Heb jij tijd voor jezelf als moeder?
+46
Pineco
Twellie
M@niek
xxjojootjexx
Balloon
Linda
Pink!
Supertalentje
Dikkie Dik
Thunder
Jade
Darius
Fiwen
Laurientje
Catwoman79
Ella
Sun88
Puggle
Silke
Susan
holaagirl
Tiara
kwak
Coco
Bluestar
CCC
PapillonRose
teletascha
Razz
Jezzie
Knillis
Shopaholic
Silver
Flower_L
Fearie
Aoi
Sylvana
Parisienne
studiebol
Luce
chipa
Tania
SarahKey
Floor
Manderijn
LDJ
50 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?
Ik maak er tijd voor wanneer ik dat nodig vind. Ik merk echt wel aan mezelf wanneer het weer tijd wordt om wat alleen te gaan ondernemen. De ene keer is dat wat vaker achter elkaar en de andere keer kan daar een paar weken/maanden tussen zitten.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Ik vind hobby altijd zo'n stom woord, daarbij denk ik echt aan kerstkaarten maken van theezakjes. Maar ja, hoe noem je het dan, het woord 'passie' vind ik nog erger.
Haha ja, dat vind ik ook!
Op het moment is slapen mijn hobby, haha. M'n schoonmoeder heeft dochter op gehaald, zoon ligt te slapen, dus ik ga nu ook even slapen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Wat vervelend, Jade!
Mijn beide kinderen hebben ook een koemelkallergie (gehad) en ze hebben nooit eczeem gehad. Dus dat is geen voorwaarde voor KMA.
Je zou eens een paar weken op hypoallergeen dieet kunnen gaan om te kijken of je verschil merkt.
oke, ik kreeg dat gisteren op het CB te horen. Het leek me logisch omdat mijn broertje en ik wel allebei eczeem hebben.
Wij zijn op advies van de kinderarts gaan bijvoeden met A.R. voeding (anti reflux) en sindsdien is het alleen maar erger geworden. Ik ben daar dus nu ook weer mee gestopt. Maar omdat het probleem ineens nog groter is geworden, dacht ik aan KMA.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Allemaal motorrijden dames;) Dat is zo lekker!
's avonds even een uurtje rondrijden, hobbelen, racen.
's avonds even een uurtje rondrijden, hobbelen, racen.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Mijn 'hobby' is naaien. Ik kan dit trouwens vaak ook wel doen als N. lekker aan het spelen is. Ze mag soms helpen met de stof vasthouden of ze komt gewoon gezellig naast me zitten en gaat zelf wat knutselen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Twellie schreef:Ella schreef:Twellie schreef:Niet veel. Doordeweeks bestaat voor mij voor 95% uit zorgen voor de kinderen en werken. In de weekenden probeer ik wel wat dingen voor mezelf in te plannen ondanks het gesputter van mijn vriend hierover. Gisteravond bijvoorbeeld uit eten geweest met een vriendin en dan laad ik weer helemaal op. Zo wil ik elk weekend wel echt een paar uurtjes voor mezelf zonder kinderen eigenlijk.
Wat lijkt me dat vervelend als je vriend erover sputterd. Gunt hij je het dan niet? of gaat het niet met zijn 'schema' samen?
Mijn vriend snapt niet goed hoe druk ik ben. Ik werk regelmatig full-time en dat om de verzorging van de kinderen heen (wel drie dagdelen opvang). Maar hij ziet de tijd die ik heb met de kinderen als ontspanning en dan snapt hij niet dat ik 'nog meer' tijd voor mezelf nodig heb .
Jeetje dat lijk me heel vervelend. We zouden de rollen eens voor een weekje om moeten draaien. Dan kunnen de mannen eens ervaren hoe het is.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Darius schreef:Ik vind dat ik maar eens een hobby moet gaan zoeken, dat heb ik niet eens.
Een tip van mij: zoek dan wel een hobby buitenhuis. Ik heb 1 hobby binnenshuis en dan werkt nog net zo min
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
@Twellie: En hij dan, hij gaat wel de deur uit? Of ook niet?
xxjojootjexx- Kletskop
Oh, daar zou ik echt heel pissig om worden, als mijn man zo zou denken. Gelukkig doet hij dat niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja hoor. Zeker nu ik nog ouderschapsverlof heb. L slaapt nog een paar keer per dag een uurtje dus dan heb ik tijd voor mezelf. Ze kan zich ook best goed zelf "vermaken".
's Avonds als ze in bed ligt ook en soms ga ik in het weekend weg met vriendinnen, dan past mijn man op.
Doordeweeks gaat ze dan weleens af en toe naar mn schoonouders.
Ben reuze benieuwd hoe het per september gaat, dan ga ik weer werken voor 0,7 fte op 3 dagen = 18 lesuren plus voorbereiding en nakijken.
's Avonds als ze in bed ligt ook en soms ga ik in het weekend weg met vriendinnen, dan past mijn man op.
Doordeweeks gaat ze dan weleens af en toe naar mn schoonouders.
Ben reuze benieuwd hoe het per september gaat, dan ga ik weer werken voor 0,7 fte op 3 dagen = 18 lesuren plus voorbereiding en nakijken.
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Nee, eigenlijk niet. Er is altijd wel iets dat gedaan moet worden. En nu plof ik vaak savonds op de bank of ga ik vroeg naar bed omdat ik gewoon geen energie heb, maar dan zit ik eigenlijk te balen omdat ik nog zoveel moet doen. Eerlijk gezegd denk ik dat wat meer structuur wel zou h3elpen, maar tegelijkertijd heb ik geen rust in mijn lijf om een boek te lezen of een uur in bad te gaan liggen. Komt wel weer
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ja, maar die tijd moet je wel maken.
En sowieso elke avond als ze slapen.
En sowieso elke avond als ze slapen.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ja, het maakt mij ook best wel pissig eigenlijk. Komt ook wel door afgelopen weekend, waarop dit meningsverschil weer even heel erg op de voorgrond kwam. Hij was eigenlijk weg van zaterdagmiddag tot zondagmiddag. En zondagavond ging ik dus uit eten met een vriendin en toen kwam daar nog commentaar op ook en dat ik het huis niet netjes genoeg gehouden had . Dus de irritatie erover zit bij mij nu ook vrij hoog.
Het is trouwens niet zo dat ik dan maar thuis blijf in de weekenden. Maar ik ga dus wel weg, wat heel erg vaak strijd oplevert omdat mijn vriend van mening is dat ik het makkelijker heb dan hem.
Het is trouwens niet zo dat ik dan maar thuis blijf in de weekenden. Maar ik ga dus wel weg, wat heel erg vaak strijd oplevert omdat mijn vriend van mening is dat ik het makkelijker heb dan hem.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Hè bah, wat vervelend om daar zo'n strijd over te moeten voeren. Je hebt er toch net zoveel recht op als je partner om iets buiten de deur te doen?!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Toen de derde er nog niet was, had ik achteraf zeeën van vrije tijd want de jongens speelden samen of eentje was op school.
Nu er weer een baby in huis is, heb ik af en toe een uurtje rust.
Nu er weer een baby in huis is, heb ik af en toe een uurtje rust.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Twellie schreef:Ja, het maakt mij ook best wel pissig eigenlijk. Komt ook wel door afgelopen weekend, waarop dit meningsverschil weer even heel erg op de voorgrond kwam. Hij was eigenlijk weg van zaterdagmiddag tot zondagmiddag. En zondagavond ging ik dus uit eten met een vriendin en toen kwam daar nog commentaar op ook en dat ik het huis niet netjes genoeg gehouden had . Dus de irritatie erover zit bij mij nu ook vrij hoog.
Wat vervelend zeg en enorm herkenbaar vergeleken bij hoe het bij ons voorheen ging.
Mijn man vond zijn hobby ook belangrijker dan die van mij, want hij verdiende er geld mee en ik niet. Dus als ik iets had of wilde, kon dat alleen wanneer hij niks te doen had. Had ik iets en kwam er iets van hem tussendoor moest ik altijd mijn ding afzeggen. Echt verschrikkelijk.
En over het huis ook, dan was hij zaterdag weg geweest en kwam 's avonds of 's nachts thuis en dan vond hij het gek dat het niet netjes was. Inmiddels weet hij wel beter, dat je gewoon weinig toe komt aan schoonmaken met de kids erbij.
xxjojootjexx- Kletskop
Ik maak opzich wel genoeg tijd voor mezelf. Sowieso 2 ochtenden als ze op de creche is. Savonds als ze op bed ligt en ongeveer 6uur per week als ik naar zumba ga!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
@ Jojootje: Om nog maar even verder te klagen (ben echt nog zwaar geïrriteerd door afgelopen weekend en op dreef daardoor), mijn vriend denkt ook dat zijn bezigheden belangrijker zijn. Dus als er iets is met de kinderen, moet ik dat maar oplossen met mijn werk bijvoorbeeld. Ik kan heel flexibel werken, maar er zijn wel tijdstippen waarop ik echt aanwezig moet zijn. Maar dan geeft hij gewoon aan dat hij geen vrij ervoor neemt, dus de enige oplossing is dat ik dan thuis blijf bij een ziek kind.
En omdat ik flexibel kan werken, heb ik het ook weer veel makkelijker dan hem met vaste tijdstippen volgens mijn vriend. Ben echt zo zat van die vergelijkingen steeds waarbij steeds de uitkomst is dat ik het makkelijk heb en dat hij loopt te zwoegen om ons allemaal te onderhouden. Het is echt eerder andersom, ik werk regelmatig meer, verdien meer en zorg meer voor de kinderen. Alleen zeur ik daar niet zo over.
En omdat ik flexibel kan werken, heb ik het ook weer veel makkelijker dan hem met vaste tijdstippen volgens mijn vriend. Ben echt zo zat van die vergelijkingen steeds waarbij steeds de uitkomst is dat ik het makkelijk heb en dat hij loopt te zwoegen om ons allemaal te onderhouden. Het is echt eerder andersom, ik werk regelmatig meer, verdien meer en zorg meer voor de kinderen. Alleen zeur ik daar niet zo over.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wat vervelend dat het zo gaat Twellie. Ik herken het wel enigszins. Als we ruzie hebben, komt dat hier ook wel eens ter sprake. Ik werk van huis uit, maar maak minstens even veel uren als hij. Hij vindt dat ik maar geluk heb dat ik altijd thuis kan zijn en dat ik mijn werk zelf kan indelen. Het komt er in de praktijk meestal op neer dat ik bijna de hele dag met de kinderen en het huishouden in de weer ben (want het is inderdaad niet eenvoudig om het huis op orde te houden als de kinderen de hele dag thuis zijn...) en zodra ze dan eindelijk in bed liggen, moet ik vaak nog 6 tot 8 uur werken om alles af te krijgen. Als hij dan 's avonds thuis komt tegen 22.00 uur, kan hij lekker op de bank, terwijl ik nog tot na twaalven doorwerk. Op zich ben ik heel tevreden met de situatie. Ik vind het heerlijk dat ik er altijd kan zijn voor de kinderen en vrij ben om mijn tijd zelf in te delen, maar vermoeiend is het wel (zeker met de slapeloze nachten). Ik doe vrijwel alles in het huishouden, maar hij neemt dan weer het grootste deel van de verbouwing voor zijn rekening. Al met al hebben we het dus best eerlijk verdeeld, maar tijdens een ruzie stuiten we wel eens op onbegrip. Gelukkig kunnen we dat op een rustiger moment heel goed relativeren en praten we het altijd weer uit. Bovendien komt mijn man altijd snel tot inkeer als hij zelf een dag alleen met de kinderen is geweest
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Mijn man is wat dat betreft gelukkig heel erg makkelijk, hem boeit het allemaal niet als we ons maar goed voelen.
Hij zou ook eens moeten proberen om commentaar te geven op het huishouden, mag hij het voortaan zelf doen.
Hij zou ook eens moeten proberen om commentaar te geven op het huishouden, mag hij het voortaan zelf doen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
De eerste maanden, toen ik borstvoeding gaf en kolfde, en later daarbij weer aan het werk met veel reistijd ging had ik geen tijd voor mezelf.
Sinds ik gestopt ben met de bv, en met dat werk, heb ik tijd voor mezelf als mijn zoontje tussen de middag of 's avonds slaapt. Al is dat inderdaad niet altijd even ontspannend, nu hoor ik hem bijvoorbeeld nog door het bed spoken en 's avonds wordt hij meestal ook wel een keer wakker. Echt even eruit zonder kind vind ik heerlijk maar gebeurd weinig. Een paar keer per jaar ga ik winkelen met vriendinnen of met mijn zussen, dan heb ik wel echt even tijd voor mezelf zonder beschikbaar te moeten zijn (wel voor noodgevallen natuurlijk). Heel soms ga ik 's avonds even naar een vriendin, en blijft mijn vriend thuis.
Ik herken het ook wel van dat je vriend denkt dat lekker buiten zitten ook tijd om te ontspannen is, zo denkt mijn vriend ook wel (behalve als hij degene is die op moet letten ). Ik ben op dit moment hele dagen thuis, en toen ik een keer aangaf dat ik iets op tv wilde zien terwijl mijn vriend ook iets wilde kijken, zei hij: "Maar jij kunt toch de hele dag tv-kijken?"
Het is niet zo dat ik alle tijd dat mijn zoontje slaapt aan huishouden besteed al doe ik sommige klusjes dan juist wel omdat dat handiger is. Soms plof ik dan ook gewoon lekker met een boekje op de bank.
Sinds ik gestopt ben met de bv, en met dat werk, heb ik tijd voor mezelf als mijn zoontje tussen de middag of 's avonds slaapt. Al is dat inderdaad niet altijd even ontspannend, nu hoor ik hem bijvoorbeeld nog door het bed spoken en 's avonds wordt hij meestal ook wel een keer wakker. Echt even eruit zonder kind vind ik heerlijk maar gebeurd weinig. Een paar keer per jaar ga ik winkelen met vriendinnen of met mijn zussen, dan heb ik wel echt even tijd voor mezelf zonder beschikbaar te moeten zijn (wel voor noodgevallen natuurlijk). Heel soms ga ik 's avonds even naar een vriendin, en blijft mijn vriend thuis.
Ik herken het ook wel van dat je vriend denkt dat lekker buiten zitten ook tijd om te ontspannen is, zo denkt mijn vriend ook wel (behalve als hij degene is die op moet letten ). Ik ben op dit moment hele dagen thuis, en toen ik een keer aangaf dat ik iets op tv wilde zien terwijl mijn vriend ook iets wilde kijken, zei hij: "Maar jij kunt toch de hele dag tv-kijken?"
Het is niet zo dat ik alle tijd dat mijn zoontje slaapt aan huishouden besteed al doe ik sommige klusjes dan juist wel omdat dat handiger is. Soms plof ik dan ook gewoon lekker met een boekje op de bank.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb wel tijd voor mezelf, maar niet heel veel. Eigenlijk voornamelijk als mijn dochter op bed ligt, dus overdag een paar uurtjes en vanaf een uur of 8 's avonds. Ik werk alleen fulltime, dus in die beschikbare uurtjes moet ook het huishouden worden gedaan, moet ik soms dingen regelen, moet ik brieven schrijven voor een nevenfunctie etc. Dus echt tijd om met een kop thee op de bank gaan zitten om een boek te lezen, dat is er eigenlijk vrij weinig.
Al zie ik een ronde fietsen met mijn dochter of samen naar de speeltuin ook wel als tijd voor mezelf hoor, want ik geniet daar zelf ook enorm van.
De afgelopen 10 dagen zaten wij met z'n drieën in Italië en toen had ik geen tijd voor mezelf. Mijn dochter heeft 10 dagen gestuiterd van energie, aan het einde van de vakantie waren vriend en ik haast doodop (nu mag jij weer even opletten, nee jij, neehee, niet ik..., zo ging 't ongeveer).
Al zie ik een ronde fietsen met mijn dochter of samen naar de speeltuin ook wel als tijd voor mezelf hoor, want ik geniet daar zelf ook enorm van.
De afgelopen 10 dagen zaten wij met z'n drieën in Italië en toen had ik geen tijd voor mezelf. Mijn dochter heeft 10 dagen gestuiterd van energie, aan het einde van de vakantie waren vriend en ik haast doodop (nu mag jij weer even opletten, nee jij, neehee, niet ik..., zo ging 't ongeveer).
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Te weinig eigenlijk, in elk geval niks structureels. Vorig jaar heb ik wel een paar maanden 2x per week gesport dus dan had ik wel even tijd voor mezelf. Dat wil ik straks na de bevalling wel weer oppakken. Verder moet ik het vooral hebben van als mijn moeder hier is, meestal op maandag. Dan kan ik even op m'n gemak naar wat winkels of ongestoord iets in het huishouden doen. Ik kijk er wel naar uit als ze over een paar maanden naar de PSZ gaat zodat ik echt even wat rust heb. Al is de baby er dan al, natuurlijk. Hopelijk slaapt zij 's ochtends veel
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel tijd neem / heb jij voor jezelf als moeder?
» Tijd voor een potje?
» Als mama nog tijd voor jezelf?
» Hoeveel tijd heb/maak jij voor jezelf vrij?
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
» Tijd voor een potje?
» Als mama nog tijd voor jezelf?
» Hoeveel tijd heb/maak jij voor jezelf vrij?
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: