Heb jij tijd voor jezelf als moeder?
+46
Pineco
Twellie
M@niek
xxjojootjexx
Balloon
Linda
Pink!
Supertalentje
Dikkie Dik
Thunder
Jade
Darius
Fiwen
Laurientje
Catwoman79
Ella
Sun88
Puggle
Silke
Susan
holaagirl
Tiara
kwak
Coco
Bluestar
CCC
PapillonRose
teletascha
Razz
Jezzie
Knillis
Shopaholic
Silver
Flower_L
Fearie
Aoi
Sylvana
Parisienne
studiebol
Luce
chipa
Tania
SarahKey
Floor
Manderijn
LDJ
50 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?
Linda schreef:xxjojootjexx schreef:Knap dat anderen de tijd thuis, wanneer kinderen op bed liggen zien als tijd voor hen zelf. Ik ben dan meestal druk met huishouden of ik val als een blok in slaap op de bank.
Tijd voor mijzelf, is voor mij alleen wanneer ik de deur uit ben en echt kan doen wat ik wil.
Sporten, motorrijden, terrasje, sauna etc.
Ik hoef niet perse de deur uit om iets voor mezelf te doen. Filmpje kijken, boek lezen in bad, forummen enzo zie ik ook als iets voor mezelf.
Het huishouden doe ik samen met m'n man (hij doet het meeste), dat vind ik niet zoveel werk. Daar ben ik niet hele avonden mee bezig.
Hier kan ik dus echt de rust en tijd niet voornemen. Als ik mijn handen thuis vrij heb (dus als mijn zoon slaapt of zich zelf vemaakt), dan ben ik altijd maar bezig met poetsen, wassen, strijken, opruimen en ga zo maar door. Tijd voor mezelf is er dus ook alleen als ik de deur uit ben. Gek wordt ik er soms van. Dat het me gewoon niet lukt.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Niet veel. Doordeweeks bestaat voor mij voor 95% uit zorgen voor de kinderen en werken. In de weekenden probeer ik wel wat dingen voor mezelf in te plannen ondanks het gesputter van mijn vriend hierover. Gisteravond bijvoorbeeld uit eten geweest met een vriendin en dan laad ik weer helemaal op. Zo wil ik elk weekend wel echt een paar uurtjes voor mezelf zonder kinderen eigenlijk.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Twellie schreef:Niet veel. Doordeweeks bestaat voor mij voor 95% uit zorgen voor de kinderen en werken. In de weekenden probeer ik wel wat dingen voor mezelf in te plannen ondanks het gesputter van mijn vriend hierover. Gisteravond bijvoorbeeld uit eten geweest met een vriendin en dan laad ik weer helemaal op. Zo wil ik elk weekend wel echt een paar uurtjes voor mezelf zonder kinderen eigenlijk.
Wat lijkt me dat vervelend als je vriend erover sputterd. Gunt hij je het dan niet? of gaat het niet met zijn 'schema' samen?
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ella schreef:Twellie schreef:Niet veel. Doordeweeks bestaat voor mij voor 95% uit zorgen voor de kinderen en werken. In de weekenden probeer ik wel wat dingen voor mezelf in te plannen ondanks het gesputter van mijn vriend hierover. Gisteravond bijvoorbeeld uit eten geweest met een vriendin en dan laad ik weer helemaal op. Zo wil ik elk weekend wel echt een paar uurtjes voor mezelf zonder kinderen eigenlijk.
Wat lijkt me dat vervelend als je vriend erover sputterd. Gunt hij je het dan niet? of gaat het niet met zijn 'schema' samen?
Mijn vriend snapt niet goed hoe druk ik ben. Ik werk regelmatig full-time en dat om de verzorging van de kinderen heen (wel drie dagdelen opvang). Maar hij ziet de tijd die ik heb met de kinderen als ontspanning en dan snapt hij niet dat ik 'nog meer' tijd voor mezelf nodig heb .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Twellie, dat heeft mijn man ook 'het was toch mooi weer dan heb je toch lekker in de tuin kunnen zitten' Ja vast hartstikke rustig:confused: Hij denkt echt dat het ontspannen is met een peuter erbij.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik merk dat ik nu pas echt tijd voor mezelf heb, nu ruben proef draait op school.
Dus ik kan niet wachten dat de basisschool echt begint.
Wat een rust is het nu in huis. Ik ben ook wel bezig met boodschappen of huishouden hoor.
Maar ik heb ook al een ochtend niets gedaan
Dus ik kan niet wachten dat de basisschool echt begint.
Wat een rust is het nu in huis. Ik ben ook wel bezig met boodschappen of huishouden hoor.
Maar ik heb ook al een ochtend niets gedaan
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Lekker toch Catwomen, ik kijk er nu al naar uit als onze zoon eind dit jaar naar de psz gaat, 2 ochtenden even normaal het huishouden kunnen doen of even niks.
Floor- Ratel
Floor schreef:Lekker toch Catwomen, ik kijk er nu al naar uit als onze zoon eind dit jaar naar de psz gaat, 2 ochtenden even normaal het huishouden kunnen doen of even niks.
Lekker idee is dat dan he.
Ruben is een heerlijk mannetje hoor, maar hij is zooo druk en vraagt veel aandacht en tijd.
Dus voor mij is zitten op de bank met een kop koffie zonder geklets om mijn hoofd al tijd voor mezelf.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
:yes:zo denk ik er ook over.
Floor- Ratel
xxjojootjexx schreef:Knap dat anderen de tijd thuis, wanneer kinderen op bed liggen zien als tijd voor hen zelf. Ik ben dan meestal druk met huishouden of ik val als een blok in slaap op de bank.
Tijd voor mijzelf, is voor mij alleen wanneer ik de deur uit ben en echt kan doen wat ik wil.
Sporten, motorrijden, terrasje, sauna etc.
Zo ervaar ik het ook. S slaapt ook vanaf 19:00/19:30 uur maar zodra hij wakker word ben ik alsnog in de weer. Nu gebeurd dit niet zo vaak maar toch. En mijn man is dan ook gewoon thuis, wil ook aandacht en zijn verhaal kwijt etc.
Als ik weg ben hoef ik echt nergens aan te denken dan alleen aan mijzelf.
Ik heb geen behoefte aan structurele tijd voor mij alleen.. Vrije tijd is voor mij samen met de kinderen.
Na 19 uur savonds is er tijd voor mij om iets anders te doen zonder kinderen zoals een boek lezen of hardlopen.
Twee ochtenden in de week gaat de oudste naar de psz dan heb ik alleen de jongste om me heen maar ik vind het straks wel weer heerlijk als het even zomervakantie is hoor!
Na 19 uur savonds is er tijd voor mij om iets anders te doen zonder kinderen zoals een boek lezen of hardlopen.
Twee ochtenden in de week gaat de oudste naar de psz dan heb ik alleen de jongste om me heen maar ik vind het straks wel weer heerlijk als het even zomervakantie is hoor!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je nog in de week werkt en wat je ontspanning vind. Ik geloof best dat meiden die 37 uur in de week werken s'avonds nog dingen in het huishouden moeten doen s'avonds weinig tot geen ontspanning hebben dan meiden die 16 uur werken en het huishouden tussendoor doen. En de een vind idd een boek lezen ontspanning en de ander iets anders al het maar buitens huis is.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Als ik thuis ben met J heb ik genoeg tijd voor mezelf. Ze kan heerlijk alleen spelen en als ze even op de bank tv zit te kijken dan kan ik rustig forummen of een boek lezen. Ik kan zelfs op mijn gemak douchen, J komt dan wel af en toe even 'kiekeboe' om het douchegordijn doen of ze gaat op de wc zitten en kletsen over wat we die dag gaan doen. Wat dat betreft is J heel makkelijk. Het huishouden doe ik meestal 's ochtends als J nog op de bank tv ligt te kijken. En ze weet ook dat als ze me dan met rust laat het sneller klaar is en we dus sneller leuke dingen kunnen gaan doen.
Dagje alleen weg heb ik niet zo'n behoefte aan. Ik vind het heerlijk om met J op pad te gaan en we gaan dan ook (in de week dat ik vrij ben) bijna elke dag wel even weg en minimaal 1 hele dag weg (meestal naar de Efteling).
Als ik zou willen zou ik 's avonds makkelijk weg kunnen als J in bed ligt maar dan vind ik het juist fijn om thuis met mijn man op de bank een filmpje te kijken.
Dagje alleen weg heb ik niet zo'n behoefte aan. Ik vind het heerlijk om met J op pad te gaan en we gaan dan ook (in de week dat ik vrij ben) bijna elke dag wel even weg en minimaal 1 hele dag weg (meestal naar de Efteling).
Als ik zou willen zou ik 's avonds makkelijk weg kunnen als J in bed ligt maar dan vind ik het juist fijn om thuis met mijn man op de bank een filmpje te kijken.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Razz schreef:Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je nog in de week werkt en wat je ontspanning vind. Ik geloof best dat meiden die 37 uur in de week werken s'avonds nog dingen in het huishouden moeten doen s'avonds weinig tot geen ontspanning hebben dan meiden die 16 uur werken en het huishouden tussendoor doen. En de een vind idd een boek lezen ontspanning en de ander iets anders al het maar buitens huis is.
Aan de ene kant misschien wel, aan de andere kant, als je hele dagen van huis bent, heb je 's avonds ook minder troep dan als je thuis bent met je kind. Ik kan overdag ook niet echt heel veel aan het huishouden doen, het wordt dan meteen weer een troep.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Razz schreef:Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je nog in de week werkt en wat je ontspanning vind. Ik geloof best dat meiden die 37 uur in de week werken s'avonds nog dingen in het huishouden moeten doen s'avonds weinig tot geen ontspanning hebben dan meiden die 16 uur werken en het huishouden tussendoor doen. En de een vind idd een boek lezen ontspanning en de ander iets anders al het maar buitens huis is.
Ik werk geen 37 uur, maar merk wel dat ik niet genoeg ontspanning vind in het lezen van een boek. Dat doe ik namelijk al jaren, ik sla eigenlijk geen dag over met lezen. Dus ik vind het niet helemaal stroken met hoeveel uren je werkt.
Ik heb me er ook over verbaasd, ik heb makkelijke kinderen, ik heb een schoonmoeder die mijn huishouden doet als ik werk en ik heb een vent in huis die de afwas doet en was opvouwt. Wat zou ik nog meer willen? Even mezelf zijn, geen moeder, geen huishouden hoeven doen, en gewoon lekker weg gaan zonder nog ergens aan te denken. Dit staat voor mij helemaal lost van mijn aantal uren werk.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Manderijn schreef:Razz schreef:Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je nog in de week werkt en wat je ontspanning vind. Ik geloof best dat meiden die 37 uur in de week werken s'avonds nog dingen in het huishouden moeten doen s'avonds weinig tot geen ontspanning hebben dan meiden die 16 uur werken en het huishouden tussendoor doen. En de een vind idd een boek lezen ontspanning en de ander iets anders al het maar buitens huis is.
Ik werk geen 37 uur, maar merk wel dat ik niet genoeg ontspanning vind in het lezen van een boek. Dat doe ik namelijk al jaren, ik sla eigenlijk geen dag over met lezen. Dus ik vind het niet helemaal stroken met hoeveel uren je werkt.
Ik heb me er ook over verbaasd, ik heb makkelijke kinderen, ik heb een schoonmoeder die mijn huishouden doet als ik werk en ik heb een vent in huis die de afwas doet en was opvouwt. Wat zou ik nog meer willen? Even mezelf zijn, geen moeder, geen huishouden hoeven doen, en gewoon lekker weg gaan zonder nog ergens aan te denken. Dit staat voor mij helemaal lost van mijn aantal uren werk.
Eens, dat mis ik soms ook, even geen verantwoordelijkheid en kunnen doen waar je zin in hebt. Dat staat inderdaad los van hoeveel je werkt, want als je thuis bent met je kind heb je dat ook niet.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik vind dat ik maar eens een hobby moet gaan zoeken, dat heb ik niet eens.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Haha, hier net zo! Ik ga maar eens wat zoeken, lijkt me best leuk weer eens een hobby op te pakken!Darius schreef:Ik vind dat ik maar eens een hobby moet gaan zoeken, dat heb ik niet eens.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Een hobby wat is dat
Ik denk dat het trouwens wel wat verschil maakt of dat je altijd thuis bent of dat je ook werkt. Als je thuis bent kun je veel poetsdingen ook gewoon dan doen, terwijl wanneer je werkt dat er ook allemaal nog eens bij komt in de avonduren of de dagen dat je vrij bent.
Ik denk dat het trouwens wel wat verschil maakt of dat je altijd thuis bent of dat je ook werkt. Als je thuis bent kun je veel poetsdingen ook gewoon dan doen, terwijl wanneer je werkt dat er ook allemaal nog eens bij komt in de avonduren of de dagen dat je vrij bent.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb ook geen hobby .
Ondanks dat Rosalie nu slaapt, heb ik niet het gevoel dat ik tijd voor mijzelf heb. Ik ben tussendoor wasjes aan het doen, aan het opruimen en schoonmaken en ik heb gedoucht en ontbeten.
meestal slaapt Rosalie niet meer na het ochtend slaapje, maar wil ze alleen maar op de arm en huilt ze veel. waarschijnlijk loop ik weer tot vanavond 23.00 uur met haar rond.
Ondanks dat Rosalie nu slaapt, heb ik niet het gevoel dat ik tijd voor mijzelf heb. Ik ben tussendoor wasjes aan het doen, aan het opruimen en schoonmaken en ik heb gedoucht en ontbeten.
meestal slaapt Rosalie niet meer na het ochtend slaapje, maar wil ze alleen maar op de arm en huilt ze veel. waarschijnlijk loop ik weer tot vanavond 23.00 uur met haar rond.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Pff lijkt me zwaar Jade.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik vind hobby altijd zo'n stom woord, daarbij denk ik echt aan kerstkaarten maken van theezakjes. Maar ja, hoe noem je het dan, het woord 'passie' vind ik nog erger.
Susan- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Pff lijkt me zwaar Jade.
Eerlijk gezegd vind ik het ook best zwaar.
We weten niet zo goed wat er is. Ze heeft soms krampjes, soms heeft ze last van voeding dat omhoog komt, soms is ze gewoon moe.. en soms??
Ze heeft nu nexium voor reflux, maar het helpt niet. Ik denk dat ze geen reflux heeft. Ik denk nog eerder koemelkallergie (dat komt in mijn familie veel voor), maar ze heeft geen huidprobleem.
het kan ook zijn dat ze een huilbaby is.. maar het kan ook zijn dat ze van alles samen last heeft (spugen/krampjes/sprongetje en daardoor oververmoeid = nog meer huilen).
Het lijkt ook alleen maar erger te worden eigenlijk! Eerder deed ze nog wel wat slaapjes 's middags, maar tegenwoordig krijg ik haar haar bedje niet meer in.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
wat moeilijk Jade. Hier huilde R ook erg veel, en sliep zeer weinig. het ging iets beter toen ik heel goed op zijn slaapsignalen ging letten, dus gapen was meteen naar bed. We lieten hem wel altijd even huilen want dat was voor hem toch een manier om in slaap te vallen.
Daar kom ik weer maar hier hielp het ABC poeder geweldig tegen krampjes, N heeft geen krampje gehad. Wat lastig allemaal voor je, als je het niet meer trekt wel aan de bel trekken he bij bijv. je huisarts. Misschien hebben zij nog tips voor je.
Daar kom ik weer maar hier hielp het ABC poeder geweldig tegen krampjes, N heeft geen krampje gehad. Wat lastig allemaal voor je, als je het niet meer trekt wel aan de bel trekken he bij bijv. je huisarts. Misschien hebben zij nog tips voor je.
Printje- Lady Post-a-lot
Wat vervelend, Jade!
Mijn beide kinderen hebben ook een koemelkallergie (gehad) en ze hebben nooit eczeem gehad. Dus dat is geen voorwaarde voor KMA.
Je zou eens een paar weken op hypoallergeen dieet kunnen gaan om te kijken of je verschil merkt.
Mijn beide kinderen hebben ook een koemelkallergie (gehad) en ze hebben nooit eczeem gehad. Dus dat is geen voorwaarde voor KMA.
Je zou eens een paar weken op hypoallergeen dieet kunnen gaan om te kijken of je verschil merkt.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel tijd neem / heb jij voor jezelf als moeder?
» Tijd voor een potje?
» Als mama nog tijd voor jezelf?
» Hoeveel tijd heb/maak jij voor jezelf vrij?
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
» Tijd voor een potje?
» Als mama nog tijd voor jezelf?
» Hoeveel tijd heb/maak jij voor jezelf vrij?
» Vriend gevoelens voor crush 'van voor mijn tijd'
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: