En daar komt het moeilijke moment van het dieten weer...
+6
sanne-84
Mari
Tyrael
Phileine
Pussycat
Inge
10 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
En daar komt het moeilijke moment van het dieten weer...
Sinds afgelopen maandag ben ik op dieet (en heb ik mijn cola light verslaving gehalveerd). Daarnaast ben ik ook veel minder gaan roken. Al met al een hele vooruitgang voor mezelf.
"Helaas" is het morgenavond weer weekend. Weekend staat voor mij voor gezelligheid. Een lekker koud biertje en lekker (vet) eten.
Het afgelopen jaar liep het dan ook continu fout op vrijdagavond. En vandaag had ik het ontzettend moeilijk, kijk uit naar morgenavond en de enige gedachte die ik heb is; Lekker koud biertje; Lekker kroketje op brood.
Hoe doen jullie dat in het weekend? En hebben jullie tips om mijn dieet wel vol te houden zonder drank en lekker (vet) eten?
"Helaas" is het morgenavond weer weekend. Weekend staat voor mij voor gezelligheid. Een lekker koud biertje en lekker (vet) eten.
Het afgelopen jaar liep het dan ook continu fout op vrijdagavond. En vandaag had ik het ontzettend moeilijk, kijk uit naar morgenavond en de enige gedachte die ik heb is; Lekker koud biertje; Lekker kroketje op brood.
Hoe doen jullie dat in het weekend? En hebben jullie tips om mijn dieet wel vol te houden zonder drank en lekker (vet) eten?
Gast- Gast
Re: En daar komt het moeilijke moment van het dieten weer...
Oh, ik had in het weekend één dag dat ik dat soort dingen met mate echt wel mocht. Afvallen betekent niet jezelf álles ontzeggen. Van één biertje en één broodje kroket kom je echt geen kilo aan.
Gast- Gast
Ik doe ook 1 dag in het weekend dat ik mijzelf iets lekkers gun... niet en en en maar wel iets lekkers
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is mijn grootste probleem; Ik ken geen mate. Met niets. Het is niet 'iets', maar alles als ik eenmaal iets neem wat ik eigenlijk niet van mezelf mag.
En het is zo'n zonde om zo mijn best te doen, wat me vandaag echt zoveel moeite koste dat ik het bijna opgaf, en het vervolgens helemaal te verpesten.
En het is zo'n zonde om zo mijn best te doen, wat me vandaag echt zoveel moeite koste dat ik het bijna opgaf, en het vervolgens helemaal te verpesten.
Gast- Gast
Ik herken me he-le-maal in jou verhaal...
Dieeten en vervolgens weer opgeven, omdat ik de lekkere dingen mis.
Maar vaak miste ik al die dingen vooral door te weinig eten -ik zeg niet dat jij nu te weinig eet, want ik heb geen flauw idee wat jij eet op een dag, maar dat was voor mij de reden dat lekkere dingen NOG lekkerder leken zeg maar...-
En de motivatie moet je gewoon hebben.
Die heb ik nu weer gevonden, want ik wil gewoon echt echt echt echt niet dikker worden.
Helemaal met de zomer voor de deur wil ook ik weer in leuke rokjes en jurkjes kunnen.
Dus ik zou zeggen eet overdag in het weekend vooral veel en gezond. Misschien heb je dan s'avonds minder de neiging om te snoepen.
En inderdaad af en toe mag best en hou in je achterhoofd dat je wilt afvallen en niet aankomen.
Dan komt het vast goed.
Dieeten en vervolgens weer opgeven, omdat ik de lekkere dingen mis.
Maar vaak miste ik al die dingen vooral door te weinig eten -ik zeg niet dat jij nu te weinig eet, want ik heb geen flauw idee wat jij eet op een dag, maar dat was voor mij de reden dat lekkere dingen NOG lekkerder leken zeg maar...-
En de motivatie moet je gewoon hebben.
Die heb ik nu weer gevonden, want ik wil gewoon echt echt echt echt niet dikker worden.
Helemaal met de zomer voor de deur wil ook ik weer in leuke rokjes en jurkjes kunnen.
Dus ik zou zeggen eet overdag in het weekend vooral veel en gezond. Misschien heb je dan s'avonds minder de neiging om te snoepen.
En inderdaad af en toe mag best en hou in je achterhoofd dat je wilt afvallen en niet aankomen.
Dan komt het vast goed.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik doe ook 1 dag of 2 dagen dat ik van mezelf lekker mag snoepen. Niet teveel natuurlijk.
Weet je welke gedachte mij soms helpt? 'als ik nu chocola ga eten, of chips/whatever, is dat maar een smaak in mijn mond die hooguit 5 minuten duurt. Wat heb ik er eigenlijk aan, is het echt zo nodig?' En vaak kan ik het dan wel laten.
Ik denk ook niet dat je het moet zien als dieten, maar als een nieuwe levens/eetstijl. Want ik zie jou elke keer opnieuw beginnen met dieten, dat is ook niet echt een oplossing.
Weet je welke gedachte mij soms helpt? 'als ik nu chocola ga eten, of chips/whatever, is dat maar een smaak in mijn mond die hooguit 5 minuten duurt. Wat heb ik er eigenlijk aan, is het echt zo nodig?' En vaak kan ik het dan wel laten.
Ik denk ook niet dat je het moet zien als dieten, maar als een nieuwe levens/eetstijl. Want ik zie jou elke keer opnieuw beginnen met dieten, dat is ook niet echt een oplossing.
Gast- Gast
Eens met de rest, een dag per week iets ongezonds moet kunnen. En je kan toch ook zeggen, ik neem een kroket op brood, daarbij wat groenten en wat rijst/aardappels oid? En dan daarbij een biertje om te vieren dat het weekend is. Zoiets, dan ben je als het goed is vol, want je neemt een volwaardige maaltijd en mixt gezond met ongezond.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Weinig aan toe te voegen aan wat de rest ook al zegt: je hoeft jezelf niet alles te ontzeggen, het moet ook nog een beetje leuk blijven, anders hou je het ook niet vol.
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Niet om je te ontmoedigen, maar ben je niet heel streng voor jezelf om en te minderen met roken en te dieeten. Vaak werken die twee dingen niet samen. Al vind ik het wel heel knap hoor als je dat kan!
Kan je niet in het weekend 1 dingetje in huis halen dat je op mag eten, je hebt dan verder toch niks dus kan je ook niet meer los gaan.
Succes, ga lekker de zon in en geniet van het weekend.
Kan je niet in het weekend 1 dingetje in huis halen dat je op mag eten, je hebt dan verder toch niks dus kan je ook niet meer los gaan.
Succes, ga lekker de zon in en geniet van het weekend.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
oe das gedurfd; en minderen met roken, en dieten.. je stofwisseling veranderd door het roken, waardoor het kan zijn dat het dieten niet lijkt te lukken, met als gevolg geen aanmoediging.
mijn probleem was dat ik mezelf wel iets gunde, maar idd geen mate kon houden. probeer het daarom ook zo weinig mogeljik op te zoeken. waarom een broodje kroket nemen als een afbakbroodje uit de oven met gehakt en groenten net zo lekker is?
mijn probleem was dat ik mezelf wel iets gunde, maar idd geen mate kon houden. probeer het daarom ook zo weinig mogeljik op te zoeken. waarom een broodje kroket nemen als een afbakbroodje uit de oven met gehakt en groenten net zo lekker is?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
In het weekend at ik gewoon wat ik wilde. Anders word het ondragelijk.. Je moet jezelf ook wat gunnen natuurlijk. 5 dagen dieten en 2 dagen niet dieten werkt op zich ook wel. Het gaat niet zo hard als 7 dagen dieten. Maar dat geeft niet. Het is een begin.
Minder roken is ook al een hele opgave! De lat hoeft niet meteen hoog. Je kan ook zo beginnen, en als dat lukt, ga je 1 dag alles eten wat je wilt.
Minder roken is ook al een hele opgave! De lat hoeft niet meteen hoog. Je kan ook zo beginnen, en als dat lukt, ga je 1 dag alles eten wat je wilt.
Gast- Gast
Een kroket op brood is helemaal niet zo slecht hoor! Neem er gewoon lekker een volkoren boterhammetje bij met mosterd en zorg ervoor dat de kroket gefrituurd is in ''gezond'' en schoon vet. Dan is het echt totaal niet slecht. Je moet het natuurlijk niet elke dag eten, maar het kan gemakkelijk eens per week. En een lekker koud biertje moet ook echt wel kunnen op het terras. Je moet echt af en toe kunnen genieten zonder schuldgevoel anders houd geen mens het vol!
Zelf sport ik 3 keer in de week 30-50 minuten en ik merk dat ik daardoor best regelmatig iets slechts kan eten, of wat kan drinken zonder aan te komen. Misschien ook iets voor jou?
Zelf sport ik 3 keer in de week 30-50 minuten en ik merk dat ik daardoor best regelmatig iets slechts kan eten, of wat kan drinken zonder aan te komen. Misschien ook iets voor jou?
Gast- Gast
Noa schreef:Een kroket op brood is helemaal niet zo slecht hoor! Neem er gewoon lekker een volkoren boterhammetje bij met mosterd en zorg ervoor dat de kroket gefrituurd is in ''gezond'' en schoon vet. Dan is het echt totaal niet slecht. Je moet het natuurlijk niet elke dag eten, maar het kan gemakkelijk eens per week. En een lekker koud biertje moet ook echt wel kunnen op het terras. Je moet echt af en toe kunnen genieten zonder schuldgevoel anders houd geen mens het vol!
Ja dat merk ik nu ook, ik loop 3x in de week hard, zo'n 35 tot 40 minuten en val nog steeds een heel klein beetje af, en snoep ook gewoon. Naast mijn gezonde eetpatroon.
Gast- Gast
Als ik dieet, heb ik voor mezelf één ding waar ik niet mee hoef te minderen. Alcohol op de zaterdagavond. Heel slecht, want ik drink meestal op zaterdag behoorlijk stevig door.
Maar tja, ik weet DE ultieme tip dus ook niet.
Maar tja, ik weet DE ultieme tip dus ook niet.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Een broodje kroket moet je af en toe gewoon lekker nemen hoor, anders is het niet vol te houden als je jezelf alles ontzegt.
Een broodje kroket is zelfs gezonder dan een broodje kaas.
En een biertje drinken? Lekker doen, maar met mate. Neem eens de helft aan biertjes die je normaal zou drinken op een avond.
Verder veel dingen eten die echt vullen, zoals appels, worteltjes, gekookte eieren. En als je weet dat er een ongezonde maaltijd aankomt waar je op verkikkerd bent, eerst iets vullends eten zodat je je niet te buiten gaat aan het ongezonde.
Een broodje kroket is zelfs gezonder dan een broodje kaas.
En een biertje drinken? Lekker doen, maar met mate. Neem eens de helft aan biertjes die je normaal zou drinken op een avond.
Verder veel dingen eten die echt vullen, zoals appels, worteltjes, gekookte eieren. En als je weet dat er een ongezonde maaltijd aankomt waar je op verkikkerd bent, eerst iets vullends eten zodat je je niet te buiten gaat aan het ongezonde.
Gast- Gast
Dank voor de antwoorden!
Het minderen met roken kost mij geen enkele moeite. Het is namelijk niet zo dat ik mezelf een sigaret ontzeg, maar ik ontzeg mezelf deze binnen op te roken. Sinds een week rook ik dan ook buiten en gezien het feit dat je dan minder snel zin hebt om voor de televisie weg te kruipen, minder je al vrij snel. Althans, dat heb ik wel.
Vandaag heb ik het nog moeilijker gehad dan gisteren. Ik denk dan ook dat ik qua planning (wanneer eet ik wel en eet ik niet) de afgelopen twee dagen fout zat. 08.00u ontbijt en pas om 17.00u lunch en vervolgens om 18.30u avondeten. Volgens mij zitten er te lange stukken tussen dat ik het zonder eten moet stellen?
Sporten wil ik ook graag doen. Ik weet alleen nog niet wat en hoe. De drempel om naar de sportschool te gaan ligt toch vrij hoog.
Het minderen met roken kost mij geen enkele moeite. Het is namelijk niet zo dat ik mezelf een sigaret ontzeg, maar ik ontzeg mezelf deze binnen op te roken. Sinds een week rook ik dan ook buiten en gezien het feit dat je dan minder snel zin hebt om voor de televisie weg te kruipen, minder je al vrij snel. Althans, dat heb ik wel.
Vandaag heb ik het nog moeilijker gehad dan gisteren. Ik denk dan ook dat ik qua planning (wanneer eet ik wel en eet ik niet) de afgelopen twee dagen fout zat. 08.00u ontbijt en pas om 17.00u lunch en vervolgens om 18.30u avondeten. Volgens mij zitten er te lange stukken tussen dat ik het zonder eten moet stellen?
Sporten wil ik ook graag doen. Ik weet alleen nog niet wat en hoe. De drempel om naar de sportschool te gaan ligt toch vrij hoog.
Gast- Gast
ABE schreef: Ik denk dan ook dat ik qua planning (wanneer eet ik wel en eet ik niet) de afgelopen twee dagen fout zat. 08.00u ontbijt en pas om 17.00u lunch en vervolgens om 18.30u avondeten. Volgens mij zitten er te lange stukken tussen dat ik het zonder eten moet stellen?
Joh, zou je denken? Kan je niet rond een uur of 13:00uur lunchen? En eet je tussendoortjes, of echt van 8 tot 17 niks? Ik zou dan echt omvallen haha!
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Gizmo schreef:ABE schreef: Ik denk dan ook dat ik qua planning (wanneer eet ik wel en eet ik niet) de afgelopen twee dagen fout zat. 08.00u ontbijt en pas om 17.00u lunch en vervolgens om 18.30u avondeten. Volgens mij zitten er te lange stukken tussen dat ik het zonder eten moet stellen?
Joh, zou je denken? Kan je niet rond een uur of 13:00uur lunchen? En eet je tussendoortjes, of echt van 8 tot 17 niks? Ik zou dan echt omvallen haha!
Haha! 17.00u moet 13.00u zijn.
Gast- Gast
Je moet ook wel gezonde tussendoortjes eten
Ontbijt - gezond tussendoortje - lunch - gezond tussendoortje - diner - eventueel gezond tussendoortje of bv magere yoghurt / optimel kwark
Ontbijt - gezond tussendoortje - lunch - gezond tussendoortje - diner - eventueel gezond tussendoortje of bv magere yoghurt / optimel kwark
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
ABE schreef:Gizmo schreef:ABE schreef: Ik denk dan ook dat ik qua planning (wanneer eet ik wel en eet ik niet) de afgelopen twee dagen fout zat. 08.00u ontbijt en pas om 17.00u lunch en vervolgens om 18.30u avondeten. Volgens mij zitten er te lange stukken tussen dat ik het zonder eten moet stellen?
Haha! 17.00u moet 13.00u zijn.
Oowww. Ik vond het al zo raar, haha! Ik hou het ook niet vol om zo lang niks te eten. Daarom splits ik mijn ontbijt, rond 8 uur een boterham en dan om 10:30uur weer één. Dan ben ik langer gevuld dan wanneer ik om 8 uur beide boterhammen zou eten.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
ABE schreef:Dank voor de antwoorden!
Hardlopen met Start to run iets voor jou? Daar leer je met MP3'tjes dmv lessen steeds harder te rennen.
Gast- Gast
Jen_ - Het schema van start to run heb ik op papier. Ruim een jaar geleden gekregen van een werkcoach. Maar ik weet niet waar ik dat ten uitvoer moet brengen. Ik woon midden in het centrum en zie mezelf niet al waggelend door het centrum gaan. Ik schaam me nogal snel, als dat niet al duidelijk was. Haha.
Gast- Gast
Met alle respect voor waar je woont in Nederland ABE, maar in deze provincie zijn er toch enorm veel weggetjes waar je kan rennen buiten het centrum? Ik vind dat gebied nou niet bepaald de metropool van Nederland.
Ik zou je willen adviseren om je inspanningen en verwachtingen realistisch te houden en daarbij vooral ook consequent te zijn. Afvallen gaat je niet lukken als je alleen vindt dat het moet, maar er ook iets in je zegt dat je het niet wil. Dat gevoel krijg ik bij 9 van de 10 mensen die willen afvallen. Je moet inspanning leveren en je moet het echt willen, maar wel het zo aanpakken dat de kans op blijvend succes realistisch is. Stoppen met roken en kilo's afvallen vind ik in deze nogal hoog gegrepen, maar ik zou het knap van je vinden als je dat zou lukken.
Ik zou je willen adviseren om je inspanningen en verwachtingen realistisch te houden en daarbij vooral ook consequent te zijn. Afvallen gaat je niet lukken als je alleen vindt dat het moet, maar er ook iets in je zegt dat je het niet wil. Dat gevoel krijg ik bij 9 van de 10 mensen die willen afvallen. Je moet inspanning leveren en je moet het echt willen, maar wel het zo aanpakken dat de kans op blijvend succes realistisch is. Stoppen met roken en kilo's afvallen vind ik in deze nogal hoog gegrepen, maar ik zou het knap van je vinden als je dat zou lukken.
Gast- Gast
Guattari - Nee, mijn woonplaats is niet bepaald de metropool van Nederland. Maar ondanks dat ik mezelf genezen heb verklaard van een angststoornis, merk ik dat ik nog steeds moeite heb met bepaalde dingen welke voor anderen echt doodnormaal zijn. (Voor mij ooit ook waren, dus het stoort me dat ik voor alles echt de tijd moet nemen om echt goed te overdenken. Doen is hierin a keyword, maar dat is bij mij nogal eens moeilijk.)
Daarnaast wil ik graag afvallen. Moeten is hierin niet aan de orde. Van mijn gewicht heb ik geen last (geen lichamelijke klachten), behalve dan dat ik het niet mooi vind. Ik zou graag weer passen in mijn iets te dure, maar zeer zeker mooie broeken. Het is gewoon iets wat ik wil, maar ik vind het zo verdomde moeilijk om mijn dieet over het weekend te tillen.
En ik ben niet gestopt met roken, maar geminderd. Ik rook niet meer binnen, dus ik ga een paar keer per avond naar buiten. Al hoop ik in de toekomst nog maar één keer per avond naar buiten te hoeven. En op die manier, ooit, te stoppen met roken. Ik heb nu al gemerkt hoeveel geld het me scheelt. Normaliter moet ik elke dag een nieuw pakje sigaretten kopen, nu ben ik drie dagen niet bij de pomp geweest. En in combinatie met dieet heb ik daar ook weinig last van gehad.
Het enige wat ik verschrikkelijk vind aan mijn dieet is dat ik het ontzettend moeilijk kreeg op donderdag en dat daarna vrijdag er ook nogeens achteraan kwam. Ik heb vrijdag van nood maar een manderijntje van onze afdeling gepakt. Maar die was opeens zo lekker dat ik er nog wel tien opkon. En dat terwijl ik niet eens een fruiteter ben. Ik moet er iets voor vinden om niet nog eens twee van zulke dagen te hebben, want dan is het dieet gewoon niet vol te houden. Moeilijke momenten, ok. Moeilijk dagen, niet ok.
Daarnaast wil ik graag afvallen. Moeten is hierin niet aan de orde. Van mijn gewicht heb ik geen last (geen lichamelijke klachten), behalve dan dat ik het niet mooi vind. Ik zou graag weer passen in mijn iets te dure, maar zeer zeker mooie broeken. Het is gewoon iets wat ik wil, maar ik vind het zo verdomde moeilijk om mijn dieet over het weekend te tillen.
En ik ben niet gestopt met roken, maar geminderd. Ik rook niet meer binnen, dus ik ga een paar keer per avond naar buiten. Al hoop ik in de toekomst nog maar één keer per avond naar buiten te hoeven. En op die manier, ooit, te stoppen met roken. Ik heb nu al gemerkt hoeveel geld het me scheelt. Normaliter moet ik elke dag een nieuw pakje sigaretten kopen, nu ben ik drie dagen niet bij de pomp geweest. En in combinatie met dieet heb ik daar ook weinig last van gehad.
Het enige wat ik verschrikkelijk vind aan mijn dieet is dat ik het ontzettend moeilijk kreeg op donderdag en dat daarna vrijdag er ook nogeens achteraan kwam. Ik heb vrijdag van nood maar een manderijntje van onze afdeling gepakt. Maar die was opeens zo lekker dat ik er nog wel tien opkon. En dat terwijl ik niet eens een fruiteter ben. Ik moet er iets voor vinden om niet nog eens twee van zulke dagen te hebben, want dan is het dieet gewoon niet vol te houden. Moeilijke momenten, ok. Moeilijk dagen, niet ok.
Gast- Gast
Zoek alternatieven ABE voor je ongezonde dingen. Wat zou je nemen in het weekend en waardoor kan je het vervangen?
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
» Daar is hij weer.. hoe zit jij er nu bij?
» Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!
» (Daar is ie weer..) Hoe gaat het met..?
» Daar gaan we weer...
» Daar is hij weer.. hoe zit jij er nu bij?
» Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!
» (Daar is ie weer..) Hoe gaat het met..?
» Daar gaan we weer...
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: