Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

+49
mzcharlotte
Parel
Punk'd
Suus
mouette
Mysterious
Shisha
Thunder
Ilovethe90s
Marin
Creabea_28
Dikkie Dik
Luce
Lady Starstruck
Sanne
Bolleke
bloemenkrans
Tiara
M-G
Printje
Rush
Susan
Dora
Nijntje
snoezel
Twellie
Manderijn
Sun88
CCC
Snoes
Silke
Bruintje Beer
Jezzie
Shy
Teddyaapje
SarahKey
Océane
Razz
Exogenesis
Slakje
PapillonRose
Annemie
Arwyn
Puggle
Happydobby
Filoria
Ella
Parisienne
Caroow
53 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Dikkie Dik za 22 jun 2013 - 4:05

KimRosenberg85 schreef:Ik vraag me dan wel af, of vrouwen die er zo laat achter komen, dan zo weinig feeling hebben met hun lichaam, want je lichaam verandert toch enorm?
Ik was gestopt met de pil en had vage klachten zoals opgezwollen pijnlijke borsten, misselijk. Herkende de klachten van de vorige keer toen ik gestopt was met de pil. Ik had ook nog geen regelmatige cyclus  dus dacht ik niet meteen aan een zwangerschap. Toch testen en bleek 5 weken zwanger
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Creabea_28 za 22 jun 2013 - 4:08

De eerste keer al heel vroeg, ik was toen bijna 4 weken. Toen had ik ook echt het gevoel dat ik zwanger was. Ik moest toen gewoon weten of mijn gevoel klopte en heb dus toen al een test gedaan.

De tweede keer was ik bijna 5 weken.  Ik durfde niet eerder te testen omdat ik bang was dat mijn lichaam me voor de gek hield na mijn miskraam. Ook hadden we die maand geen behandeling gedaan, dus ik had zoiets van: ik kan nooit op de natuurlijke manier zwanger zijn geraakt. Maar ik werd maar niet ongesteld en ergens zei mijn gevoel wel dat ik zwanger was maar ik durfde het gewoon niet te geloven. Dus toen met bijna 5 weken getest.

Lijkt me echt ontzettend heftig als je er ineens achter komt dat je al heel ver bent in de zwangerschap.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Marin za 22 jun 2013 - 4:08

Stel nou dat je een spiraaltje hebt en toch zwanger raakt. Hoe werkt dat dan? Want door de pil heen kan ik me nog voorstellen dat dat niet goed is met die hormonen die je blijft slikken als je het niet weet, maar hoe zit dat met een spiraaltje? Is dat niet heel erg slecht en eindigt dat niet in een miskraam dan?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Thunder za 22 jun 2013 - 4:11

Marin, dat ligt er maar net aan waar je spiraal gebleven is. Als hij er helemaal uit is 'gevallen' is er natuurlijk geen probleem. Als hij naar binnen is gegaan is er een kans op een miskraam.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Marin za 22 jun 2013 - 4:13

Haha ik ben dan bang dat het vruchtje gespiest wordt laughcry
Nee maar serieus, dat kan nooit goed zijn, hoop echt niet dat zoiets gebeurd. Of dat je door zo'n miskraam er dan achter komt, dat je eigenlijk zwanger was. Bah, vreselijk.


Laatst aangepast door Marin op za 22 jun 2013 - 4:17; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Ilovethe90s za 22 jun 2013 - 4:16

Marin schreef:Stel nou dat je een spiraaltje hebt en toch zwanger raakt. Hoe werkt dat dan? Want door de pil heen kan ik me nog voorstellen dat dat niet goed is met die hormonen die je blijft slikken als je het niet weet, maar hoe zit dat met een spiraaltje? Is dat niet heel erg slecht en eindigt dat niet in een miskraam dan?
Ik ken iemand die dit vorig jaar meegemaakt heeft. Het spiraaltje is verwijderd, als dit niet zou gebeuren zou er sowieso een miskraam volgen zou er meer kans zijn op een kindje met een handicap of afwijking. Dus gekozen om spiraal te verwijderen en na een week of 8 ging het helaas mis.


Laatst aangepast door Ilovethe90s op za 22 jun 2013 - 4:55; in totaal 1 keer bewerkt
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Thunder za 22 jun 2013 - 4:17

Een vriendin van me is pas bevallen en die had een spiraal. Deze zat heel hoog in de baarmoeder en heeft geen belemmering gegeven tijdens de zwangerschap.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 19:33

Exogenesis schreef:Ja, nu nog wel, maar straks zal het toch echt gaan opvallen, terwijl dat met een voller figuur veel langer verborgen gehouden kan worden. Zeker als je het 'breed' draagt en het wat naar achteren ligt.

Nou, echt niet hoor... laughcry
Ik ben niet bepaald slank maar bij mij was het beide keren voor de 10 weken al meer dan duidelijk zichtbaar. Niet heel handig trouwens, de eerste keer hadden we graag willen wachten tot de 12 weken met vertellen maar dat ging gewoon niet.

Bij beide kwam ik erachter zodra ik iets overtijd was. Hoewel ik bij H wel pas later positief testte. Maar ik wist zeker dat ik zwanger was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Shisha za 22 jun 2013 - 19:57

Ik teste positief toen ik bijna 5 weken zwanger was. We waren er mee bezig en ik was dus een paar dagen overtijd. Ik had al wel heel erg last van mijn borsten de dagen er voor.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Mysterious za 22 jun 2013 - 20:21

Op de dag dat ik ongesteld moest worden. Deed de test omdat ik veel migraine had en wilde zeker weten dat ik niet zwanger was zodat ik medicijnen kon slikken bij een aanval. Nou die migraine nam ik deze ene keer voor lief! Wat was ik blij.

Ik ben zelf de eerste 20 erg ziek geweest en heel veel overgeven dus je kon er bij mij niet echt omheen. Ik kon nog wel heel lang mijn gewone kleren aan en zag je niks. Ik woog toen 65 kg bij 175 cm.

Ik zou het me zelf dus niet voor kunnen stellen dat im het .iet zou weten omdat ik zo ziek was maar het gebeurt dus wel. Ken zelf niemand maar ieder lichaam is anders. De ene fietst zo door de zwangerschap heen en de ander is dood ziek
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  mouette za 22 jun 2013 - 20:27

Ik heb positief getest op de dag dat ik ongesteld moest worden, met precies 4 weken zwangerschap dus. 
Wij zaten in een medisch traject dus ik wist precies wanneer mijn eisprong geweest was, anders kan ik me voorstellen dat ik een paar dagen later pas getest had. Maar niet veel later, de pijn in mijn borsten valt moeilijk te negeren op dit moment. Cool
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Exogenesis zo 23 jun 2013 - 1:34

Sybella schreef:
Exogenesis schreef:Ja, nu nog wel, maar straks zal het toch echt gaan opvallen, terwijl dat met een voller figuur veel langer verborgen gehouden kan worden. Zeker als je het 'breed' draagt en het wat naar achteren ligt.

Nou, echt niet hoor... laughcry
Ik ben niet bepaald slank maar bij mij was het beide keren voor de 10 weken al meer dan duidelijk zichtbaar. Niet heel handig trouwens, de eerste keer hadden we graag willen wachten tot de 12 weken met vertellen maar dat ging gewoon niet.

Bij beide kwam ik erachter zodra ik iets overtijd was. Hoewel ik bij H wel pas later positief testte. Maar ik wist zeker dat ik zwanger was.

Ik breng het ook niet als feit, maar als mogelijkheid. Ik denk dat de kans groter is dat het minder opvalt bij een wat voller persoon dan bij een heel slank persoon.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Suus zo 23 jun 2013 - 2:54

Ik heb 1 dag nadat ik ongesteld moest worden getest. Ik verwachtte er niet veel van, omdat ik twee dagen eerder al wat bloed verloren was. Toch kwam er een hele lichte (bijna onzichtbare, maar mijn man zag het ook) streep tevoorschijn. Twee dagen later heb ik nog eens getest en toen die lijn donkerder bleek te zijn geloofde ik het pas, met 4 + 3 dus smile

Maar ik kan me best voorstellen dat als je er niet mee bezig bent, je er pas veel later achter komt. Ik had erg weinig klachten. Ben niet misselijk geweest, had wel gevoelige tepels, maar daar had ik anders ook niks achter gezocht. Ik was alleen moe, maar ik zat ook in een drukke periode en met een jetlag, dus zo raar was dat ook niet. Het duurde ook wel even voordat ik wat zag veranderen aan mijn lijf.
Maar inmiddels heb ik toch al een tijd een overduidelijk zwangere buik, dus heel ver zou ik ongemerkt nou ook weer niet gekomen zijn Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Punk'd zo 23 jun 2013 - 4:12

Ik kan het mij juist best voorstellen dat vrouwen het een tijdje niet weten als ze er niet bewust mee bezig zijn.

Ik heb een spiraaltje (Mirena) en ben daarvoor jaren aan de pil geweest en heb pas 1x een zwangerschapstest gedaan in 10 jaar tijd. Nu ben ik sinds een week of 2/3 ontzettend vermoeid en misselijk met vlagen. Maar ik doe dan geen zwangerschapstest. Ik bedoel ik heb dat ding niet voor niets. Het spiraaltje is zo veilig en ik heb er verder nooit last van (krampen o.i.d.). Dan ga ik geen geld spenderen aan een test die toch negatief gaat aangeven. Ik zou dan eerder met mijn misselijkheid en vermoeidsheidsklachten naar de dokter gaan (wat ik maandag dus ga doen).

Het is dus maar hoe je er als vrouw zelf instaat.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Luce zo 23 jun 2013 - 4:19

En wat gaan ze dan vervolgens bij de huisarts doen: eerst testen op zwangerschap Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Punk'd zo 23 jun 2013 - 4:24

haha ik denk het niet eigenlijk. Nu moet ik zeggen dat ik ook nooit bij de huisarts zit. Maar volgens mij is kans op een maagzweer/stress/voedselvergiftiging o.i.d. groter dan op een zwangerschap als je een Mirena hebt. (Dat denk ik hoor, ben natuurlijk geen arts Wink )

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Parel zo 23 jun 2013 - 4:24

Je zou eens moeten weten hoeveel mensen toch zwanger worden met een spiraal Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Ilovethe90s zo 23 jun 2013 - 4:26

Voor mij een reden om nooit een spiraaltje te nemen Wink
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  mzcharlotte zo 23 jun 2013 - 4:27

Mijn collega had een spiraal en ik grapte dat ze maar moest testen (en dat zou natúúrlijk negatief zijn) en dat ze dan naar de dokter 'moest'. Ze volgde mijn grappende advies en ze was dus toen al 10wk zwanger. Zeg nooit nooit. Wink
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Luce zo 23 jun 2013 - 4:28

Haha, Punk'd, wedden? Dat is echt 1 van de eerste dingen die ze uitsluiten. Zwangerschap door spiraal heen komt nl wel voor
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Punk'd zo 23 jun 2013 - 4:32

Hmm we zullen zien Wink Toch heb ik dat gevoel gewoon niet/nooit. Ik ga eigenlijk ook naar de huisarts omdat ik moet van mijn vriend. Ik geloof nog steeds dat het vanzelf wel wegtrekt. Maar nee, echt niet 'bang' hier.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Arwyn zo 23 jun 2013 - 4:41

Punk'd: Komt me bekend voor hoor.
Ik heb al een hele tijd vrij moe en ruim een half jaar geleden ook vaak misselijk. Aan een zwangerschap denk ik echt niet, slik al iets van 9 jaar trouw de pil.
Ben er overigens net mee naar de huisarts geweest en samen met andere klachten denkt de huisarts bij mij aan prikkelbare darm syndroom. Heel wat anders, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Jelin zo 23 jun 2013 - 4:46

Bij de eerste testte ik pas met 8 weken. Ik dacht namelijk dat ik ongesteld was geworden, maar was dus een innestelingsbloeding. Bij de tweede testte ik bij 5 weken positief. Was niet ongesteld geworden tijdens onze vakantie in Mallorca. Een dag na thuis komst testte ik positief.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Kat1980 zo 23 jun 2013 - 5:59

In 5 havo zat een meisje in de klas die nooit heeft gemerkt dat ze zwanger was tot ze buikkrampen kreeg en haar moeder dus dacht dat het wel eens weeën konden zijn. Zelf had niemand ooit wat aan haar gezien want ze had niet echt een dikke buik.

Ik zelf kwam er bij beide kids achter toen ik na 4 a 5 weken een test deed.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Printje zo 23 jun 2013 - 8:09

Toch mooi dat ik die spiraal niet gedaan heb dan, maar ik voel me met de pil ook niet meer 100% veilig maar dat is meer omdat ik echt bang ben dat ik op een vage manier toch nog zwanger word en er te laat achter kom zeg maar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was? - Pagina 4 Empty Re: Na hoeveel tijd kwam jij erachter dat je zwanger was?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum