Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht

+32
nillis
Jazzlyn
M@niek
Bruintje Beer
kwak
sheila123
Fiebje
joyce0606
Smaragdje
Steep
Jelin
L!ND@
Flow
studiebol
meisjesmama
Ayla
Happydobby
Annie24
Susan
peach
Theezakje13
Sofie
-Ieniemienie-
Flip Fluitketel
meisje
*Troela*
Novalee
Darius
pindaatje
loesje
truestar
mickey
36 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht Empty Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht

Bericht  mickey wo 26 okt 2011 - 21:57

Afgelopen week had ik controle bij de VK. Ik vroeg haar of ze een schatting kon maken van de baby. Ze gaf toen aan dat die bij de geboorte zo'n 3,5 kilo zou wegen, als baby met 40 weken geboren zou worden. Nou, prima, das een mooi gewicht Wink
Ze stuurde ons door voor een echo bij de gyn, omdat baby nog niet is ingedaald. Die echo heeben we gister gehad. Wat het indalen betreft: dat komt wel goed, er ligt niks in de weg. Maar zij gaf aan dat de baby nu al zo'n 3,3 kilo zou wegen! Dat vind ik best een verschil met wat de VK aangaf.
Ik ben nu benieuwd bij wie het kindje ook geschat werd op een bepaald gewicht, en of dat een beetje klopte bij de geboorte. Ik weet dat het maar schattingen zijn, maar ben nu toch wel een beetje benieuwd waar ik me op kan gaan voorbereiden Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht Empty Re: Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:04

Bij Indy schatte de verlos de kleine op een kleine 6 pond en ze woog 3120 gram dus netjes.
Merle was altijd klein geschat en paar weken voor de bevalling zei de verlos ik denk dat deze dame ons voor de gek houd en 7 pond ongeveer gaat wegen. Merle was 3340 gram (ze dachten eerst dat ze de 6 pond net wel net niet zou halen)
Jace werd met de echo 1,5 week voor zijn geboorte geschat op 1365 gram en hij was 1790 gram. Daar hebben ze mooi langs gezeten :-)

liefs

Gast
Gast

Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht Empty Re: Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht

Bericht  mickey wo 26 okt 2011 - 22:06

Hmmm... de schattingen bij de meiden klopten dus aardig... Bij de jongste zaten ze er inderdaad flink naast! Kan me niet voorstellen dat hij op een ruime week nog zoveel gegroeid zou zijn.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:10

mickey schreef:Hmmm... de schattingen bij de meiden klopten dus aardig... Bij de jongste zaten ze er inderdaad flink naast! Kan me niet voorstellen dat hij op een ruime week nog zoveel gegroeid zou zijn.
de meiden zijn met de hand van de verlos geschat en Jace is door de echo geschat.. :-)..

Gast
Gast

Bericht  truestar wo 26 okt 2011 - 22:10

Yasemin werd een week voor de bevalling geschat op een kleine 6 pond... 5 dagen later werd ze geboren en woog ruim 8 pond..

Mijn gyn zei van de week dat die echo apparatuur echt niet zo nauwkeurig is als wij denken, en dat je rekening moet houden met een marge van tussen de 15 en 20 %
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  loesje wo 26 okt 2011 - 22:11

a groeide niet erg goed in de buik en werd klein geschat en hij was met 41 weken 3160 gram. ach is allemaal goed gekomen hij is nu al weer 10 kilo en 78 cm angel

Laatst aangepast door loesje op wo 26 okt 2011 - 22:12; in totaal 1 keer bewerkt
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:11

Hier werd hij geschat op een kleine zeven pond. Ik ging tien dagen overtijd dat wel, hij was bijna acht pond bij de geboorte

Gast
Gast

Bericht  truestar wo 26 okt 2011 - 22:16

truestar schreef:Yasemin werd een week voor de bevalling geschat op een kleine 6 pond... 6 dagen later werd ze geboren en woog ruim 8 pond..

Mijn gyn zei van de week dat die echo apparatuur echt niet zo nauwkeurig is als wij denken, en dat je rekening moet houden met een marge van tussen de 15 en 20 %

Ze werd trouwens met 39.2 weken geboren.. Die schattig is gemaakt op 38.3 weken
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:16

Hij werd geschat met de geboorte rond de 7 pond, hij was 6,5 half.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:17

Hier werd hij met groeiecho 2 dagen voor de geboorte geschat op 3200 gram. Twee dagen later woog hij dus 3790 gram.

Mijn dochter werd wel ruimer geschat maar ik kan me de precieze schatting niet meer herinneren. Zij woog 4120 gram.

Gast
Gast

Bericht  pindaatje wo 26 okt 2011 - 22:26

Dochter werd op ongeveer 7 pond geschat met 40 weken,
ben met 39.2 bevallen, en ze woog iets meer dan 7 pond toen (3610 gram).
Deze keer wordt nog even afwachten.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Darius wo 26 okt 2011 - 22:28

Bij Laurens is er volgens mij niet echt geschat. De VK gaf wel aan dat het een klein kindje zou worden. Hij woog met 39+1 3402 gram. Dus niet heel klein.

Bij Pepijn wel iets moois. De vk schatte dat hij met 40 weken toch wel zeker 8 pond zou wegen. Een paar uur voor de bevalling had ik nog een echo, de gyn schatte hem toen 3600 gram. Ongeveer zes uurtjes later is hij geboren en hij woog een dikke 4230 gram. Ik was met 39+3 dagen bevallen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Novalee wo 26 okt 2011 - 22:31

Bij de verloskundige is er 3x geschat op basis van voelen aan m'n buik. Daar kwam 2x rond de 7 pond en 1x 3700 uit. Dit was met de laatste controles, dus zeg maar rond de 38 weken. Met precies 42 weken heb ik in het ziekenhuis ik rond 18:00 uur een echo gehad. Op basis van die metingen schatte de gynaecoloog N. op 3475 gram, maar dat moest ik met een flinke korrel zout nemen volgens hem. Die avond om 23:38 uur is N. geboren en ze woog 3490 gram. Een hele goede schatting dus Very Happy
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  *Troela* wo 26 okt 2011 - 22:36

Hier 3 dagen voor de bevalling op max 5,5 pond geschat. Moest net door mijn bekken passen. Na een inleiding die na 11 uur nog geen resultaat had toch een keizersnede en meneer woog 8,5 pond. Ging niet passen dus!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  meisje wo 26 okt 2011 - 22:38

Hier werden ze allebei rond 3,3 kilo geschat.
Ze waren allebei rond de 2900 gram (wel 2 weken eerder geboren)
Dus ik denk dat het aardig geklopt had!
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Flip Fluitketel wo 26 okt 2011 - 22:43

Hier schatte de vk haar met 40 wkn rond de 3500 a 3750gr. Ze is met 41+4 geboren en woog toen 3050gr.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  -Ieniemienie- wo 26 okt 2011 - 22:45

M werd geschat op ongeveer 3500gr, en woog 3920gr.
T werd geschat op ongeveer 3300gr, en woog 4690gr(!)

DUs allebij de keren zaten ze er flink naast. Dan kunnen ze beter niks zeggen denk ik dan nerd

Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 17 jan 2012 - 1:47; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:47

Hier werd S. een 8 ponder geschat. Hij was uiteindelijk 6,5 pond

Gast
Gast

Bericht  Sofie wo 26 okt 2011 - 22:50

De verloskundige dacht dat B. tegen de 8 pond zou wegen met 40 weken. Ze is geboren met 39+6, ze woog 3830 gram.
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 23:00

Bij mij klopte het bijna tot op de gram, maar ik had ook heel veel groeiecho's natuurlijk, vanaf het begin. Dus de kans dat het dan aardig klopt is groot.

En qua gewicht schijnt het niet eens zo heel veel uit te maken voor de bevalling, meer met de hoofdomtrek!
(was daarom ook blij dat degene met het grote hoofd als 2e kwam)

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 wo 26 okt 2011 - 23:02

K werd met 40 weken op 8 pond geschat. Is geschat dmv een groeiecho.
Toen hij geboren was met 39+2 was hij 3860 gram. Klopte dus heel aardig.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  peach wo 26 okt 2011 - 23:11

hier zaten ze er erg naast met echo geschat op 2800 gram en met voelen zelfs 3300 gram. Het was uiteindelijk maar 2250 gram
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  peach wo 26 okt 2011 - 23:12

[quote="ProudMama"]Bij mij klopte het bijna tot op de gram, maar ik had ook heel veel groeiecho's natuurlijk, vanaf het begin. Dus de kans dat het dan aardig klopt is groot.

mmm hier klopt dat toch inet helemaal,ook veel groeiecho's gehad vanaf 28 wkn maar ze zaten er toch aardig naast
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Susan wo 26 okt 2011 - 23:16

Ezra zou met 40 weken ongeveer 3500 gram wegen, hij werd met 39 weken en 2 dagen geboren en hij woog 3750 gram.
Yrsa zou met 40 weken ongeveer 3750 gram wegen, zij werd met 39 weken en 3 dagen geboren en zij woog 4090 gram.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Annie24 wo 26 okt 2011 - 23:25

Y. werd geschat op 3,5 kilo met 40 weken. Ik beviel met 39+5 en hij was maar 2675gram. Hier zaten ze er dus aardig naast Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: