Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

+46
Pineco
Twellie
M@niek
xxjojootjexx
Balloon
Linda
Pink!
Supertalentje
Dikkie Dik
Thunder
Jade
Darius
Fiwen
Laurientje
Catwoman79
Ella
Sun88
Puggle
Silke
Susan
holaagirl
Tiara
kwak
Coco
Bluestar
CCC
PapillonRose
teletascha
Razz
Jezzie
Knillis
Shopaholic
Silver
Flower_L
Fearie
Aoi
Sylvana
Parisienne
studiebol
Luce
chipa
Tania
SarahKey
Floor
Manderijn
LDJ
50 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Razz ma 24 jun 2013 - 7:52

Ja s'avonds na 8 uur als S. op bed ligt en alles opgeruimd is en als hij een ochtend en middag naar de psz is. En eens in de paar weken ga ik een middag of avondje weg (uit eten) met vriendinnen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Razz ma 24 jun 2013 - 8:01

Silver schreef:
Hoe komt het dat jullie (de meiden die niet tijd voor zichzelf hebben) die tijd niet hebben? Verkijk ik me daar echt op, dat het sporten straks wel weer kan? Of hangt dat ook af van de papa's die dan thuis 'moeten' blijven?  

Toen S. nog kleiner was had ik ook nauwlijks tijd voor mezelf. Zijn papa werkt zo'n 50 uur per week en de 2 oma's passen ieder een dag in de week op dus die vroeg ik bijna nooit om een keer extra op te passen om zelf iets leuks te doen. Op de een of andere manier vond ik dat gewoon niet horen. Ik vond de eerste 1,5 jaar dus behoorlijk pittig. Na die tijd ben ik eigenlijk toch echt wat makkelijker gaan maken voor mezelf. Dat moest gewoon echt gebeuren.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Printje ma 24 jun 2013 - 8:03

Momenteel veel te weinig maar dat is (deels) mijn eigen schuld en deels omdat het allemaal enorm druk is thuis/school etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  teletascha ma 24 jun 2013 - 8:05

Weinig... Vooral met 2 kindjes, waarvan een baby met reflux.
's Avonds rond een uur of 9 is er pas een rustmomentje (maar zelfs dan ben ik nog vaak een wasje aan het draaien, of strijk weg aan het werken). Ik ga wel nog elke week naar de muziekvereniging.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  PapillonRose ma 24 jun 2013 - 8:13

Erg weinig laughcry Als ze namelijk 's avonds eenmaal op bed ligt, dan moet ik vaak nog het huishouden doen en daarna naar bed. Dus echt heel veel tijd voor mezelf heb ik niet. Wordt hopelijk wel weer beter wanneer A. weer beter gaat slapen (nu echt weer even drama met gaan slapen) en wanneer ik zelf weer minder slaap nodig heb(zit nu nog met de nasleep van pfeiffer).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  CCC ma 24 jun 2013 - 8:21

Ja, die tijd maak ik echt. Op de maandag en donderdag gaat N. naar mijn moeder, dan breng ik haar 2 uurtjes eerder zodat ik rustig wat boodschappen kan doen in het centrum waar ik werk. Zijn de nodige dingen, maar vind het heerlijk even zelf op pad te zijn. Daarnaast ga ik minimaal 1 x per week sporten en probeer ik min. 1 keer per maand een avond weg te gaan zoals stappen, uit eten, naar vriendinnen ed.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Bluestar ma 24 jun 2013 - 8:47

Ja. Elke avond na 20.00 uur. Als hij overdag slaapt, doe ik meestal wat in huis, maar zit soms ook lekker op de bank of in de tuin als ik klaar ben in huis. 2 keer per week sport ik. En ongeveer 3 keer per maand spreek ik met een vriendin af; winkelen, lunchen of gewoon bij kletsen.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Coco ma 24 jun 2013 - 8:50

Nee. Ze zijn wel twee ochtenden 2,5 uur naar de psz maar dan ben ik meetal bezig met de was omdat ik daar als ze thuis zijn niet voldoende aan toe kom en kook ik ondertussen.

Ik ben afgelopen vrijdag voor het eerst in drie jaar alleen een dagje weg geweest zonder man en kids. Het is ook alweer een jaar geleden dat ik met mijn man de deur alleen uit ben geweest. Hoog tijd voor verandering. Ik overweeg wel naar de sportschool te gaan waar ook oppas bij in zit, na de zomer.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  kwak ma 24 jun 2013 - 8:51

vrijdag avond is "mijn"avond. Normaal ging ik naar koor maar ivm de vakantie hebben we het een aantal week niet dus nu maar besloten dat ik dan maar gewoon de stad in ga ofzo zodat ik even lekker een paar uurtjes voor mezelf heb.
Ik geniet al van een uurtje alleen boodschappen doen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Tiara ma 24 jun 2013 - 8:52

Ja, ik maak daar avonds tijd voor, ook als ze nog niet op bed ligt ga ik in bad ofzo.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  holaagirl ma 24 jun 2013 - 8:53

Hoe ouder hij wordt, hoe meer tijd ik weer krijg.
In ieder geval als hij op bed ligt, 's avonds maar ook 's middags slaapt hij nog 2.5/3 uur.
Zaterdagochtend gaat papa altijd met hem zwemmen, dan heb ik ook paar uurtjes voor mijzelf.
Plus ik sport 2 avonden in de week, dan legt papa hem op bed. We proberen wel echt tijd te maken voor de uurtjes voor jezelf! Heel belangrijk!smile
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Printje ma 24 jun 2013 - 8:54

Knap dat sommigen dat toch kunnen, ik heb daar momenteel totaal geen rust voor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  holaagirl ma 24 jun 2013 - 8:56

Printje schreef:Knap dat sommigen dat toch kunnen, ik heb daar momenteel totaal geen rust voor.

Denk dat het met twee kinderen ook lastiger is. Geen ervaring mee, maar dat denk ik.
Mijn vriend vindt het prima om hem alleen op bed te leggen of met hem te gaan zwemmen.
Denk wanneer je er twee hebt, dat het lastiger wordt..
Als je dochter ouder wordt, komt dat vanzelf weer...
Het is hier ook pas sinds mijn zoontje ouder wordt. Nu even achterstallig onderhoud plegen;-) En dan hopelijk ook weer de tropenjaren induiken met een baby erbij!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Manderijn ma 24 jun 2013 - 8:57

Printje schreef:Knap dat sommigen dat toch kunnen, ik heb daar momenteel totaal geen rust voor.

Zal op den duur toch wel een soort van moeten hoor. Ik meende ook altijd dat ik wel zonder kon, zo zwaar ervaar ik alles immers niet. Maar.... je kunt niet altijd maar doorgaan, je zal een keer moeten gaan ontspannen! Ik ben nu wel zo ver dat ik die tijd gewoon voor mezelf op moet gaan 'eisen' want er is niemand die het me in de schoot werpt,

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Printje ma 24 jun 2013 - 8:59

Normaal 'ontspan' ik ook wel door te lezen, in bad te gaan etc maar alleen weg gaan doe ik eigenlijk nooit, hoeft voor mij ook niet zo. Maar momenteel is het ook nog veel te druk op school en heb ik echt geen rust om niets te doen zeg maar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  xxjojootjexx ma 24 jun 2013 - 9:00

Knap dat anderen de tijd thuis, wanneer kinderen op bed liggen zien als tijd voor hen zelf. Ik ben dan meestal druk met huishouden of ik val als een blok in slaap op de bank.
Tijd voor mijzelf, is voor mij alleen wanneer ik de deur uit ben en echt kan doen wat ik wil.
Sporten, motorrijden, terrasje, sauna etc.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Manderijn ma 24 jun 2013 - 9:01

Het hoefde voor mij ook nooit zo, maar nu na 4.5 jaar moederen wou ik echt dat ik eens eerder tijd voor mezelf had genomen!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Manderijn ma 24 jun 2013 - 9:01

xxjojootjexx schreef:Knap dat anderen de tijd thuis, wanneer kinderen op bed liggen zien als tijd voor hen zelf. Ik ben dan meestal druk met huishouden of ik val als een blok in slaap op de bank.
Tijd voor mijzelf, is voor mij alleen wanneer ik de deur uit ben en echt kan doen wat ik wil.
Sporten, motorrijden, terrasje, sauna etc.

Dat dus!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Susan ma 24 jun 2013 - 9:02

Ja, 's avonds, maar ik ben dan eigenlijk vaak onrustig omdat ik teveel wil in die paar uurtjes tijd. Ik wil foto's bewerken, schrijven, een boek lezen, relaxen, een muziekje luisteren, internetten, een filmpje kijken samen met Dion, vroeg naar bed. Dat kan allemaal niet in die tijd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Linda ma 24 jun 2013 - 9:06

xxjojootjexx schreef:Knap dat anderen de tijd thuis, wanneer kinderen op bed liggen zien als tijd voor hen zelf. Ik ben dan meestal druk met huishouden of ik val als een blok in slaap op de bank.
Tijd voor mijzelf, is voor mij alleen wanneer ik de deur uit ben en echt kan doen wat ik wil.
Sporten, motorrijden, terrasje, sauna etc.

Ik hoef niet perse de deur uit om iets voor mezelf te doen. Filmpje kijken, boek lezen in bad, forummen enzo zie ik ook als iets voor mezelf.
Het huishouden doe ik samen met m'n man (hij doet het meeste), dat vind ik niet zoveel werk. Daar ben ik niet hele avonden mee bezig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Silke ma 24 jun 2013 - 9:09

Weinig, mijn man werkt 6 dagen in de week en is meestal 3 avonden in de week weg. Mijn dagen zijn behoorlijk lang en er wordt ook niet meer geslapen overdag. Als ik vakantie heb breng ik mijn kinderen wel gewoon naar de opvang en dan lig ik vaak de hele dag op bed om bij te tanken. Dat is wel even tijd voor mezelf, al voel ik me dan soms wel schuldig dat ik de tijd niet nuttiger heb besteed.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Puggle ma 24 jun 2013 - 9:13

Ja hoor ik heb op zich genoeg tijd voor mezelf. Al vind ik het wel gewoon fijner om met mijn dochter dingen te doen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  LDJ ma 24 jun 2013 - 9:39

Ik kan thuis prima iets voor mijzelf doen.
Maar als mijn dochter slaapt overdag, dan kan ik het niet laten om wat in het huishouden te gaan doen. Na 19.00 uur heb ik tijd voor mezelf, maar het lijkt me zo heerlijk om ook eens de deur uit te gaan en dan iets voor mijzelf te doen, maar dan voel ik me zo schuldig.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Sun88 ma 24 jun 2013 - 9:43

Ja, iedere avond vanaf kwart voor 8. Alleen ben ik dan wel vaak aan huis gebonden. Echt een dag voor mezelf heb ik sinds de bevalling niet gehad, maar dat ligt ook wel aan mijzelf. S avonds kijk ik vaak tv, of internetten. Uitslapen kunnen we ook nog genoeg omdat zoon nog een slaapje doet in de ochtend, een van ons moet er ff 1,5 uit voor zoon en dan alle drie lekker verder slapen.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  CCC ma 24 jun 2013 - 9:52

waarom zou je je schuldig voelen LDJ. Het is toch belangrijk dat je leuke en ontspannende dingen doet in je leven?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum