock:   Die kwam helemaal woedend binnen.... Y slaapt dus kan sowiezo niet maar we zijn allebei echt heel kwaad gewoon! dit doe je toch niet?
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Filoria zo 30 jun 2013 - 6:31

Waarom zou je zoiets filmen en op facebook zetten?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Mida4you zo 30 jun 2013 - 7:06

Afgrijselijk. Ik snap best dat je je behoorlijk kan opvreten als je kind niet wil eten. Maar om het dan zo aan te pakken?!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  piene1983 zo 30 jun 2013 - 7:40

Zielig... Voor alle partijen. Moeder is zielig en dat meisje vind ik zielig, wat sneu dat je door zo'n ouder bijgebracht krijg hoe je om moet gaan met datgene wat je de rest van je leven moet doen: eten.

Ik snap Printje ook, dat het je op een gegeven moment zo frustreert dat je er niet meer tegen kunt. Dat is tot het moment dat zij de hap in haar dochters mond propt ook compleet begrijpelijk. Daarna gebeuren er dingen die ik bizar vind, ronduit belachelijk.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Surya zo 30 jun 2013 - 7:53

piene1983 schreef:Zielig... Voor alle partijen. Moeder is zielig en dat meisje vind ik zielig, wat sneu dat je door zo'n ouder bijgebracht krijg hoe je om moet gaan met datgene wat je de rest van je leven moet doen: eten.

Ik snap Printje ook, dat het je op een gegeven moment zo frustreert dat je er niet meer tegen kunt. Dat is tot het moment dat zij de hap in haar dochters mond propt ook compleet begrijpelijk. Daarna gebeuren er dingen die ik bizar vind, ronduit belachelijk.

 Precies. Ik heb mijn kind ook wel eens onder dwang een hap gegeven. Maar op het moment dat je kind gaat kokhalzen en overgeven, moet je jezelf toch afremmen? Dat doet toch iets met je?
Nu weet ik dat er ook genoeg kinderen zijn die rumineren, maar dan nog. Zover wil toch niet gaan met iets wat eigenlijk lekker en leuk moet zijn.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Printje zo 30 jun 2013 - 7:55

Nogmaals ik keur het verre va goed maar snap haar eerste gevoel wel. Als je iedere keer dat je kookt gezeur en gemiep krijgt kun je er soms denk ik flink klaar mee zijn. R moet soms ook hapjes proeven, sowieso drie omdat hij drie is maar wanneer hij echt moet overgeven of kokhalzen is het natuurlijk klaar. Maar proeven moet hij alles wel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Gast zo 30 jun 2013 - 7:57

Maar dit heeft natuurlijk niets meer met proeven te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Arm kind - Pagina 3 Empty Re: Arm kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum