Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De culturele fixatie op (over)gewicht/eten/diëten/afvallen

+14
Exogenesis
Steep
Arwyn
Minx
Susan
Marin
Bazinga
Punk'd
Toet
Isis
Sayuri
Mint
Sissi
M@niek
18 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

De culturele fixatie op (over)gewicht/eten/diëten/afvallen - Pagina 3 Empty Re: De culturele fixatie op (over)gewicht/eten/diëten/afvallen

Bericht  Jip do 20 jun 2013 - 8:59

ik heb een enorme fixatie op goede discussies
Jip
Jip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 76
Registratiedatum : 23-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De culturele fixatie op (over)gewicht/eten/diëten/afvallen - Pagina 3 Empty Re: De culturele fixatie op (over)gewicht/eten/diëten/afvallen

Bericht  Isis do 20 jun 2013 - 17:22

Mijn reactie stond hier sowieso al niet op zijn plaats, hoor. Ik bedoelde het alvast niet negatief of zuur.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Bolleke do 20 jun 2013 - 18:16

Ik herken wel dat er veel over gepraat word, maar niet in de mate als wat Kim bedoelt. Ik ben ook dun van mijzelf en ik vind dat gewoon niet leuk. Ik kan alles eten, ik kom werkelijk niet aan. Maar als ik een dag minder eet, om welke reden dan ook val ik wel af.
Vroeger op de basisschool werd ik enorm gepest omdat ik gewoon heel dun was, nu heb ik vrouwelijke vormen maar als kind niet, ik was dus gewoon een wandelende plank.
Nu nog steeds hoor ik de opmerkingen "eet maar, want jij kunt het hebben".
Er heeft serieus iemand eens aan mijn bovenarmen gevoeld of ik anorexia had, haar dochter heeft een ernstige vorm en moeder dacht dat ik dat ook heb. Vriendinnen van mij zijn wat dikker en die hebben het daar ook over, dat ze gaan sporten etc. Maar zo raar vind ik dat dan weer niet, het is niet zo alsof ze de hele dag praten over hun figuur.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Moira do 20 jun 2013 - 22:27

Arwyn schreef:Quoten durf ik niet meer, haha, maar Sissi en Sayuri: is deze vergelijking beter? Nu beide op de rode loper.
De culturele fixatie op (over)gewicht/eten/diëten/afvallen - Pagina 3 Gillian-mckeith-vs-nigella-lawson-490x415_jpg_618x999_q85

Zoals gezegd, het zit ook in de genen natuurlijk. Ik was vooral even benieuwd hoe Gillian er op de rode loper uitziet en kwam toen toevallig deze tegen.

Nigella ziet er inderdaad beter uit, Maar ook al zouden ze dezelfde leefstijl hebben gehad, dan nog was ze waarschijnlijk knapper geweest.

Jammer alleen van dat 'unhealthy'. Ja, ze ziet er goed uit. Maar wat zegt dat over haar binnenkant? Je kunt op een foto niet zien dat iemands longen vol nicotine zitten, haar aders dichtslibben van de combi vetter eten en roken etc.

Maar ontopic: Ik stoor mijzelf niet zo aan al die ophef over gewicht/eten/dieten/afvallen. Ik let op mijn lijn, probeer gezond te eten. Maar wil er niet in doorslaan. Dus lees ook niet alle artikelen over dit soort onderwerpen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Blond vr 21 jun 2013 - 1:16

Ik herken het ook. En ook bij mezelf hoor. Ik ben heel erg bezig met eten, niet eten, afvallen, wat is gezond en wat niet, etc. Ik denk dat het ook komt omdat we tegenwoordig meer weten over eten en wat het met je doet. Eten is hot, dus lees je erover in tijdschriften. En afvallen zal altijd iets zijn wat vrouwen intrigeert, dus wordt er nog steeds over gesproken.

Die verschuiving van wat nu als gezond eten wordt gezien valt mij ook wel op. Ik eet echt al jaren lijnzaad door mijn yoghurt en kwark, als ik dat vertelde haalde zo ongeveer iedereen zijn wenkbrauwen op. En nu eet voor mijn gevoel de helft van mijn vriendinnen ook lijnzaad en kijken ze vreemd op als ik zeg dat ik dat dus al jaren eet.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: