Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belastingaangifte en kind

+8
M@niek
Annemie
mauwmauw
LeeuwLeeuw
Bruintje Beer
Catwoman79
Meeko
Flip Fluitketel
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 19:51

Gister belaangifte ingevuld. Stond ook vraag of je kind hebt dat langer dan 6maand bij je woonde in 2010. Dat vinkje scheelt bij ons gewoon 1700 euro!!!!! Hoe kan dat? Wij verdienen beide, dus helemaal gek.wel zuur wanneer x 2weken later was geboren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Flip Fluitketel wo 16 maa 2011 - 20:12

Als je kind voor 1juli is geboren en minimaal 6mnd oud is in 2010 heb je recht op combinatiekorting als je beide werkt. Heb ik gelezen op de site van de belastingdienst en ook gehoord trouwens. Wij komen volgend jaar ervoor in aanmerking.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 20:34

Flip Fluitketel schreef:Als je kind voor 1juli is geboren en minimaal 6mnd oud is in 2010 heb je recht op combinatiekorting als je beide werkt. Heb ik gelezen op de site van de belastingdienst en ook gehoord trouwens. Wij komen volgend jaar ervoor in aanmerking.

Ok, dan zal het wel kloppen. Maar gewoon 1700 euro verschil!
Wel balen wanneer je kind 1 juli is geboren.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Meeko wo 16 maa 2011 - 20:52

Wij krijgen ook altijd heel veel terug sinds we Senna hebben! Ben benieuwd hoe dat dan zit met 2 kids. Mijn moeder doet altijd onze aangifte dus weet eigenlijk helemaal niet hoe dat allemaal zit.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Catwoman79 wo 16 maa 2011 - 21:04

Wij hebben dit dus in 2009 gehad. Ruben is op 3 juli geboren en wij kregen het net niet.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Bruintje Beer wo 16 maa 2011 - 21:11

S is van augustus 2009 en kregen het toen niet toen we aangifte deden. Nu dus voor het eerst en krijg gewoon bijna 1500 euro terug omdat ik erbij werkt. Lekker hoor een extra zakcentje!!

Ben ook wel benieuwd hoe dat zit met 2 kids straks?
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  LeeuwLeeuw wo 16 maa 2011 - 21:13

Wij hebben hier inderdaad ook recht op! Is inderdaad een mooi bedrag dacht is zo Very Happy

LeeuwLeeuw
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 21:18

waarom krijg je dat terug dan ?

Wij werken beiden ook en hebben 2 kinderen, maar wij krijgen niets terug ?:S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 21:18

Meeko schreef:Wij krijgen ook altijd heel veel terug sinds we Senna hebben! Ben benieuwd hoe dat dan zit met 2 kids. Mijn moeder doet altijd onze aangifte dus weet eigenlijk helemaal niet hoe dat allemaal zit.

Volgens mij krijg je bij 2 kinderen niet meer, maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen. Wij hebben onze belastingpapieren net laten invullen, en volgens mij gaan ze dan nog altijd uit van 1 kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 21:23

1982Angel1982 schreef:waarom krijg je dat terug dan ?

Wij werken beiden ook en hebben 2 kinderen, maar wij krijgen niets terug ?:S

Geen idee....Wij laten de papieren altijd invullen. Meestal moet mijn man een bedrag terug betalen, maar ik krijg al 3 jaar een groot bedrag terug, sinds de oudste is geboren dus. Ik heb er echt geen verstand van, dus laten we het gewoon invullen door iemand die er alles uit haalt wat er uit te halen valt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  mauwmauw wo 16 maa 2011 - 21:32

oja de belasting aangifte...moet ik nog doen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 22:19

Het klopt dat je inderdaad meer terug krijgt als je thuiswonende kinderen hebt. Vorig jaar had de hypotheker onze papieren ingevuld zonder kinderen en dat scheelde 1600 euro in ons nadeel. Hoe het met 2 kinderen zit weet ik niet, aanstaande vrijdag wordt onze belasting aangifte gedaan en dan horen we meteen wat we terug krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Annemie wo 16 maa 2011 - 22:35

Ik dacht al dat wij iets niet goed deden, 10 keer nagelezen, maar alles goed ingevuld, voor de eerste keer hadden we het zelf ingevuld (nu hebben we dus een kind) en normaal krijgen we iets van 100 euro terug en nu ineens 1600 euro, dus wij dachten al dat we iets niet goed hadden gedaan, maar het kan dus wel kloppen, nou fijn om te weten Very Happy
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  M@niek wo 16 maa 2011 - 22:50

maar je kindje moet in 2010 6 maanden zijn? F.elice is 2 juli geboren, dat is dan toch nog net geen 6 maanden in 2010? hmmm das wel balen!

M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  nisavi do 17 maa 2011 - 0:24

ivax schreef:
Flip Fluitketel schreef:Als je kind voor 1juli is geboren en minimaal 6mnd oud is in 2010 heb je recht op combinatiekorting als je beide werkt. Heb ik gelezen op de site van de belastingdienst en ook gehoord trouwens. Wij komen volgend jaar ervoor in aanmerking.

Ok, dan zal het wel kloppen. Maar gewoon 1700 euro verschil!
Wel balen wanneer je kind 1 juli is geboren.....

Hoe dan ook krijg je net zo lang recht op die korting als een ander. Bij jou loopt het weer langer door, dus ik zie het probleem niet?

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast do 17 maa 2011 - 0:40

nisavi schreef:
ivax schreef:
Flip Fluitketel schreef:Als je kind voor 1juli is geboren en minimaal 6mnd oud is in 2010 heb je recht op combinatiekorting als je beide werkt. Heb ik gelezen op de site van de belastingdienst en ook gehoord trouwens. Wij komen volgend jaar ervoor in aanmerking.

Ok, dan zal het wel kloppen. Maar gewoon 1700 euro verschil!
Wel balen wanneer je kind 1 juli is geboren.....

Hoe dan ook krijg je net zo lang recht op die korting als een ander. Bij jou loopt het weer langer door, dus ik zie het probleem niet?

Hoezo probleem? maar wat jij zegt klopt mi niet

En wat wanneer volgend jaar de regeling eraf gaat....dan hebben wij 2jr en eg kindje van 3juli maar 1 jaar deze uitbetaling....

Daarnaast, tot wanneer loopt het? stel tot 18 dan is het afhankelijk van wanneer jou kind uit huis gaat...ik was 17.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Annemie do 17 maa 2011 - 1:03

Wel balen ja als je kindje dan na 1 juli geboren is, krijg je dat dan volgend jaar nog extra, omdat je dit jaar niks gehad hebt?? Snap er niks van. Ben blij dat ons zoontje 3 weken te vroeg is geboren, anders hadden we niks gehad, maar dat is met de kinderbijslag precies hetzelfde, als je kindje na 1 juli is geboren krijg je pas in januari kinderbijslag ipv in oktober.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast do 17 maa 2011 - 2:35

Oh hier heb ik ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. We zien het volgend jaar dan wel! J. is van 5 juli dus Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  MamaCa do 17 maa 2011 - 3:52

oh dit wist ik niet! onze boekhouder vult het in voor ons.. snap er zelf geen biet van!
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast do 17 maa 2011 - 4:56

valt mij op dat velen zich af laten schrikken door woorden, benamingen etc. tis echt niet moeilijk.....gewoon antwoorsen en 1 op invullen....ook met eigen huis makkelojk te e doen. Zomde om geld aan te spenderen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast do 17 maa 2011 - 6:10

Dus dat ik half juli 2 kinderen krijg betekend dat geen kinderbijslag meer in 2011 omdat ze pas van na 1 juli zijn? Net als de combinatie korting, die loop je dan ook mis...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast do 17 maa 2011 - 6:14

ProudMama schreef:Dus dat ik half juli 2 kinderen krijg betekend dat geen kinderbijslag meer in 2011 omdat ze pas van na 1 juli zijn? Net als de combinatie korting, die loop je dan ook mis...

Dat maakt helemaal niks uit, je begint later met je kinderbijslag, maar hij loopt ook langer door. Ook de combinatiekorting loop je niet mis, je krijgt het alleen later en het loopt dus ook langer door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  nisavi do 17 maa 2011 - 6:22

ProudMama schreef:Dus dat ik half juli 2 kinderen krijg betekend dat geen kinderbijslag meer in 2011 omdat ze pas van na 1 juli zijn? Net als de combinatie korting, die loop je dan ook mis...

Je krijgt per kwartaal KB. Jij dan een kwartaal later, maar het loopt een kwartaal langer door.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gast do 17 maa 2011 - 6:26

Dromertje schreef:
ProudMama schreef:Dus dat ik half juli 2 kinderen krijg betekend dat geen kinderbijslag meer in 2011 omdat ze pas van na 1 juli zijn? Net als de combinatie korting, die loop je dan ook mis...

Dat maakt helemaal niks uit, je begint later met je kinderbijslag, maar hij loopt ook langer door. Ook de combinatiekorting loop je niet mis, je krijgt het alleen later en het loopt dus ook langer door.
Ooohhh, niks aan de hand dus, het komt gewoon iets later, meer niet... smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  PiP do 17 maa 2011 - 6:55

Annemie schreef:Ik dacht al dat wij iets niet goed deden, 10 keer nagelezen, maar alles goed ingevuld, voor de eerste keer hadden we het zelf ingevuld (nu hebben we dus een kind) en normaal krijgen we iets van 100 euro terug en nu ineens 1600 euro, dus wij dachten al dat we iets niet goed hadden gedaan, maar het kan dus wel kloppen, nou fijn om te weten Very Happy
Hier hetzelfde!
Maar na een uur waren we er al wel achter, ik durfde het gewoon niet in te dienen eerst smile

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte en kind Empty Re: Belastingaangifte en kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum