Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: in een relatie met kinderen zou je..

+4
Mamsie
Fiwen
Coccinelle
Jilke
8 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: in een relatie met kinderen zou je.. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: in een relatie met kinderen zou je..

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:37

Odilia schreef:
Razz_ schreef:@Odilia, wat een kut opmerking zeg. Ik denk dat het zo in heel veel gevallen gaat of alles wordt op een grote hoop gegooit maar dan heb je in principe hetzelfde
Waarom vind je dat een kut opmerking? Ik leg toch uit waarom ik dat vind? Lijkt me logischer om het op een grote hoop te gooien en daar alles van te betalen. Ik vind het enorm denigrerend om het op een dergelijke wijze te verdelen (salaris man voor alle belangrijke zaken, salaris vrouw voor de lif lafjes)

Het gaat ook om de manier hoe je het uitlegt. En wat ik al zei. Alles op een grote hoop gooien is in principe hetzelfde als je als vrouw veel minder verdient dan je man.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: in een relatie met kinderen zou je.. - Pagina 2 Empty Re: Stelling: in een relatie met kinderen zou je..

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:08

Razz_ schreef:Eens. Je moet altijd geld opzij hebben staan voor het geval dat er iets mis gaat in je relatie. Of je nu wel of geen kinderen hebt

Maar geld opzij hebben staan voor als het mis gaat, betekent natuurlijk niet dat je moet blijven werken. Er zijn er genoeg die er een tijdje tussenuit kunnen.

Overigens blijf ik gewoon maandelijks geld ontvangen als mijn man komt te overlijden. Daar kun je je tegen verzekeren.

En de reden waarom ik fulltime moeder ben/wil zijn, is omdat wij absoluut niet willen dat de kinderen naar een opvang gaan zolang ze nog niet naar school hoeven. Wij vinden het belangrijk dat er altijd 1 van ons bij hun is, op een keertje bij iemand logeren of iets na uiteraard. Voor mijn man is het op dit moment nog niet mogelijk om minder te werken, anders zouden wij het 50/50 doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:15

Wat is dat voor verzekering Coco?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:18

Giacomo schreef:Wat is dat voor verzekering Coco?
Overlijdensrisicoverzekering. Die konden wij bij het aflsuiten van de hypotheek afsluiten. Zo hebben we ook een werkloosheidsverzekering om het gat op te vangen tussen ww en volledig salaris bij ontslag.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:22

Betaal je daar niet heel veel premie voor? Wel fijn dat je je daarvoor kan verzekeren.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:25

Giacomo schreef:Betaal je daar niet heel veel premie voor? Wel fijn dat je je daarvoor kan verzekeren.
Het valt mee. Voor allebei de verzekeringen een paar tientjes per persoon. Totaal tikt het natuurlijk wel aan. Maar ik ben toch wel erg blij dat we ze hebben. Op mijn mans werk zijn ze nu bezig met een grote reorganisatie, hij mag gelukkig blijven, maar zo niet dan had het toch een prettig gevoel geweest dat we in elk geval weinig tot geen inkomensverlies zouden hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:26

Wij hebben het zonder hypotheek. Bij een hypotheek is het volgens mij een andere dan via het werk. Is dat iets waardoor je hypotheek omlaag kan als er een inkomen weg valt, als je het bij een hypotheek neemt.

Wij hebben in ieder geval een partner en kind overlijdensrisicoverzekering waardoor ik €50.000 uitgekeerd krijg, mocht mijn man komen te overlijden.
Daarnaast heeft hij via het werk een verzekering (weet niet of dat overal mogelijk is, is geen Nederlands bedrijf en volgens mij gewoon intern van het bedrijf) dat ik totdat mijn man 65 zou zijn, doorbetaalt krijg.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:28

Mijn man betaald bij Interpolis nog geen tientje.
Via zijn werk is het wel rond de € 150,- geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:29

Ik wist niet dat dat kon stom genoeg.. Misschien ook wel een optie voor ons. Ik vind het nl geen fijn gevoel dat als er iets gebeurt met mijn vriend ik in de problemen zit. Waar zijn jullie verzekerd?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:29

Coco schreef:Wij hebben het zonder hypotheek. Bij een hypotheek is het volgens mij een andere dan via het werk. Is dat iets waardoor je hypotheek omlaag kan als er een inkomen weg valt, als je het bij een hypotheek neemt.
Bij ons niet, wij krijgen het gewoon in geld uitgekeerd, wat ik begreep. Hypotheek kan ook niet omlaag natuurlijk, dat is een schuld die gewoon betaald moet worden. Alleen is het dan zo dat een deel van die schuld door de verzekering betaald wordt. Direct door de verzekering, of indirect door het eerst op jouw bankrekening te storten zodat jij gewoon je vaste lasten kunt blijven betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:30

Voor de overlijdensrisocoverzekering zitten wij bij Delta Lloyd.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:32

Oh, ik dacht dat het anders was Maple. Heb er ook geen verstand van, heb geen hypotheek en mij er ook nooit in verdiept. Alleen zoiets begreep ik van mijn zus, dat zij zoiets hadden.

Voor die € 50.000 zijn wij bij Interpolis verzekerd Giacomo. Partner & Kind Overlijdensrisicoverzekering heet het.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:34

Dus als jouw man overlijdt, krijg jij eenmalig 50.000 euro? Daar kan je zo'n anderhalf jaar mee vooruit denk ik? Hoe heet dat dan waar je elke maand een bedrag krijgt, dat is dus vanuit je werk? €150 euro vind ik wel een behoorlijk bedrag,dat kunnen we niet zo even missen ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:40

Giacomo schreef:Overigens doelde ik ook op wel of geen inkomen hebben. Niet op parttime werken.

Maar je kunt toch niet van een werkgever zomaar verwachten dat hij je meer uren geeft omdat jouw relatie stukloopt? Aan een parttime baan heb je dan ook weinig natuurlijk. Enige voordeel is dat je geen gat in je CV hebt en wellicht ook iets met pensioen ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Fiwen za 26 feb 2011 - 23:40

Ik ben het er wel enigszinds mee eens dat je, zeker als je een kind hebt, moet zorgen dat alles goed geregeld is als er wat gebeurd. En het wil helemaal niet zeggen dat ik verwacht dat mijn man en ik uit elkaar gaan maar er kan vanalles gebeuren wat financiële gevolgen heeft.
Ik wil niet fulltime werken totdat J. naar de basisschool gaat (en misschien daarna nog steeds niet, dat zien we dan wel) maar ik wil wel minimaal 3 dagen gaan werken. Ten eerste omdat een extra inkomen gewoon nodig is (we redden het niet op het salaris van mijn man alleen), maar ook omdat ik het gewoon leuk vind. Daarnaast zou ik volgens mij gillend gek worden als ik niet zou studeren/werken. En als ik volgend jaar ga werken dan gaat mijn man waarschijnlijk een dag minder werken zodat hij ook wat meer tijd heeft met zijn dochter.

Wij hebben trouwens beide onze eigen rekening en spaarrekening en storten daarvan maandelijks een vast bedrag op de gezamenlijke rekening. We hebben ook een gezamenlijke spaarrekening en daarop staat altijd minimaal 2000,- euro voor onverwachte uitgaven (dingen die kapot gaan, onverwachte rekeningen etc.) en dat vullen we steeds aan zodat we altijd wat geld achter de hand hebben. De gezamenlijke is ook echt alleen voor gezamenlijke kosten en onze eigen rekeningen voor onze eigen uitgaven als kleding, studie en zo.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 23:43

Klopt, dan krijg ik idd eenmalig dat bedrag uitgekeerd. Volgens mij is er in Nederland ook wel zoiets als doorbetaling van het loon voor een bepaalde tijd, volgens mij hebben mijn ouders dat ook, mijn moeder heeft tot 5 jaar terug ook nooit een betaalde baan gehad.

Maar bij mijn man op het werk is gewoon binnen het bedrijf geregeld volgens mij, en anders in het buitenland.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie za 26 feb 2011 - 23:47

Wij hebben ook verzekeringen afgesloten daarvoor. Maar goed met nood aan de man kan er veel dus daarvoor ga ik nu niet werken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 0:20

Odilia schreef:
Razz_ schreef:@Odilia, wat een kut opmerking zeg. Ik denk dat het zo in heel veel gevallen gaat of alles wordt op een grote hoop gegooit maar dan heb je in principe hetzelfde
Waarom vind je dat een kut opmerking? Ik leg toch uit waarom ik dat vind? Lijkt me logischer om het op een grote hoop te gooien en daar alles van te betalen. Ik vind het enorm denigrerend om het op een dergelijke wijze te verdelen (salaris man voor alle belangrijke zaken, salaris vrouw voor de lif lafjes)

Als je een beetje beter had gelezen, had je kunnen zien dat bij ons ook alles op de grote hoop gaat. Alleen hebben we het zo in grote lijnen bedacht.
Daar komt bij dat ik het helemaal niet denigrerend vind. Het kan mij echt niet schelen of de leuke dingen van "mijn" geld betaald word of van "zijn" geld. Bij ons is mijn en zijn geld van ons samen.

@ L.iva (ik vergeet je andere naam steeds...) Ik had het niet perse over de meubels maar ook over het geld dat wij hebben. We hebben een flinke spaarpot en aangezien bij ons alles is vastgelegd hoef ik me niet druk te maken dat ik geen eten of een woning kan betalen mocht er iets gebeuren. Ik kan dan gewoon blijven werken wat ik nu doe. Mocht mijn man komen te overlijden hebben wij daar ook een verzekering voor afgesloten.

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 27 feb 2011 - 1:25

Ik werk parttime, maar niet omdat ik vind dat ik per se geld moet verdienen. Ik vind het prettig om nog iets anders te doen dan alleen thuis zijn. Als we zouden gaan scheiden red ik me dan ook wel weer. Sowieso kan ik dan heel makkelijk meer gaan werken, maar ik denk er nooit echt over na. Dat zie ik dan wel weer.
Als mijn man zou overlijden wordt onze hypotheek volledig afgelost door de verzekering. De overige vaste lasten zou ik dan dus makkelijk kunnen betalen. Maar de kans is groter dat ik dan ons huis zou verkopen en terug zou verhuizen naar mijn oude woonplaats. Dat zou dan makkelijk kunnen met 2,5 ton. Daarom hebben we dat ook zo geregeld.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 1:30

Niet zozeer voor het feit dat het wel eens mis zou kunnen gaan tussen ons.. Mocht het niet goed gaan tussen ons dan is het 50% voor hem en de andere helft voor mij. Mocht hij of ik overlijden hebben we een overleidensrisco verzekering waardoor de gehele hypotheek wegvalt en daarmee de grootste lasten.

Ik vind het in mijn eigen situatie belangrijk om ook gewoon te werken, de financien zijn leuk maar bovenal om wat te doen als Petra, en niet als vrouw van, moeder van ect. Geniet van het stukje leven wat ik daarmee invul en het is voor mij een verrijking. Echter werk ik wel partime en heb best een leuk salaris maar zou ik het niet mee gaan redden mocht ik alleen komen te staan met 2 kids. Wanneer ik ooit in zo'n situatie terecht kom zien we het dan wel weer.. vooralsnog gelukkig getrouwd dus ga ik me nu nog maar niet mee bezig houden Wink

Gast
Gast

Bericht  sheila123 zo 27 feb 2011 - 22:19

Mamsie schreef:Wij hebben ook verzekeringen afgesloten daarvoor. Maar goed met nood aan de man kan er veel dus daarvoor ga ik nu niet werken.
+1
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Novalee zo 27 feb 2011 - 22:55

Giacomo schreef:Dus als jouw man overlijdt, krijg jij eenmalig 50.000 euro? Daar kan je zo'n anderhalf jaar mee vooruit denk ik?

Dat ligt eraan. Als je een levensverzekering hebt die aan je hypotheek vastzit (weet niet hoe ik dat uit moet leggen) dan wordt die €50.000,- gebruikt om de hypotheek af te lossen. Het is in dat geval dus niet zo dat je dat zo op je bankrekening gestort krijgt ofzo.

Ik ben het niet eens met de stelling. Zolang je je kan redden als jullie uit elkaar gaan of als één van beiden komt te overlijden dan is dat goed genoeg vind ik. Op welke manier dat gebeurt moet iedereen zelf weten.

Ik werk niet en zal dat, naar alle waarschijnlijkheid, voorlopig ook nog niet gaan doen. Mocht mijn vriend komen te overlijden of arbeidsongeschikt worden dan zijn wij daartegen verzekerd. De hypotheek is alleen op het salaris van mijn vriend berekend en als hij overlijdt dan wordt de volledige waarde daarvan uitgekeerd. Ontslag is hier gelukkig geen issue omdat mijn vriend zelfstandig ondernemer is. Mocht zijn bedrijf failliet gaan (de kans daarop is echt 0,0 op dit moment, maar stél) dan heeft hij inmiddels zoveel ervaring en kennis dat hij binnen no time weer een baan heeft. En mocht het nodig zijn dat zal ik wel gaan werken, desnoods in de supermarkt. Ik ga nu niet mijn leven anders indelen dan hoe ik het eigenlijk zou willen alleen maar om stel dat.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 1:31

Die € 50.000,- (kan ook voor 20.000 of 30.000) van Interpolis heeft niets te maken met een hypotheek en valt daar ook niet onder. Die is puur voor de nabestaanden voor dingen als kinderopvang, studie etc. En krijg je dus wel op je rekening gestort.
Voor de hypotheek heb je andere overlijdensverzekeringen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 1:53

Weet je dat ik gewoon écht niet wist dat zoiets bestond? Onder welke steen heb ik gelegen? Ik zei het gisteren tegen mijn vriend. Zegtie: ''Oh ja,dat wist ik wel hoor!'' Eh...wáárom vertel je dat dan niet even? ''Niet bij na gedacht''. Juist..

Ik vind het in ieder geval een heel fijn idee dat je je daar tegen kan verzekeren,dus dat is ook precies wat ik ga doen vanavond!

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes ma 28 feb 2011 - 1:58

Giacomo schreef:..je eigen inkomen moeten hebben/houden voor het geval het mis gaat. Eens of oneens?

Is niet zozeer mijn mening, maar ben wel nieuwsgierig hoe anderen dat zien.

Ik heb altijd heel sterk gedacht: ik wil mijn eigen werk / inkomen hebben. Mocht er iets gebeuren, dan hoef ik me dáár niet druk om te maken. Niet zo zeer als we uit elkaar gaan, maar ook als er iets met mijn man gebeurt.

Mijn man dwingt me niet om te werken, maar hij benadrukt vaak genoeg dat hij het fijn vindt, omdat het dingen mogelijk maakt (ons koophuis, vakanties, auto, de bezoeken aan mijn ouders/zus/oma die ruim 100km verder wonen).

Ik vind het een fijne gedachte dat wanneer er iets in onze gezinssituatie verandert, dat ik mijn eigen ding heb om mee door te gaan.

Dus ik ben het er mee eens dat je als je eigen inkomen moet hebben.. Maar ik zeg echt niet dat ik vind dat iedere 'stay at home mom' dat ook zou moeten doen. Het is geheel afhankelijk van hoe je zelf denkt en hoe je je leven wilt leiden en KUNT leiden.

*edit* Als mijn man zou overlijden, krijg ik ook een uitkering, maar die gaat linea -recta naar de hypotheek. Dat zou de hypotheek dusdanig verlagen (ruim de helft), waardoor ik hier met mijn kind(eren) kan blijven wonen, mits ik minimaal verdien wat ik nu verdien. Dat is een fijne gedachte..

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: