Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

+46
Pineco
Twellie
M@niek
xxjojootjexx
Balloon
Linda
Pink!
Supertalentje
Dikkie Dik
Thunder
Jade
Darius
Fiwen
Laurientje
Catwoman79
Ella
Sun88
Puggle
Silke
Susan
holaagirl
Tiara
kwak
Coco
Bluestar
CCC
PapillonRose
teletascha
Razz
Jezzie
Knillis
Shopaholic
Silver
Flower_L
Fearie
Aoi
Sylvana
Parisienne
studiebol
Luce
chipa
Tania
SarahKey
Floor
Manderijn
LDJ
50 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  LDJ ma 24 jun 2013 - 6:56

Heb jij nog tijd over voor jezelf als moeder?
Zo ja, waar haal jij die tijd vandaan en wat doe je in die tijd?
Ik ben benieuwd.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Manderijn ma 24 jun 2013 - 7:01

Nee, al probeer ik nu wel tijd voor mezelf te maken.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Floor ma 24 jun 2013 - 7:02

Nee
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  SarahKey ma 24 jun 2013 - 7:04

Ja, ik maak tijd. Sowieso ga ik elke dinsdagavond en zaterdagochtend sporten. Dinsdagavond gaat hij naar bed en op zaterdagochtend is papa thuis.
Als ik alleen ben met S lukt het niet, of hij moet op bed liggen maar dan doe ik al snel even wat in het huishouden.
Als ik erg moe ben slaap ik in het weekend even bij een paar uur. Dat noem ik ook tijd voor mezelf.
Ook ga ik geregeld een dagje weg met vriendinnen. Wel allemaal op een zaterdag gepland zodat papa thuis is.


Laatst aangepast door SarahKey op ma 24 jun 2013 - 7:04; in totaal 1 keer bewerkt
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Tania ma 24 jun 2013 - 7:04

Nee, de laatste tijd erg weinig. Af en toe gaan ze een weekendje uit logeren zodat mijn man en ik even tijd voor ons samen hebben. Maar sinds ze niet meer naar de opvang gaan heb ik eigenlijk nooit meer tijd alleen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  chipa ma 24 jun 2013 - 7:04

Nee, nou a misschien heel af en toe een vrijdagavond wat drinken met een vriendin. 
Maar sporten ed komt er niet mee van.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Gast ma 24 jun 2013 - 7:06

Ja, ik heb op het moment wel weer wat meer tijd voor mezelf. De eerste 7 maanden heb ik me behoorlijk geclaimd gevoeld door m'n kind, maar dat gaat nu weer beter. Ze slaapt nu een stuk meer dan dat ze de eerste 7 maanden heeft gedaan. Vaak doe ik als ze slaapt het huishouden, alhoewel dat nu ook best goed gaat als ze wakker is. Ze kan zich nu goed alleen vermaken, dus ik heb meer m'n handen vrij. 's Avonds als ze op bed ligt heb ik echt tijd voor mezelf. Dan doe ik niet echt meer wat in het huishouden en alleen maar dingen waar ik zin in heb Very Happy. Het zijn dus telkens kleine momentjes, heb nooit een dag (of nacht) voor mezelf ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  xxjojootjexx ma 24 jun 2013 - 7:06

Ja, ik vraag die tijd en anders neem ik die tijd. Dat heb ik tot vorig mei/juni niet gedaan en deed ik alleen iets voor mij zelf als dat ook uit kwam voor mijn man. Ik was daar helemaal klaar mee. Nu sla ik misschien wat door naar de andere kant, maar ook dat komt wel weer goed. Mijn man moet er enorm aan wennen, als er nu iets in de agenda stat voor mij, en hij wil ook wat, dan moet hij of oppas regelen of niet gaan. Vooral dat laatste vond hij erg moeilijk, inmiddels is hij er enigszins aangewend.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Linda ma 24 jun 2013 - 7:11

Ja hoor. Iedere avond als de kinderen op bed liggen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Luce ma 24 jun 2013 - 7:14

Niet zo veel meer als vroeger, maar ja hoor. Die tijd moet je gewoon inplannen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  studiebol ma 24 jun 2013 - 7:14

S'avonds als ze op bed liggen wel. Maar dan kan ik niet weg of ik moet oppas hebben geregeld. Dus ik ben dan wel gewoon thuis aan het hangen. Ik doe wat in het huishouden, soms werk ik, ik internet, ik lees een boekje, ik ben met fotoboeken bezig dat soort dingen.

Echt tijd voor mezelf dat ik gewoon het huis uit kan, is gewoon maar weinig, ik moet overal oppas voor regelen. Of als mijn vriend thuis is dan probeer ik toch wel spontaan wat af te spreken met vrienden maar ja iedereen is druk druk dus spontaan is dan soms ook wel lastig.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Sylvana ma 24 jun 2013 - 7:14

D
Linda schreef:Ja hoor. Iedere avond als de kinderen op bed liggen.

+1. Vanaf een uurtje of 7/half 8 meestal.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Parisienne ma 24 jun 2013 - 7:14

Ja. Als N. op bed ligt heb ik vaak even een paar uurtjes voor mezelf. Ook gaat N. geregeld logeren. Als ik 'vrij' heb ga ik rustig tv kijken, forummen, naaien, uit eten en/of drinken met vrienden en vriendinnen of met mijn vriend.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Aoi ma 24 jun 2013 - 7:15

Ik maak die tijd. Nu heb ik zeeen van tijd omdat ik op zoek ben naar werk en de opvang doorloopt, soms een beetje teveel van het goede. Maar in drukke tijden claim ik die tijd, ik heb dat echt nodig.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Manderijn ma 24 jun 2013 - 7:15

xxjojootjexx schreef:Ja, ik vraag die tijd en anders neem ik die tijd. Dat heb ik tot vorig mei/juni niet gedaan en deed ik alleen iets voor mij zelf als dat ook uit kwam voor mijn man. Ik was daar helemaal klaar mee. Nu sla ik misschien wat door naar de andere kant, maar ook dat komt wel weer goed. Mijn man moet er enorm aan wennen, als er nu iets in de agenda stat voor mij, en hij wil ook wat, dan moet hij of oppas regelen of niet gaan. Vooral dat laatste vond hij erg moeilijk, inmiddels is hij er enigszins aangewend.

Die kant wil ik ook op, ik blijf zo vaak maart thuis zodat een ander weg kan, niet altijd even goed!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Fearie ma 24 jun 2013 - 7:15

Op zich wel. Als hij op bed ligt en tussen de middag een slaapje doet.
Maar dan doe ik ook vaak een wasje of een keer stofzuigen. Ik pak voornamelijk mijn momentjes als mijn vriend ook niet thuis is, anders vind ik het ongezellig als ik op de laptop een aflevering van een serie ga kijken.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Flower_L ma 24 jun 2013 - 7:16

Sylvana schreef:D
Linda schreef:Ja hoor. Iedere avond als de kinderen op bed liggen.

+1. Vanaf een uurtje of 7/half 8 meestal.

hier ook. overdag niet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Silver ma 24 jun 2013 - 7:18

Als ik dit zo lees, staat mij nog een heleboel te wachten.
Straks na de bevalling als mijn lichaam weer fit is wil ik het wielrennen sowieso weer oppakken. Ik ben al met mijn hoofd bij het sporten..
Hoe komt het dat jullie (de meiden die niet tijd voor zichzelf hebben) die tijd niet hebben? Verkijk ik me daar echt op, dat het sporten straks wel weer kan? Of hangt dat ook af van de papa's die dan thuis 'moeten' blijven?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Shopaholic ma 24 jun 2013 - 7:18

Helaas niet maar ik vind het niet erg! Mijn tijd komt wel weer.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Linda ma 24 jun 2013 - 7:20

Flower_L schreef:
Sylvana schreef:D
Linda schreef:Ja hoor. Iedere avond als de kinderen op bed liggen.

+1. Vanaf een uurtje of 7/half 8 meestal.

hier ook. overdag niet.
Nee, ik ook overdag ook niet. Nu met twee kinderen ben ik aan het einde van de dag echt helemaal op. Stukken zwaarder dan 1 kind vind ik.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Tania ma 24 jun 2013 - 7:21

Silver schreef:Hoe komt het dat jullie (de meiden die niet tijd voor zichzelf hebben) die tijd niet hebben? Verkijk ik me daar echt op, dat het sporten straks wel weer kan? Of hangt dat ook af van de papa's die dan thuis 'moeten' blijven?  

Ik werk veel avonden, meestal 3 a 4 per week. Van de avonden die overblijven is mijn man nog regelmatig een avond weg en de kinderen eisen ook nog wel eens een avondje op. De avonden dat ze wel slapen en ik verder niks hoef ben ik vaak zo moe dat ik op de bank in slaap val.
Ik werk om het weekend en de weekenden dat ik thuis ben wil ik graag met mijn gezin doorbrengen dus dan ga ik ook liever niet alleen op stap.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Gast ma 24 jun 2013 - 7:32

Silver schreef:Als ik dit zo lees, staat mij nog een heleboel te wachten.
Straks na de bevalling als mijn lichaam weer fit is wil ik het wielrennen sowieso weer oppakken. Ik ben al met mijn hoofd bij het sporten..
Hoe komt het dat jullie (de meiden die niet tijd voor zichzelf hebben) die tijd niet hebben? Verkijk ik me daar echt op, dat het sporten straks wel weer kan? Of hangt dat ook af van de papa's die dan thuis 'moeten' blijven?  
Tsja... een kind heb je 24/7 en die doet zeker in de eerste maanden continue een beroep op je. Je staat dan echt volledig in dienst van je kind (zo heb ik het tenminste ervaren). Je hebt dan maar weinig vrije momentjes. 's Nachts gaat het hele riedeltje ook door. Het stopt nooit. Tijd die je dan hebt, heb je ook nodig om even zelf weer bij te slapen of snel wat in het huishouden te doen. En zo gaan de dagen voorbij... Ik had zelf niet echt de energie om er ook nog bij te sporten. Zeker niet i.c.m. borstvoeding wat ook best een zwaar beroep op je doet lichamelijk gezien.

Je zou vast wel weer kunnen sporten, maar dan heb je inderdaad oppas nodig. Als je partner thuis kan blijven is dat heel fijn. Vaak valt structureel andere oppas regelen best wel tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Knillis ma 24 jun 2013 - 7:46

Sowieso liggen ze 's avonds uiterlijk half 8 op bed en dan hebben we tijd voor onszelf. Ik sport 2x per week en man 1x, dus 1 avond per week heb ik helemaal het rijk alleen. Ook is mijn man regelmatig 's avonds nog weg voor zijn werk.

Ook ga ik regelmatig met vriendinnen naar de sauna of een avondje weg. Ook samen met mijn man doen we regelmatig wat leuks,  laatst zijn we nog een nachtje weg geweest. Sowieso hebben we 2x per jaar een weekend samen, met de carnaval (dan zijn de kinderen er overdag wel maar 's avonds uit logeren) en in de zomer met de tentfeesten (zelfde verhaal).

Ik heb dus meer dan voldoende tijd voor mezelf Very Happy
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Knillis ma 24 jun 2013 - 7:50

Overdag trouwens minder, als ik niet werk zijn de kinderen gewoon thuis, maar zelfs dan heb ik nog wel tijd voor mezelf om te forummen, candy crush te spelen etc. Zowel zoon als dochter zijn erg makkelijk en dochter slaapt 's middags nog. Die uurtjes gebruiken zoon en ik om bij te tanken Very Happy Hij voor de televisie of lekker aan het spelen, en ik vaak languit op de bank Embarassed
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Jezzie ma 24 jun 2013 - 7:51

Als ze slaapt. Verder maak ik er weinig tijd voor.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij tijd voor jezelf als moeder? Empty Re: Heb jij tijd voor jezelf als moeder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum